Gezondheid alle pijlers

Pil te laat na stopweek

20-07-2015 11:58 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdagavond had ik weer met de pil moeten beginnen. Dit was ik vergeten en heb hem zondagochtend genomen. Ik wilde hem zondagavond weer nemen, maar ben ook dat vergeten... Heb hem vanochtend dus pas weer genomen. Ben ik nu minder beschermd? Of is er niks aan de hand als ik hem vanavond weer neem?

Xx
Bijsluiter al gelezen? Nee, je bent niet beschermd tegen zwangerschap.

Oh wacht, verkeerd gelezen, je hebt de pil zondagochtend wel genomen.
Voor de zekerheid deze week niet seksen of een condoom gebruiken.
De pil van vanochtend is niet relevant, want gewoon op tijd na de pil daarvoor ingenomen. Dat je je pil op zaterdagavond bent vergeten te nemen is wél relevant. In principe heb je een speling van 12 uur (slik je pil 36 uur na de vorige pil..), maar na een stopweek zou ik daar niet al te hard op rekenen. De aankomende tijd een condoom gebruiken dus. En de bijsluiter leren lezen.
quote:gojohnnygo schreef op 20 juli 2015 @ 12:05:

De pil van vanochtend is niet relevant, want gewoon op tijd na de pil daarvoor ingenomen. Dat je je pil op zaterdagavond bent vergeten te nemen is wél relevant. In principe heb je een speling van 12 uur (slik je pil 36 uur na de vorige pil..), maar na een stopweek zou ik daar niet al te hard op rekenen. De aankomende tijd een condoom gebruiken dus. En de bijsluiter leren lezen.Dit, exact.
Heb je je bijsluiter al eens gelezen, dan hoef je hier niet van die onnozele vragen te stellen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven