Clomid ervaringen
donderdag 9 juli 2015 om 09:02
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl
Wachtbankje:
Duna
Mygue test datum 18-11
Zwanger:
IceAngel
Yentl
Fien86
Lilolalo
Skawa
Korfje
Wachtbankje:
Duna
Mygue test datum 18-11
Zwanger:
IceAngel
Yentl
Fien86
Lilolalo
Skawa
Korfje
where ever you go, go with your heart
donderdag 16 juli 2015 om 09:37
Ik had de eerste ronde clomid een eisprong en toen wel pijnlijke borsten en buikkrampen en kotsmisselijk. Was toen uiteraard niet zwanger maar had daardoor veel hoop. Denk dat mijn lijf gewoon reageerde op een hormoon gebeuren wat tot dan toe nooit gebeurt was.
Nu ben ik eigenlijk vooral intens moe en beetje hoofdpijnerig. Ik ben er veel te veel mee bezig, ik zit de hele tijd symptomen te googlen, te voelen wat ik voel, ik kan het helemaal niet los laten haha. Vreselijk irritant vind ik zelf want de tijd gaat zo super langzaam.
Ik hou mezelf rationeel voor dat de test negatief gaat zijn. Maak vast een plan voor komende maand in mijn hoofd om conseived glijmiddel te bestellen (dat helpt de zaadjes op weg) en dat we het dan beter gaan plannen met de seks, om de dag en op de dag van eisprong elke dag. Maar in mijn niet rationele deel heb ik teveel hoop op een positieve test voel ik zelf haha.
Ik ga nu bloedprikken voor progesteron en daar morgen de uitslag van.
Nu ben ik eigenlijk vooral intens moe en beetje hoofdpijnerig. Ik ben er veel te veel mee bezig, ik zit de hele tijd symptomen te googlen, te voelen wat ik voel, ik kan het helemaal niet los laten haha. Vreselijk irritant vind ik zelf want de tijd gaat zo super langzaam.
Ik hou mezelf rationeel voor dat de test negatief gaat zijn. Maak vast een plan voor komende maand in mijn hoofd om conseived glijmiddel te bestellen (dat helpt de zaadjes op weg) en dat we het dan beter gaan plannen met de seks, om de dag en op de dag van eisprong elke dag. Maar in mijn niet rationele deel heb ik teveel hoop op een positieve test voel ik zelf haha.
Ik ga nu bloedprikken voor progesteron en daar morgen de uitslag van.
donderdag 16 juli 2015 om 21:23
Het is ook moeilijk om er niet mee bezig te zijn, Skawa! Laat je weten wat de uitslag van je progresteronwaarde was? Ik moet morgenmiddag laten prikken.
Iemand ervaring hier met pregnyl? Na hoeveel tijd worden de bijwerkingen minder van de pregnyl (en meer van een evt. zwangerschap
)? Ik heb nog steeds vrij gevoelige borsten, een week na de injectie...
Iemand ervaring hier met pregnyl? Na hoeveel tijd worden de bijwerkingen minder van de pregnyl (en meer van een evt. zwangerschap
donderdag 16 juli 2015 om 22:51
donderdag 16 juli 2015 om 23:37
@famke ja het is vervelend je voelt van alles en ook weer niets ! Ik wilde dat ik zomer vakantie had hihi ! Bij ons is het in het seizoen altijd druk ook met toeristen. De progesteronwaarde kan inderdaad invloed hebben op de gemoedstoestand.
@skawa ik ben ook al aan het denken over volgende ronde dat we dan om de dan gemeenschap zullen hebben. Dat conceived vind echt vies spul. Ik ben van mening dat vaginale vocht beter is voor conceptie. Stom ook hè dat je denkt vanvan alles te voelen maar dat prille zwangerschaps klachten en een naderende menstruatie zo veel gemeen hebben. Ik ben benieuwd naar je waardes !
@myque het duurt 10 tot 14 dagen voordat de klachten verdwenen zijn. Pregnyl is een gemeen goedje. Vergeet ook niet dat je echt pad vanaf 14 dpo mag testen ... dis echt pas op nod! Een zwangerschapstest kan dat namelijk op reageren.
Bij mij weinig up te daten hihi heb zelfs het idee eetse ongesteld te worden. Zeurt al c een beetje.
@skawa ik ben ook al aan het denken over volgende ronde dat we dan om de dan gemeenschap zullen hebben. Dat conceived vind echt vies spul. Ik ben van mening dat vaginale vocht beter is voor conceptie. Stom ook hè dat je denkt vanvan alles te voelen maar dat prille zwangerschaps klachten en een naderende menstruatie zo veel gemeen hebben. Ik ben benieuwd naar je waardes !
@myque het duurt 10 tot 14 dagen voordat de klachten verdwenen zijn. Pregnyl is een gemeen goedje. Vergeet ook niet dat je echt pad vanaf 14 dpo mag testen ... dis echt pas op nod! Een zwangerschapstest kan dat namelijk op reageren.
Bij mij weinig up te daten hihi heb zelfs het idee eetse ongesteld te worden. Zeurt al c een beetje.
vrijdag 17 juli 2015 om 00:25
Vorige week dinsdag ovulatie, dan is het vandaag (donderdag) 9 dagen verder. En dan volgende week dinsdag is mijn NOD. Dus daar zitten 4 dagen tussen VOORDAT het NOD is. (Vrij t/m Ma) NOD zelf is de 14e cruciale DPO dan = dinsdag 21 juli.
Het is maar net hoe je het leest
In ziekenhuis zeiden ze dat 21 juli mijn NOD was, precies twee weken later. Woensdag 22 juli testen
Het is maar net hoe je het leest
In ziekenhuis zeiden ze dat 21 juli mijn NOD was, precies twee weken later. Woensdag 22 juli testen
vrijdag 17 juli 2015 om 08:59
Ik begin nu eigenlijk te denken dat ik zwanger ben en stom genoeg ben ik er al soort van overtuigd zonder die test en loop ik al de hele tijd te lachen sinds gisteren middag. Mijn vriend zei vanmorgen nog zie haar eens lachen. Dus ben bang dat een negatieve test hard aan gaat komen maar daar is even geen plek voor in mijn hoofd.
- Gisteren en eergisteren krampjes en steekjes in mijn buik maar net anders dan voor ongesteldheid. Ook vooral rechts bij de overgang naar mijn bovenbeen.
- Al een dag 1,5 dag zware hoofdpijn maar normaal komt dat bij mij uit mijn nekspieren omhoog nu voor in mijn hoofd
- Ik werd helemaal niet nat tijdens de seks gisteren deed zelfs pijn terwijl ik wel opgewonden was en ik normaal drijfnat word en het nog nooit pijn gedaan heeft.
- Opvliegerig wat niets voor mij is zelfs met de clomid niet.
- Gisteren een appje van mijn vriend dat hij dacht dat het raak was omdat ik zo jumpie ben volgens hem
- Dood en dood moe. Ben gisteren 1.5 uur eerder naar huis gegaan van mijn werk omdat ik het niet volhield tot 23h
- Progesteron was gisteren 64. Vorige keer na mijn eisprong de eerste ronde zeg maar heb ik ook 10 dagen erna geprikt toen was hij 28
- Geen gevoelige borsten en dat heb ik normaal wel voor ik ongesteld ga worden dus...
- Elke keer als ik me inspan ben ik misselijk bv met fietsen naar het werk of de trap op lopen. Hijg dan ook echt super benauwd terwijl ik met gemak vier km hardloop en 13 km skeeler 1x in de week dus conditie om de trap op te lopen moet ik wel hebben.
Dus ik hoop t zooooooooo.
Yentl misschien is dat zeurende gevoel het wel juist! Je weet het toch pas als je mag testen. Sommige vrouwen voelen ook helemaal niets als ik alles (en dat doe ik veel) zo lees op internet
- Gisteren en eergisteren krampjes en steekjes in mijn buik maar net anders dan voor ongesteldheid. Ook vooral rechts bij de overgang naar mijn bovenbeen.
- Al een dag 1,5 dag zware hoofdpijn maar normaal komt dat bij mij uit mijn nekspieren omhoog nu voor in mijn hoofd
- Ik werd helemaal niet nat tijdens de seks gisteren deed zelfs pijn terwijl ik wel opgewonden was en ik normaal drijfnat word en het nog nooit pijn gedaan heeft.
- Opvliegerig wat niets voor mij is zelfs met de clomid niet.
- Gisteren een appje van mijn vriend dat hij dacht dat het raak was omdat ik zo jumpie ben volgens hem
- Dood en dood moe. Ben gisteren 1.5 uur eerder naar huis gegaan van mijn werk omdat ik het niet volhield tot 23h
- Progesteron was gisteren 64. Vorige keer na mijn eisprong de eerste ronde zeg maar heb ik ook 10 dagen erna geprikt toen was hij 28
- Geen gevoelige borsten en dat heb ik normaal wel voor ik ongesteld ga worden dus...
- Elke keer als ik me inspan ben ik misselijk bv met fietsen naar het werk of de trap op lopen. Hijg dan ook echt super benauwd terwijl ik met gemak vier km hardloop en 13 km skeeler 1x in de week dus conditie om de trap op te lopen moet ik wel hebben.
Dus ik hoop t zooooooooo.
Yentl misschien is dat zeurende gevoel het wel juist! Je weet het toch pas als je mag testen. Sommige vrouwen voelen ook helemaal niets als ik alles (en dat doe ik veel) zo lees op internet
vrijdag 17 juli 2015 om 13:17
@skawa mooie progesteron waarde ! Die kan heel goed je klachten en verschijnselen veroorzaken hoor ! Ik ben zelf ook ontzetten moe ! vaginale droogheid heb ik geen last van maar dit heeft wel met hormoon wisselingen te maken. Dit zijn wel gunstige tekenen en samen met je waarde is dit een goed vooruitzicht want je hebt een goede eisprong gehad !
@famke wat spannend zeg ! Meestal is dat goed nieuws als het niet door zet tenminste en je een korte lf hebt.
Hier weer geen bijzonderheden ik verwacht de rode duiveltjes omdat ik al wel wat menstruatie achtig krampen heb gehad...
knuffel meiden voor jullie en ik duim door !
@famke wat spannend zeg ! Meestal is dat goed nieuws als het niet door zet tenminste en je een korte lf hebt.
Hier weer geen bijzonderheden ik verwacht de rode duiveltjes omdat ik al wel wat menstruatie achtig krampen heb gehad...
knuffel meiden voor jullie en ik duim door !
vrijdag 17 juli 2015 om 14:36
Rosie die eerst in het forum schreef had ook een beetje rood bruin bloed en was ook zwanger. Vriendin van mij had ook een innestelingsbloeding dus ik denk dat het redelijk vaak voorkomt en geen broodje aap verhaal was. Die vriendin van mij zei trouwens dat dat bloedverlies wat ik die dinsdag van echo had ook van de echo kon komen ipv ovulatie bloeding, als ik dan mijn ovulatietesten aanhou is ergens tussen woensdag en donderdag mijn ei sprong geweest.
Ik duim voor je famke dat het maar een korte bloeding is gevolgd door goed nieuws. Ik duim voor jullie allemaal! Ik word deze maand echt gek van mezelf het is niet normaal meer zoveel als ik eraan denk en ik vind het zo moeilijk om te wachtten tot eind volgende week om te testen. Ene moment ben er volledig van overtuigd dat het raak is en volgende moment volledig dat het niet raak is. Ondertussen frustreerd het me mateloos dat ik 4 kg aangekomen ben afgelopen weken. Heb echt een dikke buik gekregen, is geen bij werking van de clomid als ik het zo lees.Ik heb ook een schildklierprobleem dus misschien dat daar wat schommelt dat ik zoveel aankom. Morgen maar even energie verzamelen om te gaan hardlopen.
Ik duim voor je famke dat het maar een korte bloeding is gevolgd door goed nieuws. Ik duim voor jullie allemaal! Ik word deze maand echt gek van mezelf het is niet normaal meer zoveel als ik eraan denk en ik vind het zo moeilijk om te wachtten tot eind volgende week om te testen. Ene moment ben er volledig van overtuigd dat het raak is en volgende moment volledig dat het niet raak is. Ondertussen frustreerd het me mateloos dat ik 4 kg aangekomen ben afgelopen weken. Heb echt een dikke buik gekregen, is geen bij werking van de clomid als ik het zo lees.Ik heb ook een schildklierprobleem dus misschien dat daar wat schommelt dat ik zoveel aankom. Morgen maar even energie verzamelen om te gaan hardlopen.
vrijdag 17 juli 2015 om 15:48
@famke je zit toch op 9 dpo ? Dan kan het wel degelijk een innesteling bloeding zijn. De eicel nestelt zich in in het baarmoederslijmvlies en dit kan soms een bloeding geven vaak is het oud bloed. Als je ongesteld word word het slijmvlies afgebroken en dit veroorzaakt ook de menstruatie bloeding. Een innesteling bloeding komt bij gemiddeld 1 op de 8 zwangerschappen voor.
@skawa een ovulatie bloeding kan wel degelijk als je een eicel hebt gehad die verder is doorgegroeid dan 22 mm dit komt regelmatig voor hoor. We zien ook wel eens dat het folikel zo hard klapt dat er een bloeding ontstaan in de eileider. Als je een bloeding hebt gehad door een echo dan hebben ze echt onnodig hard gehandeld.
Hier pijnlijke borsten .... zou van de progesteron kunnen komen ...
@skawa een ovulatie bloeding kan wel degelijk als je een eicel hebt gehad die verder is doorgegroeid dan 22 mm dit komt regelmatig voor hoor. We zien ook wel eens dat het folikel zo hard klapt dat er een bloeding ontstaan in de eileider. Als je een bloeding hebt gehad door een echo dan hebben ze echt onnodig hard gehandeld.
Hier pijnlijke borsten .... zou van de progesteron kunnen komen ...
vrijdag 17 juli 2015 om 19:19
vrijdag 17 juli 2015 om 19:20
vrijdag 17 juli 2015 om 22:23
Nou, zit ik me vanmorgen af te vragen of een innestelingsbloeding een broodje aap is, en rara wat? Bruine afscheiding. Bij mij betekent dat zelden goed nieuws, meestal (altijd dus eigenlijk) is dit de voorbode van een naderende menstruatie. Maar uitgaande van pregnyl + 36 uur zou ik zaterdag 11-7 mijn eisprong moeten hebben gehad. Dan zit ik nu op 6 dpo (of 8 dagen na pregnyl)... Wat is dit en wat doet m'n lijf nou?! Ben blij dat o.a. Yentl hier vaak veel info heeft!
vrijdag 17 juli 2015 om 23:54
Het zet nog niet echt door. Lijkt vooralsnog eerder beetje oud bloed, dan dat er nieuw bloed onderweg is. Maar heb wel vaker een rustige eerste dag en dat het op 2e dag los gaat...
Blijft dit weekend het toch nog spannend. Ik vind het Superirritant, waarom geeft men je ook geen boekje mee met informatie over dit soort dingen. Internet staat vol met tegenstrijdige informatie....
Blijft dit weekend het toch nog spannend. Ik vind het Superirritant, waarom geeft men je ook geen boekje mee met informatie over dit soort dingen. Internet staat vol met tegenstrijdige informatie....
zaterdag 18 juli 2015 om 10:11
Nou Famke, als je dan toch ongesteld moet worden, dan laat het ook maar echt komen, of niet? Ik hoop op een positieve verrassing nog voor je! De reden waarom er geen boekjes meegegeven worden zal vast zijn om dat er geen standaard stappenplan is.
@yentl, als ik het goed begrijp werk jij in deze tak van gezondheidszorg? Ik vind jouw antwoorden altijd zo verhelderend!
Hoe is het met de andere dames?
@yentl, als ik het goed begrijp werk jij in deze tak van gezondheidszorg? Ik vind jouw antwoorden altijd zo verhelderend!
Hoe is het met de andere dames?
zaterdag 18 juli 2015 om 10:18
Ik heb nu de viva app super handig het forum op mijn telefoon:)
Ik heb drie verschillende zwangerschapstesten in huis en ik heb alle gebruiksaanwijzingen gelezen. De predictor test meet 100ug/ml hccg ofzo dat is vanaf de dag dat je overtijd bent. De action zwangerschapstesten meten echter al vanaf 25ug/ml dat is vanaf vier dagen voor je verwachtte ongesteldheid )
Ik heb drie verschillende zwangerschapstesten in huis en ik heb alle gebruiksaanwijzingen gelezen. De predictor test meet 100ug/ml hccg ofzo dat is vanaf de dag dat je overtijd bent. De action zwangerschapstesten meten echter al vanaf 25ug/ml dat is vanaf vier dagen voor je verwachtte ongesteldheid )