Buurman aanspreken, hoe?!

17-07-2015 08:40 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
genoeg stof tot nadenken.
quote:melbrw schreef op 17 juli 2015 @ 08:58:

Ik kan mijn bovenbuurvrouw haar mobiel horen afgaan als hij op trillen staat. Ze zou stiller moeten zijn!

Haha, ja dat heb ik ook;)

En haar zoon die op zijn loopfietsje door de kamer rolt, bloedirritant, maar goed, ik gun dat kind wel een loopfietsje, daar ga ik niet over miepen.
quote:lionlily schreef op 17 juli 2015 @ 08:54:

[...]

Ja maar het is háár schutting en hij wilde hem niet eens... Hence de plantenbakken natuurlijk, hij wil dat lelijke ding niet zien.
Laat hem mee luisteren naar de bass (luister niveau kan nl prima voor zware bass tonen zorgen) Jij bij hem, hij bij jou.

Hek; jij plempt tegen zijn zin een hek voor zn neus, ik zou die bakken dus toleren. Ja jij mag een hek neerzetten maar hij mag dat geen leuk idee vinden en t aan zijn kant op willen fleuren.

Wees blij dat t geen dame me hakken of gezin met kleine kinderen is, had je gek geworden.

Huur of koop?
Stel hij had gewoon geen geld om mee te doen aan een schutting betalen. Kan maar zomaar

Stel buurman krijgt een vrouw met kindjes. Hoe zijn dan de leefgeluiden?

Ik ben nav dit soort topics altijd zo blij met mijn buren die nooit klagen en zeggen. Ach wij hebben ook kleine kinderen gehad. Daar hoort geluid bij

Ik ben benieuwd of TO nog reageert
quote:Isabela schreef op 17 juli 2015 @ 08:59:

[...]

Nou hè. Het is toch ook wel een drama die plantenbakken. Als mijn buren een schutting zouden plaatsen zou ik er zo snel mogelijk iets tegenaan laten groeien. Dus TO: je hebt nog geluk dat hij alleen maar plantenbakken ophangt.Ik zou hem waarschijnlijk schilderen aan mijn kant: boswachtersgroen, of een mooi Italiaans strandgezicht. Dus tja, die bakken lijken me nogal onschuldig.
Bij de topic titel dacht ik dat To zou moeten zeggen :"Buurman wat doet u nu"

Misschien toch wel een idee
In April had je vriend last van de 'overlast' van de buurman, nu jij?

En ga je weer je OP verwijderen?
quote:vivapimpelmees schreef op 17 juli 2015 @ 09:07:

In April had je vriend last van de 'overlast' van de buurman, nu jij?

En ga je weer je OP verwijderen?

Oh ja, dat topic

TO en vriend moeten echt in een hutje op de hei gaan wonen. Ver weg van iedereen.
Jouw buurman is een schijnheilig, achterbaks, achter-de-ellebogen-type? Omdat hij zijn muziek iets te hard had staan en zomaar een bak geraniums aan je dierbare schutting hing? Waar hij onmiddellijk iets aan gedaan heeft toen jij erover kwam klagen?

En nu hoor je hem zomaar lopen? Loopt hij heel de dag door zijn huis te marcheren dan?

Wat ben ik blij dat ik niet naast je woon!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
In je vorige topic was het nog je vriend die er niet tegen kon dat de buurman tot 21:00 uur naar muziek luisterde.

Ik zou in isolatie gaan leven.
Ik wordt er zo ontzettend gefrustreerd door direct te moeten weten wanneer hij thuis is of niet (en hij is vaak thuis, helaas).

Blijkbaar ben jij nog vaker thuis dan hij... zeurdoos
Ik hoorde ook alles van de buren. De wc doortrekken, piano spelen, centrifugeren, etc. Dat kon ik best hebben, ik maakte namelijk dezelfde geluiden. Toch heb ik dè oplossing voor je! Sinds ik vier kinderen heb, merk ik er niks meer van
Oh en antwoord op de vraag hoe je hem aan moet spreken: dreig met de pil te stoppen als hij geen sloffen koopt!
quote:yette schreef op 17 juli 2015 @ 09:20:

Ik hoorde ook alles van de buren. De wc doortrekken, piano spelen, centrifugeren, etc. Dat kon ik best hebben, ik maakte namelijk dezelfde geluiden. Toch heb ik dè oplossing voor je! Sinds ik vier kinderen heb, merk ik er niks meer van Ik ben benieuwd, ik heb binnenkort mijn eerste en hoor nooit wat van de buren. Ik ben benieuwd of er naast mij binnen een jaar ook een kleintje is
quote:lionlily schreef op 17 juli 2015 @ 09:05:

[...]

Ik zou hem waarschijnlijk schilderen aan mijn kant: boswachtersgroen, of een mooi Italiaans strandgezicht. Dus tja, die bakken lijken me nogal onschuldig.

Hij staat op haar grond en de kant van de buurman is dus ook van haar. Schilderen mag dus niet als TO dat niet wil. Als hij wat anders wil, zet ie dat er maar tegenaan. Ik zou zelf ook geen bloembakken daaraan willen hebben dan, als hij niet heeft meebetaald en de schutting volledig op mijn grond staat. Als hij wat anders wil, staat hem dat vrij om op zijn eigen grond te realiseren natuurlijk

Over het lopen kan je niks zeggen. Dat zijn gewoon normale geluiden. Ik snap alleen niet dat je dat nu pas hoort en hiervoor nooit. Het is toch al langer zomer, dus dat zou het niet kunnen zijn lijkt me.
Je zou zo'n buurvrouw krijgen als TO.

Ik ben zo blij met mijn hutje in het bos. Ik kan op blote voeten lopen, mijn uitzicht bepalen, muziek luisteren en ik word er niet eigenaardig, schijnheilig, achterbaks type genoemd die het achter de ellebogen heeft om genoemd. Om gewone leefgeluiden en woonwensen. Tjongejonge, met zo'n buren als TO en haar vriend ben je flink in de aap gelogeerd zeg.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Waarschijnlijk hoort je buurman jullie ook. Accepteer leefgeluiden, isoleer je huis beter of verhuis naar een minder gehorig huis in een dito omgeving.

Wat betreft de schutting geef ik je groot gelijk. Wettelijk gezien mag hij daar niets aan doen zonder jouw toestemming, nl. jouw bezit op jouw erfgrens. Hij heeft ervoor gekozen om geen schutting te willen delen, dan moet hij maar andere oplossingen verzinnen voor zijn kant. Bakken eraan hangen is of boren in de schutting of van die lelijke houders over de schutting heen.
quote:Desperate_Housewive schreef op 17 juli 2015 @ 09:26:

[...]

Hij staat op haar grond en de kant van de buurman is dus ook van haar. Schilderen mag dus niet als TO dat niet wil. Als hij wat anders wil, zet ie dat er maar tegenaan. Ik zou zelf ook geen bloembakken daaraan willen hebben dan, als hij niet heeft meebetaald en de schutting volledig op mijn grond staat. Als hij wat anders wil, staat hem dat vrij om op zijn eigen grond te realiseren natuurlijk

Over het lopen kan je niks zeggen. Dat zijn gewoon normale geluiden. Ik snap alleen niet dat je dat nu pas hoort en hiervoor nooit. Het is toch al langer zomer, dus dat zou het niet kunnen zijn lijkt me.Het is wel pas sinds enkele weken blote voeten weer. Ik zelf loop ook pas sinds enkele weken op blote voeten rond, daarvoor vond ik het nog te koud/niet nodig.
Des.Houswife zegt het liever enseau Zo bedoel ik het dus (sorry, niet goed geslapen vannacht).
Maar hoor je iemand op blote voeten dan "harder" lopen dan met sloffen? Ik loop zomer en winter op blote voeten, maar volgens mij hoor je dat juist bijna niet, toch????
Wat betreft die schutting: in een rijtjeshuis is het een beetje geven en nemen en vind ik het enorm kinderachtig om te gaan zeuren over plantenbakken.
als de vogeltjes fluiten sis je dan ook naar ze dat ze zachtjes moeten doen?
quote:Isabela schreef op 17 juli 2015 @ 09:31:

Wat betreft die schutting: in een rijtjeshuis is het een beetje geven en nemen en vind ik het enorm kinderachtig om te gaan zeuren over plantenbakken.+ 1
quote:Desperate_Housewive schreef op 17 juli 2015 @ 09:26:

[...]

Over het lopen kan je niks zeggen. Dat zijn gewoon normale geluiden. Ik snap alleen niet dat je dat nu pas hoort en hiervoor nooit. Het is toch al langer zomer, dus dat zou het niet kunnen zijn lijkt me.Het was ook maar een grapje
quote:Mevrouw75 schreef op 17 juli 2015 @ 09:28:

[...]

Het is wel pas sinds enkele weken blote voeten weer. Ik zelf loop ook pas sinds enkele weken op blote voeten rond, daarvoor vond ik het nog te koud/niet nodig.Maar 2 weken terug was het ook al 30 graden, dat bedoel ik hoorde To het toen niet dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven