Corendon Rondreis Macedonië
dinsdag 14 juli 2015 om 19:35
dinsdag 14 juli 2015 om 19:41
Hallo jules1980.
Ik ben twee jaar geleden met Corendon naar Macedonie geweest. Wij hadden toen niet gekozen voor de 5* variant, dus wat dat betreft kan ik je geen advies geven. Ons hotel was erg ouderwets en 'armoedig' en ook zeker geen 5 sterren (hadden we ook niet geboekt). Ons maakt dat niks uit omdat we daar toch alleen slapen.
Het land en de natuur is heel mooi. En Macedonie heeft veel bezienswaardigheden. wij hebben toen via Corendon een groot aantal excursies gedaan. Moet er wel bij zeggen dat er ook veel armoede is, op sommige plekken zie je ook veel zwervuil. Je zult er zeker ook veel zwerfdieren zien helaas .
hoop dat je hier wat aan hebt!
Ik ben twee jaar geleden met Corendon naar Macedonie geweest. Wij hadden toen niet gekozen voor de 5* variant, dus wat dat betreft kan ik je geen advies geven. Ons hotel was erg ouderwets en 'armoedig' en ook zeker geen 5 sterren (hadden we ook niet geboekt). Ons maakt dat niks uit omdat we daar toch alleen slapen.
Het land en de natuur is heel mooi. En Macedonie heeft veel bezienswaardigheden. wij hebben toen via Corendon een groot aantal excursies gedaan. Moet er wel bij zeggen dat er ook veel armoede is, op sommige plekken zie je ook veel zwervuil. Je zult er zeker ook veel zwerfdieren zien helaas .
hoop dat je hier wat aan hebt!
I don't know where I'm going, but I'm on my way
dinsdag 14 juli 2015 om 19:47
oh leuk...
Of er gedaan werd wat op het exursieprogramma staat. Omdat er op de site staat dat het kan veranderen.
Of het eten een beetje goed was in de hotels.
De leeftijd van de medereizigers.
Of je zelf veel vrije tijd hebt als je het excursiepakket bij boekt en of het noodzakelijk is om het bij te boeken
Of er gedaan werd wat op het exursieprogramma staat. Omdat er op de site staat dat het kan veranderen.
Of het eten een beetje goed was in de hotels.
De leeftijd van de medereizigers.
Of je zelf veel vrije tijd hebt als je het excursiepakket bij boekt en of het noodzakelijk is om het bij te boeken
dinsdag 14 juli 2015 om 19:54
Mijn ouders zijn gegaan vorig jaar. Zij hebben een leuke vakantie gehad. Ze zijn wel wat gewend mbt basic want zijn normaal Azie gangers ook tibet en Birma ongeorganiseerd, geen mensen die snel klagen over basic. Alle excursies gingen door, soms wordt iets in een andere volgorde gedaan. De leeftijd was over het algemeen wel hoog, weinig jonge mensen veel 50+. Eten weet ik niet daar mijn ouders best snel tevreden zijn, zij vonden het ok, maar een collega van mij is ook geweest en die vond het eten eenvoudige beetje boeren maaltijden. Hij vond het wel gezellig in de restaurants.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 14 juli 2015 om 20:02
De excursies hebben we geboekt zodra we in het hotel aankwamen, toen kwam iemand van het hotel ze met ons doornemen om te kijken in welke excursies we interesse hadden. We hebben per dag gekeken welke excursies we zouden doen. Wij zijn toen een week gegaan en hadden in deze week best veel excursies gepland, dit is een beetje veel van het goede. Ik zou er een goed evenwicht in proberen te houden. Aan de andere kant was er rondom ons hotel niet echt veel te doen. Een stuk verderop (met taxi zo te doen) was een wat grotere stad waar het wel wat gezelliger was.
Een paar aanraders voor excursies zijn:
St. Naum Klooster
Bitola
Skopje (heel groot contrast met de rest van Macedonie)
Pelikanen eiland
Verder hebben we ook met een lokale gids een fietstocht gedaan, waarbij je ook veel leuke plekken ziet. Dit is ook echt een aanrader.
De excursies via Corendon...en veel eigen tijd. Soms ga je naar twee bezichtigingen op een dag, ik heb toen de ervaring gehad dat bij het deel wat ik niet interessant vond veel langer werd stilgestaan, dan bij het , in mijn ogen, leuke deel. Maar dit zul je altijd hebben als je met een excursie gaat. Ook vertrek je op vaste tijdstippen heen en terug. We kwamen wel vaak pas 's avonds laat in het hotel terug, waardoor we ook niet meer echt aan het meer zijn gaan liggen.
De leeftijd van de medereizigers zal rond de 30/40 geweest zijn. Er waren een aantal jongeren van 16/17 met begeleiding. Volgens mij waren mijn vriend en ik redelijk de jongsten daar (24/26).
Wij hadden alleen het ontbijt in het hotel en dit was prima. 's avonds kun je overal wel lekker eten (altijd wel iets wat je lekker vindt). Specialiteit is daar de vis.
Een paar aanraders voor excursies zijn:
St. Naum Klooster
Bitola
Skopje (heel groot contrast met de rest van Macedonie)
Pelikanen eiland
Verder hebben we ook met een lokale gids een fietstocht gedaan, waarbij je ook veel leuke plekken ziet. Dit is ook echt een aanrader.
De excursies via Corendon...en veel eigen tijd. Soms ga je naar twee bezichtigingen op een dag, ik heb toen de ervaring gehad dat bij het deel wat ik niet interessant vond veel langer werd stilgestaan, dan bij het , in mijn ogen, leuke deel. Maar dit zul je altijd hebben als je met een excursie gaat. Ook vertrek je op vaste tijdstippen heen en terug. We kwamen wel vaak pas 's avonds laat in het hotel terug, waardoor we ook niet meer echt aan het meer zijn gaan liggen.
De leeftijd van de medereizigers zal rond de 30/40 geweest zijn. Er waren een aantal jongeren van 16/17 met begeleiding. Volgens mij waren mijn vriend en ik redelijk de jongsten daar (24/26).
Wij hadden alleen het ontbijt in het hotel en dit was prima. 's avonds kun je overal wel lekker eten (altijd wel iets wat je lekker vindt). Specialiteit is daar de vis.
I don't know where I'm going, but I'm on my way
dinsdag 14 juli 2015 om 20:11
Ik ben ook een jaar of drie geleden naar Macedonië geweest, samen met mijn vriend. Wij hebben geen excursies geboekt, maar alleen een hotel en hebben zelf allerlei tochten ondernomen. Dit is ook erg goed bevallen. Een auto huren kost weinig en er zijn goede en vooral prachtige wegen in Macedonie. Daarnaast hebben wij ook een boottochtje gemaakt met een lokale schipper in een heel klein bootje waarna moeders thuis had gekookt en je kon genieten van heerlijke maaltijd. Eten zelf is prima in de restaurants, goede kwaliteit voor weinig geld.
Inderdaad verschilt de omgeving in Macedonie heel erg. Op de ene plek zwervuil, drukte en zwerfkatten en op de andere plekken mooie en schone natuur.
Overigens, organiseert lalatours ook excursies ter plekke. Dit is een erg vriendelijk reisbureau in Macedonie (aan het Ohrid meer) van een Nederlands gezin (de man komt oorspronkelijk uit Macedonie).
Inderdaad verschilt de omgeving in Macedonie heel erg. Op de ene plek zwervuil, drukte en zwerfkatten en op de andere plekken mooie en schone natuur.
Overigens, organiseert lalatours ook excursies ter plekke. Dit is een erg vriendelijk reisbureau in Macedonie (aan het Ohrid meer) van een Nederlands gezin (de man komt oorspronkelijk uit Macedonie).
woensdag 15 juli 2015 om 09:16
Hoi! Geen ervaring met de reis van Corendon maar wel met Macedonie. Ik weet niet of je perse met Corendon wilt, maar je kunt in Macedonie ook prima zelf reizen. Wij zijn vorig jaar voor tien euro van Eindhoven naar Skopje gevlogen, hebben daar een auto gehuurd en hebben door het hele land gereden. Ik vond alles (overnachtingen, auto, vlucht, eten) erg goedkoop. Het land is prachtig en er is zoveel meer te zien en te doen dan wat er in de Corendon reist zit (heb hem even opgezocht ).