Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
@gabi

Van mijn 15-20e drie keer per jaar ongesteld en dan 10 dagen heel erg!

Vanaf 20e met pil ben ik naar 8 dagen gegaan. Eerste drie dagen heel erg en daarna afbouwend.

Nu 1e ronde Provera: drie dagen bijna nauwelijks iets.

Nu na 1e ronde chlomid: stelt ook niet veel voor tov wat ik gewend ben. Wel veel meer stolsels in het bloed. Dus ben benieuwd hoe lang het feest duurt, maar qua omvang teken ik hiervoor
@skawa: het is wel erg klote! Schuiven we met zijn allen door. Zul je zien straks zijn we tegelijkertijd allemaal zwanger haha!

@esther Volgens mij kun jij er ook wel bij!

Laat even weten wat je gegevens zijn, dan zet skawa deze in de tabel.
Ahh dat zou fijn zijn.. 28/28 kindje 1 ronde 1 100mg+ ovitrelle iui traject
@esther. Waarom ben jij meteen in je eerste ronde met 100mg begonnen en wat is otivritelle?
@ famke ; de arts heeft mij 100 kg voor geschreven en ovitrelle is een spuit en die zorgt ervoor dat eitjes springen.
Gezellig, Esther! Hoe meer zielen hoe meer ervaringen...

Hier zet denk ik echt de menstruatie door. Bruine afscheiding is nu donkerrode slijm. Niet best dus. Morgen eerst bloedprikken en daarna het ziekenhuis maar bellen. Wat telt nu als dag 1 van je cyclus? Echt helderrood en veel bloed?
Welkom Esther, ik zal je morgen toevoegen aan de tabel, ik typ nu op de app.

Heb je last van bijwerkingen met de clomid gehad? Waar zit je nu in je cyclus?

Myque ik denk dat je moet rekenen van t helder rode bloed. Heb je al clomid thuis om weer te starten? Ik heb vorige keer 25 tabletten mee gekregen dus ze verwachtten wat haha.

Voor mij word aankomende ronde ronde vier.

Als we allemaal zwanger zijn doen we een zwangerschaps feestje haha
Nou, helder rood bloed is gesignaleerd. Morgen de afspraak voor de uitgangsecho maar maken dan... Dat vind ik nou echt vies, een inwendige echo als je ongesteld bent. Ik schaam me nu al kapot...

Dit wordt ronde 28 en vanwege de zomervakantie nog niet Clomid-ronde 2, wel in huis trouwens (kreeg 15x 50mg mee, 1 kuur van 5x50mg gehad). Als ik uberhaupt wel met Clomid verder ga? Ben benieuwd wat de arts hiervan zegt...
Uitgangsecho? Waar diejt dat voor?

Ronden28 Pff wat een kracht heb jij!

Ik ronde acht en vierde clomid maar hoop nu dat ik snel ongesteld word dan kan ik weer beginnen hebben we tenminste weer een kans...
Voor de ongestelde dames onder ons.

Gaan jullie clomid doorslikken tijdens vakantie?

Ik zou dan de komende week (eigenlijk vanaf vandaag) weer aan clomid moeten, maar wil graag ont-hormoond op vakantie. We gaan zaterdag weg, en geen zin in deze week weer een acne-aanval en somber gevoel de auto in te stappen naar zuid-Europa. Ik kan vervolgens tijdens de 16 dagen erna toch niet gemonitord worden met echo's. Bij thuiskomst is dan de vraag heb je eisprong al gehad of staat ie klaar? En duiken we de volgende acne-aanval weer in.....

Ik sla deze vakantieweken even over. Doen veel mensen volgens de assistent. En paar dagen nadat ik thuiskom heb ik belafspraak met Gyn of ik eerst weer Provera moet slikken om nieuwe cyclus op te wekken of dat ik na mijn vakantie meteen aan clomid mag? (Want nu leg ik feitelijk mijn cyclus stil doordat ik niet op dag 3 begin te slikken).
Dankjewel dames.. lijkt me gezellig om met jullie mee te schrijven....!!

Muque ; in mijn ziekenhuis is het zo helder rood bloed na 18uur is maandag dag 1 bijwijze van de cyclus. ....

@ skawa: ik zit nu dag 7 van mijn cyclus. .. qua klachten alleen af en toe hoofdpijn en wazig zien en moe....Maaar ik heb van de week een hersenschudding opgelopen dus... en had die klachten toen ook al voordat ik aan die clomid begon. ..Dus ga ervan uit dat van zelf wel overgaat de klachten.... had zelf vervelende klachten verwacht...

Is goed dab zie ik mezelf morgen in tabel..
@esther: wazig zien is ook bijverschijnsel clomid. Dit wel meldden ivm loslaten van je netvlies. Dit schreef Yentl een paar pagina's terug. Of zag je coor 3 dagen cyclus ook al wAzig? (Hersenschudding!)
@ famke81; donderdag begonnen met de clomid en woensdag die hersenschudding opgelopen en sindsdien moe en last van me ogen met name beeldscherm tv/ telefoon en tl buizen... maar ik heb ook last van drogen ogen
Hersenschudding is ook naar!

Ik ga pas in augustus op vakantie maar ga dan wel gewoon door met de clomid. Ik snap helemaal dat je even vakantie neemt famke lijkt me ook goed maar voor mezelf wil ik geen maand zonder kans.
@skawa ja, ik krijg een echo om te zoen of alles weer leeg en rustig is... Op cyclusdag 3. Vind het echt zo onsmakelijk, vooral omdat ik vaak ook erg bloed. 😳

Zo eerst maar bellen. Bloedprikken zal niet meer nodig zijn denk ik.

@esther vervelend, een hersenschudding! Beterschap daarmee in ieder geval!

@famke Ik stop ook in de vakantieperiode. Ook omdat mijn vaste gyn ook met vakantie is.
@famke wazig zien wel melden idd maar ik heb niet gezegd dat het met loslaten van het netvlies te maken heeft het kan wel gevaarlijk zijn maar hoeft niet per direct.

@Myque als je behoorlijke hoeveelheden bruin verloor die dag rekenen als dag 1 als het echt alleen afscheiding was dan niet.

Je rekent dag 1 op de dag dat je menstruatie begint voor 22.00 in de avond ... dus als het om 23.00 begint is de volgende dag dag 1.

Hier nog geen bloed wel veel dingen die erop wijzen dat ik ongesteld ga worden zo lag mijn baarmoedermond heel laag gister had ik lage rugpijn en hoofdpijn. Ook heel moe en ik vind mijn koffie niet lekker .. heb ik ook vaak voordat ik mijn maandstonden krijg. Ik zou woensdag ingesteld moeten worden. Heb met manlief afgesproken dat we tot het weekend wachten omdat mijn lf met clomid net zo goed 16 zou kunnen zijn nu en dan word ik het pas vrijdag.
Sorry sorry sorry meiden! Ik was jullie uit het oog verloren door de nieuwe groep. Super sorry!

@skawa: wat heb jij in spanning gezeten! Ben je inmiddels ongesteld? Of nog niet?

@Yentl: wat lief dat je zoveel advies geeft. Ik denk dat iedereen je enorm dankbaar voor is. Ook ik heb er altijd veel aan gehad.

Welkom aan de nieuwe mensen!

Hoe het hier gaat: afgelopen vrijdag was het dan eindelijk zover. Mijn eerste echo bij 7 weken bij de afdeling voortplantingsgeneeskunde. Ik heb inmiddels enorme klachten (misselijk, moe, soms overgeven) maar heb het er graag voor over. Ik was enorm gespannen toen ik aankwam op het zkh met mijn man. Het werd nog erger toen ik 25 minuten moest wachten omdat ze uitliepen. Dus toen ik binnen werd geroepen en de arts eerst wilde samenzitten om te bespreken hoe het ging hield ik het niet meer. Enorm zitten huilen van de spanning. Manlief wist niet wat hem overkwam. Toen dus gelijk echo gemaakt en werd ik verlost van de spanning. Alles gaat goed. De baby was 7 weken en 1 dag. Ze rekende zelf voorlopig 4 maart maar dat klopt dus niet met mijn eigen uitgerekende datum van 3 maart. Dit komt omdat volgend jaar schrikkeljaar is. Ik heb het hartje zien kloppen en enorm emotioneel enzo werd ik ervan. Nu draag ik de foto elke dag bij in mijn portemonnee. Het is nog echt het geheim van mijn man en mij. We zijn super blij maar ik ben dan ook vooral heel erg moe. Ik ben nu officieel klaar op het zkh. Tot donderdag mag ik naar voortplantingsgeneeskunde als ik denk dat er iets mis is. Donderdag is intake bij verloskundige en zodra ik daar naartoe ga kan ik niet meer terug naar zkh. Donderdag bij 8 weken dus weer een echo. ik heb ook gelijk gevraagd hoe te handelen bij evt 2e kindje. Dan mag ik een verwijzing vragen als mijn cyclus weer onregelmatig is en ik rare klachten heb.

Ik hoop dat jullie spoedig hetzelfde meemaken als ik! Ik gun het jullie allemaal zo. Dikke knuffel
Ahhh fien wat fijn *digiknuf*

Hier nog met vlagen menstruatiekrampen had rare gele afscheiding vandaag.

Ik wacht het af ben echt bang dat ik gewoon keihard ongesteld ga worden ....

maarja de kans dat het de eerste ronde dat clomid werkt raak is is zo minimaal moet toch wel zeggen dat ik er wel van uit ga dat ik ongesteld word.
@yentl youw kennis is echt zo fijn! Vind je het niet lastig om iets wat normaal werk is nu ook zelf prive middenin te zitten lijkt me toch een soort rare clash...en dan kun je ook nooit even niet eraan denken...

@famke ik denk dat vakantie pauze heel goed kan zijn en dat je sowieso je eigen gevoel moet volgen! Zelf stop ik niet, maar ik voel een soort tijdsdruk en wil net als skawa geen maand missen en heb zelf ook het gevoel dat ik dan minder last heb van de bijwerkingen en misschien een betere kans omdat ik dan veel relaxter ben ☺ maar dat is ook omdat ik onregelmatige diensten werk en regelmatig een adrenaline level van hoog heb 😄

Ik duim voor ons ongestelde dames voor de volgende ronde!!
@fien wat geweldig!!!!!! Gefeliciteerd!!!!
@yentl. Oops verkeerd gelezen!

@fien wat super!! Lekker genieten nu! En of het nou 3 maart of 4 maart is, het zal jou een worst wezen! Jij bent zwanger
@gabi ahh lief! Ik ben blij dat ik het met jullie kan delen !

Daarnaast is het voor mij inderdaad soms heel lastig om ook de medische molen zelf te ervaren. Al moet ik zeggen dat het voor mij niet heel erg een verassing was.

@famke geeft niet.

Hier nog geen menstruatie al heb ik wel nog steeds het gevoel dat het elk moment los kan breken. Duimen jullie nog voor mij

Dan duim ik voor de dames die nu menstrueren voor de volgende ronde !!!!
Fien wat fijn om te horen allemaal! Ben zo blij voor je!

Gabi ik werk ook onregelmatig en idd vrij vaak een adrenaline piek op het werk. Werk op een gesloten crisis binnen kinder en jeugdpsychiatrie, Machtig mooi dat wel maar pittig.

Yentl ik ben heel benieuwd je zou ook nog steeds zwanger kunnen zijn met koffie niet lusten, lage rugpijn, gevoel ongesteld te worden ect. Fingers crossed.

Ik kom net van de huisarts, met mijn waslijst aan klachten. Mijn huisarts denkt dat de extreme vermoeidheid, misselijkheid, darmklachten, duizeligheid ect van de Clomid komt. Hij vertelde dat zijn vrouw het ook gebruikt heeft. Alleen last van mijn oren, mijn rode ogen en benauwd kon hij niet verklaren. Hij dacht of virus of allergie. Hij heeft een uitgebreid bloedprik formulier mee gegeven voor morgen ochtend nuchter vanuit daar gaan we verder. Als dit door de clomid zou komen dan ga ik dit niet lang volhouden. Ik wacht even tot ik ongesteld ben en dan maak ik een afspraak bij de gynaecoloog. Als hij ook denkt dat de klachten door Clomid komen mag ik misschien door naar spuiten ipv clomid. Niet dat dat me nu zo fijn lijkt maar ja drie rondes clomid heeft ook nog niets opgeleverd.
@ fien : proficiat ....!!!

@ gabi en swaki: ik werk ook onregelmatig alleen met ouderen mensen....

@ swaki; heftige medicatie he die clomid..... kan me voorstellen van dat spuiten, zal je er niet aanwennen? Op een gegeven moment?

Wie heeft er ook iui en hormonen ?
Hey ladies wat is het stil geweest hier !

Zal ik jullie eens wat schrijven !

Amai ik ben gewoon zwanger !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven