Mode & Beauty alle pijlers

Primark maten

14-07-2015 17:23 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben voor het eerst hier op deze forum maar lees wel vaker topics die anderen er op hebben gezet. Vandaag heb ik ook een vraag - ik wist niet of de vraag al gesteld was maar voor de zekerheid vraag ik het nog een keer. Mijn vraag is eigenlijk wat zijn de maten van de Primark?

Ik zelf heb maat 34/XS van T-shirts/blouses/broeken en soms ook wel S maar ik koop vaak iets te grootst en dat vind ik altijd zo jammer.. Want dan draag ik het ook niet. En welke maten zijn van de broeken? Jullie zouden me hier enorm mee helpen, morgen ga ik namelijk naar de Primark! Alvast bedankt!

xxx Sanne
Bij de Primark staan zowel de Engelse als de Nederlandse/Belgische/Duitse of Franse maten in de labels. Gewoon in de labels kijken dus.
Dan pas je het daar toch?

Kan me zo voorstellen dat niet alles hetzelfde valt.

Sterkte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 14 juli 2015 @ 17:24:

Dan pas je het daar toch?

Kan me zo voorstellen dat niet alles hetzelfde valt.

Sterkte.
Ik heb jouw maatje! Bij de primark heb je ook maat 32! Dus meestal neem ik bij twijfel 32. Ik vind de primark kleding vaak groot vallen en daarbij is de rek gauw uit de kleding waardoor een 34 gauw een 36 wordt.

Voor kwaliteit moet je er dus niet zijn maar t kost ook geen drol
Altijd alles passen. Ik heb laatst twee broeken besteld van esprit. De ene broek was perfect, de andere te klein. Hetzelfde model, dezelfde maat, hetzelfde merk, toch verschil.
Oké haha! Ja passen daar dat duurt vaak super lang haha! Maar dankjewel voor jullie reacties. ^.^
Maat 6 of 8, altijd wel goed.

Maat 10 is echt te groot als je 34/xs hebt.
Standaard een maat kleiner dan normaal.
Per artikel verschillend. Letterlijk. Dus gewoon goed kijken en de eerste keer veel passen.
Ik zou ook 6 of 8 doen.

En passen is geen overbodige luxe inderdaad, er zit juist bij de Primark erg veel verschil in de maten, het verschil zit hem vaak juist in de lengte!
quote:haakje schreef op 14 juli 2015 @ 17:46:

Per artikel verschillend. Letterlijk. Dus gewoon goed kijken en de eerste keer veel passen.

Mijn ervaring met broeken ook. Twee dezelfde broeken in dezelfde maat. Bij thuiskomst bleek er 1 te passen.

Ik neem juist altijd een maat groter van shirt. Vind dat ze heel erg krimpen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Je kunt het toch ook gewoon weer terugbrengen als het toch te groot blijkt te zijn? Of doen ze niet aan ruilen bij de Primark?
Meestal neem ik een goed passende broek en shirt mee uit de kledingkast om te kijken welke maat ik moet hebben.
quote:gismo72 schreef op 14 juli 2015 @ 18:44:

Je kunt het toch ook gewoon weer terugbrengen als het toch te groot blijkt te zijn? Of doen ze niet aan ruilen bij de Primark?

Jawel, ze doen niet moeilijk over ruilen is mijn ervaring.

De t-shirts krimpen inderdaad wel erg. Ik schrok me een hoedje toen ik t-shirts met korte mouwen van vorig jaar aan wilde trekken.
Nee, ze doen niet moeilijk over ruilen. Wel jammer dat de rij voor die balie altijd enorm is.

Daar passen!

En sterkte.
quote:HelgaV schreef op 14 juli 2015 @ 19:02:

Nee, ze doen niet moeilijk over ruilen. Wel jammer dat de rij voor die balie altijd enorm is.

Daar passen!

En sterkte.

Ik heb denk ik 2 keer iets geruild en vond de wachtrij wel meevallen toen.

Ik ben onlangs in Engeland geweest en heb daar op de gok ook 2 blouses gekocht. Precies dezelfde als in Nederland, zelfde maat ook. Heb ook goed gekeken naar de labels (Nederlandse maat) maar helaas, ze waren veel te klein. Volgens mij zit daar dus ook nogal een verschil in.

Overigens TO, je moet dus op de labels kijken en niet op de hangers. Ik heb me 2 keer vergist door op de hangers te kijken en zo met een blouse van 3 maten te klein thuis te komen.
quote:teletubbie1234 schreef op 14 juli 2015 @ 17:28:

Ik heb jouw maatje! Bij de primark heb je ook maat 32! Dus meestal neem ik bij twijfel 32. Ik vind de primark kleding vaak groot vallen en daarbij is de rek gauw uit de kleding waardoor een 34 gauw een 36 wordt.

Voor kwaliteit moet je er dus niet zijn maar t kost ook geen drol

Dit dus. Ik had een poos geleden een truitje geprobeerd, maat 32 en daar verdronk ik zowat in. Véél te groot en ik heb normaal maat 36.

Wat broeken betreft zou ik liever gewoon voor kwaliteit gaan en 1 goede broek kopen ipv 3 slechte.
Pas het gewoon. Ik heb er eens een broek gekocht die ik twee maten kleiner moest nemen. De maten liggen niet vast en is een richtlijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven