Lijf & Lijn alle pijlers

Personal training: small group

16-07-2015 21:30 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi! Binnenkort wil ik graag met een personal trainer aan de slag. Ik vraag me af wie van jullie daar ervaring mee hebben en of het goed bevalt. Het liefst wil ik beginnen met small group training. Dan train je in een groep, maar wel met je personal trainer. Hebben jullie hier ervaring mee? En werkt het goed, ondanks dat de aandacht van de trainer niet geheel op jou gericht is? Ook ben ik benieuwd naar kosten: wat betalen mensen hiervoor?

Hoor graag andere ervaringen!
Zou ik ook graag willen weten, lees mee
Ik train alleen met een trainer, eerst 1x per week en nu 1x per 2 weken.

Ik heb zelf mijn aandacht vooral bij de oefening. Het fijne is dat je aan specifieke doelen kunt werken. Ik zie ook veel stellen samen trainen met een pt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb me ooit aangemeld voor een small grouptraining. Het was een groep van 5 mensen en de kosten waren EUR 100 p/m voor 2x p/w een uur. Hierbij zat ook een persoonlijk voedingsschema. Uiteindelijk ben ik niet gestart omdat ik een baan kreeg met veel reistijd waardoor ik onmogelijk op tijd bij de trainingen kon zijn. Een tip: vraag goed naar de voorwaarden m.b.t. opzegging e.d.. Het heeft bij mij nogal wat voeten in aarde gehad om op te zeggen, dat ging gepaard met het nodige gescheld van de PT himself
quote:viva-amber schreef op 16 juli 2015 @ 21:47:

Ik train alleen met een trainer, eerst 1x per week en nu 1x per 2 weken.

Ik heb zelf mijn aandacht vooral bij de oefening. Het fijne is dat je aan specifieke doelen kunt werken. Ik zie ook veel stellen samen trainen met een pt.Is 1x per week wel genoeg vind je? Het lijkt mij ook fijn dat je echt je aandachtsgebieden kunt behandelen als het ware. Ben benieuwd of dat in een kleine groep ook zo is. Ben jij voor 1 op 1 training veel geld kwijt? Als ik het online op zoek, vind ik dat namelijk wel prijzig...
quote:ninon schreef op 16 juli 2015 @ 21:59:

Ik heb me ooit aangemeld voor een small grouptraining. Het was een groep van 5 mensen en de kosten waren EUR 100 p/m voor 2x p/w een uur. Hierbij zat ook een persoonlijk voedingsschema. Uiteindelijk ben ik niet gestart omdat ik een baan kreeg met veel reistijd waardoor ik onmogelijk op tijd bij de trainingen kon zijn. Een tip: vraag goed naar de voorwaarden m.b.t. opzegging e.d.. Het heeft bij mij nogal wat voeten in aarde gehad om op te zeggen, dat ging gepaard met het nodige gescheld van de PT himself Ahh dat is minder! Dat besefte ik me ook, je bent natuurlijk in een groep wel meer afhankelijk van vaste tijden... Was dat bij jou telkens vroeg in de avond? Of zou het ook in de weekenden zijn? Wel jammer dat het niet door ging, heb je besloten om wat anders te doen nu?
Ik train 1x in de 2 weken met een personal trainer. 1 op 1. En betaal daarvoor 27,50 per half uur. De reden dat ik dit doe is omdat ik voor een specifiek doel train en mijn pt mij net dat extra zetje geeft en mij corrigeert in de diverse oefeningen. Small Group heb ik ook gedaan, met maximaal 5 personen + de trainer. Is mij niet goed bevallen, zoveel mensen zoveel smaken en ik werd niet getraind op wat ik graag wilde. En ja, een pt is niet goedkoop, maar ik vind het wel zeker de moeite waard.
Dat zou best eens kunnen schelen in de ziekenhuiskosten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:minion schreef op 16 juli 2015 @ 22:41:

[...]

Ahh dat is minder! Dat besefte ik me ook, je bent natuurlijk in een groep wel meer afhankelijk van vaste tijden... Was dat bij jou telkens vroeg in de avond? Of zou het ook in de weekenden zijn? Wel jammer dat het niet door ging, heb je besloten om wat anders te doen nu?Ik kon kiezen uit drie dagen p/w waarvan 1 dag in het weekend. Je kon dan per week bepalen op welke dagen je zou trainen. Het begon om 19.30 uur en dat was voor mij te vroeg. Die twee dagen met de PT was meer als afwisseling op mijn krachttrainingsschema, het ging om crossfitachtige trainingen.
quote:minion schreef op 16 juli 2015 @ 22:39:

[...]

Is 1x per week wel genoeg vind je? Het lijkt mij ook fijn dat je echt je aandachtsgebieden kunt behandelen als het ware. Ben benieuwd of dat in een kleine groep ook zo is. Ben jij voor 1 op 1 training veel geld kwijt? Als ik het online op zoek, vind ik dat namelijk wel prijzig...Ik train nu maar 1x per 2 weken met PT verder train ik 2-3x per week zelf. Er hoeft echt niet elke keer iemand naast je te staan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven