Is dit een fase of wat?
woensdag 10 september 2008 om 13:38
Hoi..Ik ben volgende maand 2,5 jr samen met mijn vriend,maar de laatste 3 mnd is het niet meer de rozengeur en maneschijn als wat het was geweest.. Bijna elke dag fikse ruzies met als resultaat dat ik telkens mijn spullen wil pakken om ergens anders te gaan slapen. En als ik dan wil gaan houdt hij me tegen om te zeggen dat hij niet wilt dat ik ga..
De ruzies lopen hoog op en maken verwijten naar elkaar die we niet menen. Ruzies over de meest onbenullige dingen maar ook over dingen waar hij zich niet mee kan bemoeien(o.a mijn zoon).
Laatst wilde ik me al inschrijven voor een andere woning en ben ikopde bank gaan slapen, maar na een paar uur voelde ik me zo eenzaam en ben toch maar naar bed gegaan waar hij meteen wakker van me werd en me meteen in zijn armen nam..
Grrr ik wordt er gek van,ik weet dat de liefde er nog steeds is maar ik ben die ruzies zo zat. Ligt het aan mij,ligt het aan hem geen idee. Wel weet ik dat we allebei hetzelfde koppige karakter hebben en dat botst soms...
De ruzies lopen hoog op en maken verwijten naar elkaar die we niet menen. Ruzies over de meest onbenullige dingen maar ook over dingen waar hij zich niet mee kan bemoeien(o.a mijn zoon).
Laatst wilde ik me al inschrijven voor een andere woning en ben ikopde bank gaan slapen, maar na een paar uur voelde ik me zo eenzaam en ben toch maar naar bed gegaan waar hij meteen wakker van me werd en me meteen in zijn armen nam..
Grrr ik wordt er gek van,ik weet dat de liefde er nog steeds is maar ik ben die ruzies zo zat. Ligt het aan mij,ligt het aan hem geen idee. Wel weet ik dat we allebei hetzelfde koppige karakter hebben en dat botst soms...

woensdag 10 september 2008 om 13:49
Ik werk op dit moment wel veel ja, dat heeft er mss ook wel mee te maken. Maar ik merk van mezelf dat ik de laatste tijd op alles fel reageer en dan vaak ook agressief wordt.. En dan ook gewoon de neiging heb om hem te slaan, wat ik ook wel eens gedaan heb. Mijn zoon merkte al eens op dat ik soms het agressieve gedrag van zijn vader vertoonde hoe hij tegen mij deed doe ik soms tegen mijn vriend.. NIet dat ik altijd de ruzies schuld ben want hij is de laatste tijd ook snel op zijn teentjes getrapt..
woensdag 10 september 2008 om 14:02
Misschien is dit wel gewoon een manier van communiceren voor jullie. Mijn partner en ik zijn 13 jaar bij elkaar en hebben echt wel eens mot, maar we gaan elkaar niet te lijf. het maakt daarbij niet uit wie er 'de schuld' heeft, want waar er twee vechten hebben er twee schuld....
Het ligt aan jullie beiden denk ik, en je kunt er iets aan doen, maar dat moet je wel beiden willen (tot tien tellen of voor mij part tot 1000000 kan iedereen wel, toch?). En wil je niets aan wilt doen moet je je afvragen of je deze manier van omgaan met je partner wilt.
Het ligt aan jullie beiden denk ik, en je kunt er iets aan doen, maar dat moet je wel beiden willen (tot tien tellen of voor mij part tot 1000000 kan iedereen wel, toch?). En wil je niets aan wilt doen moet je je afvragen of je deze manier van omgaan met je partner wilt.
woensdag 10 september 2008 om 14:08
Als je een probleem hebt om je handen thuis te houden, dan denk ik dat je er goed aan doet om hulp te zoeken en te leren je agressie te reguleren. Een tijdje ruzie omdat je even niet lekker in je vel zit, is één ding, maar je partner gaan slaan gaat gewoon veel en veel te ver.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
woensdag 10 september 2008 om 14:08
Ik denk het voor het grootste deel aan mij ligt.. Soms probeert hij een ruzie af te kappen, zet zijn koptelefoon op en gaat muziek luisteren, of hij komt naar me toe enzegt dat hij geen ruzie maar dan ben ik steeds weer het kreng dat door gaat. Ik voel me op dat moment oppermachtig. Precies zoals mijn ex mij behandelde.. En na een tijdje kreeg ik er vervolgens grote spijt van dat ik zo deed.
woensdag 10 september 2008 om 14:11
Poezewoes ik heb in het verleden agressietherapie gehad en die agressie was anders.. Het is nu niet dat ik altijd sla, tis gewoon meer een flinke mep uit pure onmacht.. Waar het vandaan komt geen idee want juist ik weet dat slaan uit den boze is.. Ik ben wel van mezelf geschrokken dat ik zo geworden ben..
woensdag 10 september 2008 om 14:13
Als een man een vrouw slaat, staat iedereen hier heel hard te roepen dat je dat niet moet pikken en weg moet wezen. Maar als een vrouw een man slaat, is het een manier van communiceren Beukenootje? Ik vind het even kwalijk. Je slaat elkaar gewoon niet, punt.
Ik mag toch hopen dat je heel erg je excuses hebt aangeboden, Jolantje, en er alles aan doet om te voorkomen dat dat weer gebeurt!
Ik mag toch hopen dat je heel erg je excuses hebt aangeboden, Jolantje, en er alles aan doet om te voorkomen dat dat weer gebeurt!
woensdag 10 september 2008 om 14:14
Dat je geweld wilt gebruiken is wel iets waar je aan moet werken, wellicht met hulp.
Verder heeft iedere relatie natuurlijk mindere tijden. Dat is heel normaal. Waarom eindigen ruzies altijd met dat jij je spullen wil pakken of op de bank slaapt. Wat voor vreselijks doet hij dat je het niet kunt uitpraten of afspreken dat je er (samen) een nachtje over slaapt?
Verder heeft iedere relatie natuurlijk mindere tijden. Dat is heel normaal. Waarom eindigen ruzies altijd met dat jij je spullen wil pakken of op de bank slaapt. Wat voor vreselijks doet hij dat je het niet kunt uitpraten of afspreken dat je er (samen) een nachtje over slaapt?
woensdag 10 september 2008 om 14:15
quote:jolantje schreef op 10 september 2008 @ 14:11:
Poezewoes ik heb in het verleden agressietherapie gehad en die agressie was anders.. Het is nu niet dat ik altijd sla, tis gewoon meer een flinke mep uit pure onmacht.. Waar het vandaan komt geen idee want juist ik weet dat slaan uit den boze is.. Ik ben wel van mezelf geschrokken dat ik zo geworden ben..Mannen die slaan doen dit ook meestal uit onmacht. Dat is geen excuus. "Het is niet dat ik altijd sla....." Hoor je het jezelf zeggen?
Als je jezelf niet in de hand hebt, zoek dan opnieuw hulp want blijkbaar heb je nu niets aan die vorige agressieregulatietherapie.
Moeilijk hebben we het allemaal wel eens, ook in relaties. Maar je gaat nu gewoon grenzen over die je niet over mag. Dat lijkt me jouw grootste probleem op dit moment.
Poezewoes ik heb in het verleden agressietherapie gehad en die agressie was anders.. Het is nu niet dat ik altijd sla, tis gewoon meer een flinke mep uit pure onmacht.. Waar het vandaan komt geen idee want juist ik weet dat slaan uit den boze is.. Ik ben wel van mezelf geschrokken dat ik zo geworden ben..Mannen die slaan doen dit ook meestal uit onmacht. Dat is geen excuus. "Het is niet dat ik altijd sla....." Hoor je het jezelf zeggen?
Als je jezelf niet in de hand hebt, zoek dan opnieuw hulp want blijkbaar heb je nu niets aan die vorige agressieregulatietherapie.
Moeilijk hebben we het allemaal wel eens, ook in relaties. Maar je gaat nu gewoon grenzen over die je niet over mag. Dat lijkt me jouw grootste probleem op dit moment.
woensdag 10 september 2008 om 14:21
Dat agressief reageren, met verbaal dan wel fysiek geweld, voor sommigen een (normale) manier van communiceren is, wil zekerrr niet zeggen dat ik het goedkeur hoor!
Ik vind iedere vorm van gebruik van geweld binnen een relatie niet kunnen. Mijn partner heeft één keer verbaal geweld gebruikt (waar de kinderen bij waren, in 13 jaar tijd). Iedereen maakt fouten, dus deze ene keer is hem vergeven, maar zijn een keer vergiffenis heeft hij dus wel verspeeld, ik laat me niet intimideren.
Ik vind iedere vorm van gebruik van geweld binnen een relatie niet kunnen. Mijn partner heeft één keer verbaal geweld gebruikt (waar de kinderen bij waren, in 13 jaar tijd). Iedereen maakt fouten, dus deze ene keer is hem vergeven, maar zijn een keer vergiffenis heeft hij dus wel verspeeld, ik laat me niet intimideren.
woensdag 10 september 2008 om 14:21
Hij doet juist niks vreselijks.. Hij heeft juist gelijk met veel dingen.. Het feit dat mijn zoon niet wilt werken en altijd maar bij mij op de bank hangt, dat ik de laatste tijd overal maar een zooitje van maak,( met name het huishouden wat hij dan weer doet) Alles boeit me soms niet meer zo. Neemt hij speciaal voor mij een vrije dag vind ik het helemaal niet leuk en zeg dat hij moet gaan werken ofzo..
En als ik na zo'n vreselijke ruzies lig uit te huilen in zijn armen dan voel ik gewoon hoeveel ik van hem hou en spijt me alles zo erg..
En als ik na zo'n vreselijke ruzies lig uit te huilen in zijn armen dan voel ik gewoon hoeveel ik van hem hou en spijt me alles zo erg..
woensdag 10 september 2008 om 14:22
Ik zou eens heel goed bij jezelf nagaan waarom je zo agressief wordt. Slaan doe je gewoon niet. Daarin ben ik het helemaal met Poezewoes eens.
Zoals je het nu omschrijft zeg je dat je vriend geen ruzie wil, maar jij toch doorgaat zodat je gezeik krijgt. Ik zou daar echt even bij stil gaan staan waarom je zo graag ruzie wilt zoeken.
Succes!
Zoals je het nu omschrijft zeg je dat je vriend geen ruzie wil, maar jij toch doorgaat zodat je gezeik krijgt. Ik zou daar echt even bij stil gaan staan waarom je zo graag ruzie wilt zoeken.
Succes!
...
woensdag 10 september 2008 om 14:25
woensdag 10 september 2008 om 14:33
Wat mij het meeste dwars zit is mijn zoon.. Hij wordt volgende maand 18, zit niet meer op school en wilt ook nog niet werken. Pas als hij een goed verdienende baan vindt! De gezinsvoogd heeft de hoop opgegeven en de jeugdrechter heeft hem veroordeelt voor een taakstraf van 150 uur vanwege het niet naar school gaan. Met mijn zoon is dit alles niet bespreekbaar en wordt dan erg boos en ja ook agressief.. Mijn vriend heeft hem al eens eerder de toegang hier verboden omdat hij hier met dingen aan het gooien was en mij aan het bedreigen..
Ik heb lang getwijfelt om hiermee op het forum te komen omdat ik me er best wel voor schaam.. Maar ik ben ten einde raadt.
Mijn vriend wilt hem erop aanspreken dat dit geen hangplek is en op zoek moet gaan naar een baan, maar van mij mag hij dit niet omdat ik weet hoe het dan gaat escaleren.
Ik heb lang getwijfelt om hiermee op het forum te komen omdat ik me er best wel voor schaam.. Maar ik ben ten einde raadt.
Mijn vriend wilt hem erop aanspreken dat dit geen hangplek is en op zoek moet gaan naar een baan, maar van mij mag hij dit niet omdat ik weet hoe het dan gaat escaleren.
woensdag 10 september 2008 om 14:37
Jolantje, je hebt een heel verleden en bent daardoor behoorlijk beschadigd. Wat jou nu dwars zit, daar is denk ik niet eentweedrie een antwoord op te formuleren. Je hebt de afgelopen jaren hard geroepen dat je zo gelukkig bent met deze nieuwe man en dat hij zo goed voor je is en dat alles nu in orde is voor jou.
Maar op een bepaald moment wordt het toch tijd om je verleden onder ogen te zien en te gaan verwerken. En om te leren hoe je moet dealen met de beschadigingen, die nu eenmaal onderdeel zijn geworden van je persoonlijkheid. De meeste mensen redden zo'n proces niet alleen, maar met hulp komt bijna iedereen er goed doorheen.
En als jij je zoon niet aankan; laat je vriend dan juist zich er wel mee bemoeien. Hij heeft wellicht wel invloed op hem.Bovendien is het ook zijn huis. Als hij niet wil dat jouw zoon jullie huis als hangplek gebruikt, niks uitvoert en jou ook nog eens respectloos behandelt, dan is het zijn goed recht om daar iets van te zeggen.
Maar op een bepaald moment wordt het toch tijd om je verleden onder ogen te zien en te gaan verwerken. En om te leren hoe je moet dealen met de beschadigingen, die nu eenmaal onderdeel zijn geworden van je persoonlijkheid. De meeste mensen redden zo'n proces niet alleen, maar met hulp komt bijna iedereen er goed doorheen.
En als jij je zoon niet aankan; laat je vriend dan juist zich er wel mee bemoeien. Hij heeft wellicht wel invloed op hem.Bovendien is het ook zijn huis. Als hij niet wil dat jouw zoon jullie huis als hangplek gebruikt, niks uitvoert en jou ook nog eens respectloos behandelt, dan is het zijn goed recht om daar iets van te zeggen.
woensdag 10 september 2008 om 14:45
Ik ook gelukkig met mijn vriend, als ik hem zie vliegen er nog steeds vlinders.. Maar merendeel van onze problemen komen door mijn zoon.. Als ik hem ermee laat bemoeien gaat het alleen nog maar erger worden. Mijn zoon is een schat van een jongen maar alleen heel erg moeilijk..
Als mijn vriend zich iets koopt wilt mijn zoon het ook en als ik dan zeg dat hij ervoor moet sparen is het huis te klein en is het dreigen en schreeuwen, dat ik een slechte moeder ben, alleen maar van mijn vriend hou en ga zo maar door.. Het liefste gaf ik HEM een draai om zijn oren, maar nee ik ga dit dan weer later afreageren op mijn lieve vriend, en geef mijn zoon alsnog het geld..Ik weet het is dom maarja hij woont bij mijn moeder en dan gaat hij jdaar dat gedrag vertonen en dat is ook niet leuk voor haar..
Als mijn vriend zich iets koopt wilt mijn zoon het ook en als ik dan zeg dat hij ervoor moet sparen is het huis te klein en is het dreigen en schreeuwen, dat ik een slechte moeder ben, alleen maar van mijn vriend hou en ga zo maar door.. Het liefste gaf ik HEM een draai om zijn oren, maar nee ik ga dit dan weer later afreageren op mijn lieve vriend, en geef mijn zoon alsnog het geld..Ik weet het is dom maarja hij woont bij mijn moeder en dan gaat hij jdaar dat gedrag vertonen en dat is ook niet leuk voor haar..
woensdag 10 september 2008 om 14:48
Nog een voorbeeld.. Mijn vriend en ik willen graag op vakantie met zijn tweetjes.. Het gaat onze vakantie worden. En nu wilt mijn zoon ook persé mee en als hij niet meekan dan maakte ik weleens wat mee..Gevolg.. Dan maar geen vakantie..
Mijn zoon beheerst teveel mijn leven en eerlijk is eerlijk ik ben soms best bang voor hem..
Mijn zoon beheerst teveel mijn leven en eerlijk is eerlijk ik ben soms best bang voor hem..
woensdag 10 september 2008 om 14:50
quote:pomodori schreef op 10 september 2008 @ 14:47:
Kan je zoon niet bij zo'n begeleid wonen project. Zou jullie wat rust geven. Het is jammer dat je gaat twijfelen aan je relatie door het nare gedrag van je zoon.
Gezinsvoogd had dit ook al voorgesteld maar mijn zoon kapt alles af.. Hij heeft geen contact meer met vrienden, zit altijd maar thuis of bij mij. Werken ziet hij niet zo zitten omdat hij vind dat hij niet hoeft te werken voor dat lage jeugdloon is aan het wachten totdat hij een superbaan aangeboden krijgt..
Ik schaam me zo voor zijn instelling..
Kan je zoon niet bij zo'n begeleid wonen project. Zou jullie wat rust geven. Het is jammer dat je gaat twijfelen aan je relatie door het nare gedrag van je zoon.
Gezinsvoogd had dit ook al voorgesteld maar mijn zoon kapt alles af.. Hij heeft geen contact meer met vrienden, zit altijd maar thuis of bij mij. Werken ziet hij niet zo zitten omdat hij vind dat hij niet hoeft te werken voor dat lage jeugdloon is aan het wachten totdat hij een superbaan aangeboden krijgt..
Ik schaam me zo voor zijn instelling..
woensdag 10 september 2008 om 14:55
Hoi Jolantje, ruzie maken kun je leren, is hier wel vaker gezegd, zelf ben ik erg van de dooddoener, wat Gij niet wilt dat U geschiedt enzo... Dat jullie je ervan bewust zijn dat het frustraties zijn kan al helpen er op de momenten dat het wat lekkerder gaat er het juiste gesprek over te hebben. Is je zoon zich er van bewust dat hij straks ziekengeld moet gaan betalen, dat je alleen een goedbetaalde baan krijgt met een diploma en/of opleiding? Dat je op zijn 18de kunt zeggen daar is het gat van de deur? Zelf heb ik ook een knul van 17 bijna 18 met de nodige bagage, die gaat nu naar een school waar ze en een (stage)baan voor hem zoeken en waar hij tegerlijkertijd een opleiding volgt. Betaal je nu alles voor hem? Uitgaan, eventueel het rookwerk, zijn eten en drinken, was je zijn kleren, verschoon je zijn bed? Daar mag gerust iets tegenover staan, heel normaal in onze samenleving.
die ik wilde bestaat al...
woensdag 10 september 2008 om 14:56
Het lijkt me een goed plan dat iemand tegen jou zoon gaat optreden. De voorbeelden die je noemt geven me kippenvel.
Als jouw vriend vindt dat je zoon maar een andere plek moet vinden om te hangen, is dat inderdaad zijn goed recht en voor iedereen beter. Nu is het wel erg gemakkelijk voor hem.
Moeilijk als het je kind is, maar dit gaat te ver.
Wat zou er gebeuren als je vriend je zoon toegang tot jullie huis ontzegt? Wordt hij dan agressief? En wat zou de politie doen in zo'n geval als jij dan belt? Is het dan niet hun zorg opeens?
Als jouw vriend vindt dat je zoon maar een andere plek moet vinden om te hangen, is dat inderdaad zijn goed recht en voor iedereen beter. Nu is het wel erg gemakkelijk voor hem.
Moeilijk als het je kind is, maar dit gaat te ver.
Wat zou er gebeuren als je vriend je zoon toegang tot jullie huis ontzegt? Wordt hij dan agressief? En wat zou de politie doen in zo'n geval als jij dan belt? Is het dan niet hun zorg opeens?
woensdag 10 september 2008 om 15:07
Attribuutje, mijn zoon woont bij mijn moeder maar ik betaal ja heel veel voor hem.. En over dat gat van de deur.. Dat is wat de ouders van mijn vriend tegen hem toen hebben gezegd toen hij het te bont maakte.. En hij heeft ervan geleerd en ziet nu in hoe moeilijk hij was. Daarom herkent hij veel van mijn zoon in zichzelf. Maar mijn zoon zegt dat je je kind niet op straat hoort te zetten en ik maargewoon voor hem moet zorgen.. Hij is er bewust van dat er dingen betaald moeten worden, maar hij vind dat ik dat ook wel kan doen want vriend en ik werken allebei..
Mijn vriend vind ook dat hij zijn zakgeld ook maar moet verdienen maar ik wil geen stress dus geef ik het hemmaar stiekem.. Vreselijk om zo tegen mijn vriend te moeten liegen maar ik wil mijn zoon ook niet kwetsen om hem dan niks te geven.. Tja schuldgevoel he..
Mijn vriend vind ook dat hij zijn zakgeld ook maar moet verdienen maar ik wil geen stress dus geef ik het hemmaar stiekem.. Vreselijk om zo tegen mijn vriend te moeten liegen maar ik wil mijn zoon ook niet kwetsen om hem dan niks te geven.. Tja schuldgevoel he..