Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

De operatie is goed gegaan en na 2 dagen kon ik al weer zonder krukken lopen, viel dus erg mee. Mijn moeder is hier nu om te helpen, maar dat hoeft dus niet, dus doen we leuke dingen.

Babette heeft nu echt een goed ritme te pakken van eten en slapen en slaapt nu altijd in bed en niet meer in de box.

Sommige baby's al aan de kruip, leuk joh, en ik vond Babette al snel...

Fenne, leuk joh, zo'n uitstapje! Wij gaan woensdag lekker uit eten voor manlief zijn verjaardag.

Groetjes ciao ciao
Morning!

Ciao wat fijn dat het al weer zo goed met je gaat!

Fenne jullie dagje zo klinkt heerlijk! Ik had heel dat Wall-E verhaal even gemist een tijdje terug en had dus geen idee wat of wie het was. Tot ik de etos binnen liep en daar allemaal van die reclame hing en Sjoerd enthousaist riep: Kijk mama! Wajlliee! Dus toen heb ik toch maar even uitgezocht wat het nou was

Dextro wat gaat Jasper hard! Ook al zelf gaan zitten jeetje! Nou Maaike doet hier wel op haaar hoofd en tenen zo in een bruggetje gaan staan, maar ze gaat nog vooral achteruit met kruipen. Dat levert de nodige frustraties op natuurlijk aangezien dat speeltje waar ze naar toe wil alleen maar verder weg komt dan dichterbij

Nou wij zijn vandaag op de derde school hier in de buurt wezen kijken. De school waar jouw kinderen ook naar toe gaan Ukse. Ik vond dit ook wel een leuke school. We werden rondgeleid door 8ste groepers. Dat was dan wel weer grappig. En ik vind het heel dapper ook van ze. Ik weet niet of ik dat toen ik zo oud was had gedurfd. Maar deze jongen deed het heel goed en was helemaal niet verlegen. Leuk hoor. Maar ze kunnen dus geen plaats garanderen, dus nu staat Sjoerd bij 2 scholen ingeschreven en bij eentje hebben we wel een plek. Dus in april mei 2009 weten we of hij naar de school van vandaag kan. Zo ja, dan moeten we dus kiezen, zo nee dan gaat ie naar die andere school. Dus nou ik ben wel blij. Dat stuk hebben we ook weer geregeld. Toch wel een geruststelling.

Haha Dextro, ja de eerste zwangere van dit clubje. Nou hier niet hoor! Ik denk dat wij het bij 2 laten. Hoewel ik er nog steeds niet helemaal zeker van ben. Maar nu Maaike weer zo aan het spoken is 's nachts (vannacht vanaf half 8 tot half 3 zo ongeveer om de anderhalf a 2 uur gevoed ) dan hoef ik er niet nog eentje bij. Maar ja daar gaan we over een aantal jaar nog maar eens over nadenken. Maar dat is zeker niet iets wat we op de korte termijn gaan doen.

Nou er hangt hier een jongetje naast me wat wil gaan snoepen dus ik ga maar eens een boterham met hem eten.

Groetjes,

Phoenix
ik zal ook niet de eerste zijn die zich als zwangere zal melden. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken en ik vind 3 wel heel leuk, maar dat is het dan wel.

Phoenix, de oudste vindt het geweldig op school. Hij heeft met veel plezier in 1/2c gezeten en zit nu in 3a. Hij zit in de lokalen op het schoolplein achter. Wij hebben veel mazzel gehad dat ze voor ons ivm de verhuizing een plekje gezocht en gemaakt in een kleuterklas. Voor de andere 2 heb ik dus al een plekje, broertjes en zusjes hebben voorrang op nieuwe kinderen.

Ciao fijn dat de operatie goed verlopen is!!

Fenne, dus lekker kunnen/mogen genieten van een dagje zonder kind....

Lotje is alweer bijna 7 maanden en ik vind de tijd hard gaan. Ook de ontwikkeling gaat heel snel, ze is erg boos als ze niet aan tafel mag zitten om mee te eten. Zolang dit goed gaat zonder rare poepluiers, mag ze eten wat de pot schaft. Otje (de jongste kat) weet dan ook precies waar ze moet gaat zitten om de lekkerste hapjes te ontvangen.

Ga zo maar eens een boterham met smeerkaas maken voor de jongste. En dan maar eens niets doen, gister namelijk de opening van het academisch jaar bijgewoond op de Radboud Universiteit, af en toe slaap verwekkend......
Ciao, fijn dat de operatie is meegvallen. Na twee dagen zonder krukken is inderdaad wel heel snel.

Ukse, kan Annelotte al zo goed zelf in de kinderstoel zitten? Merel zit hier steeds in haar wipstoel om te eten. Ze kan haar hoofd wel goed rechthouden, maar gaat helemaal naar voren hangen in plaats van tegen de rugsteun.

Sinds een paar dagen wil Merel 's avonds haar laatste fles helemaal niet meer. Zodra die in het zicht is gaat ze heel hard nee schudden! Dat gaat zelfs met de speen in haar mond gewoon door. Alles onder de pap... Het maakt trouwens niet uit of de laatste fles een gewone of een papfles is.

De andere flesjes overdag zijn helemaal geen probleem, die drinkt ze gretig leeg. Gisterenavond hebben we de laatste fles maar eens een uur eerder gegeven omdat we dachten dat ze om 21.00 uur misschien te moe was, maar ook om 20.00 uur was het ellende. Hard nee schudden, gillen, huilen en uiteindelijk valt ze dan in slaap. Is dit herkenbaar voor iemand en jullie tips of ideeen?

Groetjes, San
Hoi,

Allerleerst Wall-E is cool!!! Ik ben er al met Bob, Jack en Scott heen geweest. Ze vonden het geweldig. Ook nog leuke popcorn en drinkbeker er van de bioscoop bij en we hadden een geweldige middag.

Leuk om alle avonturen van iedereen te lezen. Scott begint nu pas echt met rollen, maar zit bijna helemaal alleen en vindt het in zijn TripTrap wel al een tijdje geweldig.

Eten is nog altijd minimaal (zo'n vijf hapjes op een dag, maar goed een begin is er), maar meneertje begint wel praatjes te krijgen. Echt ongelooflijk. Ik denk, dat wat hij lichamelijk niet kan en wordt gehinderd door zijn sonde en zijn operatie, dat hij dat ruimschoots goedmaakt met zijn "praten". Hoi, hallo, moema en Boeb (zijn grote lievelingsbroer Bob) komen er toch echt heel bewust uit. Echt heel lief.

Verder zijn we deze week eindelijk bij de fotograaf geweest. Ben benieuwd wanneer we de foto's met lijst mogen afhalen. We hebben een beetje dezelfde stijl als van Bob en Jack. Was ons toen ook goed bevallen (behalve de prijs, maar je moet er wat voor over hebben).

Verder hier erg druk met de grote jongens met school en clubjes. Bob heeft zijn C-diploma gehaald en is daarna met judo begonnen. Op voetbal zat hij al 2 keer per week en daar komt nu elke zaterdag een wedstrijd bij. Hij twijfelt nu heel erg of hij niet liever naar atletiek wilt (nav de Olympische Spelen). Jack zwemt 2 keer per week, wil ook graag naar judo EN muziekschool en hij zat al op turnen (tja, keuzes he)....aaaarrgggghhh, ben zo'n beetje taxichauffeur..en dan heb ik het nog niet over spelende vriendjes, feestjes etc....wacht maar...staat jullie ook nog allemaal te wachten (en jaaaahaaaa, ik had ook altijd gezegd dat ik teveel ook niet goed vond, maar je groeit er echt in en als de jongens het leuk vinden.....).

Ciao, gelukkig dat het allemaal is meegevallen. Altijd beter zo als dat je een "makkie" verwacht en het dan tegenvalt. Enne...lekker eten vanavond en je mannetje verwennen.

San, wat balen van die avondfles. Heb je al geprobeerd om de pap dan gewoon met een lepel te voeren? Bob vond pap in een fles ook helemaal niks en van Jack kan ik me dat eigenlijk niet meer zo goed herinneren. Sterkte!

Ukske: three is a crowd...en zoals ik al hierboven schreef...erg leuk, maar ook erg druk en dan werk ik niet eens meer!!! Drie is echt wel mooi als je zo ook nog allemaal genoeg aandacht wil geven (en die van mij schelen 3 en 4 jaar). Slimme poes heb jij trouwens!

Phoenix: lekker dan die scholen voor Sjoerd! Allemaal maar naar Limburg komen, daar heb je die problemen met scholen en kdv's niet en er is genoeg werk aangezien de vergrijzing hier enorm toeslaat. Hopelijk komt het allemaal goed.

Ik ga weer, mannen hebben beneden ruzie over de Wii (en ja, grote man doet mee.... mannen zijn soms nog erger als kinderen).

Ben vandaag trouwens beetje verdrietig. Was foto's aan het kijken van Jack als baby en werd zo verdrietig dat we zoveel van Scott hebben moeten missen als baby(beetje egoïstisch, want ik ben blij dat hij er nog is en dat het wel goed komt, maar toch....).

Fijne avond allemaal en sorry voor het onsamenhangende verhaal!
Hoi hoi,

Daar ben ik ook weer even. Flink in de file gestaan vandaag bij Eindhoven. Omrijden had geen zin, dat duurde net zo lang. Deed 2 uur over een rit, waar ik normaal 3 kwartier over doe.

Nina krijgt een tandje. Ik voel een scherp randje in haar mondje en zie er iets zitten dat er eerst niet zat...:)) Ze heeft er wel wat last van. En dan is ze ook nog verkouden (en heeft mij aangestoken)

Gisteren met haar naar het CB geweest, ze was 70cm en 8,4 kg. Groei qua lengte en gewicht bovengemiddeld en de groei van haar hoofdje trekt ook mooi bij. Gelukkig maar. As maandag krijgen we weer echo's van haar hoofdje. Ben benieuwd.

Mandy, wat lief dat Scott al zo'n duidelijke woordjes kan zeggen. Ik kan me wel voorstellen dat je verdrietig bent dat je zoveel van zijn babytijd gemist hebt. Hoe goed hij het nu ook doet, hij is er niet vanzelf gekomen, en als je daarbij stil wilt staan, gewoon toelaten dat gevoel. (eraan toegeven is de enige manier om het te verwerken)

San, hoe laat is die laatste fles? Nina krijgt haar laatste om 20u, daarna gaat ze naar bed. Op het CB heb ik gevraagd wanneer we deze fles gaan afbouwen, maar de arts zei dat ze dat vanzelf zou aangeven. (dus de fles weigeren) Misschien is Merel er al aan toe om de fles weg te laten?

Ukse, wat leuk dat Lotte zo goed mee eet met de pot. En handig ook natuurlijk. Nina krijgt Olvarit potjes omdat wij vaak dingen eten die zij nog niet mag. Wel jammer. Ze eet meestal rond 16u en als we haar om 18 bij ons zetten in de triptrap als we eten, dan zit ze met haar mondje open en wil ze ook. Meestal geef ik haar dan een stukje brood.

Phoenix, hoe is het afgelopen nacht gegaan met Maaike? Heeft ze je niet meer iedere 2 uur geroepen? Vermoeiend hoor.

Ciaociao, wat fijn dat de operatie goed is verlopen, en jullie nu gezellige dingen kunnen doen.

Fenne, wat fijn dat jullie dag zo geslaagd is geweest. Heerlijk voor iedereen, voor jullie, opa en oma én voor Bran. Iedereen blij, en jullie kunnen er voorlopig weer helemaal tegenaan.

Dextro, is het nog gelukt om al die voorraden eten te koken?

Judat, ik kan me voorstellen dat jullie geen tv meer nodig hebben. Als ik dat zo lees, amuseer je je inderdaad prima met naar je kleine meid kijken. Erg grappig.

Nou, als de kleine meid zo wakker wordt, krijgt ze haar flesje, gaat naar bed, en dan ga ik douchen. Vriend is naar een voetbalwedstrijd in Maastricht van Formule I rijders tegen beroemde Nederlanders. Hij zal wel laat thuiskomen vanavond. Ga ik lekker vroeg naar bed en daar een filmpje kijken. Heerlijk.
Hallo allemaal,

weer te lang geleden om op iedereen te reageren (en bovendien heeft Linda dat net gedaan ).

Ukse, sterkte met het ziek zijn van je moeder.

Mandy, wat knap dat Scott al praat! En verdrietig zijn mag natuurlijk af en toe, met alles wat jullie hebben meegemaakt.

Phoenix en anderen, fijn dat jullie weer wat laten horen. Leuk om te lezen.

Tom doet het goed. Is nu wel een heel actief ventje geworden. Hij kruipt alweer een week of twee en gaat steeds sneller. Probeert ook te gaan zitten, maar steunt nog steeds op 1 arm. Hij zit nog alleen in de wipstoel. In de kinderwagen draait hij zo op zijn buik om dan heel eigenwijs boven de rand rond te kijken wat er allemaal te zien is. Daarom zit hij nu meestal in de maxicosi op de wagen en moeten we het stoeltje weer eens zoeken.

Sinds een week of twee is ook hij aan het fruit en dat vindt hij lekker. Na groente, trekt ie echt zo'n gezicht van: mama, wat maak je me nou?! Dit is niet lekker!

Hij slaapt vrij goed (zeker als ik hier lees dat een aantal nog 's nachts mogen/moeten voeden..), maar draait wel rondjes in zijn bed en ligt soms op zijn knieen en handjes heen en weer te wiebelen, zodat wij een paar keer per nacht kort wakker worden. Gelukkig val ik meteen weer in slaap (ja, dat is heel fijn, dat besef ik). Nu hij zoveel beweegt, verdwijnt ook de voorkeur voor rechts een beetje. Dat is fijn om te zien.

Onze week centerparcs was zeer geslaagd. Dochter en Tom bleven een beetje in hun ritme, hoewel we wel iedere dag naar het zwembad en de speeltuin gingen. Daar genoten ze allebei van. Met Tom ook voor het eerst aan babyzwemmen gedaan en dat was erg leuk.

Nu nog een dikke maand werken en dan vrij om de verhuizing voor te bereiden en daadwerkelijk te verhuizen eind oktober. Het komt nu heel dicht bij.

Groeten aan iedereen, Mir
ahahah you didn't say the magic word
Mir, fijn dat jullie vakantie zo goed bevallen was!

Tom ook al lekker aan het kruipen! Hier heeft Eline ook een tijdje scheef en steunend op één hand gezeten, een week geleden had ze ineens door hoe ze rechtop moest blijven zitten en sindsdien doet ze niets anders meer.

Kruipen kan ze wel maar doet ze alleen als ze huilt... Als ik sta te koken en ze bij me wil zijn komt ze huilend naar me toegekropen en steekt dan haar handjes in de lucht om opgepakt te worden. Niet handig maar wel allerverschrikkelijkst schattig!

Wauw Mandy, echt bewust woordjes zeggen! Dat is best vroeg toch? Komen die foto's ook op jullie website? Ik ben benieuwd hoe Scott er nu uitziet.

San en Linda, wij eten ook meestal dingen die niet geschikt zijn voor Eline, maar meestal krijgt zij dezelfde groente als wij maar dan even gekookt. Gisteren pasta met verschillende groentes (courgette, paprika, chapignons) voor ons geroerbakt en met lekker pittige saus en voor haar dezelfde groentes en pasta los in een pannetje gekookt en a la Rapley gegeven, maar je kunt het natuurlijk ook gewoon pureren. Alleen als we een zakje roerbakgroentes hebben vind ik het niet handig en koop ik voor haar zo'n zakje worteltjes ofzo die ik kook. Potjes is ze (nog) niet zo dol op dus ik moet wel...

Ze is (net als haar vader) een echt broodmonster. Vanochtend was ze appel aan het eten en vriend die kwam bij haar aan tafel zitten met brood en spontaan hoefde ze de appel niet meer en wilde ze brood... Het kost haar alleen nog een hoop tijd om het weg te krijgen, dus over een halve boterham doet ze eeuwen.

Tandjes zijn hier al weken drama. Ze zijn nog steeds niet door maar ze heeft er wel veel last van. Zit de hele dag met haar vingers in haar mond en heeft soms echt pijn (denk ik) Chamodentdruppels helpen wel wat. Ik hoop dat ze snel door zijn, dit is zo zielig

Phoenix wat een gedoe met die scholen zeg! Het is natuurlijk best wel belangrijk welke je kiest. Ik hoop zelf voor Eline 4 is naar de andere kant van het land (terug) te verhuizen. Hier midden in de stad lijkt het me namelijk helemaal moeilijk kiezen. De school hier om de hoek schijnt in ieder geval niet echt denderend te zijn.

Ik denk trouwens ook niet dat ik de eerste zwangere zal zijn! (beetje lastig ook met die mirena haha) Ik zet mijn geld op Linda of Ciao

Hebben jullie kleintjes ook een knuffeltje waar ze helemaal gek mee zijn? Eline heeft haar bedknuffeltje echt nodig om in slaap te komen. In welke houding of welke plek we haar ook terugvinden in bed, ze heeft altijd haar knuffeltje binnen handbereik. Die sleept ze elke keer met zich mee schijnbaar. Als we willen dat ze in de wagen gaat slapen hoeven we haar alleen maar plat te leggen en het knuffeltje te geven en gaat ze (meestal) in slaapmodus.

Even heel snel tussendoor, wat zijn jullie kleintjes knap, al kruipen, zitten en praten!!! Babette houdt het bij rollen.

Ik ben gisteren met mijn man uit eten geweest voor zijn verjaardag, was erg gezellig, Ik zei toen tegen hem: " ik heb nog 1 cadeau voor je, ........... je mag nog een babietje". Helaas zei hij dat hij al genoeg cadeaus had gehad voor 1 verjaardag, dus ik moet geduld hebben.

Hij vindt dat ik eerst moet afvallen, weeg nu nog 4 kilo meer dan toen ik de vorige keer zwanger werd en toen woog ik 10 kilo te veel....

Volgende keer meer tijd om te reageren

ciao ciao
quote:ciao ciao schreef op 04 september 2008 @ 15:15:

Hij vindt dat ik eerst moet afvallen

Zo dan hee. Dat zou mijn vent dus echt niet tegen me moeten zeggen Je hebt notabene zijn kind gebaard! Ik hoop dat het niet zo negatief in het echt is als ht zo bij mij overkomt nu Ciao. Anders zou ik hem zijn mond met zeep laten spoelen hoor

Jeemigdepeemig, ik heb me toch een hoofdpijn! Echt niet grappig. Een beetje de prevakantie stress denk ik. Volgende week zijn we een weekje weg. En ik vind dat inpakken altijd het ergste van de vakantie. En maar hopen dat je alles bij je hebt... Nou kan ik mijn werk niet echt thuislaten want ik heb natuurlijk precies deze week 2 klanten die op het punt van bevallen zijn. Tsja nou ja, gelukkig kan ik op de plaats van bestemming (helemaal in Overijssel ) wel internetten en is een vriendin zo lief om de bestelling anders op te halen bij de drukker en te verzenden. Dus het komt wel goed, maar ik hoop toch dat die dames een weekje overtijd gaan. OOOHH erg he? En ik weet nog zo goed hoe irritant ik dat zelf vond

Zo die Scott! Aan het babbelen al! Wat leuk zeg! En Mandy dat is toch helemaal niet egoistisch als je verdrietig bent om die babyperiode? Dat hoort ook helemaal niemand mee te maken. Een klein babietje hoor je thuis bij je te hebben en niet in het ziekenhuis. Dus voel je zeker niet schuldig als je er soms van baalt dat het bij Scott anders is gelopen. Dat is toch logisch?

Mir wat fijn dat door het meer bewegen van Tom zijn voorkeur nu weg begint te trekken!

Judat, Maaike heeft ook een slaapknuffel, maar ik geef gewoon steeds een andere. Ze vindt het vooral fijn om iets vast te houden en over haar snoetje te wrijven. Maar of dat nou een fleurige knuffel is of een spuuglapje dat maakt nisk uit

Sjoerd hier is wel echt verknocht aan zijn knuffelrups. Uiteraard zo'n gekregen raborupslapje, waar je niet meer aan kan komen Maar gelukkig had ik wat vriendinnen die ook een regenboogrekening hadden geopend en waarvan hun kind niet gehecht was aan het rupsje. Dus nu heb ik er 3

Ukse, wat is Lotje veranderd trouwens! Ik kwam je man en dochters gisteren tegen bij het kdv. Ze lijkt echt veel op je zoon ineens vind ik.

Nou ik ga eten koken, tot later!
Mandy, ook ik vind dat je best verdrietig mag zijn, want jullie hebben ook echt super veel doorgemaakt. Ik vind echt dat jullie er super goed mee om gaan!

Phoenix, ik was echt heel veel aangekomen (30 kilo) en heb vaak last van mijn rug (gek genoeg tijdens de zw schap niet) en daarom vindt hij dat ik eerst af moet vallen. Het klonk misschien slechter dan het is, maar het is meer uit bescherming.

Bij mij gaat er trouwens al weken geen ons meer af. Ik heb het idee dat dat pas gebeurt als ik stop met de bv.

ciao ciao
Ja zie je Ciao, dat was inderdaad even de nuance die miste aan deze kant van het scherm. Gelukkig! :-) Ik ben toen vlak voor ik van Maaike zwanger werd ook de laatste 5 kilo die nog moesten afgevallen. Toendertijd wist ik niet dat we toch zo snel voor de tweede zouden gaan en ik weet niet of ik het anders wel had gedaan. Dat afvallen bedoel ik. Het is zo dubbel, eerst afvallen om vervolgens heel veel aan te komen. Maar wat ik dus niet zeker weet is of het nou door het afvallen van te voren komt of omdat ik megaveel ziek ben geweest tijdens mijn zwangerschap, maar ik was na de bevalling van Maaike vrij snel terug op mijn gewicht van voor mijn zwangerschap. Maar ik heb dus ook een vriendin die juist door zwanger te worden afviel. Die woog steevast veel minder na de zwangerschap dan ervoor. Haar kindjes hebben dus een hoop van reserves opgegeten. Dus dat kan dan ook weer.

Komt het last hebben van je rug dan echt van je extra kilo's denk je?
Waaah, Eline kan zichzelf optrekken tot staan!

Vanmorgen haalde ik haar uit bed en ze zat voor te spijltjes te wachten en op het moment dat ik binnenkom trekt ze zich ineens op tot staan!

Even later in de box weer!

Verder heeft ze gister en vandaag hele harde huilbuien en is helemaal niets goed. Zodra je uit beeld verdwijnt is het dan ook krijsen.

Misschien is ze zelf ook een beetje onder de indruk van al haar vaardigheden en gaat ze een beetje te snel om emotioneel bij te houden?

Erg vermoeiend in ieder geval, arm meisje

Dit was mijn ego-berichtje

Hoi, we zijn ook weer terug van vakantie. We waren 2 weken in Zeeland en we hebben best nog goed weer gehad al met al. Kinderen vonden het heerlijk (de oudste 2 althans), Minimeis heeft ook wel lol gehad, maar was toch wel weer erg blij dat ze thuis was. Ze heeft echt dramatisch geslapen op de camping en laten huilen is natuurlijk geen optie ivm gehorigheid, dus ik heb een aantal keren midden in de nacht met haar in de buggy rondjes over de camping gelopen. Ben ook ook wel behoorlijik moe, want de nachten opzitten met haar hakken er nu wel in merk ik.

Wat gaan jullie kinderen snel zeg! Minimeis doet hier rustig aan: ze kan een beetje vooruit tijgeren en op handen en knieen zitten en dat is het wel. Ik hoop stiekem ook dat ze het hier even bij houdt, want een bewegende baby is eens stuk drukker en er ligt hier vanwege de oudste 2 enorm veel klein speelgoed op de grond.

Wauw, die Eline is echt een vlotte meid. Optrekken tot staan en kruipen deden de oudste 2 hier met een maand of 8, dus ik denk dat we hier nog een maandje ' rust' hebben (en hopenlijk meer). Judat, vaak zijn kinderen inderdaad onder de indruk van nieuw aangeleerde vaardigheden en daar kunnen ze nogal heftig op reageren.

Mandy, helemaal niet vreemd dat je je vervelend voelt over de gemiste babytijd met Scott. Ik vind het allemaal behoorlijk heftig allemaal. Zo'n klein mannetje in het ziekenhuis, terwijl je gewoon lekker van je kraamtijd zou moeten genieten met jullie gezinnetje.

Hoe gaat het nu met Jack op school? Zijn jullie beiden al een beetje gewend?

Hier is het momenteel (naast de erg slechte nachten) een beetje tobben met drinken van Minimeis. Ze is zo onder de indruk van het vaste voedsel (boterhammen, stukken aardappel, fruit en groente) dat ze bijna niet meer wil drinken. Gelukkig drinkt ze wel redelijk goed slokjes water uit een beker, want aan de borst drinkt ze steeds minder en ze moet natuurlijk wel voldoende vocht binnenkrijgen. Ik hoop maar dat het tijdelijk is, het liefst zou ik nog even blijven voeden, maar ik merk dat de productie bij mij ook erg terugloopt. In tegenstelling tot de meeste moeders vind ik deze fase van de borstvoeding altijd zwaar, vooral omdat bij mij de productie bij minder drinken zo snel terugloopt. Morgen maar eens kijken of het kolven nog lukt.

Ik ga me hier weer met de kinderen bemoeien. Vandaag een dag alleen thuis en de kinderen hebben last van de post-vakantie-crisis. Oftewel, ze zijn niet te genieten...(en dan druk ik me nog netjes uit).
Minimeis is trouwens wel een beetje verwend in de vakantie. De laatste avond gingen we pannenkoeken eten (ook nog vanwege mijn verjaardag) en waren we vergeten eten voor haar mee te nemen. Gelukkig stond zoonlief een deel van zijn pannenkoek af en dus heeft Minimeis genoten van pannenkoek met poedersuiker. Ze werd er helemaal wild van en we hebben een hilarisch filmpje. Wat dat betreft merk ik dat ik wel steeds makkelijk word qua eten, oudste dochter kreeg pas met een maand of 10-11 haar eerste suiker binnen.
Anky, ik hoop dat je de dag vandaag goed doorkomt!!

Judat, ik ben blij dat Lotje nog niet zo actief is, moet ik de kamer weer dreumesproof maken.

Phoenix, ik krijg de laatste tijd vaker te horen dat de oudste en jongste op elkaar lijken. Ze waren allebei in de babytijd een boedha, ellemijn trouwens ook. Gaat Sjoerd ook naar de NSO als die naar school gaat??

Hier is vandaag de box omlaag gezet. Niet omdat Lotje zich optrekt, maar omdat ze met haar hoofd boven de boxrand uitkomt en ik niet weet wanneer ze erover heen gaat...... Als ze de oudste achterna gaat dan loopt ze opeens voordat ze een is en heeft ze de rest van de stappen overgeslagen. De middelste liep pas met ruim anderhalf jaar dus de derde is een verrassing. Voor de rest genieten we van deze druilerige zondag. Een beetje bijkomen van de onrustige nacht, Lotje werd aangevallen door Otje en begon prompt de brullen, en ik lag wakker door de geweldige rij brandweerauto's die zonodig vannacht met gillende sirenes door de straat gingen, grrr.

Ga mijn dochter maar eens ontdoen van de laag make-up die ze op haar gezicht heeft gesmeerd. Ze had mijn tas te pakken gekregen, met daar in lippenstift, oogpotlood en lipgloss. Zag er geweldig uit, maar het eraf halen is een andere klus (ze was net een clown).
Anky, ik merk dat ik ook makkelijker word. Pannenkoeken gaan er hier prima in. Net zo als de rest van de zelfgemaakte kost. Zolang ze geen dunne poep heeft en het niet op een andere manier teruggeeft, mag ze met ons mee eten (ze vindt het lekkerder dan potjes (al zijn die van friso lekkerder qua geur dan die andere merken))
Hallo,

Anky, welkom terug. O, wat zul jij onderhand moe zijn... In gedachten zie ik jou met minimeis een rondje camping doen bij maanlicht... Gaap.

Judat, jee, snel!! Dan vrees ik het ergste ook voor Tom, die bijna net zo snel gaat als Eline. Ik moet zeggen dat ik het ook wel makkelijk vind dat Tom zo goed kruipt. Hij vermaakt zich prima met alles wat hij hier ontdekt. En dat is redelijk babyproof aangezien zijn zus ook pas twee is. En die hondenharen... ja, bah, maar ja, tot nu toe lijkt hij er weinig last van te hebben.

Phoenix, fijne vakantie!

Tom is wel onrustig 's nachts. Hij stuitert zijn hele bed rond, al dan niet met geluid, terwijl hij dan niet eens altijd wakker is. Hij komt dan af en toe bij ons in bed en dan gaat het redelijk meestal. Hij slaapt ook nog steeds bij ons op de kamer, dus we horen ook alles en reageren daar op. Bij dochter moest het van mij allemaal behoorlijk strikt: zo min mogelijk bij ons in bed anders ligt ze alleen nog maar bij ons te slapen. En nu, ach, we zien wel.

En dat geldt ook voor het eten. Bij dochter moest dat alles heel gestructureerd en nu krijgt Tom het zoals het uitkomt, qua tijd in ieder geval. Hij krijgt alleen nog fruit en groente. Nog een dikke week, dan ook brood. We eten nu voor dochter eigenlijk meestal vrij `degelijk` kindereten, dus daar kan Tom straks in mee, wel makkelijker nu.

Succes iedereen met alle ontwikkelingen van de superbabies.

Groeten, Mir
hoi meiden,

Even een happy ego berichtje van deze kant.

We hebben vanochtend weer echo's gehad van Nina haar hoofdje, en het zag er heel goed uit. Het vochtgehalte doet, wat het moet doen, dus de verwachting is dat het helemaal vanzelf wegvlakt. We dachten wel al dat het goed zat, maar de bevestiging, als ze écht in haar hoofdje kijken, komt als zeer welkom.

We hebben echt met haar gelachen in de wachtkamer. Ze zat daar om zich heen te kijken in haar wandelwagen, en ze kreeg ineens de slappe lach. Gewoon keihard lachen. Ze kwam niet meer bij, en het ging maar door en door. Ik kreeg er zelf ook de slappe lach van (was zooooooooo aanstekelijk) en de tranen rolden ons over de wangen. De mensen in de wachtkamer moesten ook allemaal lachen. Het was zó komisch.

Nu ligt het murmelke al in bed vanaf 13u. Ze was op een gegeven moment wel erg moe en had het wel gehad.

Ik moest even het vrolijke berichtje kwijt. Haar lachmoment vandaag zal me voorlopig nog veel binnenpretjes opleveren, en een glimlach op mijn gezicht doen toveren.
Linda, wat lief ....

En erg fijn dat het hoofdje van Nina goed gaat.
Pfooeeee!! Eindelijk weer bijgelezen. Ik ben al een week terug van vakantie, maar kwam er niet aan toe. Wat veel geschreven, en wat leuk om te lezen allemaal!

Eens met Juud: alle belevenissen en ontwikkelingen zijn het leukst om te lezen, dus iedereen met ego-verhalen: kom maar op!

Naarste bericht van Ukse, sterkte meid! Verdrietige tijd is dit voor jullie.

Onze vakantie was heerlijk, wel een beetje veel regen.. We hadden de kindjes bij opa & oma gelaten (ik moet me nog even in het 'ontaarde moeder'-topic mengen ) Het was zo fijn om even samen weg te zijn. Weer tijd voor elkaar, vrijen, slapen, lezen, kletsen, uit eten en nergens rekening mee hoeven houden. Voelde weer net als 'vroeger'. Het missen van de kids viel redelijk mee, we wisten ook dat ze het heerlijk hadden bij schoonouders. Toen we terugkwamen stuiterde Maartje van enthousiasme minutenlang lachend op-en-neer op mijn schoot en sloeg steeds haar armpjes om mijn nek (bij papa was ze niet zo hyper, toch niet voor niks 6 maanden bv gegeven )

Ze eet trouwens als een bootwerkertje tegenwoordig! Ze houdt gewoon niet van melk blijkbaar. Nu drinkt ze nog maar 3 x 200ml melk per dag.

7.30u 200ml melk

9.00u 1/2 boterham met becel en appelstroop oid

11.00u fruit (hoeveelheid van 1/2 potje ongeveer, vers)

12.30u 1/2-1 boterham + 100ml melk

15.30u fruit

16.30u 80ml melk

18.00u warm eten (groente, aardappelen en klein beetje vlees)

22.00u 200ml melk

Tussendoor water

Geen nachtvoeding gelukkig (al heel lang niet meer) En zoveel avondeten dat ik steeds wat meer maak omdat ze alles opeet.

Wij eten ook vaak wel kruidig, maar dan doe ik een klein beetje apart in de magnetron.

Bij 6 maanden: 6260 gram en 65 cm. Intussen 6600 gram (bij 32 weken dus evenveel als de oudste bij 14 weken! Dat haalt ze vast niet meer zo makkelijk in.

Ze kan nog niet tijgeren of kruipen, komt toch wel een beetje vooruit. Af en toe wiebelt ze op handen en knieen.

Nou dat is wel weer even genoeg, bedtijd!
Wauw Linda, wat een opluchting dat het allemaal goed was met Nina's hoofdje! En wat lief dat lachen in de wachtkamer: ik zie het al helemaal voor me.

Dokkie, welkom terug! Een week vakantie zonder kinderen klinkt heerlijk. Ik zou het ook best willen, maar ben te mutserig om de kinderen zo lang te missen vrees ik (en we hebben ook geen oppas, dat scheelt ook ). Wat lief dat Maartje zo blij was!

Verder niet zo veel te melden. We zijn een beetje aan het tobben met het drinken van Minimeis. Ik geef nog borstvoeding en wil dat ook nog wel een maandje of 2 blijven doen, maar Minimeis denkt er anders over. Ze vindt al het andere eten zo interessant en lekker dat ze nauwelijks meer wil drinken. Uit de fles gaat het nog redelijk, maar aan de borst maakt ze er een potje van. We moeten dus maar even kijken hoe het loopt, een beetje emotioneel ben ik er wel van (zal ook wel een hormonenkwestie zijn, want ik was ook weer eens knetterongesteld na 2 maanden ...).
Linda, goed nieuws! Geweldig, zo'n slappe lach

Anky, wat balen zeg met die voedingen. Drinkt ze 's avonds en 's nachts nog wel goed? Dat zijn hier nog steeds de beste voedingen.

Misschien even 1 flesje per dag zodat ze in ieder geval wat binnenkrijgt en dan maar hopen dat ze straks weer meer gaat drinken? En inderdaad, ongesteld zijn kan ook zorgen dat ze minder wil drinken.

Dokkie, fijn dat de vakantie zo goed bevallen is! Ik zou het zelf niet kunnen/willen zonder Eline. Ik mis haar al als ik een paar dagen achter elkaar gewerkt heb en haar alleen maar van 17 tot 19 heb gezien...

Ze blijft een ukkie hè, ze zal het inderdaad wel niet meer inhalen. Maar zolang ze goed groeit is er toch niets aan de hand?

San, lang niet gezien voor jouw doen, alles goed?

Hier verder niet zoveel nieuws. Lekker twee daagjes vrij en genieten van het meisje.

Morgen eens even kijken naar een fietsstoeltje. Ze kan nu goed genoeg zitten en het maakt het kdv-vervoer zo veel makkelijker als ze op de fiets mee kan!
Hoi allemaal, als er iemand is tenminste . Ik heb mijn baas laten weten dat ik per 1 november wil beginnen met werken (20 uur). Ben benieuwd, want alhoewel mij is toegezegd dat ik 50% mag gaan werken schijnt een of andere hoge pief besloten te hebben dat er vanaf nu minimaal 80% gewerkt moet worden....

Babette gaat ineens in een soort opdrukhouding staan, is dit het begin van het betere kruipwerk?

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat, het is zo rustig hier.

Groetjes ciao ciao
He hoi, ben er weer hoor ;)

Hier een drukke week gehad. Bran was hangerig, huilerig, ontzettend veel poepluiers op een dag en daar uitslag van, en ja hoor, gister was zijn 1e tandje door!!!! Zo schattig, weer zo'n mijlpaal. Z'n rechterondertand, en ik denk dat de linker ook snel doorkomt.

Die opdrukhouding doet Bran hier al een paar weken, maar nog geen kruipen hoor. Wel zit hij nu ook regelmatig echt op handen en knieen heen en weer te wiegen, dus het komt er hier ook aan.

Spannend Ciao van je baan. Hopelijk komt het goed met de 50%.

Linda, wat een heerlijk nieuws van het hoofdje!! Pfff, wat een zorg minder weer. En wat een lief verhaal vd slappe lach, zat er hier van mee te glimlachen

Judat, is het gelukt met het fietsstoeltje? Ik durf het hier nog niet aan, maar Bran kan ook nog niet echt zelfstandig zitten.

Anky, balen van de borstvoeding joh. Hoe is het nu? Hoop dat het toch weer meer op gang komt.

Dokkie, fijn dat je zo'n lekkere vakantie hebt gehad.

Mir, fijn dat het met Tom ook zo goed gaat, en vooral dat het met zijn hoofdje nu zo goed gaat! Ook weer een zorg minder.

Mandy, jeetje joh, toch ontzettend logisch dat je zo'n gevoel hebt over de 1e periode van Scott? Hartstikke normaal dat je daar verdrietig om bent, hoef je jezelf echt niet egoistisch om te voelen. Zou iedereen hebben!

Iedereen een heel fijn weekend!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven