andere vader

11-09-2008 12:11 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een half jaar geleden vertelde mijn moeder dat mijn lieve vader niet mijn echte vader blijkt te zijn.

Nu heb ik daar geen moeite mee omdat mijn vader een vader uit duizende is.

Maar ik blijk ook een half broer te hebben en daar zou ik wel graag contact mee willen krijgen.

Ik ben er achter gekomen via hyves wie het is, maar weet niet hoe ik hem moet benaderen dit omdat hij het bestaan van mij niet weet.

Het moet in het geheim plaats vinden, die eventuele ontmoeting met mijn half broer dit omdat mijn lieve vader niet weet dat ik biologisch niet van hem ben...een moeilijke situatie dus.

Graag jullie mening hierover en evt tip.
Ik zou geen contact zoeken. Je haalt zijn hele leven overhoop en ook dat van zijn ouders.
Ik vind het trouwens al erg genoeg dat je moeder en jij dit voor je vader verzwijgen en dan maak je het complot ook nog eens groter door er nóg meer mensen bij te betrekken. Want je halfbroer zal het misschien wél met zijn ouders of met zijn partner bespreken, en jouw vader mag dan van niets weten. Jij kunt van je halfbroer alleen vrágen of hij het stil wil houden, maar als je iemand leven op z'n kop zet kun je niet éisen dat hij het stilhoudt, het is dus maar de vraag of hij het voor zichzelf houdt.

Ik vind het eigenlijk behoorlijk verwerpelijk, ongeacht het verhaal erachter, dat je vader al jaren bedrogen wordt, en dat jij bereid bent om dat én voort te zetten én het nog een tikkie erger te maken ook. Dat je het niet aan hem verteld, dat snap ik ergens nog wel, maar dat je dan wél op zoek wilt naar je halfbroer en je vader dan nog niets verteld, dat vind ik heel ernstig.

Wil je je vader echt zijn graf ik laten gaan met het idee dat jij zijn dochter bent, dat zijn vrouw hem trouw is gebleven terwijl jij weet dat het niet zo is?
quote:Pilous schreef op 11 september 2008 @ 12:50:

Ik zou geen contact zoeken. Je haalt zijn hele leven overhoop en ook dat van zijn ouders.

Precies!

Ook dat gezin kan naar de klote gaan doordat je daar in gaat zitten stoken.

Die moeder had 't nooit mogen vertellen als je 't mij vraagt.
quote:elninjoo schreef op 11 september 2008 @ 12:53:

[...]

Precies!

Ook dat gezin kan naar de klote gaan doordat je daar in gaat zitten stoken.

Die moeder had 't nooit mogen vertellen als je 't mij vraagt.

Ik sluit me aan bij deze wijze woorden.

De enige die in deze situatie ergens iets mee opschiet dat ben jij! Is het je allemaal waard????
Ik sluit me er ook bij aan.
En realiseer je je ook dat je misschien op die manier ook in contact komt met die echte vader..? Dat is tenslotte de vader van je halfbroer....
Peas on earth!
quote:Eowynn_ schreef op 11 september 2008 @ 12:52:Wil je je vader echt zijn graf ik laten gaan met het idee dat jij zijn dochter bent, dat zijn vrouw hem trouw is gebleven terwijl jij weet dat het niet zo is?Dat laatste hoeft niet per definitie zo te zijn toch? Scenario: moeder zwanger van vader van TO, geen contact of relatie verbroken, daarna in contact met 'vader' van TO...?
Peas on earth!
Trouw zijn heeft toch niet alleen te maken met seks hebben met een ander? Zo'n geheim voor je partner bewaren en hem een kind als zijn eigen kind laten opvoeden vind ik niet echt 'trouw zijn'. Zelfs al ging ze niet vreemd, ze heeft wél gedaan alsof ze zwanger was van hem, vind ik ook ontrouw.
Jeetje, wat een reacties allemaal!

Om te beginnen wil ik je even zeggen dat dit een enorme rot gebeurtenis voor jou moet zijn geweest!

Er na zoveel jaar achter komen, dat je vader je vader helemaal niet is...vreselijk!

Waarom heeft je moeder je dit nu opeens verteld, was er een aaleiding voor?

En wat moet het gek voor je zijn, te weten dat je nu een broer blijkt te hebben!

Vind het niet bepaald eerlijk van je moeder, om jou hiermee op te zadelen, feitelijk heb jij niets verkeerd gedaan. Weet ook niet niet of het nu aan jou is om dit aan je vader te vertellen..alhoewel ik me kan voorstellen dat het nu een zooitje is in je hoofd. Heftig allemaal hoor!

Weet niet hoelang geleden je dit te horen hebt gekregen, maar ik zou de boel even proberen te laten rusten, en dan een gesprek met je moeder aangaan. Zij zal toch neem ik aan begrijpen dat hoewel voor haar de lucht nu "geklaard" is (misschien draagt ze dit geheim al 20 jaar bij zich?) het nu voor jou juist begonnen is..

Dan zal ze vast ook begrijpen dat jij nu dingen wilt, je vader inlichten, je broer leren kennen etc.

Veel sterkte in ieder geval!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 11 september 2008 @ 13:10:

[...]

Dat laatste hoeft niet per definitie zo te zijn toch? Scenario: moeder zwanger van vader van TO, geen contact of relatie verbroken, daarna in contact met 'vader' van TO...?

Nee maar jouw scenario hoeft ook niet zo te zijn. Wat als de echte vader het weet maar ervoor heeft gekozen voor zijn andere gezin of iig niet samen met moeder en kind?

Mijn moeder heeft dat meegemaakt en jaren geprobeerd contact te leggen met haar echte vader, die had inmiddels een ander gezin met kinderen en wilde het contact niet aangaan. Jaren heb ik nog wel gedacht om met hem contact te leggen maar mijn moeder heeft zich erbij neer moeten leggen en ik zie geen toegevoegde waarde om hem en zijn kinderen te leren kennen. En ik denk wederzijds.

Ik denk echt dat het ertoe doet waarom moeder het verzwegen heeft en opeens wel verteld. Wat wilt TO met het contact, waar hoopt ze op? Is het waard dat het uitkomt, dat kan bijna niet anders dat het toch gaat uitkomen.

Maar ook al zou ze geen contact krijgen met die halfbroer, hoe moet je met dit geheim leven tov je vader? Ik vind deze moeder heel egoistisch dat het geheim nu in iemands anders zijn schoot is gelegd. Misschien ook te kort door de bocht hoor, want mijn mening is gebaseerd op het weinige wat je verteld. Maar het is bijna niet goed te oordelen als je niet precies weet wat er nou is voorgevallen, het waarom, het waarom waarom het opeens aan je verteld is, waarom je vader het niet weet, en weet je echte vader het. Hoe denk je uberhaupt te kunnen leven met dit geheim?

Sterkte met je beslissing/ zoektocht.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Klopt, wat Eow en MV zeggen. Ik probeerde alleen even te nuanceren, maar voor de duidelijkheid: ik vind de situatie ook niet zuiver. Een dergelijk geheim bewaren binnen een relatie maakt mijns inziens dat het geen zuivere relatie is....
Peas on earth!
TO waarom heeft je moeder jou dit na al die jaren verteld?

Weet je biologische vader van jou bestaan?
Ik zou hoe dan ook altijd contact zoeken met mijn biologische vader en half broer.

Het gaat nu niet om de gevoelens van allerlei andere familie leden maar om die van jezelf.

Door rekening te houden met gevoelens van derden cijfer je jezelf weg.

Wanneer is het in een mensenleven het juiste moment om een bepaalde actie uit te voeren?

Dat weet je nooit, alleen achteraf. (en achteraf gelul is zoooo makkelijk).

Dus, kijk diep in je hart wat jij wil.

Weet dat er mensen gekwetst zullen worden maar dat is niet jouw probleem maar dat van je moeder. Jij bent niet verantwoordelijk voor de daden van je moeder en hoeft daar ook niet de gevolgen van te dragen (wat je nu wel doet).

Succes!!
quote:elninjoo schreef op 11 september 2008 @ 12:24:

[...]

waarom vertel je dat verhaal dan niet?

maar dan nog: je ouders hebben -neem ik aan- nog steeds 'n relatie, dus als je vader achter deze leugen komt dan zal die relatie daarop kapot gaan, als jouw vader er achter komt dat jij op de hoogte was van de leugen zal jouw band met jouw vader ook op 't spel komen te staanik hoef het toch niet met mijn ouders te delen ..als er contact komt kan ik dat toch gescheiden houden..jou vader weet toch ook niet alles van jou...????
quote:chica1978 schreef op 11 september 2008 @ 13:34:

Jeetje, wat een reacties allemaal!

Om te beginnen wil ik je even zeggen dat dit een enorme rot gebeurtenis voor jou moet zijn geweest!

Er na zoveel jaar achter komen, dat je vader je vader helemaal niet is...vreselijk!

Waarom heeft je moeder je dit nu opeens verteld, was er een aaleiding voor?

En wat moet het gek voor je zijn, te weten dat je nu een broer blijkt te hebben!

Vind het niet bepaald eerlijk van je moeder, om jou hiermee op te zadelen, feitelijk heb jij niets verkeerd gedaan. Weet ook niet niet of het nu aan jou is om dit aan je vader te vertellen..alhoewel ik me kan voorstellen dat het nu een zooitje is in je hoofd. Heftig allemaal hoor!

Weet niet hoelang geleden je dit te horen hebt gekregen, maar ik zou de boel even proberen te laten rusten, en dan een gesprek met je moeder aangaan. Zij zal toch neem ik aan begrijpen dat hoewel voor haar de lucht nu "geklaard" is (misschien draagt ze dit geheim al 20 jaar bij zich?) het nu voor jou juist begonnen is..

Dan zal ze vast ook begrijpen dat jij nu dingen wilt, je vader inlichten, je broer leren kennen etc.

Veel sterkte in ieder geval!

dank je wel voor je lieve reactie..

het hele verhaal is te lang en te complex is ook niet belangrijk meer...

en mijn moeder had een goede reden...geloof me...!!!

zou het zelfde gedaan hebben...ben ook helemaal niet boos op haar ben juist heel blij dat ze me het verteld hebt.
Ga een gesprek aan met je moeder, als je een goede band hebt met haar, zal ze heus begrijpen dat je nu graag contact wilt zoeken met je broer.

Hoe jullie er verder uit moeten komen, weet ik natuurlijk ook niet. Maar met volwassen gesprekken zullen jullie er vast uitkomen!

Echt, ga met je moeder praten!

Sterkte!
quote:2Italy2 schreef op 11 september 2008 @ 15:03:

Ik zou hoe dan ook altijd contact zoeken met mijn biologische vader en half broer.

Het gaat nu niet om de gevoelens van allerlei andere familie leden maar om die van jezelf.

Door rekening te houden met gevoelens van derden cijfer je jezelf weg.

Wanneer is het in een mensenleven het juiste moment om een bepaalde actie uit te voeren?

Dat weet je nooit, alleen achteraf. (en achteraf gelul is zoooo makkelijk).

Dus, kijk diep in je hart wat jij wil.

Weet dat er mensen gekwetst zullen worden maar dat is niet jouw probleem maar dat van je moeder. Jij bent niet verantwoordelijk voor de daden van je moeder en hoeft daar ook niet de gevolgen van te dragen (wat je nu wel doet).

Succes!!

wat gebeurd is is gebeurd vind ik niet belangrijk meer..

ik kan het contact gescheiden houden en de biologische vader hoef ik niet eens te kennen maar zijn zoon wel en als ik dat gescheiden kan houden heb ik mss wel een leuk contact met hem ..

hij kan er ook weinig aan doen eigenlijk zitten we in het zelfde schuitje..
quote:jackey schreef op 11 september 2008 @ 15:30:

[...]

ik hoef het toch niet met mijn ouders te delen ..als er contact komt kan ik dat toch gescheiden houden..jou vader weet toch ook niet alles van jou...????

je hebt zo te lezen de genen van je moeder: bah!

het gaat er niet om of je niet alles met je ouders deelt, maar je vader is niet je vader en door schuld van je moeder weet jij dat geheim nu

hoe kun je je vader nu nog recht in de ogen kijken? ongeacht hoe je moeder hier in verzeild is geraakt heeft ze bewust je vader verzwegen dat jij niet zijn kind bent, dat vind ik vreselijk achterbaks

en wie weet weet dat gezin van je halfbroer ook niet van 't bestaan van jou af, wellicht ben jij wel verwekt terwijl hij al 'n relatie met die vrouw had en dat kan allemaal boven komen als zo'n jongen zijn ouders confronteert met jouw boodschap dat je zijn halfzus zou kunnen zijn en als zij daarop in de vernieling liggen als gezin en kwaad willen dan krijgt jouw vader het via via ook wel te horen en dan doe je de man die voor jou een vader uit duizenden is, dus bewust heel veel verdriet

en voor wat? voor 'n gast die je nog helemaal niet kent...

trieste mentaliteit vind ik 't in elk geval!
Vind het toch een moeilijke situatie. Heb je enig idee hoe de band is tussen jou biologische vader en je halfbroer? Als die goed is lijkt het me heel moeilijk voor hem om z'n mond te houden ten opzichte van zijn vader.
quote:Vrouwtje83 schreef op 11 september 2008 @ 15:50:

Vind het toch een moeilijke situatie. Heb je enig idee hoe de band is tussen jou biologische vader en je halfbroer? Als die goed is lijkt het me heel moeilijk voor hem om z'n mond te houden ten opzichte van zijn vader.

sowieso lijkt 't me aannemelijker dat die jongen z'n vader gaat vragen of er iets waar kan zijn van wat zo'n onbekende griet 'm op de mouw probeert te spelden

als de onbekende die slecht nieuws heeft (nieuws wat de vertrouwde gezinssituatie aan 't wankelen kan brengen) ben je toch altijd in 't nadeel
quote:jackey schreef op 11 september 2008 @ 15:40:

[...]

wat gebeurd is is gebeurd vind ik niet belangrijk meer..

ik kan het contact gescheiden houden en de biologische vader hoef ik niet eens te kennen maar zijn zoon wel en als ik dat gescheiden kan houden heb ik mss wel een leuk contact met hem ..

hij kan er ook weinig aan doen eigenlijk zitten we in het zelfde schuitje..

Je moeder heeft jou verwekt met een andere man en heeft haar man jouw leven lang voorgehouden dat jij zijn dochter bent.

Ook heeft je moeder JOU je leven lang voorgelogen dat haar man je vader is.

Om de één of andere reden (waarom eigenlijk?) vond je moeder het nu nodig jou te vertellen hoe de vork in de steel zit. Waarom heeft ze dat niet gewoon voor zich gehouden, als ze toch niet wil dat je contact zoekt met je biologische familie? Dat is behoorlijk wreed tegenover jou ..... Ze had kunnen verwachten dat je op zoek wilt, het is tenslotte jóuw vlees en bloed.

Vervolgens heb jij wel zin in 'een leuk contact' met je halfbroer, wetende dat je 'vader' dat niet mag weten (nog een leugen dus, oh, wat een ongelooflijk lieve vader, en oh, wat kunnen moeder en ik hem toch ongelooflijk belazeren ....) terwijl dan meteen de volgende leugen opduikt, want je bio-vader moet daar dan wel buiten gehouden worden, die hoef je niet eens te kennen.

Jouw moeder heeft twee mensen jarenlang in zoiets essentieels als je afkomst een gigantisch rad voor de ogen gedraaid, en jij bent eigenlijk van plan daarmee door te gaan.

Natuurlijk heb je het volste recht om je halfbroer op te zoeken, natuurlijk ben je nieuwsgierig naar hem. Maar doe dat dan op een eerlijke manier: je laat eerst je moeder aan je 'vader' vertellen hoe de vork in de steel zit, en vervolgens zoek jij op een open en eerlijke manier contact met je halfbroer. Zo en niet anders ....

Iedere andere manier is achterbaks en leugenachtig en verwikkelt jou nog meer in het spinneweb van gigantische leugens die jouw moeder ooit is begonnen.
contact opnemen via hyves oid zou ik niet voor kiezen, zoals gezegd de kans dat het serieus genomen word is niet echt aannemelijk. ik zou toch een adres proberen te vinden en echt contact opnemen.

maar persoonlijk zou ik helemaal geen contact opnemen, wat jij en je moeder doen qua geheimen ectra moeten jullie weten, de kans dat je hier mee een gezin in de vernieling helpt is wel erg groot. (want of je bio vader het nu wel of niet weet, er komt in een huwelijk een kind bij met een hele grote kans dat hij buiten de pot gepist heeft om die te 'maken'. van je halfbroer kan je op 2 vingers uittellen dat hij bij zijn vader gaat informeren naar het hoe en wat en of het wel echt waar is)
quote:Joyce48 schreef op 11 september 2008 @ 16:05:

[...]

Natuurlijk heb je het volste recht om je halfbroer op te zoeken, natuurlijk ben je nieuwsgierig naar hem. Maar doe dat dan op een eerlijke manier: je laat eerst je moeder aan je 'vader' vertellen hoe de vork in de steel zit, en vervolgens zoek jij op een open en eerlijke manier contact met je halfbroer. Zo en niet anders ....

Iedere andere manier is achterbaks en leugenachtig en verwikkelt jou nog meer in het spinneweb van gigantische leugens die jouw moeder ooit is begonnen.Amen!
quote:elninjoo schreef op 11 september 2008 @ 15:45:

[...]

je hebt zo te lezen de genen van je moeder: bah!

Elninjo, beetje een kort door de bocht reactie, en ook nog knap lullig...je bent weer op dreef!

Wat mij betreft is ze net zo goed een slachtoffer, en zeer zeker geen dader!
Het is je goed recht niet uit te wijden over hoe het gekomen is dat je moeder het niet eerder gezegd heeft. En wat er gebeurd is dat ze het opeens na al die jaren verteld.

Kijk als je geboren bent uit een verkrachting kan ik het mij helemaal voorstellen dat je geen contact zou willen met je echte vader.

Wat verwacht je, of hoop je aan contact te vinden bij die halfbroer?

Weeg alle voors en tegens af. En mijn eerdere vraag, hoe denk je met dit geheim te gaan leven. Voor jezelf en voor je biologische vader?

Weet je echte vader van jouw bestaan af?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven