Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:minnimouse schreef op 26 juli 2015 @ 16:12:

[...]

Of mensen die op de roltrap staan en dan blijven staan en op hun gemak rondkijken als ze boven zijn. Zo bots je dan tegen ze op.

Dat is mijn levensergernis nummer EEN. Het is een roltrap, dombo, wil ik dan roepen. Die spuugt de hele tijd nieuwe mensen uit aan de bovenkant/onderkant. Dus maak dat je wegkomt en dat die toestroom ook weer van de roltrap af kan lopen.

Het is mijn stiekeme angst dat dit ooit helemaal misgaat en dat de mensen door zo'n treuzelkont boven- of onderaan niet (op tijd) van de roltrap af kunnen lopen en omvallen als dominosteentjes, met zijn allen diagonaal op de roltrap, en die roltrap maar doordraaien en doordraaien en die mensen worden langzaam op elkaar geperst met steeds nieuwe mensen erbij die er tegenaan gedrukt worden en ook omvallen, terwijl er lange haren en stropdassen in die genadeloze gleuf bovenin verdwijnen en er mensen stikken onder elkaars gewicht of gekeeld worden door hun eigen sjaaltje of stropdas En dat visioen zie ik elke keer als er weer een dromerige dodo boven- of onderaan die trap zijn of haar leven gaat staan overdenken. Ik vind het zo'n afschrikwekkend idee dat ik soms met meer felheid dan strikt noodzakelijk ("weet je wel wat je ons bijna aandoet?!") deze mensen aan de kant beuk om ze te laten merken dat ze in de weg staan.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
quote:ZusterPetronella schreef op 26 juli 2015 @ 16:31:

[...]

Dat is mijn levensergernis nummer EEN. Het is een roltrap, dombo, wil ik dan roepen. Die spuugt de hele tijd nieuwe mensen uit aan de bovenkant/onderkant. Dus maak dat je wegkomt en dat die toestroom ook weer van de roltrap af kan lopen.

Het is mijn stiekeme angst dat dit ooit helemaal misgaat en dat de mensen door zo'n treuzelkont boven- of onderaan niet (op tijd) van de roltrap af kunnen lopen en omvallen als dominosteentjes, met zijn allen diagonaal op de roltrap, en die roltrap maar doordraaien en doordraaien en die mensen worden langzaam op elkaar geperst met steeds nieuwe mensen erbij die er tegenaan gedrukt worden en ook omvallen, terwijl er lange haren en stropdassen in die genadeloze gleuf bovenin verdwijnen en er mensen stikken onder elkaars gewicht of gekeeld worden door hun eigen sjaaltje of stropdas En dat visioen zie ik elke keer als er weer een dromerige dodo boven- of onderaan die trap zijn of haar leven gaat staan overdenken. Ik vind het zo'n afschrikwekkend idee dat ik soms met meer felheid dan strikt noodzakelijk ("weet je wel wat je ons bijna aandoet?!") deze mensen aan de kant beuk om ze te laten merken dat ze in de weg staan.

Ik loop altijd gewoon door als ik er zo 1 voor me heb. Soms roep ik dan 'pardon!'.
quote:minnimouse schreef op 26 juli 2015 @ 16:39:

[...]

Ik loop altijd gewoon door als ik er zo 1 voor me heb. Soms roep ik dan 'pardon!'.Dat is vermoedelijk ook de meest mentaal stabiele oplossing. Ik werk er nog aan.
Real friends don't rub it in. They rub it out.

[...]

Ik loop altijd gewoon door als ik er zo 1 voor me heb. Soms roep ik dan 'pardon!'.*TOET!!!!!*
quote:Beter.Laat schreef op 26 juli 2015 @ 16:04:

Zeg jij daar dan nix van, Flashy?

Ik wel hoor, ik zeg tegen zo'n kind dat het hier geen speeltuin is en dat ze uit moeten kijken!!

Als ik met mijn hoogbejaarde moeder boodschappen deed, was ik altijd als de dood dat ze 'aangereden' zou worden en zou vallen.Ja, dat ja. Toen mijn zoon net weer een beetje kon lopen na een zwaar verkeersongeluk nam ik hem voor het eerst weer eens mee naar de super en werkelijk waar: het bleek er ineens levensgevaarlijk. Niet alleen door de rondcrossende kinderen trouwens. Je wil niet weten hoe veel mensen hun winkelwagentje gebruiken als stormram en vlak de vakkenvullers ook niet uit, met hun containers. Om over die fijne trekmandjes nog maar niet te spreken.
quote:Bieb2.0 schreef op 26 juli 2015 @ 16:46:

[...]

*TOET!!!!!*"Wat staat u hier weer heerlijk strategisch geparkeerd!"

[...]

Ik loop altijd gewoon door als ik er zo 1 voor me heb. Soms roep ik dan 'pardon!'.

Ik wil dan altijd zachtjes mopperen, maar doe dat dan per ongeluk (of toch niet?) net iets te hard: Jah, lekker handig zo!

Of iets in die trant.
zonde van je energie,je zo ergeren aan anderen.......................
graag of niet....
Ik was net ff met man bij de Lidl. Sta bij de groenten even na te denekn wat er ook al weer door de kisir moet wn vraag of man liever met koriander wil of basilicum. Duwt een of andere vrouw ons karretje aan de kant met een sjaggerijnige kop. Waarop mijn geliefde hardop tegen mij zegt 'gelukkig gedraag jij je wel normaal als je ongesteld bent schat'. Mevrouw kon nog sjaggerijniger kijken dan ze al deed hahahhaha.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:FLeur44 schreef op 26 juli 2015 @ 17:12:

zonde van je energie,je zo ergeren aan anderen.......................Neeeeeeeeheeee. Het is juist heel contemplatief en zen en menslijk enzo. En het is vooral de verbazing over normvervaging enzo.
Een vriendin van me mikt altijd allerlei, niet bederfelijke, zaken in karretjes die in de weg staan, van pakken koffie tot blikken soep, potten jam of pindakaas, pakken tampons (vooral leuk bij oudere dames of heren), wasmiddel, WC papier. Soms valt het iemand pas op bij de kassa.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 26 juli 2015 @ 17:31:

Een vriendin van me mikt altijd allerlei, niet bederfelijke, zaken in karretjes die in de weg staan, van pakken koffie tot blikken soep, potten jam of pindakaas, pakken tampons (vooral leuk bij oudere dames of heren), wasmiddel, WC papier. Soms valt het iemand pas op bij de kassa.Vindt zij dat grappig?

Een vriendin van me mikt altijd allerlei, niet bederfelijke, zaken in karretjes die in de weg staan, van pakken koffie tot blikken soep, potten jam of pindakaas, pakken tampons (vooral leuk bij oudere dames of heren), wasmiddel, WC papier. Soms valt het iemand pas op bij de kassa.Wat een simpele ziel!
tweede nick na 15 jaar.

Een vriendin van me mikt altijd allerlei, niet bederfelijke, zaken in karretjes die in de weg staan, van pakken koffie tot blikken soep, potten jam of pindakaas, pakken tampons (vooral leuk bij oudere dames of heren), wasmiddel, WC papier. Soms valt het iemand pas op bij de kassa.

Is ze zich er van bewust dat in de meeste supermarkten camera's hangen waar een medewerker op meekijkt?

In ieder geval is dat zo waar zelfscan is. Sta je Staat ze mooi voor lul met haar grapjes.
quote:Bieb2.0 schreef op 26 juli 2015 @ 17:40:

[...]

Is ze zich er van bewust dat in de meeste supermarkten camera's hangen waar een medewerker op meekijkt?

In ieder geval is dat zo waar zelfscan is. Sta je Staat ze mooi voor lul met haar grapjes.Dat is haar probleem, niet het mijne. Zelfscan hebben we hier niet.

Een vriendin van me mikt altijd allerlei, niet bederfelijke, zaken in karretjes die in de weg staan, van pakken koffie tot blikken soep, potten jam of pindakaas, pakken tampons (vooral leuk bij oudere dames of heren), wasmiddel, WC papier. Soms valt het iemand pas op bij de kassa.Wat n aso vriendin heb jij.
quote:minnimouse schreef op 26 juli 2015 @ 17:37:

[...]

Vindt zij dat grappig?Het is ook niet grappig als de doorgang telkens wordt geblokkeerd door lukraak neergeplempte karren.
quote:MarianneDavids schreef op 26 juli 2015 @ 17:44:

[...]

Het is ook niet grappig als de doorgang telkens wordt geblokkeerd door lukraak neergeplempte karren.Wat n kleuter-argument.
quote:hatsetats schreef op 26 juli 2015 @ 17:46:

[...]

Wat n kleuter-argument.Niet voor iemand die slecht ziet.
quote:MarianneDavids schreef op 26 juli 2015 @ 17:47:

[...]

Niet voor iemand die slecht ziet.krijgen we die weer?
quote:hatsetats schreef op 26 juli 2015 @ 17:48:

[...]

krijgen we die weer?Probleem mee? Je mag best ruilen hoor, geen enkel probleem.
ik niet. Jij blijkbaar wel, je trekt die pity card nu alweer.
quote:MarianneDavids schreef op 26 juli 2015 @ 17:47:

[...]

Niet voor iemand die slecht ziet.*zucht*
quote:S0LEIL schreef op 26 juli 2015 @ 17:08:

[...]

Ik wil dan altijd zachtjes mopperen, maar doe dat dan per ongeluk (of toch niet?) net iets te hard: Jah, lekker handig zo!

Of iets in die trant.Dit doe ik ook.
Ik werk in een supermarkt, soms achter de kassa. Dat is pas erg. Vooral de mannen van 60-70 jaar. Altijd dezelfde "grapjes". Na een lange dag ben je er zooo zat van.

"Jij hebt niks te doen, ik kom naar jou" . Uh oke prima.

"Jij bent werkloos" Nee dan zat ik hier niet.

"Ik zeg overal ja op hahaha (of ze zegels, bonnen etc. willen) Ja haha

Pff. Soms zijn er interessante mensen waarmee ik een leuk praatje kan maken Maar laat mij maar vullen ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven