help!! vraagje!

02-07-2015 01:56 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
! - ..
anoniem_240061 wijzigde dit bericht op 09-08-2015 23:39
Reden: onbelangerijk
% gewijzigd
quote:Scheveningen1996 schreef op 29 juli 2015 @ 22:29:

[...]

???Dat jullie het gaan houden. Je gad zondag nog aan dat jullie basis niet goed was en dat houden voor het kindje waarschijnlijk niet het beste idee zou zijn. Nog geen 2 dagen later geef je aan dat jullie het wel gaan houden. Dus mijn vraag is waar die keuze op is gebaseerd; of een veilige basis kunnen bieden aan je kind en in het belang denken van je kind of je eigen gevoel ten opzichte van een overtijd behandeling te sussen?
Vandaag is de mooiste dag.
quote:kartonnendoos schreef op 29 juli 2015 @ 22:56:

[...]

Dat jullie het gaan houden. Je gad zondag nog aan dat jullie basis niet goed was en dat houden voor het kindje waarschijnlijk niet het beste idee zou zijn. Nog geen 2 dagen later geef je aan dat jullie het wel gaan houden. Dus mijn vraag is waar die keuze op is gebaseerd; of een veilige basis kunnen bieden aan je kind en in het belang denken van je kind of je eigen gevoel ten opzichte van een overtijd behandeling te sussen?het eerste natuurlijk
quote:SilverShadow schreef op 29 juli 2015 @ 22:45:

[...]

Daar kan ik iets op zeggen maar dan krijg ik een ban. Succes met jezelf.Jij ook succes he ;)
Ik heb dit topic in stilzwijgen gevolgd maar nu heb ik toch even een vraagje: Ik zal wel weer een domme doos zijn maar als ik mij goed herinner heb jij een map geslikt en 22 dagen de pil. Wat zei de huisarts daarop? Want jouw kindje kan onherstelbaar beschadigd zijn. Ook door gebruik van jouw eigen medicijnen.
De pil is natuurlijk niet goed voor et kindje want er zitten veel hormonen in maar echt veel kwaad zou et niet kunnem voor et kind. Mijn eigen medicijnen en de Map wel, en daar moest ik ook meteen mee stoppen en begonnen met foliumzuur. De ha kan natuurlijk nu nog niet zien voor hoe slecht et was maar heefd me wel enkele voorbeelden laten zien wat er kan gebeuren
Wanneer heb je de eerste echo? Hou er heel erg goed rekening mee dat de eerste 12 weken het nog mis kan gaan. En zelfs nog later in de tijd. En bereid je erop voor dat wanneer je er doorheen komt, je met de 20 weken echo misschien het resultaat gaat zien van wat de MAP en 22 dagen pil slikken met je kindje hebben gedaan. Dan gaan ze onderzoeken op afwijkingen. Pas ná de 20 weken echo kun je echt zeggen of deze beslissing vanuit het kindje gezien goed is geweest.

Wat vinden je ouders van het idee dat ze opa en oma gaan worden?
De kans dat er met dit kindje dingen mis zijn bestaat dus wel.

Je bent nog niet klaar met je opleiding en je woont nog niet samen. Je weet niet of je ooit kinderen wil.

Aan de andere kant staat de overtijd behandeling. Omdat de MAP niet werkte.

Als ik zo zwanger zou zijn geworden, en daardoor had geleerd dat de relatie goed is en ik kinderen wil, dan zou ik deze zwangerschap afbreken en bewust gaan voor een nieuwe zwangerschap.

Ergens heb je een reuzendraai gemaakt. Van 'Ik vind overtijd behandeling niet tof, maar liever dat dan een kind' naar 'ik wil een kind en kan dat veel bieden'.

Ik hoop dat je gelijk hebt.
http://www.apotheek.nl/me ... erpil-met-levonorgestrel#!

Zwangerschap

Als u na het gebruik van de morning-afterpil toch zwanger blijkt te zijn, kunt u het best uw arts om advies vragen. U kunt dan bespreken of u een zwangerschapsonderbreking wilt.

Als u de zwangerschap wilt behouden, is het goed om te weten dat er tot nu toe geen aanwijzingen zijn dat het gebruik van de morning-afterpil schadelijk is voor de ongeboren baby.

http://www.ikbenzwanger.com/de-pil-en-zwangerschap.php

Aan de pil en toch zwanger

Als je aan de pil bent en je bent toch zwanger geraakt, kan het best even duren voordat je dat in de gaten hebt. Je kunt namelijk gewoon maandelijks blijven bloeden. Dit komt doordat deze bloeding door de pil wordt geregeld en dus in feite een nepmenstruatie is. Je zult wel zwangerschapsverschijnselen hebben, maar omdat die in het begin van een zwangerschap lijken op menstruatieklachten, gaat er misschien niet direct een belletje rinkelen. De zwangerschapsklachten zullen echter steeds heviger worden, de baarmoeder groeit en je buik dus ook. De meeste vrouwen zullen zich dan ook op een gegeven moment afvragen of de klachten die ze hebben, komen door een zwangerschap. Ook als je aan de pil bent, kun je een zwangerschapstest doen. De uitslag is even betrouwbaar als wanneer je niet aan de pil bent, mits je de test goed uitvoert uiteraard. Bij twijfel kun je contact opnemen met de huisarts. Als je zwanger bent en de pil slikt, is dat voor de foetus niet schadelijk. Uiteraard is het het beste om meteen met de pil te stoppen als je weet dat je zwanger bent.
quote:Madderijn schreef op 30 juli 2015 @ 13:13:

De kans dat er met dit kindje dingen mis zijn bestaat dus wel.

Je bent nog niet klaar met je opleiding en je woont nog niet samen. Je weet niet of je ooit kinderen wil.

Aan de andere kant staat de overtijd behandeling. Omdat de MAP niet werkte.

Als ik zo zwanger zou zijn geworden, en daardoor had geleerd dat de relatie goed is en ik kinderen wil, dan zou ik deze zwangerschap afbreken en bewust gaan voor een nieuwe zwangerschap.

Ergens heb je een reuzendraai gemaakt. Van 'Ik vind overtijd behandeling niet tof, maar liever dat dan een kind' naar 'ik wil een kind en kan dat veel bieden'.

Ik hoop dat je gelijk hebt.ja dat klopt dat weet ik ook. Wat ik erg vind is bewust afbreken en bewust een nieuwe zwangerschap.. net alsof ik geen hart heb.. et zou vour kindje miss wel heel erg zijn wat die ook heeft maar we zullen wel alles er voor doen. En ik woon samen , en heb nooit gezegd dat ik et kindje veel kam bieden en je weet nooit of et kindje volledig gezond is.
quote:bam1984 schreef op 30 juli 2015 @ 13:22:

http://www.apotheek.nl/me ... erpil-met-levonorgestrel#!

Zwangerschap

Als u na het gebruik van de morning-afterpil toch zwanger blijkt te zijn, kunt u het best uw arts om advies vragen. U kunt dan bespreken of u een zwangerschapsonderbreking wilt.

Als u de zwangerschap wilt behouden, is het goed om te weten dat er tot nu toe geen aanwijzingen zijn dat het gebruik van de morning-afterpil schadelijk is voor de ongeboren baby.

http://www.ikbenzwanger.com/de-pil-en-zwangerschap.php

Aan de pil en toch zwanger

Als je aan de pil bent en je bent toch zwanger geraakt, kan het best even duren voordat je dat in de gaten hebt. Je kunt namelijk gewoon maandelijks blijven bloeden. Dit komt doordat deze bloeding door de pil wordt geregeld en dus in feite een nepmenstruatie is. Je zult wel zwangerschapsverschijnselen hebben, maar omdat die in het begin van een zwangerschap lijken op menstruatieklachten, gaat er misschien niet direct een belletje rinkelen. De zwangerschapsklachten zullen echter steeds heviger worden, de baarmoeder groeit en je buik dus ook. De meeste vrouwen zullen zich dan ook op een gegeven moment afvragen of de klachten die ze hebben, komen door een zwangerschap. Ook als je aan de pil bent, kun je een zwangerschapstest doen. De uitslag is even betrouwbaar als wanneer je niet aan de pil bent, mits je de test goed uitvoert uiteraard. Bij twijfel kun je contact opnemen met de huisarts. Als je zwanger bent en de pil slikt, is dat voor de foetus niet schadelijk. Uiteraard is het het beste om meteen met de pil te stoppen als je weet dat je zwanger bent.ik zeg ook niet dat het helemaal nie schadelijk is maar et is niet zo als map of eigen medicijn
Een kind is geen katje wat je houdt omdat ie schattig is. Een kat geef je voer en hoef je de hele dag niet meer naar om te kijken.... Ben je een kat zat? Zet je m op marktplaats of doe je t beest naar t asiel. (Heel kort door de bocht, heb zelf huisdieren en zou dat nooit doen!!!!)

Een kind daar en tegen heeft jou zorg nodig, als je pech hebt tot dat je doodgaat en nog ver daarna.

Ik vroeg je of je de keuze hebt gemaakt om je gevoel te sussen of dat je het kind wat te bieden hebt. Je gaf aan dat je de keuze natuurlijk hebt gemaakt omdat je het kind wat te bieden hebt.

In een van je Posts hierboven zeg je; 'wat ik erg vind is bewust afbreken (...) alsof ik geen hart heb'

Je hebt dus wél de keuze gemaakt om je gevoel te sussen.

Van het weekend zei je nog dat je dit nooit alleen zou kunnen en dat je hulp nodig zou hebben en nu zeg je dat, mocht er wat met het kindje zojn, je dit zeker zou kunnen en er alles aan gaat doen. Erg tegenstrijdig allemaal.

Je hebt geen inkomen; ik heb toevallig vandaag luiers en voeding gehaald. Ik was bijna 25 euro kwijt. Geen idee hoe lang ik er mee kan doen, maar verwacht dat ik in minder dan een week door die voorraad heen ben. Tel maar eens uit wat dat kost in de maand... En dan nog niet eens gesproken over je eigen levensonderhoud...
quote:Scheveningen1996 schreef op 30 juli 2015 @ 13:22:

[...]

ja dat klopt dat weet ik ook. Wat ik erg vind is bewust afbreken en bewust een nieuwe zwangerschap.. net alsof ik geen hart heb.. et zou vour kindje miss wel heel erg zijn wat die ook heeft maar we zullen wel alles er voor doen. En ik woon samen , en heb nooit gezegd dat ik et kindje veel kam bieden en je weet nooit of et kindje volledig gezond is.

Eerst had je nog geen eens een relatie met die jongen en nu woon je al samen?

If you can dream it, you can do it.
quote:mel.nl schreef op 30 juli 2015 @ 13:45:

[...]

Hm. We zouden niet meer reageren... Lukt ons goed he? Hahaha
quote:kartonnendoos schreef op 30 juli 2015 @ 13:49:

[...]

Hm. We zouden niet meer reageren... Lukt ons goed he? Hahaha

[...]

Hm. We zouden niet meer reageren... Lukt ons goed he? Hahaha7

Kunnen jullie nu mooi mee ophouden :-)
quote:mel.nl schreef op 30 juli 2015 @ 13:45:

[...]

je kan wel meteen een vooroordeel hebben maar daar gaat et niet eens om.
Hoi Danielle,

Ik heb het hele verhaal gelezen en hoop dat je ondanks dat:

- je geen stabiele relatie hebt

- je nog niet zelfstandig woont

- je geen stabiele financiele basis hebt

- je je opleiding nog niet hebt afgerond,

Dat je keihard je best gaat doen om dit kindje een zo goed mogelijke toekomst te geven.

[...]

Hm. We zouden niet meer reageren... Lukt ons goed he? HahahaLukt niet echt ik had het me nog zo voorgenomen
quote:Scheveningen1996 schreef op 30 juli 2015 @ 14:12:

[...]

je kan wel meteen een vooroordeel hebben maar daar gaat et niet eens om.

Vooroordeel????

Volgens mij ben ik een hele tijd heel serieus en behulpzaam geweest

Jij maakt er gewoon zo'n zooitje van! Niet normaal dit.
quote:Scheveningen1996 schreef op 30 juli 2015 @ 13:23:

[...]

ik zeg ook niet dat het helemaal nie schadelijk is maar et is niet zo als map of eigen medicijnIk wilde juist iets vd stress weg nemen maar volgens mij lees jij niet eens voordat je ergens op reageert...
Ik vind er niks egoïstisch aan als je deze zwangerschap afbreekt.

Ik vind het ook niet gevoelloos.

Ik denk wel dat het moeilijk is.

Ik denk ook dat juist goede moeders soms dit moeten doen. Omdat ze het beste willen voor een kind.

Dat betekent niet dat die moeders straf moeten hebben en nooit meer een kind mogen.

Ergens voelt het als straf dat je dit uit gaat zitten, eigen schuld dikke bult. Letterlijk ook nog eens.

Ik gun jou meer geluk. Ik zie ook dat er altijd verdriet kan zijn, of je nou zwanger blijft of niet. Dat is al erg genoeg toch?
Of het nu een verstandige keuze is of niet, het kan toch niet aan ons zijn om die keuze voor haar te maken? Als die begeleider en ouders erachter staan dan is het toch verder hun zorg?
quote:Xinsia schreef op 30 juli 2015 @ 17:24:

Of het nu een verstandige keuze is of niet, het kan toch niet aan ons zijn om die keuze voor haar te maken? Als die begeleider en ouders erachter staan dan is het toch verder hun zorg?

Daar heb je ergens gelijk in. Er wordt advies gevraagd, ook in de verdere reacties van Scheveningen. Als ik daar advies op geef en er wordt uiteindelijk een goede keuze voor het kind gemaakt dan is het oke. Alleen wordt er op dit moment, met de situatie die to schetst imo géén goede keuze gemaakt en helemaal niet een keuze gebaseerd op het welzijn van het kind. Ik werk in de zorg en kom dagelijks kinderen tegen die zijn geboren om de verkeerde keuze. Ik zie hoe sommige kinderen en later jong volwassenen hier zelf onder leiden en ik zie ook hoe moeilijk de ouders, die zelf nog niet eens boven de tafel uit komen, het hebben.

En als ik door mijn adviezen ouders én kind heel veel zou kunnen besparen dan is me dat veel waard...

Al ben ik m'n eigen werk en inkomen nu voor later door m'n neus aan het boren... 😏
Ze is gewoon bang voor de overtijdbehandeling dus denkt ze dat ET een goede keus is om ET dan maar te houden.
Wat triest om te lezen dit.

Het verhaal van een jong naief meisje dat meer begeleiding nodig heeft dan leeftijdsgenoten en denkt een kind te kunnen grootbrengen.

Daan ik wil je graag het volgende meegeven: ga de komende week veel praten met je vriendje, ouders, grootouders, huisarts, begeleider, leerkrachten etc. Probeer reël te zijn en antwoorden te krijgen:

Wat heb jij echt te bieden? Kan jij een huishouden en gezin zonder hulp draaiende houden. Ook met een gehandicapt kind? Hoe ga je huur betalen, eten, verzekeringen? Hoe ga je naar school, werken?

kun je het aan als het kind 'moeilijk' is, huilt, niet eet, peuterpubert etc?

bedenk je dat je altijd nog van gedachten kunt veranderen. Nu nog wel, over een jaar niet meer.

Als je bang bent voor de overtijdbehandeling; de bevalling duurt dan misschien nog wel even, maar een overtijdbehandeling is er niks bij. Laat staan vergeleken bij het opvoeden van een baby, kind, puber

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven