Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:Homs schreef op 30 juli 2015 @ 11:16:

Een van mijn grootste irritatiemomenten in de supermarkt is het van mijn sokken gereden worden door een schreeuwend kind op een step/fiets/vul maar in. Vaak ook nog op momenten dat het al erg druk is. Dat ouders hun kinderen meenemen is één ding, maar laat de instrumenten waarmee ze medewinkelaars terroriseren lekker thuis.

Die had ik laatst in de kringloop. Geen ouders te bekennen en deze kinderen pakte de fietsje en gingen rondfietsen. Daarna rond rennen, tikkertje ofzo. Nog steeds geen ouders. De medewerkers geduld was op en vertelde op een normale manier dat dit niet mocht, te gevaarlijk. Alleen bij de eerste paar woorden gunde ze de mevrouw een blik waardig en gingen gewoon door.

Daar werd ik zo pissig om, dat ik er op af stapte. Het werd toen wel wat rustiger.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
quote:knolselder schreef op 30 juli 2015 @ 13:11:

geen ergernis maar verbazing.

Klant voor me heeft behoorlijk wat boodschappen. Ze heeft 2 grote (herbruikbare) tassen bij zich en een grote mooie handtas.

Boodschappen worden netjes in de tassen gezet en dan pakt ze de bloemkool die nog op de band ligt en propt die in haar handtas....

In je handtas heb je de dingen die je bij de hand wilt hebben.

Een bloemkool behoort tot die dingen. Die wil je gewoon te allen tijde voor het grijpen hebben
quote:Lotte35 schreef op 30 juli 2015 @ 14:09:

[...]

Een bloemkool behoort tot die dingen. Die wil je gewoon te allen tijde voor het grijpen hebben
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Even totaal iets anders;

We waren vanochtend bij de XL AH . Er lagen tig pakken BBQ vleesproducten voor 35 % korting in de koel vitrine. Precies op de datum van vandaag. Echt zoveel dat raken ze nooit kwijt. Er onder lag ook flink wat BBQ producten met de datum voor morgen, echt schappen vol, maar dat prijzen ze dan niet af.

Ze gooien blijkbaar liever zo weg, dan dat ze een of twee dagen van te voren gaan afprijzen. Sommige BBQ vleesproducten waren ook geschikt om gewoon in de koekenpan te doen.
quote:Bromelia schreef op 30 juli 2015 @ 14:27:

Sommige BBQ vleesproducten waren ook geschikt om gewoon in de koekenpan te doen.Ik denk zo maar dat ALLE BBQ-vleesproducten geschikt zijn om op een andere wijze te bereiden dan op de BBQ.
Niet geschoten is altijd mis
quote:guirne schreef op 30 juli 2015 @ 11:12:

[...]

Hoeveel moeite is t om zo'n tasje bij je te dragen? Het is een makkelijk alternatief voor dat zinloze plastic gebruik. Ik zie niet zo goed waarom je er zonodig gelijk van moet maken dat we alle auto's weg moeten doen.

Tja ik vergeet regelmatig een tas mee te nemen. Ik heb er genoeg. Ik doe dan even een boodschap als ik toch in de stad ben/van mn werk kom. Als ik bewust boodschappen doe neem ik wel een tas mee.

Geen laksheid gewoon vergeten.

En ja ik stop er regelmatig een in mijn tas maar die gaat er dus uit als ik m gebruikt heb. En dan gaat hij er niet weer in. Of mijn handtas gaat niet mee, heb ik helemaal geen tas.

Maar ik heb dan weer geen auto, maak ik het zo weer goed.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Bromelia schreef op 30 juli 2015 @ 14:27:

Even totaal iets anders;

We waren vanochtend bij de XL AH . Er lagen tig pakken BBQ vleesproducten voor 35 % korting in de koel vitrine. Precies op de datum van vandaag. Echt zoveel dat raken ze nooit kwijt. Er onder lag ook flink wat BBQ producten met de datum voor morgen, echt schappen vol, maar dat prijzen ze dan niet af.

Ze gooien blijkbaar liever zo weg, dan dat ze een of twee dagen van te voren gaan afprijzen. Sommige BBQ vleesproducten waren ook geschikt om gewoon in de koekenpan te doen.

Of ze vriezen het in op de houdbaarheidsdag en het gaat naar de voedselbank.

Toen wij bij de voedselbank liepen kregen we regelmatig ingevroren vlees met een 35% korting sticker erop. Dus dat weg gooien hoeft niet zo te zijn.
quote:Lotte35 schreef op 30 juli 2015 @ 14:09:

[...]

Ik doe dat met boontjes, los gestort, of met kersen.

Ik denk dat ze gewoon het gewicht een beetje wilde verdelen.
verba volant, scripta manent.
Over de opvouwbare handtasjes: mijn boodschappen passen daar nooit in. Ik doe niet iedere dag boodschappen, en vlees + melk + kwark + groente voor 2-3 dagen past niet in zo'n opvouwbare tas of linnen tasje. Als ik vanaf huis boodschappen ga doen neem ik zo'n shopper mee. Als ik op de terugweg van iets anders even wat meeneem dan heb ik geen shopper bij en dan gaat het of in een doos, of los in mijn fietsmand, of in een plastic tas van de winkel. Maar ik fiets wel, lijkt me toch meer zoden aan de dijk zetten.
quote:marana schreef op 30 juli 2015 @ 14:57:

Over de opvouwbare handtasjes: mijn boodschappen passen daar nooit in. Ik doe niet iedere dag boodschappen, en vlees + melk + kwark + groente voor 2-3 dagen past niet in zo'n opvouwbare tas of linnen tasje. Als ik vanaf huis boodschappen ga doen neem ik zo'n shopper mee. Als ik op de terugweg van iets anders even wat meeneem dan heb ik geen shopper bij en dan gaat het of in een doos, of los in mijn fietsmand, of in een plastic tas van de winkel. Maar ik fiets wel, lijkt me toch meer zoden aan de dijk zetten.De nylon tasjes van Ikea zijn net een slag groter, daar gaat héél veel in.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 30 juli 2015 @ 14:55:

[...]

Ik doe dat met boontjes, los gestort, of met kersen.

Ik denk dat ze gewoon het gewicht een beetje wilde verdelen.Ik doe dat ook. Vinden de boontjes gezellig zo tussen de sleutels en andere rotzooi.
quote:S0LEIL schreef op 30 juli 2015 @ 10:52:

[...]

Ik stik inderdaad in die opvouwbare tasjes, bijna in elke handtas zit er wel een, ze zijn echt heel handig. Zo zonde om elke keer een tasje te vragen of een tas te kopen.

Als het goed is worden de gratis tasjes binnenkort verboden, dus dan moet toch iedereen op zoek naar alternatieven.

Ik neem ook een big shopper mee als ik boodschappen doe, en in handtas een opvouwbaar linnen tasje

Toch neem ik soms van die plastic tasjes aan, want thuis gebruik ik die weer om plastic in op te sparen
quote:MadameQetesh schreef op 30 juli 2015 @ 14:50:

[...]

Of ze vriezen het in op de houdbaarheidsdag en het gaat naar de voedselbank.

Toen wij bij de voedselbank liepen kregen we regelmatig ingevroren vlees met een 35% korting sticker erop. Dus dat weg gooien hoeft niet zo te zijn.Laten we dat dan maar hopen.
quote:ZusterPetronella schreef op 29 juli 2015 @ 18:40:

De caissière deed niet moeilijk, maar ik dacht 'de eerste die hier een probleem van maakt, die batista-bomb ik echt drie gangpaden door.' Ik heb "batista-bomb" ff moeten googlen, maar welke supermarkt doe jij je boodschappen? Pak ik ff popcorn erbij, want dat lijkt me nou ontzettend vermakelijk om te mogen aanschouwen!
Ik ben me ook weer eens aan het ergeren. Eergisteren boodschappen gedaan bij de kleine Jumbo hier in de buurt. Ik kom daar niet graag maar mijn man drinkt zo graag hun eigen merk cola. Afijn, ik had een zakje saus voor over de broccoli meegenomen en zou dat eerder vanavond gaan maken. Dus ik kijk op de achterkant hoeveel water erbij moet zie ik ineens dat het zakje houdbaar is tot januari 2015. Ruim een half jaar over de datum dus. En het is niet de eerste keer dat ik daar producten over datum aantref. Ze letten totaal niet op.

Afijn, ik bel dus op om mijn beklag te doen. Wordt mij verteld dat ze er niets aan kunnen doen omdat hun assortiment nou eenmaal zo groot is dat ze het niet gecontroleerd kan worden. Ik kon nog net mezelf inhouden om te zeggen dat ze een klein jumbootje zijn en dat hun assortiment alles behalve ruim is. En dan nog, dat het helemaal niemand opvalt in een half jaar tijd... dat kan toch niet?!?! Ondanks eerdere opmerkingen wordt er niets aan gedaan. En ik heb al zo vaak gewezen op dingen over de datum. Ben er moe van. Ze kunnen toch gewoon 1 vakkenvuller 1 keer per week een dag de winkel doorsturen om te controleren? Dat is prima te doen in dat tijdsbestek.

Nou, geen broccoli dus, dat lust ik namelijk niet zonder sausje. Bah! Ik mocht overigens wel terugkomen met het product voor een nieuwe. Naja, daar heb ik nu niks aan.
quote:birdieh83 schreef op 30 juli 2015 @ 20:54:

[...]

Ik heb "batista-bomb" ff moeten googlen, maar welke supermarkt doe jij je boodschappen? Pak ik ff popcorn erbij, want dat lijkt me nou ontzettend vermakelijk om te mogen aanschouwen! Krijg altijd veel bekijks, maar dat kan komen omdat ik mijn habijt een eindje moet opschorten om de move te maken. Blote nonnenenkels zijn kennelijk een hele attractie.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
quote:Miss-Colorado schreef op 30 juli 2015 @ 20:58:

Ik ben me ook weer eens aan het ergeren. Eergisteren boodschappen gedaan bij de kleine Jumbo hier in de buurt. Ik kom daar niet graag maar mijn man drinkt zo graag hun eigen merk cola. Afijn, ik had een zakje saus voor over de broccoli meegenomen en zou dat eerder vanavond gaan maken. Dus ik kijk op de achterkant hoeveel water erbij moet zie ik ineens dat het zakje houdbaar is tot januari 2015. Ruim een half jaar over de datum dus. En het is niet de eerste keer dat ik daar producten over datum aantref. Ze letten totaal niet op.

Afijn, ik bel dus op om mijn beklag te doen. Wordt mij verteld dat ze er niets aan kunnen doen omdat hun assortiment nou eenmaal zo groot is dat ze het niet gecontroleerd kan worden. Ik kon nog net mezelf inhouden om te zeggen dat ze een klein jumbootje zijn en dat hun assortiment alles behalve ruim is. En dan nog, dat het helemaal niemand opvalt in een half jaar tijd... dat kan toch niet?!?! Vivo inpakken gebeurt daar niet. Ondanks eerdere opmerkingen wordt er niets aan gedaan. En ik heb al zo vaak gewezen op dingen over de datum. Ben er moe van. Ze kunnen toch gewoon 1 vakkenvuller 1 keer per week een dag de winkel doorsturen om te controleren? Dat is prima te doen in dat tijdsbestek.

Nou, geen broccoli dus, dat lust ik namelijk niet zonder sausje. Bah! Ik mocht overigens wel terugkomen met het product voor een nieuwe. Naja, daar heb ik nu niks aan.Ja, of nog beter, gewoon Fifo-vullen en standaard als je bijgevuld hebt, het voorste product checken op houdbaarheidsdatum. Ik neem aan dat alle producten vroeg of laat wel bijgevuld worden toch?
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Ja, maar fifo bijvullen doen ze daar niet. Als je iets van achteren pakt heb je altijd de kortste code.
@ZusterPetronella: Goh hoe leuk is het om in plaatjes te denken!! :') :')
Wat toevallig!

Ik had gister ook een pakje saus voor over de broccoli, ook gekocht bij de jumbo (alleen al wat langer geleden, vriend heeft er al een keer eerder van gekookt, die let minder goed op). En die was ook tenminste houdbaar tot januari 2015.

Ook een kleine jumbo, ik vraag me af of het over hetzelfde filiaal gaat.
Zit je in het noorden?
Bij mijn AH XL was dat ook een tijdje heel erg, dingen ver over de datum in de schappen, schimmelend fruit in de bakken. Gelukkig is dat wel verbeterd.

Wat mij irriteert bij die AH is dat ze om de haverklap artikelen op een andere plek in de winkel leggen. De visafdeling is al een keer of 4 verhuisd en groeten en fruit liggen ook regelmatig in andere bakken.

Boodschappen doen vind ik niet zo geweldig dat ik zin heb om telkens op ontdekkingstocht te gaan naar de producten die ik moet hebben.
oja dat verwisselen van schappen, denk je ff snel door de winkel te gaan moet je 34 rondjes omdat je niks kan vinden.
quote:MadameQetesh schreef op 30 juli 2015 @ 14:49:

[...]

Tja ik vergeet regelmatig een tas mee te nemen. Ik heb er genoeg. Ik doe dan even een boodschap als ik toch in de stad ben/van mn werk kom. Als ik bewust boodschappen doe neem ik wel een tas mee.

Geen laksheid gewoon vergeten.

En ja ik stop er regelmatig een in mijn tas maar die gaat er dus uit als ik m gebruikt heb. En dan gaat hij er niet weer in. Of mijn handtas gaat niet mee, heb ik helemaal geen tas.

Maar ik heb dan weer geen auto, maak ik het zo weer goed.Ik ben ook grootverbruiker van plastic tasjes, maar ik hergebruik ze als vuilniszak. Dus.
quote:Miss-Colorado schreef op 30 juli 2015 @ 21:15:

Zit je in het noorden?

Ik wel en mijn Jumbo wordt ook met de week slechter. Een belangrijke medewerker is gestopt en dat merk je gelijk: heel lange rijen bij de kassa's, ineens onbeleefde kassameisjes (die werden vroeger gemonitord en begeleid), medewerkers die klagen dat het zo druk is en 'waar komen al die klanten vandaan, ik vind het echt niet leuk zo.' Medewerkers die geen Engels of Duits meer proberen te praten, maar buitenlandse klanten onderling belachelijk maken, lege schappen, over datum-producten.

En wat ik ook zo onnozel vind, is dat deze Jumbo ook een facebookpagina heeft. Hartstikke leuk. Maar daar komt ook weleens kritiek op de supermarkt op. En dat laten ze gewoon staan, ze doen er ook niets aan/mee. En dat is erg onprofessioneel.

Wat hier verder voor lovends over Jumbo gezegd wordt (vierde in de rij, boodschappen gratis, ontdek je rot fruit, tas mee, verkeerde prijs, krijg je het product gratis), gebeurt ook niet. Ik vraag me af of het heel kinderachtig zou zijn als ik er iets van zou zeggen (niet van het niet-gratis krijgen van producten, maar van de algehele negatieve tendens), maar ze hebben geen ideeënbox of hoe dat ook mag heten. Het zou me in elk geval niet verbazen als ze uit de formule gezet worden, net als een andere supermarkt hier in de buurt. Ik ga lekker gewoon naar Lidl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven