Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:pejeka schreef op 24 juli 2015 @ 21:10:

Waar ik me ook aan erger: bij ons in de AH hangen de plastic tasjes aan een haak naast de kassa. Dan heb je van die mensen die er een tasje vanaf grissen, 2 of 3 andere tasjes meenemen die dan op de grond vallen, en die laten ze dan gewoon liggen. Dat dóe je toch niet?!Als mij dat overkomt, raap ik de andere tassen op. Als een klant voor mij dat "vergeet", raap ik de tassen op als ik eraan kom. Ik moet wel, want anders gaat de winkelwagen over de tassen heen, en beschadigt hij deze.
World of Warcraft: Legion
quote:pejeka schreef op 24 juli 2015 @ 23:36:

[...]

Onbenullige ergernissen zijn inderdaad niet levensbepalend, maar soms wel lekker om je over op te winden. Of je in elk geval af te vragen waarom ze moeten ontstaan.

Rode draad is vaak (zoals ik net zei) dat veel mensen zich vaak, heus niet expres, of om anderen te pesten, gedragen zonder rekening te houden met een ander. En dat is helaas gedrag dat je steeds meer ziet, want wél rekening houden met een ander, als vanzelfsprekend, wordt steeds minder "als vanzelfsprekend" ervaren en aangeleerd. Ieder voor zich en god voor ons allen. En ja, dat merk je ook aan bepaald gedrag in supermarkten. Om dan nog maar eens een keer het legendarische voorbeeld aan te halen: mensen die hun mandje achteloos op de stapel smijten, schots en scheef, met de handvatten omhoog, zodat de volgende klant zijn mandje er niet netjes bovenop kan zetten. Dat zijn vaak dezelfde mensen die hun fiets recht voor de ingang neerzetten in plaats van in het fietsenrek "want ze hoeven alleen maar even een pakje sigaretten te halen". Dat er ondertussen bijna 50 mensen die de winkel in en uit willen gaan, hun nek zowat hebben gebroken over die fiets, interesseert ze niet. Ze snappen het ook niet. Want het was toch maar "even"? Dus als je ze er vriendelijk op aanspreekt, ben JIJ de zeikerd, vinden ze dan. Als vanzelfsprekend rekening houden met een ander zit niet meer in de manier van doen van veel mensen. En dat vind ik dan weer jammer.Tja. Ik vind het hier een hoog 'kíjk mij eens perfect zijn' gehalte hebben. En niemand is perfect. Misschien rijd jij na het boodschappen doen wel een bejaarde van het zebrapad, sla je iemand tijdens een hockeywedstrijd met een stick tegen d'r knie, ben je een bumperklever of smak je tijdens het eten.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 24 juli 2015 @ 23:22:

Ik vind dit een heerlijk topic! Ik snap alleen echt waar werkelijk niet dat je in een supermarkt kan lopen en je over dit soort dingen nadenkt.

Ik vind dit ook een heerlijk topic.

Ik heb er nog eens goed over na zitten denken (heel soms doe ik dat), en mijn enige ergernis in de supermarkt is eigenlijk dat er óók andere mensen aanwezig zijn.

Zo zonde, zo jammer.
quote:ZusterPetronella schreef op 25 juli 2015 @ 00:41:

[...]

Wat ik ook echt nóóit zie gebeuren. Net zoals het daadwerkelijk vervoeren van spullen in die krat.Hier in A'dam zie je niet anders of het moet al een bakfiets zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:ZusterPetronella schreef op 25 juli 2015 @ 00:24:

[...]

... en is het voordeel groot genoeg om de ergernis te compenseren van alle andere mensen die hun fiets niet kwijt kunnen naast de jouwe..? Ik ben geneigd om te denken van niet (maar ik moest vandaag nog naar het andere eind van het fietsenrek lopen - en later weer, met twee volle boodschappentassen - omdat er weer een paar hippe fietsen dubbel geparkeerd stonden, dus de ergernis is vers )Met een krat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:hatsetats schreef op 25 juli 2015 @ 08:31:

[...]

Tja. Ik vind het hier een hoog 'kíjk mij eens perfect zijn' gehalte hebben. En niemand is perfect. Misschien rijd jij na het boodschappen doen wel een bejaarde van het zebrapad, sla je iemand tijdens een hockeywedstrijd met een stick tegen d'r knie, ben je een bumperklever of smak je tijdens het eten.Dat is ook asociaal, daar ergeren mensen zich ook aan en daar worden ook regelmatig topics over geopend. Waarom zouden mensen zich niet mogen ergeren aan asociale acties in de supermarkt?
quote:nerdopviva schreef op 25 juli 2015 @ 10:16:

[...]

Dat is ook asociaal, daar ergeren mensen zich ook aan en daar worden ook regelmatig topics over geopend. Waarom zouden mensen zich niet mogen ergeren aan asociale acties in de supermarkt?Van mij mag het. Ik verbaas me slechts.
quote:hatsetats schreef op 25 juli 2015 @ 08:31:

[...]

Tja. Ik vind het hier een hoog 'kíjk mij eens perfect zijn' gehalte hebben. En niemand is perfect. Misschien rijd jij na het boodschappen doen wel een bejaarde van het zebrapad, sla je iemand tijdens een hockeywedstrijd met een stick tegen d'r knie, ben je een bumperklever of smak je tijdens het eten.

Ja in dit topic kan ik ook melden dat ik tasjes opraap, mandjes netjes zet, balkjes voor en achter mijn boodschappen doe, geduldig wacht, niet te dicht op anderen staan etc etc.

Aan de andere kant in een ander topic werd ik uitgemaakt voor halve crimineel waar de rest van wereld voor gewaarschuwd moest worden.
fietsen varen vrouwelijk doen
quote:Lotte35 schreef op 25 juli 2015 @ 09:56:

Ik heb er nog eens goed over na zitten denken (heel soms doe ik dat), en mijn enige ergernis in de supermarkt is eigenlijk dat er óók andere mensen aanwezig zijn.

Zo zonde, zo jammer.

Ik wil je adviseren om zelf een supermarkt te beginnen, helemaal voor jezelf alleen.

En wanneer een produkt aan zijn tht zit krijg je het gratis.
Niet geschoten is altijd mis
Ik had pas wat spullen gekocht bij de Lidl, ook fruit

En nee geen gedoe met met mandje want ik neem altijd een karretje ;)

de man voor me stond te kletsen met iemand, en daarbij leunde hij tegen de band, nog wat achterover geleund ook

En ik verschoof niks en zei niks, maar vond het niet leuk dat mijn verse fruit vlak langs zijn zweterige rug schoof...

Echt mutserig maar dat was mijn ergernis
quote:Bitje93 schreef op 25 juli 2015 @ 11:52:

Ik wil je adviseren om zelf een supermarkt te beginnen, helemaal voor jezelf alleen.

En wanneer een produkt aan zijn tht zit krijg je het gratis.

Lijkt me zalig.

Stiekem wilde ik altijd al caissière zijn.
Ik kan me redelijk goed ergeren aan mensen, maar ik heb nog nooit nagedacht over de mandjes die krom gestapeld staan. Die zet ik recht zonder na te denken, en klaar.

Gisteren stond ik in een lange rij en kwam er een kassa bij. Ik stond als eerste nog áchter de band, dus de 'eerstvolgende' was ik. Ik had ook welgeteld 4 dingen om af te rekenen.

Maar meneer achter mij met propvolle kar rent me toch naar die kassa toe, ik stond echt even met mijn wenkbrauwen tegen mijn haarlijn. Ik kan niet zeggen dat ik me ergerde, maar ik vraag me dan af wat er door zo iemand heengaat. Ik ben gewoon in de oude rij blijven staan, ik heb alle tijd van de wereld als ik naar de supermarkt ga. Oude mensen maken tegenwoordig ook altijd een praatje met mij, geen idee waarom, maar wel gezellig.

Om me dan vervolgens op weg naar huis keihard voorbij te fietsen op hun elektrische fietsen.
Als er bij Lidl waar ik altijd kom een extra kassa opent, komt de caissière aanlopen pakt gewoon het eerstvolgende karretje dat staat te wachten vast en neemt dat mee

Heerlijk, geen voordringers
Ik blijf ook altijd in de oude rij staan. Kost net zo veel tijd en veel minder energie dan een wedstrijdje wie het eerst bij de nieuw geopende kassa staat.

Eén keer werd ik wel een beetje pissig. Ik stond met een enorme buik in de rij voor de kassa bij de C1000 (negen maanden zwanger), toen de kassajuf het bestaan had om haar bordje 'gesloten' precies voor mijn neus op de band te parkeren. Iedereen achter me holde naar een andere kassa, maar ik de aangespoelde walvis was natuurlijk niet zo rap meer en kon ergens achterin de winkel aansluiten in de rij. Ik heb toen gedreigd ter plekke te gaan baren, waarop ik van de gesloten kassajuf toch nog even mocht afrekenen .

Zo ver zat ik er trouwens niet naast, want de volgende ochtend was het kind er.
@Lotte35

Niet geschoten is altijd mis
quote:Kunai schreef op 25 juli 2015 @ 13:51:

Ik kan niet zeggen dat ik me ergerde

Knap van je.

Ik zou me wezenloos ergeren.

Ook als ik alle tijd van de wereld zou hebben.

Stomme lui.
Dank je wel, Bitje.

Een hoofddoek staat mij alleen niet zo.
Ik weet niet of dit een supermarkt ergernis is mar hij sluit aan op de fietsen. En de ergernis is groot.

Ik woon vlak naast een supermarkt die onlangs vergroot is. De parkeerplaats is dus minder groot voor meer mensen maar daarvoor in de plaats is een gigantisch pakeerdak gekomen. heerlijk, altijd ruimte. Ware het niet dat het dak dicht is tussen 9 uur 's avonds en 8 uur 's ochtends. Dat betekend dat je als omwonende vaak niet op het dak kunt parkeren, want dat is dicht als je 's ochtends naar je werk toe wil. Maar waarom vertikken alle supermarkt klanten het om hun auto op het dak te zetten? In plaats daarvan zetten ze hem drie straten verderop bij mij voor de deur. En laten ze het karretje wat ze meenemen gewoon midden op de weg staan. Kom op! Er is een dak! Zet je auto daar neer. Het is makkelijker, minder ver lopen én de karretjes zwerven niet door de hele wijk heen.
quote:Bitje93 schreef op 24 juli 2015 @ 23:04:

[...]

En deze dame was niet toevallig doof of doofstom waardoor normaal communiceren vrij lastig wordt ?

Ik hoor je ondertoon

Maar nee hoor, deze dame was niet doof of doofstom.
quote:MarianneDavids schreef op 24 juli 2015 @ 21:05:

Wat ik ook vervelend vind, de manier waarop mensen hun mandje neerzetten, handvatten omhoog of scheef zodat de volgende eerst de boel moet reorganiseren om het mandje netjes neer te zetten.

Helemaal mee eens.

Kleine moeite om je mandje netjes terug te zetten.
quote:Lady-Voldemort schreef op 25 juli 2015 @ 14:04:

Ik blijf ook altijd in de oude rij staan. Kost net zo veel tijd en veel minder energie dan een wedstrijdje wie het eerst bij de nieuw geopende kassa staat.

Ik ook, want je zal zien als je naar de andere kassa gaat is daar net de kassarol op, of degene die toch nog voor je staat heeft iest bij zich wat niet geprijsd is, of denkt dat het toch een aanbieding was.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Lotte35 schreef op 25 juli 2015 @ 16:37:

[...]

Knap van je.

Ik zou me wezenloos ergeren.

Ook als ik alle tijd van de wereld zou hebben.

Stomme lui.

Ik ben heel zen in de supermarkt. Komt door dit topic.

Of... en hier had ik nog niet aan gedacht... gezien ik me niet zo vaak erger, ben ik waarschijnlijk zelf de ergernis.
quote:Lotte35 schreef op 25 juli 2015 @ 16:38:

Dank je wel, Bitje.

Een hoofddoek staat mij alleen niet zo.Sufste opmerking ever. Bij ons in de Turkse supermarkt staan gewoon blanke, blonde, niet-gehoofddoekte dorpsmeisjes te werken.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Echt, ik heb jullie vandaag állemaal gezien. Nog ff snel de laatste boodschappen halen aan het begin van de avond. Wat heb ik gelachen.

Eerst een meneer die tegen zijn vrouw mopperde dat ze het mandje op de verkeerde stapel zette.

Bij de groente werd met een soort van triomfantelijke grijns een zak sla voor mijn neus weggegrist. Die ik helemaal niet wilde hebben want allemaal gekneusd blad, dat had ik net even rustig zitten bekijken. Ik wilde die mevrouw nog waarschuwen maar ze was al weg.

En bij de kassa moest ik nog ff een berichtje op FB posten. De cassiere was nog druk met de klant voor me, dus alle tijd. Dacht ik. Want met een hele diepe zucht werd het beurtbalkje door de dame achter me op de band gekwakt. 'Weet u dat dat een beurtbalkje heet?' vroeg ik. Ik werd aangekeken of ik riekte. Dat deed ik waarschijnlijk ook, want ik had net daarvoor een paar uur met zware dozen staan sjouwen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven