Gezondheid alle pijlers

luizen?!

23-07-2015 19:34 38 berichten
volgens mij heb ik voor het eerst luizen... 35 jaar oud! en nu dan toch!

Ik heb ineens jeuk bij mijn haargrens (voorhoofd). En nu zie ik witte puntjes in mn haar, een paar mm boven mijn hoofdhuid. Zijn dit neten? of misschien toch roos? argh! straks eens kijken of ik er vanavond al wat aan kan doen.

En stel, het zijn luizen. Zou ik ze dan via mijn dreumes hebben gekregen? Is dat gedoe nu al begonnen! ik dacht tm de kleuterschool save te zijn.
quote:wished- schreef op 24 juli 2015 @ 20:07:

Heb ik al vaker gehoord Reisa, en toch gevoelsmatig, ik zou het wel doen.Daar heb ik geen last van, het is echt heel veel werk, ben erg blij dat het niet meer hoeft.
Alle reacties Link kopieren
Maar, ik heb een tijd geleden bij een kind enorme luizenbesmetting gezien, ik zag het door haar kussen waar de luizen op lagen/liepen, dan maak je mij niet wijs dat dat geen enkel nut heeft om te wassen? Je kan wel kammen, maar als je daarna in hetzelfde bed gaat liggen, zelfde jas aantrekt, zelfde knuffeltjes in bed, zelfde stiekjes/kam gebruikt, dan komen ze echt wel terug.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik ben aan t kammen, kammen, kammen.

Tot nu toe 1 iets gezien wat leek op een luis, maar klein en verfrommeld in het kammetje. Neten lijken af te nemen. Heb dus goede hoop!

Bed gewassen, kleding + handdoekken van de laatste dagen ook. En de eerste vrienden ingelicht.

Lang leve de eerste keer luizen in mn leven...!
quote:reisa1978 schreef op 24 juli 2015 @ 19:43:

Alles uitwassen is niet meer nodig, nooit aangetoond dat dit helpt.

http://www.ggdru.nl/thema ... dheidszorg/hoofdluis.html

Kammen, kammen, kammen is het advies.

Weet ik, het rivm adviseert dat. Ik vind het een shit advies want die luizen (die dus niet op je hoofd zitten maar wel neten achterlaten) wandelen wel degelijk je beddengoed in.

En kruipen dan dus rustig snachts weer op je hoofd. Het advies is kammen, kammen maar dat heeft een gif-resistent reden. Imo is het niet afdoende.
Goed bezig, Carmelia. Je kan desnoods eerst je haar natmaken en met conditioner inwrijven. Dat laat je zitten en dan kam je je haar vrij makkelijk door.

Succes!
neten zonder luizen kan écht niet hoor, wie denk je dat de neten gelegd heeft?Maar luizen zijn lastig te vinden, ze rennen door het haar, als het er niet heel veel zijn kan je ze makkelijk over het hoofd zien, ook als je goed kijkt. Met kammen boven papier zie je ze vaak wel, maar hoeft niet, is ook afhankelijk van hoe goed het lukt om het haar echt helemaal uit te kammen.

Wassen is niet nodig inderdaad, een luis op een kussensloop overleeft niet lang zonder hoofdhuid, en luizen die op het kussen zitten zijn sowieso al een beetje zwak, anders zaten ze wel op het hoofd. Maar ik zou zelf toch wassen hoor, gewoon voor het gevoel. Maar dus niet alle knuffels enz. Evt kan je er een paar even apart zetten, langer dan 48 uur zonder hoofd overleeft geen luis.
quote:Lilla schreef op 25 juli 2015 @ 12:55:

..., langer dan 48 uur zonder hoofd overleeft geen luis.dat is goed om te weten
quote:Rooss4.0 schreef op 25 juli 2015 @ 11:21:

[...]

Weet ik, het rivm adviseert dat. Ik vind het een shit advies want die luizen (die dus niet op je hoofd zitten maar wel neten achterlaten) wandelen wel degelijk je beddengoed in.

En kruipen dan dus rustig snachts weer op je hoofd. Het advies is kammen, kammen maar dat heeft een gif-resistent reden. Imo is het niet afdoende.

Mwoah. Ik had laatst voor het eerst in mijn leven luizen, als enige. En flink wat, want ik had al lang jeuk alleen niet aan luizen gedacht. Het enige wat ik heb gedaan is wassen met van die vette shampoo, die is niet giftig maar laat de luizen stikken, en daarna een dag of twee kammen. En na 2 weken nog eens wassen. Was overal vanaf, geen beddengoed gewassen anders dan normaal (toen ik erachter kwam wel)

Luizen overleven niet in je beddengoed. Ik heb ook niemand aangestoken hier in huis, wonder boven wonder, want flink geknuffeld en gedaan in de weken dat ik ze kennelijk had. Ik snap sindsdien de ophef om luizen niet zo meer. Ja, het is naar, ja, het kriebelt, maar 2x je haar wassen met die zooi en je bent er vanaf.
Sterkte.

Overigens is de pony/haargrens wel degelijk een favoriet plekje bij die krengen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Een tip : Doe om je luizenkam een stukje gaasverband. Je drukt dan een dun stukje door de pinnen heen naar beneden en goed aandrukken. Als je een aantal plukken hebt gedaan,haal je het eraf.Je kunt dan op het gaasje goed zien of er eitjes inzitten en luizen. En herhalen tot je klaar bent. Je verwijdert alles goed en je ziet goed wat er in je haar zit.
Boven de witte wasbak kammen vond ik wel handig. Maar bij de eerste keer kammen was er geen twijfel mogelijk, één keer die kam erdoor en ik had 3 van die krengen op die kam zitten.
teatreeolie in je nek druppelen en bij je kind en vriend ook.

Sinds ik dit deed hebben wij nooit meer luizen in huis gehad.
naast het eindeloos kammen.

volgens mij dagelijks 2 weken nadat je de laatste luis hebt ontdekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven