Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
In de bieb hebben ze trouwens wel leuke boeken over gezond zwanger worden en vruchtbaarheid voor dummy's
@skawa: er is een nieuwe app?!! Jee!!

Vond het zo vervelend dat de oude app het niet meer deed! Daarom ben ik ook bijna een jaar niet op forum geweest.

Ik kan in de app-store geen viva forum app vinden, wel de VIVA app, maar als je die opent dan gebeurt er niks. Hij is alleen maar aan het laden....

Ik zit nog steeds te wachten tot het doorzet.....het is wel erg rustig! Of dit moet mijn nieuwe maatstaf voor ongesteldheid zijn, haha! Na de Provera-pillen had ik 3 dagen nauwelijks bloedverlies 😁. Met de pil was ik altijd 8 dagen vrij heftig.

Maar toch voel ik mij eerder ongesteld dan zwanger
Vandaag weer bruinige afscheiding... Ik voel me ook echt niet fijn nu. Heet, beetje rugpijn, chagerijnig... Het zal me niet verbazen als ik na het weekend gewoon ongesteld word.

Gisteren is mijn oudste 3 geworden, dat hebben we met de familie gevierd. Morgen is het kinderfeest met de vrienden en alle kinderen. 8 jongens, 2 meisjes. Dat wordt een drukte van jewelste dus! Gelukkig wel veel afleiding dus...
Ik heb idd gewoon de viva app gedownload en daarin kun je t forum in.

Net met mijn vriend weg geweest naar de hei met de honden gewandeld en een winkel. Moest elke keer zitten tijdens t wandelen omdat ik zo misselijk was overgens nog geen een keer echt gespuugd. Ook het staanIk de winkel hield ik niet echt vol en in de auto op weg naar huis heet en misselijk. Ook zware koppijn. Elke keer last van mijn darmen gisteren wel drie keer naar wc Ik hoop maar dat ik positief ga testen anders weet ik echt niet wat er met me aan de hand is😖 dan ga ik naar de huisarts haha.

Ik krijg nu allemaal puistjes maar dat heb ik elke maand in de week voor ik ongesteld word.

Mijn vriend is zo lief elke keer als ik me beroerd voel. Cuty. Ik voel verder echt helemaal niets wat op zwangerschap kan wijzen. Geen zere borsten, voel niets meer in mijn buik behalve last van mijn darmen en maag
@myque ja klopt werk in een zij-tak hiervan.

zit niet daadwerkelijk in de fertiliteit maar behandel dit wel dus wel geleerd en behalve het ook wel eens. Ik schrijf ook voor sites die zulke onderwerpen behandelen. Momenteel staat bij ons de menopauze centraal dat is weer even heel wat anders.

@skawa klopt inderdaad. Maar ik zou niet te vroeg testen maar minimaal op 12 dpo met een gevoelige test en dan is deze nog pas 60% betrouwbaar. Je hebt van clear blue de digitale testen met dubbele indicator. Dat is de test die aangeeft met woorden zwanger of niet zwanger en het aantal weken. Deze kan je ook al heel vroeg doen. Vanaf 11dpo dus als je een vaag streepje heb kan je deze gerust doen. Want als dat vage streepje in de verte ook maar iets betekend geeft deze je duidelijkheid.

Jullie mogen al je vragen altijd stellen hoor hier beantwoord ze met liefde.

Ik voel niks bijzonders af en toewat vreemde buikkrampen wat lijkt op menstruatie krampen maar net ff anders. Misschien heb ik door de clomid een korte lf wie weet.

Het is soms wel vreemd hoor voor mij om in deze wereld te werken en in deze wereld te zitten.
@skawa. Volgens mij wordt jouw test hartstikke positief!!! Yes!!!

@yentl: ben je journalist of communicatiemedewerker? #schrijven
Ha dames,

Ik ben nieuw op dit forum en heb net mn 4e ronde clomid achter de rug bij pco. Helaas net ontdekt ook nu niet zwanger. Maar wel elke maand alle leuke en verwarrende bijwerkingen😒 Ik lees in jullie berichten allemaal dingen die nieuw voor me zijn! Toen ik begon moest ik 2x progesteron komen prikken op dag 21, en toen er een eisprong bleek te zijn mocht ik ongecontroleerd door met de clomid. Ik heb nooit een echo gehad.....em begin me nu af te vragen waarom niet.... Ik maak me veel zorgen of het wel gaat lukken en wat evt de volgende stap is. Mijn man had bij de intake de eerste keer niet zo goed zaad, de 2e test was wel ok. Controlfreak als ik ben ben ik nu de hele maand stiekem toch aan het rekenen en zou ik het liefst zien dat mijn man geen alcohol drinkt en geen strak ondergoed draagt of heel warm gaat douchen.....herkennen jullie dit? Ik vind mezelf echt een draak sinds ik in dit medische circuit zit....
@Gabi welkom! Ja, we zitten allemaal in hetzelfde onzekere schuitje hier... Genoeg voer om over te schrijven, want je hormonen, symptomen en frustraties (en hopelijk ook het geluk!) vliegen alle kanten op haha... Ik hoop dat ronde 5 raak voor je zal zijn. Iedere arts heeft blijkbaar toch z'n eigen aanpak.

Ik heb geen idee wat de normale gang van zaken is, moet ik zeggen, want mijn start in de medische molen is misschien al niet normaal geweest. Ik liep al bij de gyn voor een vleesboom die gezien is tijdens mijn eerste zwangerschap en sindsdien val ik van de ene complicatie in de andere, lijkt wel.
Gabi welkom! Volgens mij scheelt t heel veel per ziekenhuis! Ik mag vaak voor echo komen. Ik herken het wel op mezelf maar niet op mijn vriend. Heb er geen last van als hij drinkt enz hij had ook erg goed zaad. Wel last van teveel mee bezig zijn helemaal gefixeerd op zwanger worden en niet los kunnen laten. Dit is een erg fijne manier om dingen te delen vind ik. Dus schrijf er lekker op los. Als je in de tabel wilt hoor ik je gegevens daarvoor wel:)
Graag gedaan! Ik ben nu 9.1 weken zwanger, met precies 7 weken hebben we een echo gehad en een kloppend hartje gezien. We krijgen a.s. woensdag nog een echo vanwege ons iui traject.

Yentl26, ik ga hier niet mee schrijven. Heel lief dat je het vraagt, maar ik schrijf momenteel al bij twee zwangerschap topics (die ik al eigenlijk met moeite bij kan houden omdat het zo snel gaat) en we gaan donderdag drie weken op vakantie. Het is niet dat ik me te goed voel of niet met jullie mee leef, maar om me ergens aan te sluiten terwijl ik andere actieve topics al niet bij kan houden denk ik niet veel zin.

Veel succes allemaal!
@famke geen van beide ik beantwoord vragen van dames met vraagtekens ?!?

@Ferarigirl wat fijn ! Gefeliciteerd met je zwangerschap en een hele fijne vakantie ! Pas goed op met de zon

@gabi echo's met 50mg zijn niet heel gebruikelijk tenzij de progesteron waarde extreem hoog is of niet aanwezig. In deze gevallen worden er vaak echo's gemaakt om een beeld te krijgen zodat er zichtbaar word wat er mis gaat of er eventueel sprake is van overstimulatie. Ik denk in jouw geval dat er niet echt reden is om verder te zoeken als je waardes goed zijn.

wat betreft de kwaliteit van je man. Waarschijnlijk was de eerste keer minder omdat hij misschien ziek geweest is of iets dergelijks. Als de tweede keer goed was en hij in de tussentijd gedronken had in de weekenden en strak ondergoed gedragen heeft zou je je daar geen zorgen om hoeven maken. Het is vaak een moment opname en soms zit daar een mindere tussen. Als je twijfelt kan je het het beste om de dag gezellig maken in bed dan is de zaad kwaliteit optimaal.

Hier weer niks bijzonders af en toe wat menstruatie krampen verder niets.
@yentl als Tina/Hitkrant-vragenrubriek voor volwassenen 😄

Ik ben er nog niet overuit of mijn bloeding nou voor mijn doen mega mega summiere menstruatie is of dat dit nou onder innestelingsbloeding valt.

Komende dagen maar afwachten...

Dag 22 ovulatie, dag 32 menstruatie is wel wat op het randje. Moet niet korter worden.

Wie zit er nu nog meer op het resterende wachtbankje behalve Yentl?

Skawa is volgensmij gewoon hartstikke zwanger! 😄
Nou sinds vannacht is mijn ene oor dicht en ik hoor een ultrasoon geluid zo irritant nu herinner ik me dat ik vorige week ook twee dagen oorpijn had tot mijn verbazing. Iets in je oren kan natuurlijk ook zorgen voor misselijkheid en duizeligheid dus ik geloof dat ik morgen first thing in morning de huisarts bel. En ik denk nu meer dat het zoiets is ipv zwanger. Hoofdpijn kan er dood verklaard worden en de vermoeidheid misschien ook.

We gaan t zien
http://www.hoorzaken.nl/gehoorproblemen/meniere/😕
Ik zit ook nog steeds op het bankje, tot de 25e. Eergister en gister (6 en 7dpo) bruine afscheiding. Kan alle kanten op, normaal gesproken begint mijn menstruatie zo. Maar 6/7dpo zou echt veel te vroeg zijn voor start menstruatie zoals ik het begrijp...
Skawa ook nog op het wachtbankje.

en inderdaad hitkrant voor volwassenen hihi.

helaas bestaat de hele weg naar een kindje uit wachten :(
@skawa: ja dat heb ik vaker bij iemand gezien! Knap vervelend!

@yentl nu had ik dag 22 vermoedelijke eisprong (volgens mij om 01.00 ) en dag 32 begon de menstruatie, zei het twee dagen zeer minimaal, maar nu op dag 34 'echt'.

Dan zit ik met LF net aan de goede kant toch? LF kan variëren van 10-16 dagen met 14 als gemiddeld. Korter dan 10 dagen dan moet je weer een ander medicijn slikken om LF op te rekken?

Ik had ook gelezen dat er vrouwen zijn die per maand een andere lengte van LF hebben. Ene keer 10 dagen, andere keer 14 of 16.
Haha, Hitkrant... Ons wachten wordt echt ooit beloond. En als doorzettingsvermogen en geduld lieve, gezonde baby's oplevert, dan staan wij vooraan in de rij!
@famke ja dat is prima hoor zien hem liever iets langer maar kan geen kwaad. Als het maar niet korter is dan 10 dagen. Dit kan door de clomid komen. Ik zou het wel even aangeven bij je arts als je het volgende recept aanvraagt. Ik zou wel als de bloeding nu weer stopt even een testje doen.

@myque ja uiteindelijk komt het goed hé zeggen ze ;) moeten alleen engelen geduld hebben.

hier veel menstruatie achtig krampen maar tot op heden nog geen bloed te zien.

Zit op 12 dpo....
Wat fijn om te lezen dat anderen hier ook zo mee bezig zijn en dat er succesverhalen tussen zitten! In mijn omgeving is er alleen maar een constante babyboom gaande van mensen die zeggen net te zijn gestopt met de pil. Jaloersmakend 😊

Ik probeer om zo min mogelijk te rekenen en de mislukte pogingen mijn toch al wankele clomidhumeur zo min mogelijk te laten beinvloeden maar dat gaat de ene maand beter dan de andere 😄 fijn om hier mee te kunnen lezen en kletsen met vrouwen die hier ook doorheen gaan, en yentl en myque, idd hopen dat ons engelengeduld en de opvliegers die we onszelf aandoen worden beloond!

@yentl bedankt voor je antwoorden! Dit helpt echt om wat meer vertrouwen te hebben in het zaad van mijn man! En scheelt wen vervroegd bezoek aan de gyn vanwege mijn onrust ☺ ga nu maar eens piekeren of mn eileiders wel doorgankelijk zijn 😉

@yentl, myque en skawa succes op het wachtbankje, daar kan je met oorsuizen en al opzitten toch!! Duim voor jullie

@famke gaan wij gewoon op voor de volgende ronde!

Mijn tabel gegevens zijn 32/32 nog geen kinderen en nu bijna beginnen met de 5e ronde clomid 50
Ps hebben jullie ook dat sinds je clomid gebruikt de menstruatie veel korter is? Vroeger als tiener met een super onregelmatige cyclus en als volwassene aan de pil hand ik altijd 3-4 dagen echt en dg 5 een beetje, nu maar 2 dagen echt en 2dagen nauwelijks
Dat heb ik ook ja sinds de chlomid meestal 1,5 dag maximaal.

Ik heb net toch een test gedaan dacht als mijn ovulatie dinsdag 14 dagen geleden is en die test meet 25mgul/ml dan moet het nu al kunnen maar hij was hardstikke negatief :( Kutzooi
Oh wat naar!!! Wees lief voor jezelf vanavond....chocolade ...film.....boksen....
Ik heb nog geen idee qua menstruatie. Zal het binnenkort wel ervaren omdat vandaag de befaamde rugpijn al is begonnen. Deze krijg ik vaak 2 a 3 dagen voordat de rode duivels komen.
Dag dames,

Kan ik nog met jullie meeschtijven?

Ik ben sinds vorige week gestart met clomid en vind spannend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven