Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
@phoehee: het lijkt er inderdaad op dat je dol bent op dieren hehe. Ik ben gek op mijn hangoorkonijntje, het is zo'n schatje. Hij houdt er niet echt van om opgepakt te worden, maar streeltjes en zoenen zijn steeds welkom.

@Blomke: ik voelde maar iets vanaf de 12de dag hoor, Ervoor voelde ik ook al dingen, maar die had ik de maand ervoor ook al, dus dat was voor mij geen indicatie. Trouwens, wat ik de 12de dag voelde, was ook niet overduidelijk. Ik voelde wel andere dingen, maar weet het niet echt aan een zwangerschap. En pas de dag voor mijn NOD of de dag zelf, zagen mijn borsten/tepels er iets groter uit en mijn tepelhof precies donkerker. Maar echt overduidelijk was het ook niet. Wat ik wel had (maar dat is reeds sinds vorige maand zo), is dat ik misselijk word als ik een lege maag heb. En ik voel me slecht als ik 'teveel' (wat ik anders gewoon zou eten) gegeten heb. Ook had/heb ik af en toe erotische dromen. Echt grappig hehe. Ik zou me er niet teveel op fixeren, dat deed ik de laatste maand ook niet. Je kan er toch niet veel aan veranderen, het is zo of het is zo niet. Door er heel erg op te letten, maak je alleen jezelf gek. Dat heb ik de vorige 2 maanden goed ondervonden. Ik ga niet zeggen dat ik er minder mee bezig liep, ik wou er gewoon niet meer zoveel op hopen.

Ik lag gisteren op de bank al vroeg te slapen (ik kan geen enkele film meer uitkijken de laatste week hehe, lig iedere keer te slapen), maar ik was deze morgen alweer heel vroeg wakker (half 6 zeg, stel je voor). Ik ben doodop, maar kan niet meer slapen. Hopelijk kan ik straks nog een dutje doen, zou me wel deugd doen. Dat ik emo loop is alweer bewezen, was vanmorgen boos op mijn vriend omdat mijn spiegeleitje opengesprongen was. Kon hij helemaal niks aan doen, hij stond de andere kant van de keuken Heb me vlug herpakt en mijn excuses aangeboden. God, zo belachelijk hehe, maar ik kan het op dat moment niet helpen. Daarnet al een dikke traan gelaten voor de programma's op tv (mijn ideale zondag: lekker wakker worden op de bank voor de tv): het eerste was een huwelijksaanzoek, de tweede keer was voor een paard dat vastzat in de modder en er niet uit kon.

Onhandig ben ik ook al: ik heb een verkoudheid en toen ik gisteren mijn neus wou snuiten op het werk (ik had geen zakdoekjes bij), nam ik een rol toiletpapier die ik integraal in het (proper) toilet liet vallen... jongens toch, niet te doen.

Zijn er hier eigenlijk dames met een navelpiercing? Als jullie zwanger zijn, laten jullie die zitten of haal je die eruit? Ik heb momenteel ene, maar ik denk er sterk over na om hem uit te doen, ben tenslotte al 35 jaar, ik word er misschien al een beetje te oud voor...
Ik vond gisteren nog wat leuke en interessante weetjes op het net:

http://muissiemuis.web-lo...06/08/de_bevruchting.html

http://www.e-gezondheid.b...o_foetus-3932-538-art.htm
hee goede links! is heel duidelijk maar phoe wat moeten die spermacellen een moeilijke weg afleggen zeg! Ik ga zo weer een ovu test doen, ben benieuwd.

Oja fien, de meeste konijnen (en overige beesten!) houden niet van opgepakt worden, die hangoor gaat dan spartelen terwijl ze heel lief is.

Dat emotionele, ik zou maar goed tegen je vriend zeggen dat je er niks aan kan doen. Gelukkig is ie zo lief!

Thembo, bedankt dat je altijd zo mooi de lijst bijhoudt! Zeker nu je het zo druk hebt. Echt heel lief.
Hi,

nou ook de zondag is hier weer goed benut. Het bahang zit er helemaal in. Nu nog even een leuke vloerbedekking uitzoeken!

Het inrichten vind ik altijd het leukst, allemaal leuke dingen bij de Ikea uitzoeken!

Fien, je hebt helemaal gelijk hoor, ik moet er ook niet zo mee bezig zijn, je verandert er toch niets aan.

Maar vanonchtend las ik een verhaal over een vrouw die al 6 jaar bezig is en het met IVF ook niet lukt. Dan hoop ik toch zo dat dat niet de weg is die wij moeten gaan.

Wij hebben ook een konijn gehad, die was niet zo knuffelig en dat vond ik wel jammer. Misschien dat we binnenkort gaan kijken voor een / twee nieuwe.

Zo nog even op verjaardagsvisite bij een vriendinnetje.

Tot later.
heb net mijn 2e ovu test gedaan en de tweede streep is op een haar na even dik als de controle streep. Ik zit dus op schema, is nu dag 17 en vorige maand had ik 2 dikke strepen op dag 17 maar dan tegen de avond. Ik ga niet nog eens testen, ik geloof het wel. Dus vanavond aan de slag en morgen nog eens op eisprong dag.

ik ga zo naar mijn ouders voor mijn moeder's verjaardag en zie ook zus met kindjes weer. Ze wonen op 1,5 uur rijden dus normaal zien we ze minder.

fijne dag allemaal ondanks het niet zo mooie weer.
oja blomke, 2 konijnen is leuk! ze knuffelen en likken elkaar de hele dag, Dat doen (bijna) alle stelletjes. (mijn vorige ook) Hij is natuurlijk wel gecastreerd, ik wil het bij 2 houden.
Leuk zeg, al die konijnen verhalen.. Het zijn natuurlijk ook erg knuffelbare beesten. Vroeger had ik bij mijn ouders een bambino, die had echt ook 2 rode ogen. Echt super lief beestje, maar binnen mocht ie niet. Want dan at ie alle bedrading door.....

Phoehee, sorry!!! Ik zal voortaan beter opletten

Ennuh, gefeliciteerd met je moeder!

Is nu iedereen druk bezig met die ovutesten? Ik ben daar nog helemaal niet aan begonnen en was het ook nog niet echt van plan. Dat is natuurlijk een persoonlijke keuze (en wel beetje gestaafd op de druk die ik niet wil leggen op vriendlief) maar valt me wel op. Helpt het jullie bij het bepalen wanneer je echt moet sexen? En is het dan niet helemaal een 'moetje' of blijft de sex toch nog beetje leuk? Ik bepaal mijn springende ei op basis van de 14 dagen voordat je ongesteld wordt datum. Verschilt de datum van jullie met die van mijn berekening? Dat vind ik wel interessant om te weten.... Want dan kan het nog wel eens interessant zijn om er toch sneller aan te beginnen dan ik van plan was.

Blomke, heerlijk zo beetje shoppen. Het behangen is dus allemaal goed gegaan. Ben heel benieuwd! Zet je, als jullie een beetje klaar zijn, een fotootje op hyves van je nieuwe inrichting? Dat lijkt me wel leuk om te zien, ben altijd nieuwsgierig

Fien, klinkt goed, zo'n zondagochtend. Maar nu begon ie wel een beetje vroeg dus... Beetje jammer! Gelukkig heb je een lieve vriend, want anders zou hij gillend gek worden. Maar ach, dat doet ie misschien ook wel

Ik moet altijd zo genieten van jouw verhalen en nu zijn ze al helemaal leuk, die eerste zwangerschapskwaaltjes en je emo zijn... Is natuurlijk helemaal niet leuk, maar ik zie het zoooo voor me
Hey ladies!

Kiekeboe! Leuk dat je er weer bent! Zo te lezen hebben jullie een heerlijke vakantie gehad en heerlijk van elkaar genoten. Super! En vanaf deze maand er weer tegen aan!

Ben benieuwd wat jullie voor een paleis aan het bouwen zijn.

Blomke, lekker geklust dit weekend? Ben benieuwd oe het geworden is! Zet je foto's op hyves?

Leuke verhalen Fien, heel herkenbaar! Gisteren had ik een extreem hormonale bui. Die herken ik van mijn vorige zwangerschap. Heb dan medelijden met iedereen die bij me in de buurt komt... Ben echt niet te genieten en niks is goed. Ben me er van bewust dat het zo is maar op de een of andere manier kan ik het niet stoppen. Zit mezelf enorm in de weg.

Gelukkig heeft vriend hier al ervaring mee gekregen en weet precies hoe hij er mee om moet gaan...Hij weet dat ik het niet slecht bedoel en mezelf niet zo in de hand heb...

Zoon is vandaag aan het logeren en vriend en ik zijn lekker uit eten geweest, Heerlijk Italiaans! Lekker salade, lekkere pasta met vis. Heerlijk!

Poehee, spannend voor jullie! toi toi toi!

Nu weer even languit op de bank!
Heee zwangere foxy!!!

Fien, ik haal mijn navelpiercing er ook uit hoor, als ik zwanger raak. Dat scheurt anders vanzelf uit heb ik wel eens begrepen....
Goedemorgen dames,

Hier een drukke dag. Ga in huis opruimen, poetsen, camper inpakken en vanmiddag oppassen op de meiden van mijn schoonzusje.

Morgen rond 9.0uur vertrekken we naar frankrijk voor ongeveer een week.

Mocht ik hier voor die tijd niet meer komen wens ik jullie fijne en vruchtbare dagen. Ook op vakantie blijf ik voor iedereen duimen!!!!!!
Voor jou hetzelfde Anira. Een prettige vakantie, geniet er maar van.

Foxymama, vooral dat niet kunnen tegenhouden vind ik hatelijk. Ik ben anders eerder 'de stoere', verdraag veel, en nu gewoon niks zeg. Watervallen bij de vleet. Vriendlief kan er gelukkig nog om lachen, vooral met het feit dat ik zo boos werd om een gesprongen spiegelei. Achteraf bekeken is het idd iets belachelijks om boos om te worden. Hebben we nog om gelachen gisterenavond. Hopelijk blijft hij ermee lachen hehe.

Kiekeboe, volgens schoonzus bestaan er piercings voor zwanger vrouwen (waar halen ze het uit he), mijn nicht heeft die ook ingehouden. Maar ik vind dat eigenlijk niet zo mooi meer. Ik denk dat ik hem er ook uithaal (maar wacht nog wel een paar maandjes hehe).

Gisteren zag ik iemand die 2 maanden zwanger is, roken en drinken tegen de sterren op. Niet te doen. Mijn maag keerde zich gewoon om toen ik het hoorde (mijn vriend vertelde het me en toen zag ik het zelf). Dat doe je een kind toch niet aan? Mijn vriend rookt ook, maar die rookt nu niet meer binnen, die gaat steeds in de berging of buiten gaan roken en ook in de wagen rookt hij niet meer. Daar was zelfs geen discussie over, dat deed hij uit zichzelf.

Kreeg vanmorgen een kadootje van mijn moeder, een slaappakje. Zo schattig, het is een witje met licht grijze streepjes (ik ben gek van streepjes hehe). Kreeg er de tranen van in de ogen (of course - zucht)
Ik ben nog steeds erg beroerd (van verkoudheid en misselijkheid) dus maar even kort.

Fien ik had ook een navelpiercing en die heb ik eruit gehaald na de 20 weken echo. Er zijn wel piercings voor zwangere vrouwen trouwens, dat zijn zogenaamde meegroeipiercings, maar ik had niet de behoefte om dat te doen eigenlijk. In de meeste piercingshops zijn die wel te vinden geloof ik. Ik deed hem ook pas laat uit omdat ik bij mijn eerste zwangerschap heel langzaam groeide.

Anira voor jou een hele fijne vakantie! Geniet er lekker van.

Phoehee een fijne dag gehad bij je moeder?

Blomke ik ben ook erg nieuwsgierig naar het resultaat van jullie geklus. Lekker dat jullie een beetje opgeschoten zijn.

Leeuw wat goed dat het al zoveel beter met je gaat. En een rustige baan is helemaal niet erg als je nog zo'n boel moet doen erbij met een eventueel huis. Spannend hoor. Wanneer weten jullie wat meer?
Fien, wat lief, dat slaappakje.

Ik vind het zelf ook vreselijk als ik iemand zie die rookt terwijl ze zwanger is. Of rookt in bijzijn van kinderen.

Zijn er hier ook rokers trouwens?

Watje, ook nog zo beroerd dus? Vervelend he.

Ik voel me nu ook zo moe van al die misselijkheid dat ik morgen waarsch niet ga werken.

Hebben jullie je al eens ziek moeten melden vanwege de zwangerschap?
Heb me niet ziek hoeven melden vanwege zwangerschap tot nog toe. eerste verliep echt super, nergens last van. Deze is nu ietsje minder soepel zullen we maar zeggen, maar heb nu drie weken vakantie en hoop dat het ergste voorbij is als ik weer moet werken. Dan zijn ook de 12 weken voorbij en zou alles weer een beetje fatsoenlijk moeten zijn.

En ik moet zeggen dat ook het weer niet echt meewerkt om me supergoed te laten voelen zeg.

Maar goed genoeg geklaagd. Heeft iemand tips voor het inrichten van kleine kamertjes? Dochterlief gaat verhuizen naar een echte kinderkamer, maar die is vrij klein. Er hoeft geen kast in, want die is al ingebouwd. Een bed dus en wat leuke dingen om het wat op te fleuren. Nu houden wij er niet van om alles heel vol te stouwen. Mochten jullie wat leuke tips hebben, dan zijn ze bij deze heel hartelijk welkom.
Hey Watje, jammer dat je ziekjes en misselijk bent. Hopelijk word je snel terug beter, die vakantie zal je zeker goed doen. Dit vond ik alvast terug op het net omtrent die kinderkamer:

http://www.bureaubinnenshuis.nl/col_kinderkamer.html

Dit is ook een leuke site met leuke ideetjes en weetjes omtrent zwangerschap:

http://www.9maand.be/zwanger/zpm/zpmdagboek.php
Zo Fien jij hebt lekker het internet afgestruind zeg. Bedankt voor de link naar de kinderkamer. Morgen ga ik de boel precies opmeten en uittekenen en dan heerlijk neuzen in de Ikea. Dat is altijd leuk (of je er nu wel of niet iets van nodig hebt).

Het gaat inmiddels wel wat beter gelukkig. Vooral erg moe, maar ik slaap echt slecht sinds ik zwanger ben, echt een ramp gewoon. En mijn dochter voelt aan dat ik niet helemaal lekker in mijn vel zit op het moment en die buit dat natuurlijk vreselijk uit! Maar ach het hoort erbij he.
Het hoort er wel bij maar fijn is het niet..

Ik ben een lekkere stamppot aan het maken.Ik verlang er echt naar.

Hoop dat er wat in komt.
Hallo,

nou de kop is er weer af.

Anira heel veel plezier op jullie vakantie, geniet ervan.

Als de kamer af is zal ik even een foto plaatsen, op hyves.

Het behangen is klaar maar moet nog wel gesausd worden en de vloerbedekking natuurlijk.

Fien het is wat al die tranen, dat zou niks voor mij zijn. Ik ben normaal ook niet zo'n huilebalk.

Maar soms... vorig jaar moesten mijn verstandskiezen eruit. Ik had een ongelooflijk dikke wang en voelde mezelf zo zielig. Dus ik ging even naar mijn moeder voor een kopje thee. Nou ik had nog niet een been in de keuken of de tranen liepen over mijn wangen! Later voel ik mezelf dan zo stom. Maar het lucht wel op.

Tiaraatje was vervelend dat je je zo voelt. Ik hoop dat dat snel overgaat. Hoeveel weken ben je nu?

Kinderkamertjes inrichten, oh heerlijk! Ik zat dit weekend al stiekem evan bij ons kleine kamertje naar binnen te gluren en bedenken hoe ik dat zou gaan inrichten.( heel even maar hoor, daarna had ik mezelf weer in de hand!)

Tja, ik zou denk ik veel kleur gebruiken, heeft je dochtertje al een echt bedje of nog een ledikant?

De deur met schoolbordverf schilderen,leuke gekleurde manden waar speelgoed in kan...ehhhh

Ik zal nog even verder voor je denken.

Veder eigenlijk geen nieuws hier, ik zal even de piepers gaan schillen!
Hey Blomke,

Ik ben nu 10 weken en 2 dagen..

Ach aan de ene kant wil ik perse niet klagen maar aan de andere kant, als iemand me vraagt hoe het gaat zeg ik toch ook gewoon dat ik hondsberoerd ben.

Ik hoop dat ze vrijdag in het ziekenhuis wat kunnen betekenen.

Het ligt bij mij natuurlijk niet alleen aan de misselijkheid maar vooral aan het feit dat ik mn maagtabletten niet kan gebruiken nu,

Daar word ik beroerd van.

Heerlijk he, kinderkamertjes. Ik denk dat wij voor zachte kleuren gaan.
hee meiden

phoe tiaraatje je voelt je echt beroerd he! nu denk ik ach dat zou mij niks kunnen schelen als ik eenmaal zwanger ben maar waarschijnlijk werkt dat dan niet meer.

Tja kinderkamer inrichten lijkt mee heerlijk. Al moet bij ons eerst de zooi eruit, plafond en vloerbedekking eruit, muren stucen (hoe schrijf je dat?) kozijnen krabben en verven en nieuw plafond erin. Verder is het wel een mooie kamer en heel licht. Hopelijk (grapje hoor) ben ik dan zo misselijk dan dat ik alleen hoef toe te kijken!

Vandaag ei dag denk ik.

Oja kiekeboe, ik heb wel een soort schema in mijn hoofd van wanneer we vrijen, maar voelt niet als een moetje omdat ik rond deze dagen toch meer zin heb. Het 2e deel van de maand is die zin dan weer zo goed als 0.
Phoehee, ik accepteer het ook gewoon en ik blijf blij hoor!

De blijheid overheerst nog steeds elke seconde van de dag!
Zo heb vanavond voor het eerst mijn diner in de wc zien verdwijnen.....dat was minder.

O en onze dochter gaat over naar een echt bedje, een peuterbed. onze babykamer is felgroen met felblauw dus nu wil ik graag wat anders. Zat te denken aan iets met oranje maar weet niet goed of dat nu een kamer kleiner maakt of juist groter.

Phoehee dat had ik ok hoor veel zin rond de eisprong en daarna stukken minder. Wij deden het toch al niet heel veel, dus maakte ik er in die dagen echt gebruik van (waarvan manlief achteraf aankondigde dat het toch wel erg veel was.....) Jij veel succes en moedig de jongens flink aan he
Tiaraatje, misschien kunnen ze je vrijdag wel een beetje helpen. Ik hoop het voor je!

Is de stampot binnen gebleven vanavond?

Jaaaa... schoolbordverf!!! Dat is leuk op de deur. Kan ze mooi schooljuf spelen (deed ik altijd toen ik klein was). Ik denk dat ik een bed met opbergruimte eronder zou maken. Of juist een hoogslaper zodat ze eronder een hutje heeft en gelijk haar eigen speelplek waar het 1 groot zooitje kan zijn. Gordijnen dicht en je ziet er nix meer van! En een hoogslaper vinden kinderen ook altijd heel erg leuk...

En 1 muur gewoon heel fel, lekker geel of dat appeltjesgroen of oranje of zo.

Wel fotootje op hyves als je klaar bent he!

Tja, ik zou zo al onze kamers willen inrichten maar zover is het nog laaaaaang niet...
Goedemorgen,

tiaraatje, 10 weken alweer, dan moe het einde van de misselijkheid toch in zocht zijn, zou je zeggen. Ik heb wel eens op een ander topic gelezen dat sommigen er speciale tabletjes voor kregen en dat het wel een beetje hielp.

Gelukkig maar dat het blije gevoel overheerst.

Wij hebben ook veel meer sex rond de eisprong maar daarna moeten we toch echt even bijkomen. Het voelt ook niet als een moeten omdat het juist zo leuk en spannend is.

Poehee. nog even gebruik gemaakt van de eisprong? Is toch een fijn idee dat die dagen goed benut zijn.
Goedemorgen!

Ik heb eigenlijk weinig te melden op deze vroege morgen, maar wou even weer wat van me laten horen!

Anira fijne vakantie!

Tiaraatje vervelend dat je je nogsteeds zo misselijk voelt!

Smartie, hoe is het met jou, al een tijdje niets van je gehoord! Neem je bewust even wat meer afstand?

Blomke voor ons is het aftellen weer begonnen, hoe voel je je? Al een beetje signalen dat het raak zou kunnen zijn? Ik niet eigenlijk, heb net nog even mijn borsten gecheckt, maar voelen net als anders! Dus ben bang dat het weer niet gelukt is deze maand, maar ja afwachten maar weer.

En phoehee, jullie nog even goed aan de slag geweest rond je ei? Daar kan het dan iig niet aan liggen!

Ga me aantrekken, zo aan het werk van 9.00 tot 20.00, ben hier dus niet veel te vinden vandaag! Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven