Kraampakket

15-07-2015 08:21 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben zwanger van ons eerste kindje en ik kwam er achter dat ik mijn kraampakket niet vergoed krijg. Nu wil ik best het pakket kopen, maar hoor dat je een groot deel hiervan niet eens nodig hebt.

Wat hebben jullie allemaal gebruikt uit het pakket en is het zinvol om hem toch aan te schaffen?

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, mocht dit nog uitmaken..
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
quote:boterhammie schreef op 15 juli 2015 @ 09:40:

[...]

Dat weet je gewoon niet van te voren, het is bij iedereen anders. Maar toch nog even terug komend op mijn vraag aan jou, je zegt in het ziekenhuis te willen bevallen maar je bent je ervan bewust dat als je geen medische indicatie hebt dat dat dan niet vergoed wordt?dat weet ik inderdaad, maar bedankt voor het opmerken!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
quote:04012016 schreef op 15 juli 2015 @ 09:27:

[...]

het is niet dat ik die 20 euro niet wil/kan uitgeven, maar vind het zonde als ik er bijna niets van ga gebruiken.. vandaar mijn vraag.

Dat weet je niet van te voren. Nogmaals dat pakket is zo samengesteld dat er voor heel veel situaties de juiste spullen inzitten.

Dat Truusje alleen dat heeft gebruikt betekend niets.
Ik begreep ook van mijn broer dat ze uiteindelijk bijna alles hebben gebruikt, ook na de bevalling nog (onderleggers toen de baby eens ziek was, gaas voor ontstoken naveltje, dat soort dingen). Dus misschien is het alsnog een welkom aanvulling op de ehbo-doos als je niet alles gebruikt? Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, dus misschien komt dat weinig voor
Ik heb bij alle drie het volledige kraampakket gebruikt, je houdt dan wel wat watten over en de alcohol is niet op, maar absoluut geen weggegooid geld. En geen gewoon maandverband gebruiken! Dat is echt de beste tip die ik heb, niet besparen op noodzakelijke dingen zoals een berg kraamverband.
quote:my-little-appletree schreef op 15 juli 2015 @ 08:47:

[...]

Fijn, dan weet ik wat er minimaal in huis moet zijn. Heb geloof ik alles behalve het kraamverband.

Dat is toch wel handig om in huis te hebben. Met een beetje pech gebruik je er in het begin twee tegelijk, dus het kan er ook nog best vrij snel doorheen gaan.

Handschoenen zou ik ook wel in huis halen, al zijn ze bij mij geloof ik niet elke keer gebruikt door de kraamhulp.
quote:mel.nl schreef op 15 juli 2015 @ 08:32:

Hallo, ik ben ook zwanger van ons eerste kindje en heb wel het kraampakket staan. Ik vermoed dat je, als je in het zoekenhuis bevalt, alleen het kraamverband nodig hebt verdere dingen die erin zitten en ik wel handig vind is watten, alcohol, damesverband. De rest lijkt me overbodig als je in het ziekenhuis bevalt.

Want als je in het ziekenhuis bevalt, kan het niet gebeuren dat thuis je vliezen al breken en je matras verzuipt ?

Die celstofmatjes blijven na de bevalling ook nog wel handig, dus die zou ik zéker ook aanschaffen, en handschoenen voor je kraamhulp voor als ze hechtingen moet controleren ook. Gaasjes gebruikte mijn kraamhulp om het naveltje heel voorzichtig droog te maken na het bad, dus die zijn ook gebruikt.

Ik zou net iets meer aanschaffen dan je nu op je boodschappenlijstje hebt staan
Ik had overigen vanaf 37 wkn ook een celstofmatje in onze auto's liggen. Vruchtwater in een autostoel schijnt geen fijne combi te zijn...(komt natuurlijk niet vaak voor, maar het zal je maar gebeuren). De alcohol gebruiken we overigens nog steeds om de thermometer te ontsmetten.
quote:Sjors007 schreef op 15 juli 2015 @ 10:43:

Ik had overigen vanaf 37 wkn ook een celstofmatje in onze auto's liggen. Vruchtwater in een autostoel schijnt geen fijne combi te zijn...(komt natuurlijk niet vaak voor, maar het zal je maar gebeuren). De alcohol gebruiken we overigens nog steeds om de thermometer te ontsmetten.Iedere dag als ik de auto in stap zie ik de vlek in de stoel zitten . Nee dat gaat er niet meer uit haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven