Goed kattenvoer?

07-07-2015 10:56 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een poes van buurman overgenomen. Hij kon er niet meer voor zorgen.

Poes is altijd aan de dikke kant geweest. Ze kreeg bij buurmaan Perfect fit te eten. Dit krijgt ze nu nog te eten. Het lijkt dat het niet goed vult. Ze blijft maar eten. Als het voer er niet staat blijft ze maar zeuren om eten. Ook is ze weer dikker geworden.

Zijn al bij dierenarts geweest. Moeten minder eten geven, eten geven in spelvorm en meer beweging. Het maakte dan niet uit welk merk voer we zouden geven. We hebben al een paar voerpuzzels bestelt. Spelen doen we ook veel met haar. Ze speelt ook veel alleen. We willen haar toch andere brokjes geven. Natvoer lust ze niet. Hebben gekeken naar Royal Canin, Hills. Wat is dat duur zeg. Is dat echt veel beter? Zijn er ook brokjes die goedkoper zijn die maar wel goed?
Gewoon laten doorlopen....die hier staat ook altijd aan (zo één van catmate). Mijn poes had ook eerst zoiets van "wat heb je nou toch weer in MIJN huis gehaald?"

Ik had nog een bakje gewoon water staan erbij, maar ze was na een paar dagen al vanaf alle kanten het fonteintje aan het uitproberen en met het water aan het spelen...wat een kliederboel...daar is ze nu gelukkig weer vanaf
"I love not Man the less, but Nature more..."
Dat is precies wat ik verwachtte Pimpom, want normaal gesproken is ze altijd met de kraan aan het spelen, gek hè!

Inmiddels is ze best dorstig en stond vanmorgen bij de kraan te janken (bakje had ik juist weggehaald) en we zetten haar dan bij de fontein. Hij staat nu uit, dan drinkt ze er wél van en dan proberen we het morgen of zo wel weer opnieuw.
Bakje water zeker niet weghalen als ze niet uit de fontein wil drinken. katten drinken al te weinig en dit is bar slecht voor de nieren
Zie mijn laatste regel, ze drinkt er nu wel van, zolang hij uitstaat.
Het moet even wennen. Eerst uitlaten staan is een goed begin. Daarom kocht ik de catmate, dan kunnen ze kiezen op welke hoogte ze drinken. Het fontein puntje, het eerste bakje, de stroom of de waterbak.
quote:Enora schreef op 16 juli 2015 @ 11:10:

Het moet even wennen. Eerst uitlaten staan is een goed begin. Daarom kocht ik de catmate, dan kunnen ze kiezen op welke hoogte ze drinken. Het fontein puntje, het eerste bakje, de stroom of de waterbak.

Ik heb ook een catemate. In het begin begon mijn kat met het bovenste 'bakje', daarna stapje lager en vervolgens de grote bak helemaal beneden. Nu vind ze het stroompje fijn om van te drinken.

Vul 'm wel om de dag bij, verdampt snel dat water, helemaal wanneer het weer wat warmer wordt. Voordeel, geen droge lucht in huis ;)
Giet hier van de regen, dus weinig verdampen hier haha!

Ach, we houden vol, het went vast wel, maar ben vooral verbaasd, juist omdat ze altijd zo actief is met water, dacht ik echt dat dit dé uitvinding zou zijn voor haar.
Je zegt dat het een vrouwtje is... Is ze gesteriliseerd? Dat kan namelijk het overgewicht en het zeuren om eten verklaren.

In dat geval zou ik eens een variant voor gesteriliseerde katten proberen, kijk of ze daar langer van vol zit. Bij Zooplus (hier nog een tevreden klant, op het 'we moeten uw adres eerst even controleren'-stukje na) hebben ze veel verschillende soorten. Mijn poezebeest is gek op de snackbal en op het dat-activity-ding met een bobbelige ondergrond en een soort kap er om heen. Beide dingen waren niet duur.
Jaaaaa ze heeft ervan gedronken!

Ze is gek van borstelen dus we zijn haar naast dat ding gaan borstelen en ineens begon ze te drinken. Result!
quote:ainne schreef op 17 juli 2015 @ 09:05:

Jaaaaa ze heeft ervan gedronken!

Ze is gek van borstelen dus we zijn haar naast dat ding gaan borstelen en ineens begon ze te drinken. Result!

Borstelen en water drinken...katten!

Fijn dat ze eraan gewend is!
Yup katten blijven rare wezens. Daarom zijn ze ook zo leuk natuurlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven