help!! vraagje!

02-07-2015 01:56 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
! - ..
anoniem_240061 wijzigde dit bericht op 09-08-2015 23:39
Reden: onbelangerijk
% gewijzigd
quote:mel.nl schreef op 31 juli 2015 @ 13:34:

[...]

Heb je alle reacties van TO wel gelezen. Daaruit blijkt dat zij het kindje niet wil houden. En er ook niet voor KAN zorgen.klopt maar ik weet niet of ik het wel of niet kan. Ik ben er bang voor van niet en dat is het.
Het is moeilijk. Of je niks doet en ook als je de zwangerschap beëindigt.

Altijd.

Er is nu geen makkelijk.

Het verdrietige is dat vriend en jij niet hetzelfde willen. Ik hoop dat jij gezegd hebt tegen hem dat je het niet wil (omdat je dat hier zegt), en dat hij luistert.
Ieder kind verdient een moeder die denkt dat ze het wel kan. Jij verdiende dat ook.

Gelukkig had jij een lieve oma.
quote:Scheveningen1996 schreef op 31 juli 2015 @ 14:00:

[...]

klopt maar ik weet niet of ik het wel of niet kan. Ik ben er bang voor van niet en dat is het.

Dit zegt dan toch eigenlijk genoeg om je keuze te kunnen maken? Zeker als je het beste wil voor een kindje.

Hoe moeilijk/vervelend een overtijdbehandeling nu even ook mag zijn, het zal nog veel moeilijker en vervelender zijn om een kindje te hebben waar je zelf niet goed (genoeg) voor kunt zorgen... zeker in combinatie met pdd-nos lijkt me. Dan kan je beter nu de moeilijke keus maken en later als je er wel klaar voor bent en een goede basis hebt bewust aan kindjes beginnen.

Een overtijdbehandeling zul je niet zo lang meer kunnen krijgen, daarna word het wel echt een serieuze abortus wat waarschijnlijk nog wel een stukje heftiger zal zijn..

Dus wat dat betreft hoop ik voor je dat je er heel snel uit zult zijn zodat overtijdbehandeling in elk geval nog je optie is.

Wat je ook kiest, succes meid!
Echt meis, als ik ergens ook maar een zin zou lezen waar doorheen klonk dat je dit kindje zou willen of dat je zeker bent van jezelf dat je het zou kunnen dan zou ik je alle geluk van de wereld wensen en dan zou zelfs ik niet twijfelen aan je goede bedoelingen! Echt! Maar ik lees een meisje wat al met zichzelf en haar ouders in de knoop zit, oma de enige stabiele is die ook nog eens ziek is, ongewenst zwanger is geraakt, geen kind wil (nu niet in ieder geval), miet weet of ze er voor kan zorgen én een vriend die het wel wil maar in zijn keuze jou niet de ruimte laat... Lieverd, echt, maak de keuze voor jouzelf en niet voor je vriend, maak een keuze gebaseerd op de toekomst van je kind. En op dit moment zie jij die toekomst ook niet rooskleurig in...
Vandaag is de mooiste dag.
Oh Scheveningen wat heftig voor je.

Ik wens je in alle gevallen heel veel sterkte en succes. Als je ervoor kiest om dit door te zetten hoop ik dat je er vol voor gaat en alles in het belang van de baby zult doen. Praat met mensen uit je omgeving die je daarbij kunnen helpen. Zij kennen jou het best en weten het beste wat je nodig hebt en hoe ze je kunnen helpen.
quote:kartonnendoos schreef op 31 juli 2015 @ 15:06:

Echt meis, als ik ergens ook maar een zin zou lezen waar doorheen klonk dat je dit kindje zou willen of dat je zeker bent van jezelf dat je het zou kunnen dan zou ik je alle geluk van de wereld wensen en dan zou zelfs ik niet twijfelen aan je goede bedoelingen! Echt! Maar ik lees een meisje wat al met zichzelf en haar ouders in de knoop zit, oma de enige stabiele is die ook nog eens ziek is, ongewenst zwanger is geraakt, geen kind wil (nu niet in ieder geval), miet weet of ze er voor kan zorgen én een vriend die het wel wil maar in zijn keuze jou niet de ruimte laat... Lieverd, echt, maak de keuze voor jouzelf en niet voor je vriend, maak een keuze gebaseerd op de toekomst van je kind. En op dit moment zie jij die toekomst ook niet rooskleurig in... Je hebt ook gelijk en ik twijfel te veel ik.heb niet voor niks eerst een map in genomen en uit bangheid hier gevraagd wat ik moest doen
Dan heb je je keus dus eigenlijk wel al gemaakt toch.. Wat houd je tegen? Heb je al tegen je vriend gezegd dat je het zelf eigenlijk beter vind om het niet door te zetten?
quote:Bliss91 schreef op 31 juli 2015 @ 23:09:

Dan heb je je keus dus eigenlijk wel al gemaakt toch.. Wat houd je tegen? Heb je al tegen je vriend gezegd dat je het zelf eigenlijk beter vind om het niet door te zetten?Nee nog niet
(Ik ga er nu even van uit dat je de zwangerschap zelf eigenlijk niet door wil zetten?)

Hij zal het vast wel begrijpen meid. Kan me voorstellen dat hij zijn verantwoordelijkheid wilde nemen en opzich is dat goed.. misschien wil hij daarmee ook vooral jou steunen en denkt ie dat jij het (ook) wil houden?

Maar als hij ook het beste wil dan ziet hij ook in dat jij gewoon een heel goed punt hebt om het af te breken en dat dat gewoon het beste is nu.

In elk geval niet bang zijn om hem te vertellen hoe jij er in staat, hij zal je vast wel begrijpen!
quote:Bliss91 schreef op 31 juli 2015 @ 23:44:

(Ik ga er nu even van uit dat je de zwangerschap zelf eigenlijk niet door wil zetten?)

Hij zal het vast wel begrijpen meid. Kan me voorstellen dat hij zijn verantwoordelijkheid wilde nemen en opzich is dat goed.. misschien wil hij daarmee ook vooral jou steunen en denkt ie dat jij het (ook) wil houden?

Maar als hij ook het beste wil dan ziet hij ook in dat jij gewoon een heel goed punt hebt om het af te breken en dat dat gewoon het beste is nu.

In elk geval niet bang zijn om hem te vertellen hoe jij er in staat, hij zal je vast wel begrijpen! Ik denk dat et is wat ik wil ja maar ik wachr liever met tegen hem zeggen want ik weet zn reactie niet en raak liever niet meteen alles kwijt.
Maar je hebt niet alle tijd he meid een overtijdbehandeling kan maar een beperkte tijd en die tijd vliegt als er niks gebeurt.. waar wacht je op dan?

En waarom ben je bang dat je alles kwijt raakt? Door het tegen hem te zeggen zul je hem vast niet kwijtraken, je moet nu juist goed praten met elkaar en eerlijk zijn in wat je wil. Als je dat niet open met elkaar kan dan is dit geen goede relatie en is het helemaal een hopeloze zaak...

Doe het voor jezelf meid voor je niet meer terug kan, zijn reactie zal vast meevallen als hij redelijk is want jij maakt de beste keus! Succes!
Waar ik op wacht is dat ik et gewoom niet zeker weet maar ook weer wel en ja als ik hem kwijt raakt heb k niks meer!!!. Ik ga mn best doen et miss morgen te vertellen. Dankjewel.
.. bedankt iedereen voor alle adviezen en tips sorry hoe ik soms reageer.
Dat is geen goede reden om het niet te vertellen... en je raakt hem hierover vast niet kwijt! Als dat wel gebeurt dan is hij het niet waard.

Jij hebt de beste keus gemaakt voor jezelf die je kan maken in jouw situatie, dat moet hij ook inzien. Hij zou zomaar eens heel begripvol kunnen reageren!

Nogmaals succes, je kan het! Komt vast goed als jullie hierover hebben gepraat
Anders vertel je het eerst aan je begeleider. En dan samen aan je vriend.

Hij moet weten waar jij staat. En je begeleider ook.

De ruzie is er al. Nu nog in jouw hoofd. Dat gaat vreten en maakt jou ongelukkig. Je moet het vertellen.
quote:Madderijn schreef op 01 augustus 2015 @ 08:57:

Anders vertel je het eerst aan je begeleider. En dan samen aan je vriend.

Hij moet weten waar jij staat. En je begeleider ook.

De ruzie is er al. Nu nog in jouw hoofd. Dat gaat vreten en maakt jou ongelukkig. Je moet het vertellen.ja maar ik wil et eerst zeker weten snap je..
Je hoopt toch niet dat je vriend bij je blijft als er een kindje komt, en daarom blijft? En weg gaat zonder kindje?

ik snap de gedachte, maar vaak gaat zo iemand alsnog weg (en blijft de vrouw met het kind achter). En je wilt toch niet dat daar je relatie op gebaseerd is?

zie het andersom, als jullie hier samen doorheen komen, en hij kan je deze periode steunen, heb je een mooie basis voor een relatie. Kan hij dat niet, dan is het maar goed dat je er nu achter komt ipv over een paar jaa.
quote:spinnekop schreef op 01 augustus 2015 @ 10:56:

Je hoopt toch niet dat je vriend bij je blijft als er een kindje komt, en daarom blijft? En weg gaat zonder kindje?

ik snap de gedachte, maar vaak gaat zo iemand alsnog weg (en blijft de vrouw met het kind achter). En je wilt toch niet dat daar je relatie op gebaseerd is?

zie het andersom, als jullie hier samen doorheen komen, en hij kan je deze periode steunen, heb je een mooie basis voor een relatie. Kan hij dat niet, dan is het maar goed dat je er nu achter komt ipv over een paar jaa.+1
Vandaag is de mooiste dag.

zie het andersom, als jullie hier samen doorheen komen, en hij kan je deze periode steunen, heb je een mooie basis voor een relatie. Kan hij dat niet, dan is het maar goed dat je er nu achter komt ipv over een paar jaa.

zie het andersom, als jullie hier samen doorheen komen, en hij kan je deze periode steunen, heb je een mooie basis voor een relatie. Kan hij dat niet, dan is het maar goed dat je er nu achter komt ipv over een paar jaa.Hij gaat echt niet weg als we het kind houden want hij wilt et zelf graag..
quote:Scheveningen1996 schreef op 01 augustus 2015 @ 11:23:

[...]

Hij gaat echt niet weg als we het kind houden want hij wilt et zelf graag..

Dat weet je natuurlijk nooit: zelfs bij mensen die al jaren samen zijn voor er een kindje komt gaan mensen uit elkaar. Daarom moet je zeker weten dat je het ook alleen kunt. Want vaak is het dan toch de vrouw die de meeste tijd voor het kind moet zorgen. (Staan genoeg voorbeelden hier op het forum van zulke situaties)

maar ik bedoelde het eigenlijk andersom; ben je bang dat hij weg gaat als je voor de overtijdbehandeling kiest?
Idd precies wat Spinnekop allemaal zegt.

Vertel het hem!! Jij hebt voor jezelf een keuze gemaakt, maak die dan ook. Hij kan je daarin steunen, of niet. Als hij je er niet in wil steunen, dan zegt dat heel veel over hem en ben je beter af zonder hem. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij nu liever een kindje wil, dan rustig samen met jou een goede relatie opbouwen. Hij begrijpt je keuze vast wel.

Je kan natuurlijk nóóit 100% zeker weten hoe iemand gaat reageren en hoe dingen gaan lopen, dan kan je eeuwig wachten. Maar jij hebt een keus voor jezelf. Wil je nu door de zure appel heen bijten en doen wat voor jou het beste lijkt of wil je het tegen beter weten in houden en later misschien wel grote spijt hebben dat je een kindje hebt laten komen waar je niet voor kan zorgen? Die kans is gewoon heel reëel.

Maargoed nu ben je ondertussen al een ruime week verder sinds je positief testte dus de tijd dringt meisje, kom op nu kan het nog!

Ik laat het hierbij, weet niet wat ik nog meer zou kunnen zeggen.

Echt, doe iets met iedereens adviezen hier. En doe het snel voor je geen keus meer hebt. Succes!
Heeft hij aan jou gevraagd wat jij wil?
quote:Madderijn schreef op 01 augustus 2015 @ 13:24:

Heeft hij aan jou gevraagd wat jij wil?Ja dat heefd die wel maar dit leek hem het beste

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven