help!! vraagje!

02-07-2015 01:56 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
! - ..
anoniem_240061 wijzigde dit bericht op 09-08-2015 23:39
Reden: onbelangerijk
% gewijzigd
1 op de 100000 vrouwen krijgt door foliumzuur tekort een kindje met een open ruggetje. Omdat het met een makkelijk pilletje te voorkomen is en je niet kan weten wie zon kindje zal krijgen adviseren ze alle vrouwen foliumzuur te slikken. Als je geen foliumzuur slikt heb je grote kans dat je een gezond kindje krijgt. En je kan nu alsnog foliumzuur slikken. Je bent niet te laat ofzo.
quote:jadaiswa schreef op 25 juli 2015 @ 16:27:

Met die jongen?

Hmmm lieve schat, hij gelooft je al niet op je mooie ogen dat je echt zwanger bent. Jullie hebben niks met elkaar. Zou het geen idee zijn dan JIJ beslissingen neemt, zelf? Zonder je te laten leiden door iemand die je eigenlijk helemaal niet zo goed kent?Ja dat wel maar ik ken hem wel en hij geloofd mij wel maarwil et zeker weten en vertrouwt die testen niet. Ik wil liever met hem beslissen dan met mjjn ouders want dan kan ik gelijk wel op me zelf gaan wonen
De huisarts gaat geen andere test doen hoor?
Vandaag is de mooiste dag.
Ik weet niwt wat ik bij de ha moet verwachten maar ja het is voor hem ook niet makkelijk natuurlijk
Clearbleu is een test die in tegenstelling tot bijv. kruidvattesten meer hcg nodig heeft om positief te testen: reden: ze hebben hun betrouwbare naam hoog te ouden.

Wat verwacht die jongen van de huisarts dat die de test voor je doet?
quote:Scheveningen1996 schreef op 25 juli 2015 @ 14:33:

[...]

Als je niet normaap kan reageren reageee dan maar niet

Ik zie dat ik al een hele dag aan reageren heb gemist

Maar TO ik lees intussen dat je wel nadenkt nu over de gevolgen en naar de huisarts gaat. Hartstikke goed.

De overtijdbehandeling lijkt je niks, ik raad je aan om op het zwangerschap klaagtopic te gaan kijken. Dan zie je dat een zwangerschap ook niet altijd even prettig is en dat zijn vrouwen die ervoor hebben gekozen. Die behandeling duurt een stuk korter.

Je hebt de morning after pil geslikt, er is niet bewezen dat de map schade brengt aan de vrucht als de behandeling niet gelukt is. Maar vergeet niet dat de map er is om een vrucht juist te vernietigen, dus het lijkt mij wel schadelijk voor de vrucht.

Verder wel eens met wat meerdere hier zeggen, misschien is de vrucht weghalen wel de beste optie. Je hebt je opleiding nog niet afgerond, woont nog bij je ouders, hebt nog geen "echte" relatie met de vermoedelijke vader en daarbij ben je nogal naief en een beetje wereldvreemd. Je klinkt niet echt klaar voor een kind.
If you can dream it, you can do it.
quote:mel.nl schreef op 25 juli 2015 @ 17:04:

[...]

Ik zie dat ik al een hele dag aan reageren heb gemist

Maar TO ik lees intussen dat je wel nadenkt nu over de gevolgen en naar de huisarts gaat. Hartstikke goed.

De overtijdbehandeling lijkt je niks, ik raad je aan om op het zwangerschap klaagtopic te gaan kijken. Dan zie je dat een zwangerschap ook niet altijd even prettig is en dat zijn vrouwen die ervoor hebben gekozen. Die behandeling duurt een stuk korter.

Je hebt de morning after pil geslikt, er is niet bewezen dat de map schade brengt aan de vrucht als de behandeling niet gelukt is. Maar vergeet niet dat de map er is om een vrucht juist te vernietigen, dus het lijkt mij wel schadelijk voor de vrucht.

Verder wel eens met wat meerdere hier zeggen, misschien is de vrucht weghalen wel de beste optie. Je hebt je opleiding nog niet afgerond, woont nog bij je ouders, hebt nog geen "echte" relatie met de vermoedelijke vader en daarbij ben je nogal naief en een beetje wereldvreemd. Je klinkt niet echt klaar voor een kind.

Ja ik denk er ook zeker over na en wil ook nog sorry zeggen war iemand net zei over dat ik dan zo makkelijk praat er over terwijk sommige niet zwanger kunnen worden of andere problemmen. We hebben het wel over een relatie gehad en hij wilt het ook gewoon proberen maar we weten natuurlijk niet hoe dat gaat. Ik ben niet zo veel bij mn ouders en wil et ze ook niet vertellen maar zou wel liever mjn opleiding willen af maken ja maar ja dan had jk dat eerder moeten bedenken

En nee ben nier klaar voor een kind maar ik denk dat er meerdere mame zijn die dat niet waren. En miss heb je wel gelijk maa we zjjn er nog niet ovrr uit ik wil niet zo maar een beslissing nemen en dan spijt krijgen want ik zie nu wel wat er dan gebeurt.

Waar ik wel bang voor ben is dat door die map er wat met het vruchtje ean is.
Meisje, een zwangerschap is vele malen zwaarder dan een overtijdbehandeling.

Een kindje krijgen betekent dat je hele leven op z'n kop staat: het gaat moeilijker worden je studie af te maken, een baan te vinden, de relatie (stabiel) te houden. Hoe zou je het voor je kindje vinden als deze zonder vader moet opgroeien of met ruziënde ouders? Ik weet niet of je wel eens op MTV 16 AND pregnant hebt gezien, maar daar waren ook meisjes met per ongelukjes en dat is geen rozengeur en maneschijn. Check anders dat programma zelf eens op MTV of YouTube. Een kindje krijgen is heel zwaar. Het komt op dit moment niet op het juiste moment in je leven, zeker niet als het waar is wat je schrijft en je ouders je niet zullen steunen. Kun je het aan om eventueel in het ergste geval een alleenstaande moeder te zijn met een eigen woning en inkomen?

Als je het kindje graag wilt houden en je denkt dat je dat alleen aan kunt, dan moet je het houden, zo nee of bij twijfel niet doen. Je verpest daarmee niet alleen je eigen toekomst, maar ook dat van het kindje.

Sterkte!
En daarbovenop: die jongen met wie je date: vertrouw hem niet op z'n blauwe ogen, maar ga ervan uit dat je er alleen voor gaat staan. Als hij je al niet gelooft met een zwangerschapstest is er vanuit hem geen vertrouwen in jou. Dat zou voor mij al een eerste alarmbel zijn. Het kan goed zijn dat hij wel zijn verantwoordelijkheid neemt hoor, maar ga daar geen rekening mee houden. In je besluitvorming kun je het beste uitgaan van een worst case scenario.
quote:ciambella schreef op 25 juli 2015 @ 19:19:

En daarbovenop: die jongen met wie je date: vertrouw hem niet op z'n blauwe ogen, maar ga ervan uit dat je er alleen voor gaat staan. Als hij je al niet gelooft met een zwangerschapstest is er vanuit hem geen vertrouwen in jou. Dat zou voor mij al een eerste alarmbel zijn. Het kan goed zijn dat hij wel zijn verantwoordelijkheid neemt hoor, maar ga daar geen rekening mee houden. In je besluitvorming kun je het beste uitgaan van een worst case scenario.

Hij vertrouwt mij wel maar de tests nietm bedankt dat je me waarschuwt maar hij zou me niet in de steek laten met dit daar ben ik zeker van

En we weten ook nog niet wat we gaan doen ik wil niet zo ineens beslissen.
quote:Scheveningen1996 schreef op 25 juli 2015 @ 19:02:

[...]

Ja ik denk er ook zeker over na en wil ook nog sorry zeggen war iemand net zei over dat ik dan zo makkelijk praat er over terwijk sommige niet zwanger kunnen worden of andere problemmen. We hebben het wel over een relatie gehad en hij wilt het ook gewoon proberen maar we weten natuurlijk niet hoe dat gaat. Ik ben niet zo veel bij mn ouders en wil et ze ook niet vertellen maar zou wel liever mjn opleiding willen af maken ja maar ja dan had jk dat eerder moeten bedenken

En nee ben nier klaar voor een kind maar ik denk dat er meerdere mame zijn die dat niet waren. En miss heb je wel gelijk maa we zjjn er nog niet ovrr uit ik wil niet zo maar een beslissing nemen en dan spijt krijgen want ik zie nu wel wat er dan gebeurt.

Waar ik wel bang voor ben is dat door die map er wat met het vruchtje ean is.

Sorry zeggen vind ikzelf niet nodig, ik heb niet het idee dat je zo makkelijk praat om iemand te kwetsen.

De beslissing of je het kindje wel of niet wil houden, kun jij alleen nemen.

Ik begrijp dat je het samen met je nieuwe vriend wil doen, maar dat is niet de enige met wie je rekening moet houden.

Zou je het kindje ook houden als hij al uit beeld was?

Stel, hij bedenkt zich als je 5 maanden zwanger bent, wil/kun je dan nog voor een kindje zorgen?

Stel, er gebeurt iets waardoor hij je niet kan helpen, wil/kun je dan nog voor een kindje zorgen.

Je hebt gelijk, er zijn meer mensen die niet klaar waren voor een kind en toch een kindje hebben gekregen. Hoeveel van hun hebben een opleiding afgerond? Zijn niet in financiele problemen gekomen?

Het gaat heus ook wel eens goed, maar dat zijn maar enkele van de vele.

Oh en vergeet niet dat je ouders het uiteindelijk wel door gaan hebben dat je zwanger bent
quote:mel.nl schreef op 25 juli 2015 @ 19:29:

[...]

Sorry zeggen vind ikzelf niet nodig, ik heb niet het idee dat je zo makkelijk praat om iemand te kwetsen.

De beslissing of je het kindje wel of niet wil houden, kun jij alleen nemen.

Ik begrijp dat je het samen met je nieuwe vriend wil doen, maar dat is niet de enige met wie je rekening moet houden.

Zou je het kindje ook houden als hij al uit beeld was?

Stel, hij bedenkt zich als je 5 maanden zwanger bent, wil/kun je dan nog voor een kindje zorgen?

Stel, er gebeurt iets waardoor hij je niet kan helpen, wil/kun je dan nog voor een kindje zorgen.

Je hebt gelijk, er zijn meer mensen die niet klaar waren voor een kind en toch een kindje hebben gekregen. Hoeveel van hun hebben een opleiding afgerond? Zijn niet in financiele problemen gekomen?

Het gaat heus ook wel eens goed, maar dat zijn maar enkele van de vele.

Oh en vergeet niet dat je ouders het uiteindelijk wel door gaan hebben dat je zwanger bentJa je hebt wel gelijk.. zonder hem zou ik het ook niet kunnen denk ik. Niet dat ik zonder hem niks kan ofs maar ja ik kan dat ten eersre dan niet betalen, dan heb ik geen diploma en ik ben zelf al niet gemakkelijk nee door war ik heb en daar door zou het voor het kindje ook nooit makkelijk zijn maar met juiste hulp zouden we of ik het miss we redden maar jaa wat heb je aan een miss. je moet het eige lijk zeker weten vooral voor et kindje. Maar hij zou me niet zo laten barsten.. en hij gaat ook mee morgen na de ha dus daar ben ik al blij mee en ja mijn ouders vind ik gewoon moeilijk ik weet et ook wel dat ze et gaan weten maar ik zit er niet op te wachten om gelijk het huis uit gezet
Ik denk dat de huisarts gaat vertellen waar je uit kan kiezen: overtijdbehandeling of zwanger blijven. Wat dat voor gevolgen heeft voor jou weet ik niet.

Als ik mijn gezonde verstand gebruik zeg ik: je hebt die MAP niet voor niks genomen, hij heeft niet gewerkt, gelukkig ben je er op tijd bij, kun je het nog recht zetten.

De huisarts wil waarschijnlijk weten op welke datum de laatste strip is begonnen, welke pillen je gemist hebt en wanneer je de MAP hebt genomen. En de dagen dat je seks hebt gehad. En wanneer de test was.

Ik zou het op een briefje schrijven als ik jou was.

Vriend/scharrel is misschien geschrokken, dat hij het niet kan geloven. Hij moet wel nu meedenken en kiezen, niet kiezen heeft nogal consequenties.

En vertel het aan je ouders, wat er ook verder gebeurt. Dit is belangrijk en groot, en moeilijk. Blijf vooral nadenken.
quote:Madderijn schreef op 25 juli 2015 @ 19:46:

Ik denk dat de huisarts gaat vertellen waar je uit kan kiezen: overtijdbehandeling of zwanger blijven. Wat dat voor gevolgen heeft voor jou weet ik niet.

Als ik mijn gezonde verstand gebruik zeg ik: je hebt die MAP niet voor niks genomen, hij heeft niet gewerkt, gelukkig ben je er op tijd bij, kun je het nog recht zetten.

De huisarts wil waarschijnlijk weten op welke datum de laatste strip is begonnen, welke pillen je gemist hebt en wanneer je de MAP hebt genomen. En de dagen dat je seks hebt gehad. En wanneer de test was.

Ik zou het op een briefje schrijven als ik jou was.

Vriend/scharrel is misschien geschrokken, dat hij het niet kan geloven. Hij moet wel nu meedenken en kiezen, niet kiezen heeft nogal consequenties.

En vertel het aan je ouders, wat er ook verder gebeurt. Dit is belangrijk en groot, en moeilijk. Blijf vooral nadenken.Dankje madderijn ik zit me al heel erg druk te maken om morgen
Hulp is tegenwoordig vaak ook niet gratis, wie betaald je zorgverzekering nu? Ben je goed verzekerd? Kraamzorg bijv. heeft een eigen bijdrage wanneer je enkel basisverzekering hebt. Je gaat je eigen risico waarschijnlijk ook betalen, waar staat deze op? Heb je inkomen? En die jongen?

Want na dit alles komen de luiers en de voeding, en ook dat is echt niet goedkoop.
Bij mij is het nog zaterdag?

Serieus, maak een lijstje met de datums.

Maak een lijstje met vragen die je hebt.

Probeer het niet te groot te maken of te drama.
quote:jadaiswa schreef op 25 juli 2015 @ 19:55:

Hulp is tegenwoordig vaak ook niet gratis, wie betaald je zorgverzekering nu? Ben je goed verzekerd? Kraamzorg bijv. heeft een eigen bijdrage wanneer je enkel basisverzekering hebt. Je gaat je eigen risico waarschijnlijk ook betalen, waar staat deze op? Heb je inkomen? En die jongen?

Want na dit alles komen de luiers en de voeding, en ook dat is echt niet goedkoop.Ik heb zelf niet in komen krijg wel vergoeding van de stage en mijn ouders krijgen studiefinancie en betalen school en zorgverzekering. Hij heefd wel inkomen heef een vaste baan en vaste inkomen
quote:Madderijn schreef op 25 juli 2015 @ 20:00:

Bij mij is het nog zaterdag?

Serieus, maak een lijstje met de datums.

Maak een lijstje met vragen die je hebt.

Probeer het niet te groot te maken of te drama.Haha oeps.. bjn mij ook !
quote:Scheveningen1996 schreef op 25 juli 2015 @ 19:44:

[...]

Ja je hebt wel gelijk.. zonder hem zou ik het ook niet kunnen denk ik. Niet dat ik zonder hem niks kan ofs maar ja ik kan dat ten eersre dan niet betalen, dan heb ik geen diploma en ik ben zelf al niet gemakkelijk nee door war ik heb en daar door zou het voor het kindje ook nooit makkelijk zijn maar met juiste hulp zouden we of ik het miss we redden maar jaa wat heb je aan een miss. je moet het eige lijk zeker weten vooral voor et kindje. Maar hij zou me niet zo laten barsten.. en hij gaat ook mee morgen na de ha dus daar ben ik al blij mee en ja mijn ouders vind ik gewoon moeilijk ik weet et ook wel dat ze et gaan weten maar ik zit er niet op te wachten om gelijk het huis uit gezet

Ik snap dat je er vanuit wil gaan dat hij je niet zomaar laat barsten, maar daar kun je gewoon niet zomaar vanuit gaan.

Heel erg lief dat hij mee gaat!

Maar vergeet niet dat er duizenden moeders zijn die dat ook dachten en nu toch echt alleen voor hun kindje zorgen.

Belangrijk is dat je niet alleen aan jezelf denkt en aan wat jij graag wilt. Denk aan de ongeboren vrucht, wat kun jij een kind bieden? Kun jij een kind een goede stabiele basis bieden. Vergeet niet dat je levenslang voor je kleintje moet zorgen, niet meer shoppen voor jezelf, alles gaat eerst naar de kleine. Niet meer zomaar stappen of op vakantie, niets kan meer spontaan
Met hulp ga je het misschien redden... Daar kan en mag je niet vanuit gaan!

Ik ben zelf zwanger, heb een huis, vaste baan, man, hbo diploma, hond en een spaarrekening. Allemaal dingen die het hebben én onderhouden van een kind makkelijker maken. Én toch gaat het voor mij en mijn man ontzettend zwaar worden. Nachten wakker, huilend kind waarvan je niet weet wat t wil, slaapt wanneer ik wakker ben, wakker wanneer ik slaap, voeden, krampjes...

Laat staan dat je, zonder basis/vriend/geld/hulp/opleiding, je kind moet grootbrengen? Waar betaal je de voeding van wanneer borstvoeding niet gaat lukken? Luiers? Gebroken nachten en de volgende dag op school moeten staan om half negen in de ochtend? Geen oppas voor je kleintje, dus niet naar school kunnen?

Je vriendinnen gaan stappen, jij kan niet mee want; kind. Je vriendinnen gaan een weekend weg, jij kunt niet mee want; kind. Je vriendinnen gaan naar een festival, jij kunt niet mee want; kind...

Ik weet dat ik een rampscenario schets, maar hou hier allemaal rekening mee! Dit is wat er kan (waarvan de kans bij jou groot is) gebeuren!
En met alle beslissingen die je maakt, maak de beslissing in het belang van je ongeboren kind, niet van jezelf!!! Dat jij een overtijdbehandeling naar vind, Tsja.

Als je je kind niet de basisveiligheid kan bieden is dit voor kind nog veel vervelender en kan het daar z'n leven lang schade en last van houden...
Als ik er op die manier over moet na denken wil ik het ook niet en ben ook helemaal niet blij dat juist ik zwanger ben maar ja et is mn eigen schuld en door de map is er niks gebeurd en straks krijg ik een kindje met een handicap terwijl ik zelf ook al een beperking heb. En ik ben indd niet de slimste, en heb nog geen diploma of werk en geld gespaart eigenlijk heb ik het kindje dan niks te bieden maar hij wel en we hebben et er best wel veel over maar ik kan dit niet zo maar beslissen. Ik wil ook niet zeggen dat et kindje dan een blok aan mn been zou zijn want ik zou er echt wel alles voot doen als het niet anders kan maar k ben er ook niet klaar voor ik ben nog maar 18 en hij is 26..

Maar et is mn eigen schuld, hoe ×××××× dit ook is
quote:kartonnendoos schreef op 25 juli 2015 @ 20:12:

Met hulp ga je het misschien redden... Daar kan en mag je niet vanuit gaan!

Ik ben zelf zwanger, heb een huis, vaste baan, man, hbo diploma, hond en een spaarrekening. Allemaal dingen die het hebben én onderhouden van een kind makkelijker maken. Én toch gaat het voor mij en mijn man ontzettend zwaar worden. Nachten wakker, huilend kind waarvan je niet weet wat t wil, slaapt wanneer ik wakker ben, wakker wanneer ik slaap, voeden, krampjes...

Laat staan dat je, zonder basis/vriend/geld/hulp/opleiding, je kind moet grootbrengen? Waar betaal je de voeding van wanneer borstvoeding niet gaat lukken? Luiers? Gebroken nachten en de volgende dag op school moeten staan om half negen in de ochtend? Geen oppas voor je kleintje, dus niet naar school kunnen?

Je vriendinnen gaan stappen, jij kan niet mee want; kind. Je vriendinnen gaan een weekend weg, jij kunt niet mee want; kind. Je vriendinnen gaan naar een festival, jij kunt niet mee want; kind...

Ik weet dat ik een rampscenario schets, maar hou hier allemaal rekening mee! Dit is wat er kan (waarvan de kans bij jou groot is) gebeuren!Gefeliciteerd dat je zwanger bent en veel geluk met je man en jou :-)
Dat is lief, dat gaat hier vast goed komen!

Ik wens jou sterkte met wat er allemaal over je heen gaat komen de komende tijd én sterkte met de keuzes die je gaat maken! Hou je ons op de hoogte?
quote:kartonnendoos schreef op 25 juli 2015 @ 20:28:

Dat is lief, dat gaat hier vast goed komen!

Ik wens jou sterkte met wat er allemaal over je heen gaat komen de komende tijd én sterkte met de keuzes die je gaat maken! Hou je ons op de hoogte?Dankjewel xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven