Lijf & Lijn alle pijlers

uiteten..

29-07-2015 23:23 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames..

Ik ben nu al anderhalve maand bezig met afvallen en het ging echt supergoed. Met gemak 5 kilo afgevallen maar ja nu de zomervakantie is aangebroken en ik heel veel tijd met mijn beste vriendin besteed gaat het weer slecht. We zijn altijd buiten en als we honger hebben belanden we uiteindelijk in de McDonald's of iets soortgelijks. Ik word hier heel somber van omdat ik elke dag om 8 uur in de sportschool sta te zwoegen. Hebben jullie tips om gezonder te eten met iemand die heel slank is en eigenlijk niet zo goed begrijpt waar ik doorheen ga. Het is voor mij echt een strijd en t enige wat ze zegt als ik gezond wil gaan eten is ugh je hebt toch gesport. Lekker boeiend. Maar het boeit mij eigenlijk wel. Help.. ik wil zo graag die kilo's eraf houden..
Stel voor om ergens anders te gaan eten of neem een mcsalad ofzo?

Jij bent verantwoordelijk voor wat je in je mond stopt, een ander niet. Als het je niet lukt en het zit je zo dwars ga je naar huis als anderen fastfood gaan eten.
5 kilo in 1,5 maand is vooral vocht en geen vet. Dus na een normale maaltijd of veel water zit dat er zo weer aan. max. 2 kilo per maand is realistischer
Fijne vriendin dat ze zoveel rekening met je houdt

Volgende keer gewoon NEE zeggen als zij weer naar de Mac wil, zo moeilijk is dat niet. En ik weet hoe moeilijk het soms is, ik moet nog 40 kilo kwijt.
Ik zou het gewoon simpelweg bespreken met je vriendin. Niet vlak voor het eten, maar bijvoorbeeld 3 uur daar voor en ook vertellen hoe je je over de mac voelt na het eten daar. En dan vooral op jouw gevoel en niet op de manier van: "wij gaan altijd naar de mac oid omdat jij het wil." Stel dan ook iets gezonds voor om te gaan eten. Misschien ook wel goed om een beetje een middenweg te laten: een keertje ongezond is niet erg, maar geen 5 dagen in de week zeg maar.
Bedankt dames voor de snelle reacties.

Door altijd nee te zeggen voel ik me ook weer elke keer de partypooper.. er besteden echt 10 uurtjes samen en ik kan niet constant nee zeggen. Ik neem braaf fruit mee als snack. Maak gezonde en lekkere broodjes. Maarja op den duur komt dan het moment dat we echt trek beginnen te krijgen. En ik vind het heel lastig om nee te zeggen. Ik kan niet elke dag nee zeggen. Dan ontzeg ik haar zoveel. En de salades van de MC komen ook al mn neus uit :$
Je ontzegt haar niets. Ook voor een slank persoon is het belangrijk om gezond te eten
Aapje0801 heb je misschien tips voor gezond eten buitenshuis?
quote:choi schreef op 29 juli 2015 @ 23:32:

Ik kan niet elke dag nee zeggen. Dan ontzeg ik haar zoveel. En zij ontzegt jou een stukje doorzettingsvermogen, dat vind ik veel kwalijker.
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2015 @ 23:25:

5 kilo in 1,5 maand is vooral vocht en geen vet. Dus na een normale maaltijd of veel water zit dat er zo weer aan. max. 2 kilo per maand is realistischerAan deze reactie heeft TO niets. Ze wil tips om hoe om gegaan met een slanke vriendin die elke keer naar McDonald's wil
quote:choi schreef op 29 juli 2015 @ 23:34:

Aapje0801 heb je misschien tips voor gezond eten buitenshuis?La Place? Is niet zo duur als andere restaurants en je kunt er ook gezonde dingen eten.
Tjezus, wat vals
quote:choi schreef op 29 juli 2015 @ 23:34:

Aapje0801 heb je misschien tips voor gezond eten buitenshuis?

Poeh, lastige... Ik hoef er niet super goed op te letten, zo lang ik maar minimaal 4 keer in de week gezond eet. Heb wel aanleg om dik te worden, maar met voldoende beweging + goed eetpatroon ben ik 1.78 meter met 68.5 kg (man, 24 jaar). Echter als ik tussen de middag wat uit zoek, is het vaak naar een broodjeshuis of iets dergelijks, waar ze belegde broodjes hebben. Vaak 80% gezond en 20% iets minder gezond. Ik praat dan niet over een Bakker Bart ofzo. In de avond... Hier bij mij in de stad hebben ze een toko waar ik graag kom, krijg je een bak nasi/bami met wat vlees/vegetarisch er boven op, vetarm klaargemaakt. Of in de avond naar een iets luxer restaurant gaan, er zijn hier genoeg plekken waar je voor 20 eu een maaltijd hebt wat gezond is inclusief drinken. Ik kijk zelf niet al te veel naar geld omdat ik helemaal niet materialistisch ben en ook niet vaak uit eten ga. Meeste fastfood zoals een mac of kfc, is vaak niet gezond.

Oh, kleine noot nog: sinds ik driekwart van de tijd water drink, is het veel makkelijker om op gewicht te blijven. Thee zonder suiker/koffie zonder suiker werkt ook goed. Veel beter dan al dat cola en bier (niet dat ik een zuiplap was, maar toch). Alcohol houdt veel vast, waarschijnlijk de eerste en beste stap om minder te doen.
quote:Zoranya schreef op 29 juli 2015 @ 23:37:

[...]

Aan deze reactie heeft TO niets. Ze wil tips om hoe om gegaan met een slanke vriendin die elke keer naar McDonald's wilGewoon happy meal nemen en meer sporten
quote:MevrouwJack schreef op 29 juli 2015 @ 23:45:

[...]

La Place? Is niet zo duur als andere restaurants en je kunt er ook gezonde dingen eten.Lust mevrouw niet :(
quote:Aapje0801 schreef op 29 juli 2015 @ 23:45:

[...]

Poeh, lastige... Ik hoef er niet super goed op te letten, zo lang ik maar minimaal 4 keer in de week gezond eet. Heb wel aanleg om dik te worden, maar met voldoende beweging + goed eetpatroon ben ik 1.78 meter met 68.5 kg (man, 24 jaar). Echter als ik tussen de middag wat uit zoek, is het vaak naar een broodjeshuis of iets dergelijks, waar ze belegde broodjes hebben. Vaak 80% gezond en 20% iets minder gezond. Ik praat dan niet over een Bakker Bart ofzo. In de avond... Hier bij mij in de stad hebben ze een toko waar ik graag kom, krijg je een bak nasi/bami met wat vlees/vegetarisch er boven op, vetarm klaargemaakt. Of in de avond naar een iets luxer restaurant gaan, er zijn hier genoeg plekken waar je voor 20 eu een maaltijd hebt wat gezond is inclusief drinken. Ik kijk zelf niet al te veel naar geld omdat ik helemaal niet materialistisch ben en ook niet vaak uit eten ga. Meeste fastfood zoals een mac of kfc, is vaak niet gezond.

Oh, kleine noot nog: sinds ik driekwart van de tijd water drink, is het veel makkelijker om op gewicht te blijven. Thee zonder suiker/koffie zonder suiker werkt ook goed. Veel beter dan al dat cola en bier (niet dat ik een zuiplap was, maar toch). Alcohol houdt veel vast, waarschijnlijk de eerste en beste stap om minder te doen.Bedankt voor de tips.. broodjes moeten wel lukken hoop ik.
Huh je vriendin wil alleen maar mcdonalds brrrr dat komt je neus dan wel uit. Nouja scheelt wel weer in de kosten dure etentjes hoef je dus niet te doen. Samen gezellig lekkere en ook gezonde boodschapjes doen en thuis klaarmaken? Alleen maar naar de mcdonalds kunnen wat een armoe
quote:Zoranya schreef op 29 juli 2015 @ 23:37:

[...]

Aan deze reactie heeft TO niets. Ze wil tips om hoe om gegaan met een slanke vriendin die elke keer naar McDonald's wil

Niet alleen niets toevoegend, maar ook onjuist. 5kg verliezen in 6 weken is prima mogelijk.

Ontopic: misschien HEMA waar ze soep hebben, of gewoon iets uit de supermarkt. Of je maakt thuis wat klaar en eet het in de mac.
Dan neem je toch alleen een koffie bij de mac en eet je als je thuis bent, kan je vriendin zich uitleven,
Twerking My Way To The Top
Mijjn vriendin zou hoog of laag kunnen springen, maar als ik geen McDonald's wil eten dan eet ik het niet.

Ik zou evt meegaan als ze perse wil,en zelf ergens anders iets te eten regelen.

Bedoel, de Mac heb je binnen ern kwartier naar binnen gewerkt, vast genoeg tijd over om daarna iets te eten voor jezelf te fixen.
Ik lees allemaal excuses. Jouw vriendin wil alleen naar de Mac, je wil zelf geen zeur zijn, zij lust niets anders, enz. Wanneer neem je zelf verantwoordelijkheid voor wat jij in jouw mond stopt? Stop met al die excuses en besluit gewoon dat jij vanaf vandaag gezond wil eten. En dan kan jouw vriendin zelf wel uitmaken of zij met jou mee wil eten of dat ze alsnog langs de Mac gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven