Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
hallo iedereen,

Leuk van die baan Smartie, klinkt echt heel spannend. Goed voor je ego als je gevraagd word!

Tazzle en Adventure ik duim voor jullie en ook een beetje voor mezelf hahaha.

Ik heb nu 31 dagen erop zitten sinds mijn miskraam en reken maar op een gewone cyclus, dus zou ik vrijdag ongesteld moeten worden. Maar op de een of andere manier verwacht ik dat ik zwanger zal zijn. En het is niet eens gegrond! We hebben het dan wel niet veilig gedaan, maar niet rond mijn potentiele ei.

Ik heb wel grotere borsten, maar dat is een teken dat mijn ongesteldheid eraan komt. En nog steeds een trekkerig gevoel in mijn buik. Dat heb ik nu al een dikke week. Het is niet echt buikpijn en ik had het toen ik zwanger was ook. Als het, nadat ik ongesteld ben geworden, niet weg is ga ik naar de dokter.

Ik heb wel al een x tussendoor getest of alles weg was en toen had ik een negatieve test. Ik kan nergens anders meer aan denken dat dat ik wil dat het raak is. Oja ik schrijf ook nog een ministukje op hyves hierover!

Fien, leuk dat je ouders zo met je meeleven!

Tiaraatje ik hoop dat je misselijkheid snel zakt en de gyn je verder kan helpen!
Ow Leeuw, ik hoop ZO dat je gevoel klopt!
Leeuw, ik hoop het zo voor je, echt waar. Je weet nooit hé. Wanneer zou je testen? Dat trekkerig gevoel heb ik ook, in combinatie met constante (maar lichte) buikpijn. Heel erg spannend
Leeuw, ik hoop zo met je mee, net als de rest!
En ook met de rest uiteraard!!!
Leeuw ook ik help het je hopen!!!

Fien bedankt voor de site's! Erg duidelijk allemaal... Durf nog nergens op te hopen maar zaten toch een aantal dingen bij waarvan ik dacht, het kan maar zo eens raak zijn deze keer....

Maar voorlopig nog met beide beentjes op de grond blijven staan he!!

Lief van je ouders! Word dit hun eerste keinkind?
Nee, hun derde. Maar wel het eerste bij mij. Zo raar. Misschien hadden ze zich er al eerder aan verwacht. 'k Vind het superleuk natuurlijk.

Ik hoop het echt voor jou. Ik duim zeker, voor iedereen.

Ik moet wel zeggen dat ik de 2 maanden ervoor superzenuwachtig liep rond mijn NOD, maar nu de laatste keer was ik heel erg rustig, het was precies alsof ik het onbewust al wist.

Voor degene wiens NOD eraan komt, wanneer gaan jullie testen?
Oja, dat trekkerige gevoel had ik de eerste 2 a 3 week ook!
ik ga pas testen op dag 32 denk ik, ligt eraan meestal voel ik goed dat ik ongesteld ga worden. Ik ben er toe nu toe rustig onder en heb een beetje een "als het vorige maand niet lukte zal dat deze maand ook wel niet zo zijn"

Ik ga proberen niet naar kwaaltjes te zoeken. En ik ben gelukkig druk met een beurs dus kan gedachtes hopelijk goed afzetten.

Komende week is het in ieder gaval voor veel van ons spannend.

Fien ik zie dat jou datum erbij staat, 11 mei! Mooie lente baby....
Hallo,

wat een positieve verhalen hier, 3 meiden die misschien wel zwanger zijn! Laten we het hopen. Duim duim duim

Over mezelf ben ik niet zo positief, ik heb nog steeds helemaal geen zw.verschijnselen. Gister al een klein beetje gevoel in mijn buik alsof ik ongesteld moest worden, dus het zal vandaag / morgen wel op gang komen.
Idd, thanks Thembo, hoe gaat het nu met jou?

Ik geloof het nog steeds niet dat ik zwanger ben, lijkt allemaal zo onwerkelijk. Maar ergens moet ik het wel geloven, ik heb een zeurend gevoel in mijn buik, nogal pijnlijke tepels (er gewoon tegen botsen doet al pijn), ik loop enorm moe en kan moeilijk slapen. Hellow zombie hehe. Zo voel ik me iedere dag meer en meer. Tijdens het weekend wordt het platte rust denk ik, proberen om wat slaap in te halen. Zaterdag hebben we een fuif, hopelijk wordt het niet al te laat. Schoonbroer gaat ook mee en die zal het wel direct doorhebben dat ik geen alcohol drink. Ik denk dat ik om zijn rug water of fris ga halen en mijn 'alcohol' aan mijn vriend ga geven zonder dat hij het ziet. Ik wil nog niet dat hij het weet, als hij teveel gedronken heeft, gaat hij echt op mijn zenuwen beginnen werken, gaat hij erover zagen en der zal ruzie van komen. Ik loop veel te prikkelbaar nu
Ow Fien hoop dat het toch wel een gezellig feestje gaat worden hoor. En ik ben toch wel blij te horen dat ik niet de enige ben met slaapproblemen. Ik lig halve nachten wakker. En Ik had inderdaad ook deze keer geen haast met testen, terwijl ik de eerste keren al heel snel daarmee was. Gek eigenlijk.

Blomke ga toch voor je duimen hoor. Net als voor de andere drie meiden. Spannend!! Hoop zo dat het voor jullie raak is.

Hier erg weinig te melden. Ga straks naar de VK voor intake gesprek. Het is een nieuwe die ik nog helemaal niet heb gezien tijdens de eerste zwangerschap. Ze klonk heel aardig dus ik ben heel benieuwd.

Komend weekend gaan we lekker een weekendje weg. Wel met mijn ouders en zus en aanhangsel en hun kleine. Wordt vast wel gezellig. Alleen hebben zij een wat andere opvatting van opvoeding dan wij en dat botst nogal eens. Bovendien kan mijn neefje echt enorm krijsen, zo hard en hoog....en dan is zo'n huisje maar klein hoor. Maar wel weer lekker zwemmen en eten en spelletjes spelen, dus vast leuk.
Watje lekker een weekendje weg, naar nederland? Het blijft geloof ik wel mooi weer. En oordoppen mee, voor als ie s'nachts ook zo krijst!

Fien, gewoon een vrolijke prikker/roerstaaf van thuis meenemen, op het feest in je jus d'orange steken en doen alsof je een coctail/mixdrank hebt! En daarbij een beetje dronken doen en zeggen dat die drankjes zoooo hard aankomen..

Blomke, ik ben bang dat jou gevoel klopt, de eerste maand voelde ik het ook zo vreselijk aankomen dat het bijna geen verassing meer is. Als het dan mooi op tijd komt kan je snel weer aan de slag. Al weet je natuurlijk nooit...

En Leeuw al nieuws? Je potentiele ei kan natuurlijk vanwege de miskraam op een andere periode hebben gezeten.

Tiaraatje nog meer afgevallen of al iets aangekomen?

Oja een verloskundige, wordt die aangewezen of mag je zelf kiezen?
Hoi, hou het even kort.

Net weer alles eruit gegooid en heb even het ziekenhuis gebeld. Ik kan vanmiddag even langskomen.

Inmiddels 6 kilo kwijt. Maak me er nu wel zorgen om want ik ben gewoon zo slap en zo wit.
Ai Tiaraatje, da's niet zo best. Goed dat je vanmiddag al mag gaan. Hou ons zeker op de hoogte he. Heb je dit al van in het begin van je zwangerschap (ik weet het niet meer)?

Phoehee, wat een schitterend idee. En eens schoonbroer dronken is (is jaarlijkse gewoonte op die fuif hehe, is maar op 5 min stappen van waar wij wonen, hij komt dan ook bij ons slapen dus nog effe alle babyspullen verstoppen), heeft hij dat toch niet meer door hehe.
Tiaraatje; is echt niet goed! Gelukkig (zoals ik het eerder van je hoorde) ben je niet vel over been anders had je 2 weken terug al op de ic gelegen. Ik hoop echt dat ze er iets op vinden. Hoe was dat de vorige keer? Sterkte!

Fien als ie toch dronken is...

Ohh babyspullen ik kan haast niet wachten met kopen! Maar heb nog niets hoor. Wanneer begin je met de babykamer?
Tiaraatje succes vanmiddag. Hopelijk kunnen ze je goed helpen.
Tjee Tiaraatje, hoop dat ze je wat tegen je misselijkheid kunnen geven!

Heb wel eens gehoord dat er een medicijn is tegen zwangerschapsbraken,Zet 'm op!

Fien, hoop dat je hem om de tuin kunt leiden! Zag dat je je ook hebt aangemedl bij het mei2009 topic. Raar hè!
Ik kreeg gisteren al wat babyspullen van mijn moeder (die ze ooit overkocht van een nicht van mij) zoals een badje, draagtas voor de spulletjes, een mandje om de baby in te dragen, zo'n wipstoeltje (ik weet niet eens hoe dat noemt hehe) en een pakje kreeg ik ook reeds. Dus ik heb al het een en ander staan hehe. Mijn vriend wilt zo vlug mogelijk de babykamer 'onder handen nemen', maw het eenpersoonsbed wat er nu staat moet op zolder, zodat er plaats is voor een kinderbedje enz. Ik weet niet of er herbehangen zal worden.
Idd raar foxymama. Het lijkt allemaal nog zo onwerkelijk.

Tiaraatje, hou ons op de hoogte he.
Tiaraatje: Jeetje zeg. Wat vervelend dat je je zo voelt. Hopelijk kunnen ze in het ziekenhuis iets voor je betekenen. Als dat braken eenmaal ophoudt, ben je waarschijnlijk ook snel weer de oude.

Aan de zwangeren: Hebben jullie al nagedacht over het zwangerschapsverlof? Hoe lang vantevoren en hoe lang erna? Wanneer hebben jullie echt iets gekocht voor de baby? Ik denk namelijk dat ik echt nog niks zou durven doen totdat ik zeker wist dat het goed zat (na de eerste echo of na 3 maanden). Hebben jullie dat ook of is dat toch anders als je zwanger bent?
ow ik zou als ik het wist meteen wat kleine dingetjes kopen. Meer van die ooh en aah dingen, geen bedje en andere meubels, daar zou ik ook een paar maanden mee wachten. We zouden hier wel meteen moeten beginnen met het opknappen van die kamer, anders haal je dat bijna niet. (maar dat kan mocht de baby niet doorgaan toch geen kwaad)

Smartie jou dagen komen er ook al weer bijna aan toch?
Ik heb nog niks gekocht maar al veel gekregen (niet te doen hehe, als dit zo blijft doorgaan hoef ik niks meer te kopen). Mijn tante had nog spulletjes liggen die ze over een paar weken gevonden had bij haar in de winkel (nieuw, het ticketje hangt er nog aan), maar die niemand komen ophalen is. Dus nu heb ik een heel leuk shortje bij (voor 6m) en een legging (voor meisje, ook 6m). Superschattig :D
handig! En als het een jongen wordt?

Vraag voor alle zwangeren; hebben jullie een voorgevoel of het een jongen of meisje wordt?

Ik heb ook een schoonmoeder die werkt bij het merk nono (op hoofdkantoor) dus zij heeft alle monsters en overige collectie. Ze heeft al dingen voor ons volgens mij. Oja mijn zus heeft ook een shirtje voor ons, al een jaar ofzo wat ze niet kon laten liggen. Zal wel een toepasselijke print op staan.
Als het een jongen wordt heb ik een mooi kadootje voor als er iemand van een meisje bevalt he :D

Ik heb ergens het gevoel dat het een meisje wordt, mijn schoonzus en beste vriendin ook. Mijn vriend denkt een jongen (tuuuuurlijk hehe), maar volgens de chinese kalender zou het een jongen worden. Ik ben in ieder geval benieuwd, maar wil het pas weten eens het geboren is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven