Geld & Recht alle pijlers

pakje verstuurd

26-07-2015 11:48 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er al eens een pakje verstuurd buiten Europa?

Ik heb anderhalve week geleden een pakje naar mijn zoon in Zuid Amerika verstuurd, het stond ( via track&trace) de volgende dag al op: verzonden naar het land van bestemming

Nu, 10 dagen later, staat het nog steeds op die status. De volgende stap zou moeten zijn: aangekomen in land van bestemming...

is dit normaal?
Ik zou morgen even bellen met de vervoerder. Had het pas met een aangetekende brief via post nl naar Engeland; er bleef ook maar staan dat ie onderweg was, maar bleek al aangekomen te zijn
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ja, het duurt vrij lang voor het in Amerika aankomt, 2 a 3 weken geloof ik want het gaat per boot.
Zuid amerika kan heel lang duren.

Soms blijft het weken aan de grens of sorting office in land van vertrek of land van aankomst.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Wij ontvangen regelmatig pakketten uit Azie voor onze webshops. Die statussen kloppen vaak van geen kant Soms staat een pakket zogenaamd een maand in Hongkong en staat ineens de bezorger voor de deur.
Oke, op de website stond dat het 10 dagen zou duren.

Nu was ik al vroeg met verzenden en heb het 2 1/2 week voor de verjaardag van mijn zoon verzonden

Dinsdag is hij jarig, ik dacht dan kan hij lekker stroopwafels trakteren daar

Hoop dat het nog lukt...............................
quote:theedoekje schreef op 26 juli 2015 @ 11:54:

Ja, het duurt vrij lang voor het in Amerika aankomt, 2 a 3 weken geloof ik want het gaat per boot.Er staat bij verzenden wel een vliegtuigje...
Misschien ligt het bij de douane.
Ik stuur regelmatig een aangetekend pakket naar Zuid- Amerika. Bij mij staat er bij 10 werkdagen en niet 10 dagen. Laatste jaren gaan de pakketten een stuk sneller, meestal precies 2 weken ( 10 werkdagen) ) heb je het wel aangetekend verstuurd? Bij mij komt niet aangetekend nooit aan.. Weleens geprobeerd blijft dan gewoon ergens liggen in land van bestemming.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
De ene keer razend vlug, de andere keer heel langzaam. Gemiddeld anderhalf tot twee weken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:pearle schreef op 26 juli 2015 @ 12:00:

Oke, op de website stond dat het 10 dagen zou duren.

Nu was ik al vroeg met verzenden en heb het 2 1/2 week voor de verjaardag van mijn zoon verzonden

Dinsdag is hij jarig, ik dacht dan kan hij lekker stroopwafels trakteren daar

Hoop dat het nog lukt...............................Mogen etenswaren het land wel in? Misschien is het vernietigd, scheelt nogal per land.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 26 juli 2015 @ 12:26:

[...]

Mogen etenswaren het land wel in? Misschien is het vernietigd, scheelt nogal per land.Zou kunnen, meestal gaat het om groente,fruit en vlees dat het land dan niet in mag. Voorverpakt en snoep is meestal niet zo'n groot probleem. Krijg je niet een bericht van de douane als je pakket vernietigd wordt?
Wij sturen regelmatig pakjes naar Zuid-Amerika (nooit aangetekend, dus geen track & trace). Het snelste ooit was er in 5 dagen, de langzaamste in 10 weken. Zo'n 2-3 weken is standaard bij ons. Gelukkig nog nooit iets verdwenen en andersom bij de pakjes vanaf hun kant hierheen 1 keer een pakketje kwijtgeraakt in 15 jaar.

Wel was het soms opengemaakt door de douane daar (en weer netjes dichtgeplakt en verzegeld).

Maar dat kan per land behoorlijk verschillen natuurlijk.
quote:theedoekje schreef op 26 juli 2015 @ 12:37:

[...]

Zou kunnen, meestal gaat het om groente,fruit en vlees dat het land dan niet in mag. Voorverpakt en snoep is meestal niet zo'n groot probleem. Krijg je niet een bericht van de douane als je pakket vernietigd wordt?Geen idee, ik zie soms op de TV iets over vliegvelden in verre landen maar dan zijn het meestal mensen die etenswaren in hun bagage hebben. Als er achter de schermen iets wordt gevonden gaat het meestal om drugs, niet om stroopwafels.
verba volant, scripta manent.
Bij mij deden ze moeilijk toen ik stroopwafels in mijn koffer had zuid Amerikaans vliegveld) honing mocht namelijk niet. Maar omdat het verwerkt was in de koekjes uiteindelijk wel. Sommige landen doen echt heel moeilijk dus misschien hebben ze je pakketje opengemaakt bij de douane, dan duurt het wat langer.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Noord-Amerika heeft bij mij toen 2,5 week geduurd voordat het aankwam.
quote:MarianneDavids schreef op 26 juli 2015 @ 12:26:

[...]

Mogen etenswaren het land wel in? Misschien is het vernietigd, scheelt nogal per land.

Ik had een lijst wat niet mocht: melkproduchten, koffie, thee cacao, kruiden en nog wat dingen

Mijn pakketje bevat: stroopwafels, ontbijtkoek, crackertjes, drop, snoep, pindakaas, nederlandse vlag en wat tijdschriften
quote:ijstaart schreef op 26 juli 2015 @ 12:54:

Wij sturen regelmatig pakjes naar Zuid-Amerika (nooit aangetekend, dus geen track & trace). Het snelste ooit was er in 5 dagen, de langzaamste in 10 weken. Zo'n 2-3 weken is standaard bij ons. Gelukkig nog nooit iets verdwenen en andersom bij de pakjes vanaf hun kant hierheen 1 keer een pakketje kwijtgeraakt in 15 jaar.

Wel was het soms opengemaakt door de douane daar (en weer netjes dichtgeplakt en verzegeld).

Maar dat kan per land behoorlijk verschillen natuurlijk.

Ik heb het ook niet aangetekend verstuurd, was niet veel van waarde zeg maar. Maar wel gewoon track and trace

Nouja, ik wacht maar af, ik hoop binnenkort een juichkreet van hem te horen ( via de app dan wel te verstaan)
quote:AlejandraLaura schreef op 26 juli 2015 @ 13:19:

Bij mij deden ze moeilijk toen ik stroopwafels in mijn koffer had zuid Amerikaans vliegveld) honing mocht namelijk niet. Maar omdat het verwerkt was in de koekjes uiteindelijk wel. Sommige landen doen echt heel moeilijk dus misschien hebben ze je pakketje opengemaakt bij de douane, dan duurt het wat langer.In de meeste stroopwafels zit geen honing toch?
Honing stond trouwens niet op het lijstje, en volgens mij zit in stroopwafels stroop ( van suiker )
quote:riannerianne schreef op 26 juli 2015 @ 23:13:

[...]

In de meeste stroopwafels zit geen honing toch?Dat dacht ik ook, maar stond toch echt op de verpakking. Ik weet overigens echt niet meer welk merk het was. Mijn pakken hagelslag en drop vonden ze ook maar vreemd maar daar deden ze niet moeilijk over nadat ik had uitgelegd wat het was.
quote:pearle schreef op 26 juli 2015 @ 22:49:

[...]

Ik had een lijst wat niet mocht: melkproduchten, koffie, thee cacao, kruiden en nog wat dingen

Mijn pakketje bevat: stroopwafels, ontbijtkoek, crackertjes, drop, snoep, pindakaas, nederlandse vlag en wat tijdschriftenNaar welk land? In de meeste landen kun je namelijk het tracking number bij de lokale post invoeren en dat zie je een gedetailleerde status. Bijv Brazilie http://www.correios.com.br/para-voce vul het tracking nummer in bij Rastreamento de objetos en je ziet de status.
TO, is je pakketje ondertussen aangekomen ?
Heee, ik wilde net vanmiddag de Post nl eens bellen, en keek nog even op track en trace, het is in Colombia door de douane vrijgegeven, dus dan kan het toch niet meer lang duren

gelukkig
Mijn zoon heeft vandaag het pakje opgehaald, hij kreeg een briefje dat hij het in een ophaalcentrum kon afhalen. de status staat nog steeds op "goedgekeurd door de douane" en verder niet, maar zoon zit in Colombia aan de drop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven