Is dit een fase of wat?

10-09-2008 13:38 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi..Ik ben volgende maand 2,5 jr samen met mijn vriend,maar de laatste 3 mnd is het niet meer de rozengeur en maneschijn als wat het was geweest.. Bijna elke dag fikse ruzies met als resultaat dat ik telkens mijn spullen wil pakken om ergens anders te gaan slapen. En als ik dan wil gaan houdt hij me tegen om te zeggen dat hij niet wilt dat ik ga..

De ruzies lopen hoog op en maken verwijten naar elkaar die we niet menen. Ruzies over de meest onbenullige dingen maar ook over dingen waar hij zich niet mee kan bemoeien(o.a mijn zoon).

Laatst wilde ik me al inschrijven voor een andere woning en ben ikopde bank gaan slapen, maar na een paar uur voelde ik me zo eenzaam en ben toch maar naar bed gegaan waar hij meteen wakker van me werd en me meteen in zijn armen nam..

Grrr ik wordt er gek van,ik weet dat de liefde er nog steeds is maar ik ben die ruzies zo zat. Ligt het aan mij,ligt het aan hem geen idee. Wel weet ik dat we allebei hetzelfde koppige karakter hebben en dat botst soms...
quote:jolantje schreef op 10 september 2008 @ 21:24:

Maar wat als hij de boel begint te terroriseren?? Dreigen met van alles zowel bij mij als bij mijn moeder?

Ik weet dat ik gewoon sterk moet zijn en voet bij stuk moet houden maar ik ben er gewoon niet sterk genoeg voor.

Jolantje als hij begint te dreigen en terroriseren dan schakel je de politie in.

Net zo lang tot hij begrepen heeft dat er eindelijk eens consequenties aan zijn gedrag zitten.

En dan niet alleen zeggen tegen je zoon dat je de politie belt maar ook daadwerkelijk doen.!
Ik ben al een keer voor hem bij de politie geweest en die hebben ook met hem gepraat. En hem duidelijk gezegt dat zijn gedrag moet veranderen. Zelfs de jeugdrechter heeft hem dat vorige week ook gezegt en dat hij met zo'n instelling nergens komt.

Was de dienstplicht er nog maar dat zou pas goed voor hem zijn.
Alleen een babbeltje maken is niet meer genoeg voor hem denk ik dat maakt geen enkele indruk op hem.

Dus gaat hij dreigen of met spullen gooien,politie bellen en hem mee laten nemen.

Ik begrijp dat dat heel moeilijk is maar denk ik wel het beste.
De jeugdrechter ?

Jolantje , zit hij aan de (soft)drugs ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Natuurlijk, stuur 'em het leger in! Er gaat ook zoveel tijd en energie zitten in het opvoeden van kinderen. Het zou zonde van de tijd en inspanning zijn als ouders dat zelf zouden moeten doen. Laat de overheid het maar regelen!
Jolantje er worden je hier allerlei suggesties aan de hand gedaan. Als jij zegt dat je daar niet sterk genoeg voor bent, dan zoek je er hulp bij. Maar stop met de oorzaak van deze problemen voortdurend buiten jezelf te leggen. Dat jouw zoon een nare man aan het worden is, is niet uitsluitend de schuld van je ex.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Superstar ik hoop dqat ik dit nooit hoef te doen.. Mss zijn de 150 uur taakstraf die hij heeft genoeg om eens over dingen na te denken..

Het is niet zo dat hij nooit heeft willen werken.. Hij heeft altijd bij een familielid gewerkt maar die heeft zijn bedrijf niet meer. Elke vrije dag was hij daar gewoon aan het werk.

Wat ik ook gemerkt hebt is dat hij ook niet goed durft, bang om te falen, bang om weer gezegt te krijgen dat hij niks kan.. Dit is hem vaak op school ook gezegt.

Ging hij ook maar een met een iemand praten over de dingen die hem dwars zitten.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 september 2008 @ 21:44:

De jeugdrechter ?

Jolantje , zit hij aan de (soft)drugs ?

Vanwege het feit dat hij niet meer naar school was gegaan.

Nee hij zit niet aan de drugs, hij rookt niet en alcohol drinkt hij ook niet.
quote:Poezewoes schreef op 10 september 2008 @ 21:46:

Jolantje er worden je hier allerlei suggesties aan de hand gedaan. Als jij zegt dat je daar niet sterk genoeg voor bent, dan zoek je er hulp bij. Maar stop met de oorzaak van deze problemen voortdurend buiten jezelf te leggen. Dat jouw zoon een nare man aan het worden is, is niet uitsluitend de schuld van je ex.

Hulp van wie? Die hulp had ik al bij jeugdzorg gezocht..

Ik heb het zelf vele malen met diverse hulpverleners over dit probleem gehad. Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken..
En ziet hij dat niet zitten , een baan in het leger ?

http://www.schoolbieb.nl/...r_en_politie_gr/landmacht
Nee helaas.. Ik heb het hem vaak voorgesteld.. Ik was er vroeger helemaal weg van maar was helaas afgekeurd.
Je zou eens kunnen beginnen door je te laten helpen door je vriend.....

Wat wil je dan, Jolantje? Je zoon wordt een rotvent, maar jij durft er niks aan te doen. Tsja, dan houdt het gewoon op meid. Een ander komt het niet voor je oplossen. Of doe er wat aan, of stop met je beklagen over het gedrag van je zoon.
quote:jolantje schreef op 10 september 2008 @ 21:48:

Superstar ik hoop dqat ik dit nooit hoef te doen.. Mss zijn de 150 uur taakstraf die hij heeft genoeg om eens over dingen na te denken..

Het is niet zo dat hij nooit heeft willen werken.. Hij heeft altijd bij een familielid gewerkt maar die heeft zijn bedrijf niet meer. Elke vrije dag was hij daar gewoon aan het werk.

Wat ik ook gemerkt hebt is dat hij ook niet goed durft, bang om te falen, bang om weer gezegt te krijgen dat hij niks kan.. Dit is hem vaak op school ook gezegt.

Ging hij ook maar een met een iemand praten over de dingen die hem dwars zitten.

Uiteraard hoop je dat je dat nooit hoeft te doen maar als hij echt gewelddadig tegenover jou,je moeder of je vriend word dan denk ik dat er geen andere keuze is.

Er zijn je hier al heel veel goede adviezen gegeven en ik hoop echt dat je daar iets mee gaat doen.

Op de manier waarop je nu met je zoon bezig bent maak je meer kapot dan dat je goed doet.!!
Werkt hij nu helemaal niet ? Kun je hem niet helpen bij het schrijven van sollicatiebrieven , hem naar het uitzendbureau " sturen " ?
Ik heb met mijn zoon de afspraak dat op de dag dat hij 18 wordt er serieus naar een baan wordt gezocht, omdat zijn oma dan ook geen onderhoudt geld meer voor hem krijgt, en hij weet dat er diverse rekeningen zullen komen. Het is nog 1 maand en dan zullen we zien. Mss dat er uit die taakstraf wel een opstap naar een betaalde baan is.

Wel heb ik ingezien dat mijn vriend in zijn recht staat en dat ik het een en ander morgen met hem wil gaan bespreken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 september 2008 @ 21:58:

Werkt hij nu helemaal niet ? Kun je hem niet helpen bij het schrijven van sollicatiebrieven , hem naar het uitzendbureau " sturen " ?Nee op dit moment werkt hij helemaal niet. Wel heb ik hem ingeschreven bij het cwi en is het wachten op de oproep voor het intake gesprek.
quote:jolantje schreef op 10 september 2008 @ 21:52:

Nee helaas.. Ik heb het hem vaak voorgesteld.

Begin nu eens met niks meer voor te stellen maar dingen heel stellig te zeggen ; als je niks doet verdien je niks en op eten en kleding na heb je dan gewoon vette pech .

Hij krijgt toch geen uitkering ? Krijg jij - of oma - geld voor hem ?
quote:jolantje schreef op 10 september 2008 @ 22:01:

[...]

Nee op dit moment werkt hij helemaal niet. Wel heb ik hem ingeschreven bij het cwi en is het wachten op de oproep voor het intake gesprek.

Eh........waarom plukt hij geen tomaten ofzoiets ? Al loopt ie maar folders .

Wat doet hij de hele dag ?
Waarom niet nu al naar een baan zoeken? Als hij 18 is komt er geen geld meer binnen, als hij dan pas gaat zoeken zul je hem een tijd volledig moeten onderhouden.
Zijn oma krijgt onderhoudsgeld voor hem, maar dat stopt ook als hij 18 is. Op dit moment is er zelfs geen kindergeld meer. Mijn moeder krijgt 200 euro per maand voor hem en hij weet zelf dat je hiervan niks overhoudt. Hij wilt ook vanalles en hij wilt uiteindelijk ook werken, maar zelf heb ik ook het idee dat hij bang is om zomaar bij vreemde te moeten werken. Gewoon faalangst.

Niet alleen voor het geld wilik dat hij gaat werken maar ook omdat hij zo ook weer onder de mensen komt. Want op deze manier komt hij nieteens aan een vriendin.( het is geen kind dat heel de dag voor de pc zit)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 september 2008 @ 22:02:

[...]

Eh........waarom plukt hij geen tomaten ofzoiets ? Al loopt ie maar folders .

Wat doet hij de hele dag ?Vind hij allemaal niks..
quote:jolantje schreef op 10 september 2008 @ 22:07:

[...]

Vind hij allemaal niks..

Ja ?

En?

Dus?

Heeft hij geen geld nodig dan ?
Poezewoes.. Omdat hij ook met die taakstraf zit..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 september 2008 @ 22:08:

[...]

Ja ?

En?

Dus?

Heeft hij geen geld nodig dan ?

Jawel maar hij gaat geen hele dag lopen voor een paar rotcenten zegt hij..

Ik weet het een kutinstelling.. Ik ben zelfs vanuit limburg gaan bollenpellen toen ik 16 was...
quote:jolantje schreef op 10 september 2008 @ 22:09:

[...]

Jawel maar hij gaat geen hele dag lopen voor een paar rotcenten zegt hij..

Ik weet het een kutinstelling.. Ik ben zelfs vanuit limburg gaan bollenpellen toen ik 16 was...

Dan word het tijd dat jij eens gaat zeggen dat jij niet van plan bent om de hele dag te gaan werken terwijl hij te beroerd is om uit zijn ogen te kijken.

Dus geen baan zoeken geen geld meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven