Welke stem het allermooist?
maandag 20 juli 2015 om 19:18
Ik luisterde net naar een nummer van the Gathering (niet heel bekend) en dacht opeens: als ik één stem ter wereld moest kiezen die ik het allermooist vind (of een stem die ik zelf zou mogen hebben), dan zou ik die van de zangeres van deze band kiezen, Anneke van Giersbergen. Ik vind haar prachtig zingen en ze heeft niet zo'n 13 in een dozijn stemgeluid.
Bij de mannen vind ik het lastig. Ik denk dat ik dan voor die van Eddie Vedder zou gaan. Niet de beste stem ter wereld, maar wel kippenvel (op een goede manier )
Wat zouden jullie keuzes zijn?
Bij de mannen vind ik het lastig. Ik denk dat ik dan voor die van Eddie Vedder zou gaan. Niet de beste stem ter wereld, maar wel kippenvel (op een goede manier )
Wat zouden jullie keuzes zijn?
dinsdag 21 juli 2015 om 02:04
Van Nederlandse zangeressen van nu misschien Cato van Dijck of Ricky Koole? Klinken beide vrij ongeschoold maar mooi. Door al die talentenjachten is dat 'power-zingen' erg in gekomen. Met heel veel ad libs en zo'n kwade ondertoon. Ik hou er helemaal niet van als iemand dat doet. Ik hoor zelfs conservatorium studentes dat overnemen. Hoop dat het snel weer overwaait.
dinsdag 21 juli 2015 om 06:41
dinsdag 21 juli 2015 om 07:42
Ik kan niet kiezen...jeff buckley, damien rice, tom smith, thom york, tom barman, chris cornell, eddie vedder....maar ook otis redding, micheal kiwanuka...en sommige klassiek geschoolde zangers....o en michael stipe.
Dames...rebekka karijord, nina simone.
ik ben geloofmik iets meer gecharmeerd van de mannenstemmen...
Dames...rebekka karijord, nina simone.
ik ben geloofmik iets meer gecharmeerd van de mannenstemmen...
dinsdag 21 juli 2015 om 09:02
Ik luister 100X liever naar een man dan een vrouw.
Mannenstemmen vind ik over het algemeen een stuk "warmer" en "vriendelijker". Bijna alle bovengenoemde mannenstemmen vind ik wel mooi.
Als ik moest kiezen dan ga ik toch voor:
Otis Redding
Seal
Marvin Gaye
George Michael
Bij vrouwen kom ik niet verder dan Ella Fitzgerald en Billy Holiday.
Met vrouwenstemmen als Glennis Grace, Trijntje Oosterhuis en Mariah Carey heb ik helemaal niets. (= understatement )
Mannenstemmen vind ik over het algemeen een stuk "warmer" en "vriendelijker". Bijna alle bovengenoemde mannenstemmen vind ik wel mooi.
Als ik moest kiezen dan ga ik toch voor:
Otis Redding
Seal
Marvin Gaye
George Michael
Bij vrouwen kom ik niet verder dan Ella Fitzgerald en Billy Holiday.
Met vrouwenstemmen als Glennis Grace, Trijntje Oosterhuis en Mariah Carey heb ik helemaal niets. (= understatement )
dinsdag 21 juli 2015 om 09:27
James Taylor
Billy Joel
Simon & Garfunkel (samen, maar ook apart)
de broertjes Finn
Roel van Velzen
Aretha Franklin
Carole King
Ilse de Lange
Caro Emerald
Vast nog wel meer, maar ik kan er even niet opkomen.
Ik vind heldere, warme stemmen het mooist.
Ik houd niet van schorre schreeuwstemmen en niet van stemmen met een huilerige klank zoals Craig David of Rihanna. Celine Dion heeft ook zo'n jankerige toon.
Billy Joel
Simon & Garfunkel (samen, maar ook apart)
de broertjes Finn
Roel van Velzen
Aretha Franklin
Carole King
Ilse de Lange
Caro Emerald
Vast nog wel meer, maar ik kan er even niet opkomen.
Ik vind heldere, warme stemmen het mooist.
Ik houd niet van schorre schreeuwstemmen en niet van stemmen met een huilerige klank zoals Craig David of Rihanna. Celine Dion heeft ook zo'n jankerige toon.
dinsdag 21 juli 2015 om 10:25
Leuk topic!
Ik heb net als velen hier ook een gruwelijke hekel aan die "kijk eens hoe hoog en hard ik kan" stemmen die je tot vervelens toe voorbij ziet komen in TVOH en waar Glennis Grace het patent op heeft.
Ilse de Lange vind ik ook verschrikkelijk, het zal technisch best kloppen allemaal maar ik heb niks met dat gemekker.
Zangeressen waar ik graag naar luister; Chrissie Hynde (Pretenders), Aimee Mann, Sarah Bettens.
Voor mannen vind ik het lastiger. Seal en Bono, verder kom ik niet geloof ik.
Ik heb net als velen hier ook een gruwelijke hekel aan die "kijk eens hoe hoog en hard ik kan" stemmen die je tot vervelens toe voorbij ziet komen in TVOH en waar Glennis Grace het patent op heeft.
Ilse de Lange vind ik ook verschrikkelijk, het zal technisch best kloppen allemaal maar ik heb niks met dat gemekker.
Zangeressen waar ik graag naar luister; Chrissie Hynde (Pretenders), Aimee Mann, Sarah Bettens.
Voor mannen vind ik het lastiger. Seal en Bono, verder kom ik niet geloof ik.
Nothing happens for a reason