Bah.. Vlooien

21-07-2015 08:38 18 berichten
Vandaag in de auto zat er een vlo op me (heb dat beest tussen mijn nagels kapot geknepen). Heb er nog de kriebels van.

Nu hebben we recentelijk bij iemand overnacht die een vlooienplaag had. Hij weet ervan maar doet er weinig aan.(de laatste x iig dat we er geslapen hebben)1

Kan het zijn dat ze mee de auto in zijn gegaan?

Ze zullen denk ook wel in huis zitten nu.

Wat kan ik eraan doen dat de plaag niet erger wordt?

Heb wel een papegaai in huis dus die zal even moeten gaan logeren.

Ben so wie so van plan om straks als ik klaar ben met werken mijn auto uit te zuigen bij een autowasserette en dan in te spuiten met vlooienspray.
Ze gaan vanzelf wel dood als je geen huisdieren hebt. Maar vlooienspray kan altijd.
Damn, wat lees ik slecht. Ik zou die papegaai een week elders parkeren.
Als ze ook in je huis zitten dan wordt het een leuk klusje. Onze kat heeft ze vorige zomer gehad en toen hebben we ze dus ook in huis gekregen. Vreselijk vond ik het.

Wat je er tegen kunt doen? Je hele huis (en auto dus ook als ze daar in zitten) stofzuigen. En dan ook echt alles: plinten, hoekjes, onder de kasten, de hele bank, overal... Kussens, gordijnen e.d. in de was doen. Denk ook aan je eigen kleding, die zou ook vlooien/eitjes kunnen bevatten. Paar nachten in de vriezer leggen kan ook trouwens. Na het grondig stofzuigen je huis insprayen met speciale spray, wees niet te zuinig, (ook weer overal, vooral alle hoekjes en randjes) en zelf + huisdieren even vluchten voor die dampen. Daarna zo'n 2 weken lang dagelijks blijven stofzuigen. En na iedere keer stofzuigen de zak weggooien. Zo zijn wij er vanaf gekomen.

Succes...

Edit: ook even bij de dierenwinkel informeren of er anti vlooien middel bestaat voor papegaaien.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou afwachten. Misschien was het de enige. En de boel goed schoonhouden kan nooit veel kwaad.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:en dan in te spuiten met vlooiensprayBeter anti-vlo interieurspray.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Pantax schreef op 21 juli 2015 @ 08:44:

Ze gaan vanzelf wel dood als je geen huisdieren hebt. Maar vlooienspray kan altijd.Ze bijten mensen toch ook?!
quote:Pantax schreef op 21 juli 2015 @ 08:44:

Ze gaan vanzelf wel dood als je geen huisdieren hebt. Maar vlooienspray kan altijd.Hier ben ik het niet mee eens, ben weleens thuis gekomen na een vakantie, waar bij de dieren uitlogeren waren em trof een ware plaag aan.
Stop iig bij het stofzuigen een vlooienbandje in de stofzuigerzak, dan gaat wat je opzuigt ook dood.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
quote:yette schreef op 21 juli 2015 @ 10:27:

[...]

Ze bijten mensen toch ook?!Jep, als de 'main host' is vertrokken (logeerkat in ons geval), doen ze t ook op mensenbloed. Dat JEUKT! Krijg nog kriebels als ik eraan denk. Brrrrr. We hebben ons huis destijds 3 keer moeten 'behandelen'
quote:barrelroll schreef op 21 juli 2015 @ 10:36:

Stop iig bij het stofzuigen een vlooienbandje in de stofzuigerzak, dan gaat wat je opzuigt ook dood.Dat is een goede tip!
quote:barrelroll schreef op 21 juli 2015 @ 10:36:

Stop iig bij het stofzuigen een vlooienbandje in de stofzuigerzak, dan gaat wat je opzuigt ook dood.

Die gaat op t lijstje!! Thnx!

Ga vanmiddag gelijk mijn auto behandelen met vlooienspul.
Je neemt ook gewoon zelf vlooien mee hoor van buiten naar binnen. Die hoeft echt niet van het logeeradres te komen. En ja, iedereen heeft wel eens een vlo binnen. En met pech heb je er twee binnen en heb je een plaag. Gewoon wat vlooienpoeder strooien als je maar een enkele vlo hebt gezien. Paar dagen laten liggen en dan opzuigen.
quote:z-u-s schreef op 21 juli 2015 @ 11:00:

[...]

Jep, als de 'main host' is vertrokken (logeerkat in ons geval), doen ze t ook op mensenbloed. Dat JEUKT! Krijg nog kriebels als ik eraan denk. Brrrrr. We hebben ons huis destijds 3 keer moeten 'behandelen' Zo zeg! Jij krapt jezelf nog wel een tweede keer achter je oren om een logeerkatje in huis te nemen.
quote:ri88 schreef op 21 juli 2015 @ 08:48:

Als ze ook in je huis zitten dan wordt het een leuk klusje. Onze kat heeft ze vorige zomer gehad en toen hebben we ze dus ook in huis gekregen. Vreselijk vond ik het.

Wat je er tegen kunt doen? Je hele huis (en auto dus ook als ze daar in zitten) stofzuigen. En dan ook echt alles: plinten, hoekjes, onder de kasten, de hele bank, overal... Kussens, gordijnen e.d. in de was doen. Denk ook aan je eigen kleding, die zou ook vlooien/eitjes kunnen bevatten. Paar nachten in de vriezer leggen kan ook trouwens. Na het grondig stofzuigen je huis insprayen met speciale spray, wees niet te zuinig, (ook weer overal, vooral alle hoekjes en randjes) en zelf + huisdieren even vluchten voor die dampen. Daarna zo'n 2 weken lang dagelijks blijven stofzuigen. En na iedere keer stofzuigen de zak weggooien. Zo zijn wij er vanaf gekomen.

Succes...

Edit: ook even bij de dierenwinkel informeren of er anti vlooien middel bestaat voor papegaaien.

Misschien eens de handleiding lezen die er op de spray staat. Als je alles inspuit, mag je niet stofzuigen. Dan zuig je de spray namelijk weg. Het spul is behoorlijk agressief, dus TO als je hiervoor kiest, kunnen bv jonge kinderen ook een tijd niet op visite komen. Houd daar rekening mee. Het is bv ook dodelijk voor vissen.

Maar 1 vlo in de auto maakt toch nog geen huis vol? Ik zou nu zeker niet gaan spuiten, maar een tijd lang regelmatig goed stofzuigen. Ook je auto. Als je na 6 weken geen nieuwe vlooien hebt ontdekt, is er niks aan de hand.
quote:chocolol schreef op 21 juli 2015 @ 12:15:

[...]

Misschien eens de handleiding lezen die er op de spray staat. Als je alles inspuit, mag je niet stofzuigen. Dan zuig je de spray namelijk weg. Het spul is behoorlijk agressief, dus TO als je hiervoor kiest, kunnen bv jonge kinderen ook een tijd niet op visite komen. Houd daar rekening mee. Het is bv ook dodelijk voor vissen.

Maar 1 vlo in de auto maakt toch nog geen huis vol? Ik zou nu zeker niet gaan spuiten, maar een tijd lang regelmatig goed stofzuigen. Ook je auto. Als je na 6 weken geen nieuwe vlooien hebt ontdekt, is er niks aan de hand.Excuus. Alweer een jaar geleden dat ik die spray gebruikt heb, dus dat ik de gebruiksaanwijzing niet meer uit mijn hoofd weet is naar mijn idee niet zo heel vreemd. Het begint me nu weer te dagen. Vóóraf goed stofzuigen, na het sprayen inderdaad eventjes niet.
Dierenvlooien kunnen niet overleven op mensenbloed dus uiteindelijk verdwijnen ze vanzelf als ze geen gastheer hebben. Als je niets doet, gaat het ook over.
Het lijkt me sterk dat mijn papegaai vlooien heeft.

Net wel mijn auto uitgezogen en ingesprayd (nu staat alles wagenwijd open).

Morgen ga ik alles goed zuigen en een vlooienbandje in de stofzuiger doen (zekere voor t onzekere).

Heb een hekel aan springende jeukende beestjes.

Bedankt voor de tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven