Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:amarna schreef op 13 juli 2015 @ 10:08:

[...]

Als je witlof alleen in kleingesneden, bereide toestand kent, kan ik me voorstellen dat je die stronken niet herkent.

Evenals gembersiroop. Ik vermoed dat mijn puberneven ook niet zouden weten waar ze dat zouden moeten zoeken.Maar dan neem ik toch aan dat je thuis die witte stronken wel eens in de keuken hebt gezien alvorens ze kleingesneden en bereid op je bord aan te treffen? En dat je dan het verband legt tussen het één en het ander?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wij bakken jaarlijks met oud-en-nieuw zelf oliebollen. Net na de kerst staan de benodigde ingredienten bij AH dan al bij elkaar in een apart schap. Een paar jaar geleden kon ik dat schap niet vinden en sommige "losse" ingredienten ook niet bij de bakspullen. Geen oliebollenmix, geen sukade, geen geconfijte sinasschillen.

Vraag ik het aan de bedrijfsleider en die zegt zeer verbaasd: "maar mevróuw, wie bakt er tegenwoordig nog zelf oliebollen...".

Voor zover ik weet, hele volksstammen, vreemd inkoopbeleid bij die AH. Maar goed, bij een andere supermarktketen gewoon alles gevonden.
Had ooit gerookte kipfilet in mijn mandje. Kijkt zo'n hele jonge supermarkt medewerker in mijn mandje en vervolgens heel bezorgd naar mij, mevrouw, is die kipfilet nog wel goed?? Onbetaalbaar, die blik in zijn ogen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Onervaren personeel genoeg hier in de buurt. Schoonmaakazijn: "bij de olijfolie en de augurken". Een potje mierikswortel: "Ergens bij de groenten". Boter: "verwijst naar het schap met namaakboter maar dat is geen boter, waarom moet je altijd nadrukkelijk om ROOMboter vragen?".
verba volant, scripta manent.
quote:TrueColours schreef op 13 juli 2015 @ 07:44:

Klanten die hun bonuskaart en andere pasjes niet meteen geven maar pas aan het einde gaan zoeken. De oplossing die bij de meeste mensen werkt is aan het begin de bonuskaart vragen, maar dan zijn er nóg mensen die 'ja' zeggen en verder gaan met inpakken en dán pas alles tevoorschijn halen. Verder zijn het voornamelijk een paar specifieke klanten met rare dingen. Zo is er een vrouw die haar spullen nooit op een lopende band durft te zetten, al is het een blik soep: de band moet stilstaan. Dus als zij haar spullen op de band staat mag ik ook niet beginnen met scannen, want dan gaat de band lopen. Duurt ook een eeuw want ze is niet zo snel. Ik ga altijd maar m'n kassalade ordenen en als het druk is heeft ze pech want dan ga ik gewoon scannen.

En mensen die het mandje midden op de band zetten zodat deze ook naar mij toe komt rollen. Ik zet de band dan vaak stil, want het is voor hun heel irritant dat dat mandje niet stil blijft staan, maar ik kan dan niet beginnen met scannen en we hebben daar speciale plateaus voor

Maar ik heb eigenlijk vooral irritaties over mijn collega's of het systeem, vervelende klanten handel ik snel af en ga door met een vriendelijke. Een belletje naar de informatiebalie wordt pas na een paar minuten opgenomen waardoor ik niets kan doen intussen, collega's die achter je zitten en continu tegen je blijven praten, al zeg je niets terug. Te weinig kleingeld in je kassa, de regel 'als het druk wordt moet je bellen voor een extra kassa' maar als het erop aankomt is er dan nooit iemand die een kassa kan openen.Ik herken heel veel dingen Gelukkig ben ik geen caissière meer, haha
quote:hatsetats schreef op 13 juli 2015 @ 09:31:

[...]

Whahahahaha, ik heb daar echt lol om. Naar de frisdrank worden gestuurd als je gembersiroop wilt, dat is toch humor! Echt, dan kan je me weg dragen.Sorry hoor, maar dit kan ik met de beste wil van de wereld niet grappig vinden. Als je een winkelmedewerker om hulp vraagt, dan heb je zelf al gezocht, en je kan het dus niet vinden. Winkelmedewerkers zijn ook niet altijd meteen te vinden, die moet je ook vaak zoeken. Om dan naar het verkeerde pad verwezen te worden door onwetendheid, daar is helemaal niets grappigs aan. Maar jij vind dat humor?. Als ik boodschappen aan het doen ben, dan wil ik vaak weer snel naar huis, en ik wil zeker niet onnodig rondlopen, doordat ik verkeerd word gestuurd, dat is heel vermoeiend. Ik heb MS, dan zie je niet aan mij. Maar het onnodig lopen/ zoeken lijkt me voor iedereen niet fijn.
quote:TrueColours schreef op 13 juli 2015 @ 07:44:

Klanten die hun bonuskaart en andere pasjes niet meteen geven maar pas aan het einde gaan zoeken. De oplossing die bij de meeste mensen werkt is aan het begin de bonuskaart vragen, maar dan zijn er nóg mensen die 'ja' zeggen en verder gaan met inpakken en dán pas alles tevoorschijn halen. Verder zijn het voornamelijk een paar specifieke klanten met rare dingen. Zo is er een vrouw die haar spullen nooit op een lopende band durft te zetten, al is het een blik soep: de band moet stilstaan. Dus als zij haar spullen op de band staat mag ik ook niet beginnen met scannen, want dan gaat de band lopen. Duurt ook een eeuw want ze is niet zo snel. Ik ga altijd maar m'n kassalade ordenen en als het druk is heeft ze pech want dan ga ik gewoon scannen.

En mensen die het mandje midden op de band zetten zodat deze ook naar mij toe komt rollen. Ik zet de band dan vaak stil, want het is voor hun heel irritant dat dat mandje niet stil blijft staan, maar ik kan dan niet beginnen met scannen en we hebben daar speciale plateaus voor

Maar ik heb eigenlijk vooral irritaties over mijn collega's of het systeem, vervelende klanten handel ik snel af en ga door met een vriendelijke. Een belletje naar de informatiebalie wordt pas na een paar minuten opgenomen waardoor ik niets kan doen intussen, collega's die achter je zitten en continu tegen je blijven praten, al zeg je niets terug. Te weinig kleingeld in je kassa, de regel 'als het druk wordt moet je bellen voor een extra kassa' maar als het erop aankomt is er dan nooit iemand die een kassa kan openen.Bij mijn buurt AH wordt ook altijd als eerste gevraagd of ik een bonuskaart heb. Het is echter een kleine AH met kassa's zoals bij een AH to go (dus zonder loopband). Ik pak dus eerst mijn boodschappen in en geef daarna mijn bonuskaart. Die heb ik wel snel bij de hand, zit in mijn portemonnee.
Mijn bonuskaartje hangt aan mijn keycord met sleutels.

Ik leg dat altijd tussen de boodschappen en dat werkt prima.
Als de groente bij de kassa wordt afgewogen krijg ik dikwijls de vraag "wat voor soort sla is dit?" als ik andijvie koop.
Zo, de ah heeft hamsterweken;-) de plaatselijke AH was een zooitje, net of de boel ontploft was, zegt mijn man tegen de winkeldames, zo hebben de hamsters oorlog gehad vannacht? De verkeerde afslag genomen? Als blikken konden doden had manlief blikvergiftiging gehad. Personeel was al niet vriendelijk, en keken al boos.

Hij is maar naar een ander super gegaan.
quote:MarianneDavids schreef op 13 juli 2015 @ 10:31:

Onervaren personeel genoeg hier in de buurt. Schoonmaakazijn: "bij de olijfolie en de augurken". Een potje mierikswortel: "Ergens bij de groenten". Boter: "verwijst naar het schap met namaakboter maar dat is geen boter, waarom moet je altijd nadrukkelijk om ROOMboter vragen?".Ach ja... ik vroeg laatst aan een medewerker die het vlees stond aan te vullen, of er nog mergpijpen waren (want ik wilde soep koken). Toen kreeg ik als antwoord "die liggen bij de koekjes"...
quote:pejeka schreef op 13 juli 2015 @ 12:08:

[...]

Ach ja... ik vroeg laatst aan een medewerker die het vlees stond aan te vullen, of er nog mergpijpen waren (want ik wilde soep koken). Toen kreeg ik als antwoord "die liggen bij de koekjes"...
Ook aan een zak appels die afgewogen moet worden is moeilijk te zien welke soort het is. De kassamedewerker is toch geen groenteboer? Kan me best voorstellen dat een piepjonge medewerker niet van alle produkten precies weet wat het is.
quote:amarna schreef op 13 juli 2015 @ 12:15:

Ook aan een zak appels die afgewogen moet worden is moeilijk te zien welke soort het is. De kassamedewerker is toch geen groenteboer? Kan me best voorstellen dat een piepjonge medewerker niet van alle produkten precies weet wat het is.Daarom snap ik ook niet dat ze het oude systeem (zelf afwegen en een sticker erop plakken) hebben afgeschaft. Kan je het alsnog bij de kassa nawegen als je het niet vertrouwt, maar dan weet je in elk geval wel welke appels of andere groente/fruit er in die zak zitten.
Ik heb zelf ook een aantal jaar in een supermarkt gewerkt en mijn grootste ergernis was dat als mensen bedachten dat ze een product toch niet wilden, ze dit product op een willekeurige plaats in de supermarkt neer legden/gooiden. Met name koel- of vriesproducten kunnen dan uren onopgemerkt buiten de koeling ligggen en dit zorgt voor een hoop onnodige derving.

Kinderen die denken dat een supermarkt een speeltuin is staat op nummer twee.

Zelf doe ik meestal boodschappen bij een niet zo'n beste winkel (maar o zo dichtbij), vooral onvriendelijk/ongeïnteresseerd personeel (behalve de groentenman, die is geweldig) en veel lege vakken. Toch erger ik me daar niet te veel aan, omdat ik er zelf voor kies om naar de dichtsbijzijnde winkel te gaan. Wat wel een ergernis is zijn de rollende mandjes en de onoplettende bestuurders van deze mandjes.
quote:amarna schreef op 13 juli 2015 @ 12:15:

Ook aan een zak appels die afgewogen moet worden is moeilijk te zien welke soort het is. De kassamedewerker is toch geen groenteboer? Kan me best voorstellen dat een piepjonge medewerker niet van alle produkten precies weet wat het is.

Er zijn toch stickers op elke appel geplakt met de naam? (in de AH tenminste)

Mineola's en sinaasappels worden wel eens door elkaar gehaald hier.

Vorige week een beetje verstrooide caissière, ze had al twee keer iets dubbel gescand en gecorrigeerd. Ze ging snel door met scannen, zo snel dat ze de weegschaal niet eens de kans gaf een tros bananen te registreren. Ze had al drie andere artikelen gescans voordat ik het zag op de display. Dus ik zeg "Ik denk dat er iets mis is gegaan bij de bananen?". Ze kijkt naar de display, ik zie haar zuchten en ze zegt "Laat maar zitten"....dus een tros met 5 grote bananen voor ¤0,02
"I love not Man the less, but Nature more..."
quote:kookwekkertje01 schreef op 13 juli 2015 @ 00:26:

Mijn verhaal is behoorlijk lang, maar past hier prima tussen. Ik ga mijn best doen het zo duidelijk mogelijk op te schrijven.

Ik stond echt voor lul. Klanten die aankwamen dachten minstens dat ik het kind had staan mishandelen. Ik baalde echt dat het zo escaleerde omdat ze me niet wilde geloven.belachelijk, ik zal hier echt een klacht om hebben gemaakt. ! begrijp dat je dat voelde. niet normaal van die caissière
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik zei Lieve schat tegen de cassiere

Ze probeerde een man uitleg te geven over de koopzegels. Ze zei steeds: U koopt ze voor ¤49 en dan krijgt u ¤3 winst.

Ja zegt die man maar ik moet dan ¤490 besteden in de winkel.

Zegt ze: nee ¤49.

En zo gingen ze heen en weer, 5 min lang.

Dus ik zei: Lieve schat het klopt wel wat deze meneer zegt. Bij elke euro kun je een zegel kopen dus je moet idd ¤490 aan boodschappen kopen. En dan die ¤49 aan koopzegels.

Het lieve schat flapte er gewoon uit. Oeps.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:mamsvan schreef op 13 juli 2015 @ 12:31:

[...]

belachelijk, ik zal hier echt een klacht om hebben gemaakt. ! begrijp dat je dat voelde. niet normaal van die caissièreIk ook. Ik was niet zo rustig gebleven hoor. Wat denkt dat mens wel niet. Ik liet me niet beschuldigen en die bloemen kon ze ergens steken waar de zon niet schijnt.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 13 juli 2015 @ 13:04:

[...]

Ik ook. Ik was niet zo rustig gebleven hoor. Wat denkt dat mens wel niet. Ik liet me niet beschuldigen en die bloemen kon ze ergens steken waar de zon niet schijnt.precies ik ook niet, ik werd al woedend tijdens het lezen van het bericht van kookwekkertje.. hihi.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:Gisselle schreef op 13 juli 2015 @ 11:37:

[...]

Sorry hoor, maar dit kan ik met de beste wil van de wereld niet grappig vinden. Als je een winkelmedewerker om hulp vraagt, dan heb je zelf al gezocht, en je kan het dus niet vinden. Winkelmedewerkers zijn ook niet altijd meteen te vinden, die moet je ook vaak zoeken. Om dan naar het verkeerde pad verwezen te worden door onwetendheid, daar is helemaal niets grappigs aan. Maar jij vind dat humor?. Als ik boodschappen aan het doen ben, dan wil ik vaak weer snel naar huis, en ik wil zeker niet onnodig rondlopen, doordat ik verkeerd word gestuurd, dat is heel vermoeiend. Ik heb MS, dan zie je niet aan mij. Maar het onnodig lopen/ zoeken lijkt me voor iedereen niet fijn.Ja ik vind dat humor. Dat zo'n joch denkt je goed te helpen en dan sta je bij de frisdrank, ik zou daar echt om kunnen schateren.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Eerlijk gezegd herken ik dat sjaggerijnige gedoe in winkels ook niet. Jarenlang zelf in een super gewerkt, op het brood en achter de kassa. En bijna alleen maar lol, met en om klanten

En alleen de dame bij de retouren van de plaatselijke Hema ken ik als zwaar sjaggerijnig. Maar die staat in de hele stad zo bekend Voor de rest ligt het echt vaak aan je eigen instelling denk ik.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Bromelia schreef op 13 juli 2015 @ 12:06:

Zo, de ah heeft hamsterweken;-) de plaatselijke AH was een zooitje, net of de boel ontploft was, zegt mijn man tegen de winkeldames, zo hebben de hamsters oorlog gehad vannacht? De verkeerde afslag genomen? Als blikken konden doden had manlief blikvergiftiging gehad. Personeel was al niet vriendelijk, en keken al boos.

Hij is maar naar een ander super gegaan.
Ik zag het al eerder voorbijkomen, mensen die dingen terugleggen op de plaats waar ze niet horen, vooral diepvries en vlees(producten). In de France hypermarchées rijdt iemand de hele dag op en neer met een kar om alle verkeerd weggelegde producten terug te brengen naar de plaats waar ze horen. Wat is het nou voor moeite om iets terug te leggen? Ja, je moet misschien even terug- of omlopen maar al die bedorven producten komen terug in de volgende prijsverhoging.
verba volant, scripta manent.
quote:hatsetats schreef op 13 juli 2015 @ 13:23:

Eerlijk gezegd herken ik dat sjaggerijnige gedoe in winkels ook niet. Jarenlang zelf in een super gewerkt, op het brood en achter de kassa. En bijna alleen maar lol, met en om klanten

En alleen de dame bij de retouren van de plaatselijke Hema ken ik als zwaar sjaggerijnig. Maar die staat in de hele stad zo bekend Voor de rest ligt het echt vaak aan je eigen instelling denk ik.zo'n type hadden wij bij de aldi werken, altijd sjaggerijnig, de aldi ging hier dicht, gingen we naar een ander filiaal, en wie kwamen we daar tegen? Bij een ander filiaal een dorp verder op was het personeel wel vriendelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven