Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
O, het is een verzonnen verhaaltje om leuk uit de hoek te komen op het viva forum? Joh, ik dacht al, wat een lekker gek mens toch!
quote:JoniJoni schreef op 12 juli 2015 @ 18:18:

O, het is een verzonnen verhaaltje om leuk uit de hoek te komen op het viva forum? Joh, ik dacht al, wat een lekker gek mens toch!Het is een "kijk mij lekker zuigen, wie hapt er verhaaltje". Tikkie.. jij bent 'm
Ik heb in een grijs verleden ook in een winkel gewerkt.

Ik kon de kassalade wel zelf openen, maar er kwam een nulbon uit waar de reden van het openen van de lade op moest worden geschreven.
quote:JoniJoni schreef op 12 juli 2015 @ 18:18:

O, het is een verzonnen verhaaltje om leuk uit de hoek te komen op het viva forum? Joh, ik dacht al, wat een lekker gek mens toch!Och kom toch, overdrijf niet. Iedereen hier reageert zo gestressed, een beetje humor moet kunnen toch?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:winters schreef op 12 juli 2015 @ 18:26:

Ik heb in een grijs verleden ook in een winkel gewerkt.

Ik kon de kassalade wel zelf openen, maar er kwam een nulbon uit waar de reden van het openen van de lade op moest worden geschreven.En als je dat soort geintjes te vaak had en je had een keer een kassa tekort dan je de sjaak. Collega van mij een keertje overkomen, die werd verdacht van een greep uit de kassa.
quote:hatsetats schreef op 12 juli 2015 @ 17:19:

Ik schiet altijd spontaan in de Zen modus als er mensen om me heen staan te haasten of zich zichtbaar ergeren aan een wachtrij voor een kassa. Dan gaat alles nog een stukje relaxter dan normaal, maak ik een nog langer kletspraatje met de cassiere of moet ik töch nog terug de winkel de winkel in omdat ik iets ben vergeten. Dat alles vrolijk lachend, 'sorry' zeggend tegen de rij achter me 'u vindt het toch niet erg he?'.Ik zou je tackelen.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 12 juli 2015 @ 18:58:

[...]

Ik zou je tackelen.Laats een briljante actie van caissière. Ook zo iemand die al van alles op de band had uitgestald en toen bedacht dat ze nog "even een paar dingen moest pakken". De caissière pakte een mandje, deed daar al de boodschappen van de desbetreffende persoon in en zette dat naast zich op de grond. Toen die persoon terugkwam met haar "vergeten" boodschappen, kreeg ze het mandje met het vriendelijke verzoek weer achteraan te sluiten...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 12 juli 2015 @ 19:05:

[...]

Laats een briljante actie van caissière. Ook zo iemand die al van alles op de band had uitgestald en toen bedacht dat ze nog "even een paar dingen moest pakken". De caissière pakte een mandje, deed daar al de boodschappen van de desbetreffende persoon in en zette dat naast zich op de grond. Toen die persoon terugkwam met haar "vergeten" boodschappen, kreeg ze het mandje met het vriendelijke verzoek weer achteraan te sluiten...Geweldig.
verba volant, scripta manent.
quote:pejeka schreef op 12 juli 2015 @ 19:05:

[...]

Laats een briljante actie van caissière. Ook zo iemand die al van alles op de band had uitgestald en toen bedacht dat ze nog "even een paar dingen moest pakken". De caissière pakte een mandje, deed daar al de boodschappen van de desbetreffende persoon in en zette dat naast zich op de grond. Toen die persoon terugkwam met haar "vergeten" boodschappen, kreeg ze het mandje met het vriendelijke verzoek weer achteraan te sluiten...

Briljant. Maar dat moet je als klant slimmer aanpakken. Eerst zorgen dat er al eea gescand is, dan moet ze wel door ;)

MD, je zou de kans niet krijgen, daar ben ik dan te relaxed voor

Maar serieus, hoe erg is dat nou eigenlijk? Niemand hier ooit gehad dat je voor 1 ding naar de winkel gaat, van alles in je karretje gooit en er bij de kassa achter komt dat je dat ene ding bent vergeten? Dan loop je de winkel in en kom je terug, is de cassiere nog niet eens klaar met scannen. Dus waarom je ergeren?
Bij een kassa afrekenen waar je alleen kan pinnen. Trek de pinpas uit de portemonnee, zegt de caissière: Meneer wilt pinnen?

Of tijdens de transactie van de pin de caissière uitgebreid haar nagels gaat vijlen....écht ik maak het mee!
quote:MarianneDavids schreef op 12 juli 2015 @ 18:58:

[...]

Ik zou je tackelen.Inderdaad
http://www.metronieuws.nl/binnenland/20 ... odschappen

Scheelt een hoop ergernis straks
Hier bij de AH wordt bij de 'alleen pinnen kassa' regelmatig geroepen dat het alleen pinbetaling is. Ondanks een joekel van een bord boven de kassa en speciale beurtbalkjes gaat het kennelijk nogal vaak mis. Vaak genoeg om nog eens te roeptoeteren.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:soetkees schreef op 12 juli 2015 @ 20:27:

Hier bij de AH wordt bij de 'alleen pinnen kassa' regelmatig geroepen dat het alleen pinbetaling is. Ondanks een joekel van een bord boven de kassa en speciale beurtbalkjes gaat het kennelijk nogal vaak mis. Vaak genoeg om nog eens te roeptoeteren.

Beter dat dan weer zo'n verongelijkt mens die er bij het afrekenen pas achter komt. "Oooh alleen maar pinnen? Nou ik heb alleen contant geld". En dat de hele handel dan alsnog bij een andere kassa contant afgerekend moet worden.

Heb het bij de Lidl al een paar keer gezien.

Veel mensen lezen echt niet.
Hier hebben ze bij de AH de alleen pin kassa afgeschaft en bij de lidl word die nog zelden geopend.

Ze zijn in deze woonplaats niet zo van verplicht pinnen
Ik moet altijd wel lachen als iemand daar weer beduusd staat met cash lol
quote:Xander68 schreef op 12 juli 2015 @ 20:10:

Bij een kassa afrekenen waar je alleen kan pinnen. Trek de pinpas uit de portemonnee, zegt de caissière: Meneer wilt pinnen?

Of tijdens de transactie van de pin de caissière uitgebreid haar nagels gaat vijlen....écht ik maak het mee!

Had ik laatst bij de supermarkt, ik pin nooit, heb altijd contant bij me.

De pinkassa gaat open en ik loop daar heen met de boodschappen, want ik heb een pinpas bij me.

Bij het betalen zeg ik tegen het kassameisje dat ik graag wil pinnen, schiet ze in de lach en zegt dat deze kassa daar juist voor bedoeld is.

O ja, je hebt gelijk
Het is ook altijd een kassa die steevast dicht is als niet alle kassa's geopend zijn. En als de pinkassa wel open is, heb je alle ruimte om aan te sluiten en ben je heel snel klaar
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:OldWood schreef op 12 juli 2015 @ 20:39:

[...]

Had ik laatst bij de supermarkt, ik pin nooit, heb altijd contant bij me.

De pinkassa gaat open en ik loop daar heen met de boodschappen, want ik heb een pinpas bij me.

Bij het betalen zeg ik tegen het kassameisje dat ik graag wil pinnen, schiet ze in de lach en zegt dat deze kassa daar juist voor bedoeld is.

O ja, je hebt gelijk Hahaha!, slimpie
quote:Xander68 schreef op 12 juli 2015 @ 20:10:

Hier haak ik even op aan. Laatst bij het kruitvat, gevijld werd er gelukkig nog net niet, maar de nagels werden wel aan een grondige inspectie onderworpen.

Het kassameisje (erg jong zijn ze tegenwoordig) heeft me verder vriendelijk en keurig geholpen maar die nagelactie kwam zo verongelijkt en ongeïnteresseerd over.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Bieb2.0 schreef op 12 juli 2015 @ 20:29:

Veel mensen lezen echt niet.

Oké, ik beken.

Ik heb al een paar keer met contant geld in m'n knuisten bij zo'n pinkassa gestaan.

En ja, er hing een bord, en ja, het stond op de beurtbalkjes.

Maar ik leef gewoon in m'n eigen universum, ook als ik in de supermarkt ben
quote:Vera8 schreef op 12 juli 2015 @ 21:24:

[...]

Hier haak ik even op aan. Laatst bij het kruitvat, gevijld werd er gelukkig nog net niet, maar de nagels werden wel aan een grondige inspectie onderworpen.

Het kassameisje (erg jong zijn ze tegenwoordig) heeft me verder vriendelijk en keurig geholpen maar die nagelactie kwam zo verongelijkt en ongeïnteresseerd over.Ook dat gebeurt ja....uitgebreid naar die nagels loeren....of tikken met de nagels op de kassa-lade, wachten tot hij opengaat om hem vervolgens gelijk weet dicht te meppen (gebruikelijk bij pin-transacties)
quote:apiejapie schreef op 12 juli 2015 @ 12:20:

[...]

Mag ik jouw zoon zo nu en dan effe lenen? Gewoon voor de fun, lijkt me geweldig leuk kind!Dan moet je wel tegen een non-stop woordenstroom kunnen
Ik werk als caissière dus ik vind dit topic geweldig om te lezen Want de ergernissen die iedereen over caissières uitspreekt herken ik, maar dan van collega's. Omdat ik op vaste dagen werk kennen sommige nieuwe collega's mij niet en als ik dan iets afreken word ik net als een 'gewone' klant behandeld, en ja dan komen de nagelinspecterende praktijken ook naar voren. Wat ik dan weer heel leuk vind om te doen is dan extreem vriendelijk en bij het inpakken met een rondlopende collega praten. En dan op zo'n manier dat de caissière door heeft dat ik daar ook werk. Dan zijn ze opeens poeslief

Ik heb zelf genoeg ergernissen over klanten, maar ik blijf wel altijd vriendelijk (of je moet over grenzen heengaan). Krijg elke werkdag wel minstens een keer te horen dat ik zo vrolijk ben, meestal op een verbaasde toon. Misschien dat dat ook een ergernis is van de klanten, maar ik zeg dan altijd maar: niemand heeft wat aan een chagrijnige caissière.
quote:TrueColours schreef op 12 juli 2015 @ 23:02:

Ik werk als caissière dus ik vind dit topic geweldig om te lezen Want de ergernissen die iedereen over caissières uitspreekt herken ik.....

Ik heb zelf genoeg ergernissen over klanten, maar ik blijf wel altijd vriendelijk (of je moet over grenzen heengaan). Ha! Een nieuwe invalshoek! Ben wel benieuwd naar de ergernissen van het winkelpersoneel tov de clientèle. En het blijven per slot van rekening ergernissen bij de supermarkt

Dus, kom maar op met de verhalen!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven