Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Schoolbordverf is wel erg leuk zeg. En als ze groot genoeg is, komt er waarschijnlijk wel een hoogslaper ivm de ruimte. Ook erg leuk hoor, maar aangezien ze in april 2 wordt, vinden we haar daar nu te klein voor. Ik denk dat ik morgen even een dagje doorbreng in de Ikea, alvast ideeën opdoen.

Tiaraatje, mijn collega is twee zwangerschappen lang misselijk geweest. Bij de eerste kon ze na drie maanden al niet meer werken en om dat te voorkomen, heeft ze bij de tweede bepaalde tabletten gehad die redelijk goed hielpen. Ik kan wel vragen wat dat was als je daar behoefte aan hebt.

Vandaag ziet het eruit alsof het weer wat beter wordt. Zou mooi zijn dan kan ik mijn auto eindelijk eens uitmesten, stofzuigen, wassen en zo. Doe dat lekker bij mijn moeder voor de deur, omdat bij ons de auto niet voor de deur kan staan. En we gaan lekker een gebakje eten daar want het is hun trouwdag vandaag. Lekker gezellig weer allemaal.
Adventure, jij hebt natuurlijk ook je NOD met mij samen! Hoe voel jij je? goed gevoel over of niet?? Ben nou echt weg hoor!!
goedemorgen dames, wij vertrekken zo naar frankrijk.

Heb er zin in en hoop natuurlijk op mooi weer!
Watje, gezellige dag voor de boeg dus.

Ik moet vrijdag heen dus waarschijnlijk weten ze in het ziekenhuis wat te doen.

Misschien is er een alternatief voor mijn maagtabletten. Dat scheelt al de helft.

Spannend he Tazzle, het zit er weer aan te komen, al die spannende dagen.

Zal voor je duimen.
Anira, heel veel plezier! Geniet ervan!
Tazzle, mijn borsten voelden ook net als anders hoor, waren pas 2 dagen voor mijn NOD gevoeliger dan anders. Maar ook niet overdreven gevoeliger, snap je?

Blomke, jij bent de eerste in het lijstje. Hoe voel je je?

Tiaraatje, 10 weken. Wauw dat gaat toch snel. Hebben jullie het al verteld of wacht je de 12 weken af? Ben benieuwd wat er vrijdag zal gezegd worden.

Anira, veel plezier op reis.

Kan iemand mij vertellen wat er de eerste keer bij de gyn gezegd en gedaan wordt? Ben nieuwsgierig

Ik zou heel graag magneetverf gebruiken op de kinderkamer, dan kan er van alles en nog wat aan de muur gehangen worden zonder die te beschadigen. Maar ik denk dat vriendlief daar nog niet wilt aan denken hehe. Eerst kijken waar we alles kunnen inpassen (hebben maar een klein huisje he ).

Vraagje voor de zwangere dames: geven jullie een naam aan het mensje in jullie buik? Mijn schoonzus noemde die steevast: prutske en een vriendin van mij bleek die ook een naam te geven (gewoon een algemene naam). Wij zeggen gewoon: de baby hehe. En gisteren kreeg 'de baby' op zijn doos van mijn vriend omdat ik 's nachts of 's morgens heel vroeg wakker werd en dan niet meer kon slapen. Vriendlief zei dat de baby 'mama' moest laten slapen, want ze zag er heel moe uit. En je gelooft het nooit, deze nacht heb ik in 1 stuk doorgeslapen hehe. Hebben we vanmorgen al goed om gelachen
hee

Anira fijne vakantie, je hebt je nod op vakantie toch? Had ik ook de eerste maand.

Blomke voel je al wat? Tazzle en Adventure, nog 10 dagen, te vroeg volgens mij om iets te voelen. En Fien voelde het pas echt 2 dagen van te voren.

Ik zou gister mijn ei dag hebben (zondag ochtend bijna 2 dikke strepen) maar heb nog steeds een zeurende buik. Nou hebben we de dagen goed benut maar heb mijn vriend vanochtend al verteld dat ik nog buikpijn heb en dus de ei dag misschien wel pas vandaag is. Dus misschien vanavond weer. Dan wordt het misschien wel een beetje irri (niet als je eenmaal bezig bent) maar ik heb anders toch geen rust.

Vandaag naar de dokter om een moedervlek weg te halen, die ziet zo rood. Vorige keer al geweest en creme meegekregen en als dat niet hielp moest ie weg. Die hormooncreme werkt wel maar mag je maar een week gebruiken en dan komt rode vlek gewoon weer terug.
Nou volgens mij ben ik echt niet zwanger, voel helemaal niets anders dan anders. Geen gevoelige borsten, niet moe of iets anders. Ik probeer mezelf nu wijs te maken dat er meer mensen zwanger zijn geweest zonder dat ze ergens last van hadden...vorige maand deed ik dat ook en werd toen ook gewoon ongesteld. Ik reken nergens meer op, vind het wel jammer. Ik heb het gevoel dat ik vrijdag of zaterdag ongesteld ga worden.

Tazzle, ik heb dus geen idee vanaf wanneer je je wat anders zou kunnen voelen.

Poehee, een moedervlek weg laten halen is niet leuk, is het een oppervlakkige moedervlek of een die op de huid zit? Maar een moedervlek die rood is? Dat ken ik niet.
Zijn er dames die iets meer weten over de bacterie Listeria monocytogenes? Waar moet je dan vooral op letten? Of krijg je al die gegevens mee als je naar de gyn gaat? Bij mij is dat pas 1 oktober, ik veronderstel dat ik daar nu ook al moet mee opletten.

Watje, ik zal net als jij 8 weken zijn als ik bij de gyn ga.

Blomke, ik zou de moed niet opgeven, er zijn inderdaad dames die helemaal niks voelen, het enige wat ik wel een week ervoor had waren pukkels op mijn voorhoofd en aan de zijkant van mijn gezicht, die heb ik nu (jammer genoeg) nog steeds.
Blomke we zullen zien, hopelijk heeft jou gevoel het mis.

Fien shit hee pukkels, ik zit steeds tijdens mijn ovulatie helemaal onder (nu dus) Ik had altijd gehoopt dat als je eenmaal zwanger zou zijn het over zou zijn....
oja moedervlek heeft de dokter laten zitten maar heeft me doorverwezen naar de dermatoloog. Daar ga ik 9 oktober heen. Om dat moedervlekje zit steeds een rode vlek, een soort eczeem. Verder heb ik geen eczeem dus een beetje raar.
Anira en Biaha, een hele fijne vakantie!

Blomke, misschien wel goed om nergens rekening mee te houden, dan kan het resultaat alleen maar meevallen! You never know! Ik duim als een gek voor je want wat mij betreft ben je nu wel aan de beurt hoor!

Fien, vervelend hè, die slechte huid! Beel er ook wel van. Bij mij zijn verdwaalde pukkels die hier en daar ineens opdoemen terwijl ik daar anders geen last van heb. Grrrr!!!!

Poehee, inderdaad geen kans onbenut laten!

Nu kan het wachten gaan beginnen!

@Kiekeboe, hoe gaat het bij jou?

@Leeuw, met jou ook alles goed?

@Smartie, volgens mij is het bij jou ook al een paar dagen stil. @Alles goed met je?

@Adventure, hoe is het bij jullie? Aan het bijkomen van de drukke tijd?

@Thembo, zijn julie op huwelijksreis?

@Tazzle, hoe gaat het met jou? Al flink aan het aftellen?

@Tiara, wat f*ck van je misselijkheid! Hop dat je je na die 12 weken wat beter zal voelen!

hebben jullie genoten van het mooie weer? Heelrijk hoor zo'n mooie dag ineens!

Nu lekker op de bank en de benen omhoog!

Trusten!
Hsllo allemaal,

Fijn om te zien dat ik gemist wordt haha. Afgelopen weekend heb ik meidenweekend gehad, aangezien manlief naar de Formule 1 was. Was erg leuk, maar daardoor heb ik geen tijd gehad om te reageren.Maar daarnaast merk ik dat het beter voor me is om wat afstand te nemen. Wellicht dat ik er weer wat meer ben als mijn NOD nadert, maar voor nu is het een stuk rustiger. Ik lees overigens wel iedere dag wat jullie meemaken en uiteraard duim ik voor iedereen. Ik probeer alleen niet helemaal frusty te worden, sorry. Voor degene die hun ei hebben: zet hem op! En voor degenen die richting NOD gaan: ik duim echt dat het raak is dit keer.
Hoi!!

Smartie ik snap het afstand nemen wel een beetje, je bent er door mee te lezen en te schriven toch heel bewust mee bezig steeds... hoop voor jou ook echt dat het raak is!!

Foxy, ben idd aan het afwachten nu, veel meer kan je toch niet doen he, heb wel een vraag, hadden jullie ook een verminderde eetlust toen jullie net zwanger waren? Ik ben normaal gesproken echt een vreetzak, maar heb vandaag echt weinig gegeten, en heb totaal geen zin in eten. Vroeg het me zo af.

Fien, ik kan dus idd nog niets voelen, heb goede hoop!! Blijven jullie ook voor mij duimen??

Phoehee nog even afwachten met je moedervlek, zit ie op een zichtbare plek, of valt het mee?

Verder geen nieuws, ben moe van een lange dag werken, ga me douchen en naar bedje toe, slaap lekker iedereen!
tazzle, hij zit op mijn bovenbuik links, een littekentje zou hier niet zo erg zijn. en het is maar een klein stipje al denk ik als ze het weghalen dat ze die rode vlekjes eromheen ook weghalen.

Oja en tuurlijk blijf ik voor je duimen, voor allemaal (incl mezelf)

Dit forum is volgens het gemiddelde erg vruchtbaar dus hopelijk blijft dat zo.
Oh ja, nog wel een (niet baby-gerelateerd) nieuwtje. Ik ben gevraagd voor een geweldig leuke baan. Ik vind het toch zo vreemd om gevraagd te worden voor een baan, want het is best wel pittig. Nu maar even afwachten hoe het verder gaat, hihi.
hee smartie gefeliciteerd! wat is het voor baan als ik het vragen mag en is het bij hetzelfde bedrijf waar je nu werkt?

weet je al zeker dat je het gaat doen?
Ik moet nog wel even solliciteren hoor, maar mijn kansen zijn wel goed. Het is bij een ander bedrijf, maar een heel nieuw project dat moet worden opgestart. In verband met herkenning kan ik er niet te veel overzeggen, maar het is een baan als psycholoog bij pubers, leuk he.Als ik ervoor in aanmerking kom, doe ik het zeker en aangezien ze me gebeld hebben. omdat ze geen geschikt iemand konden vinden, denk ik dat die kans wel groot is. Wel vervelend dat ik net sinds een maand bij mijn huidige baan begonnen ben, maar ja ik kies toch voor mezelf.
Smartie wat leuk zeg. En helemaal spannend dat je gevraagd bent voor die baan, dat moet je vast goed doen! En in de meeste gevallen heb je een proeftijd in een nieuwe baan waarin je zonder opgave van reden mag stoppen. Zou me er lekker niet te druk over maken en kiezen wat je zelf graag wilt hoor. Dat is het belangrijkste.
Hee smartie wat leuk, een hele eer om gevraagd te worden! Klinkt idd wel pittig, maar het is vast het proberen waard..!

Heb vandaag een vrije dag, straks even boodschappen doen, dan oma ophalen gaan we even naar een tuincentrum met zn tweetjes, vanmiddag naar een vriendin die mijn wenkbrauwen gaat verven en epileren, lekker druk dus.

Fijne dag iedereen!
hello everybody!

I'm back! inderdaad beetje bijkomen van de drukke werkzaamheden, maar alles is top verlopen. Echt een superervaring geweest.

Smartie, wat een uitdaging zeg! Inderdaad goede kansen als ik dat zo lees!

Wat leuk Tazzle, wenkbrauwen verven enzo, echt meidending dus!

Ik heb trouwens wel een beetje een goed gevoel. Op de een of andere manier het idee dat er zich wat in mijn buik afspeelt. Dan weer een blubje en een beetje vol gevoel, maar ja, eigenlijk wil ik mezelf niet gek maken. Heb ik eerder gedaan en dan is het zo'n teleurstelling als je niet zwanger bent.

Nog geen gevoelige borsten enzo dusse....

Thembo, hoe is het met jou?

Poehee, heb vorig jaar ook een moedervlek weg laten halen. Is behoorlijk litteken geworden. Maar wat raar precies op die plek eczeem?!

Vast vanalles vergeten, maar heb ook nog niet helemaal teruggelezen.

Iedereen een fijne dag vandaag!
Adventure dat klinkt goed zeg. Hoopvolle tekenen bij jou. Maar.....wachten duurt nog wel erg lang dan zeg. ik zal heel hard voor je gaan duimen.

En fijn dat alles zo goed is verlopen. Kan me goed voorstellen dat je even van alles moest bijkomen.

Tazzle jij krijgt vast een gezellige en leuke dag vandaag. Heel veel plezier!

Wanneer besluit je om een moedervlek te laten weghalen? Ik heb er zelf een in mijn lies die naar mijn gevoel wat dikker is geworden. Is dat al een reden?

Gisteren inderdaad een gezellige dag geworden. Maandag had ik een vreselijke baaldag maar nu kan ik er weer helemaal tegenaan. Lekker mijn autootje weer laten blinken van binnen en van buiten. Vooral van buiten hulp gehad van dochter, die vervolgens dus drijfnat was. Ze had wel de grootste lol. Lekker met een spons op de auto en zo. Even met mams bijgekletst, dat is soms echt wel prettig.
Hoi

Adventure, klinkt goed bij jou dus!! Hoop het echt voor je! we zitten dus samen in spanning... :-) Heb trouwens ook dat volle gevoel, totaal geen eetlust, kan dat ook een teken zijn?

Watje, toen ik laatst met mijn rugpijn naar de dokter ben geweest heb ik ook meteen naar een moedervlek laten kijken die wat dikker geworden was, maar hoefde me daar geen zorgen over te maken, t zag er niet verontrustend uit, en omdat het op een vrij zichtbare plek zit, net boven mijn borst raadde de huisarts het niet aan om hem weg te laten halen omdat ze dat altijd vrij ruim doen en het geen mooi litteken word. Als het moest was het natuurlijk een makkelijke keus geweest.

Leuk dat je het gezellig hebt gehad met je moeder en dochter! Het was ook echt autowas weer he!!

Heb t huis schoon, ga nu oma halen!!
Hey Tazzle, ik heb dat nu (pas). Ik heb wel honger, maar eens ik aan tafel zit is dat precies over, waardoor ik minder eet. Wat ik dan wel heb, is dat ik dan een uur of 2 erna alweer honger heb, dus ik moet in kleine beetjes eten. Gisterenavond had ik schrik dat ik terug 's nachts zou wakker worden van de honger en heb ik iets meer gegeten, dat heb ik achteraf en nu nog steeds mogen bekopen. Gisterenavond kwam mijn eten steeds naar boven (maar heb niet moeten braken) en nu heb ik nog steeds een zware maag. Met 'teveel gegeten' bedoel ik de hoeveelheid die ik normaal eet...

Ik duim zeker voor de dames wiens NOD er zit aan te komen.

Smartie, die job van jou klinkt inderdaad leuk. En als ze je al zelf opbellen, kan dat allemaal goed nieuws zijn, toch?

Mijn ouders zijn precies heel opgetogen met mijn zwangerschap, kreeg gisteren zomaar een knuffel van mijn vader gisteren en deze morgen was mijn moeder allemaal spulletjes die we ooit van een nicht kregen (badje, draagzak, babyzak en babystoeletje) aan het afwassen en klaarmaken hehe. Wel schattig om ze zo bezig te zien, ik dacht dat ze helemaal in paniek zouden zijn omdat toch een groot deel van de drukkerij op mijn schouders rust. Gelukkig is dat niet het geval.

Adventure en Tazzle, klinkt goed bij jullie allebei. Verminderde eetlust, wie weet Tazzle. Het is bij iedereen verschillend, dus je weet nooit he

Lekker he Foxymama, met de beentjes omhoog op de bank
Nog een interessante site:

http://www.predictor.nl/content.asp?page=307

@Tazzle: hier vind je veel zwangerschapssymptomen tussen, misschien die van jou ook wel

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=3439

http://www.9maand.be/forum/archief/reactions/26650

http://www.babybelgie.com/-Zwangerschapskwaaltjes-en-

http://babyplaza.be/zwangerschap/docs/i ... tory=zs014

http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwange ... jes_01.htm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven