Tekenbeet?
zondag 2 augustus 2015 om 21:22
Ik weet dat jullie geen medisch advies geven, maar ik vroeg me af of een tekenbeet een ruwe rand heeft.
Mijn dochter (ze heeft soms ook eczeem) heeft nu een hele mooie ronde plek op haar achter bovenveen.
De plek voelt ruw aan, maar omdat het zo rond is deed het mij denken aan een tekenbeet.
De rand om de plek is donkerder dan het midden van de plek.
Uiteraard ga ik morgen een afspraak maken bij de huisarts.
Mijn dochter (ze heeft soms ook eczeem) heeft nu een hele mooie ronde plek op haar achter bovenveen.
De plek voelt ruw aan, maar omdat het zo rond is deed het mij denken aan een tekenbeet.
De rand om de plek is donkerder dan het midden van de plek.
Uiteraard ga ik morgen een afspraak maken bij de huisarts.
zondag 2 augustus 2015 om 21:47
zondag 2 augustus 2015 om 22:05
zondag 2 augustus 2015 om 22:07
zondag 2 augustus 2015 om 22:14
Ze is nu uit logeren, ze is al 16 hoor. Ik heb haar gezegd dat ze er iig een pleister op moet plakken.
Ik overweeg om de huisartenpost te bellen voor informatie. Maar als ik het zelf zo bedenk zeggen die waarschijnlijk dat ze morgen naar de huisarts moet
Niet dat ik van plan ben om nu direct naar de huisartsenpost te rijden. En ik verwacht ook niet dat ze dat zullen zeggen. Maar bellen voor informatie.
Is dat raar denken jullie?
Ik overweeg om de huisartenpost te bellen voor informatie. Maar als ik het zelf zo bedenk zeggen die waarschijnlijk dat ze morgen naar de huisarts moet
Niet dat ik van plan ben om nu direct naar de huisartsenpost te rijden. En ik verwacht ook niet dat ze dat zullen zeggen. Maar bellen voor informatie.
Is dat raar denken jullie?
zondag 2 augustus 2015 om 22:15
https://huisartsenpost-hov.nl/hoe-werkt ... er-bellen/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 2 augustus 2015 om 22:16
quote:Enn schreef op 02 augustus 2015 @ 22:05:
Goed. En met jou? Alles goed? Nog recent in Griekenland geweest?
*sorry voor de offtopic*
.
Sorry voor offtopic TO!
Gaat ook goed hier. Ik ben vorig jaar voor het laatst geweest. Geld is op
Goed. En met jou? Alles goed? Nog recent in Griekenland geweest?
*sorry voor de offtopic*
.
Sorry voor offtopic TO!
Gaat ook goed hier. Ik ben vorig jaar voor het laatst geweest. Geld is op
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 2 augustus 2015 om 22:22
zondag 2 augustus 2015 om 22:54
Huisarts inderdaad en maak je niet teveel zorgen, het hoeft geen tekenbeet te zijn. Heb zelf ook wel eens ruwe vlekken en dat is ontstoken eczeem. Door dit topic denk ik er opeens weer aan dat ik nog een nieuw recept voor zalf moet vragen bij de huisarts want heb weer een vlekje en de tube die ik heb is over datum.
zondag 2 augustus 2015 om 23:09
Bedankt closednote, ik had ook na googlen niet direct het idee van een tekenbeet maar ik had ook geen idee wat het wel zou kunnen zijn. Maar ik heb het mooit in het echt gezien dus dan weet je het ook niet zeker natuurlijk.
(Ik open niet voor niks dit topic, dus helemaal zeker was ik ook niet )
En natuurlijk denk je aan Lyme, maar ik weet ook dat niet elke teek een drager van Lyme is. En dat als je er op tijd bij bent mocht het wel Lyme zijn dat het met antibiotica te bestrijden is.
In eerste instantie dacht ik ook direct aan eczeem maar het is zo mooi rond. Dat maakte me aan het twijfelen.
Maar die ringworm, daar heeft het wel heel veel van weg.
(Ik open niet voor niks dit topic, dus helemaal zeker was ik ook niet )
En natuurlijk denk je aan Lyme, maar ik weet ook dat niet elke teek een drager van Lyme is. En dat als je er op tijd bij bent mocht het wel Lyme zijn dat het met antibiotica te bestrijden is.
In eerste instantie dacht ik ook direct aan eczeem maar het is zo mooi rond. Dat maakte me aan het twijfelen.
Maar die ringworm, daar heeft het wel heel veel van weg.
zondag 2 augustus 2015 om 23:24
quote:Djessy schreef op 02 augustus 2015 @ 21:50:
Zou ook ringworm kunnen zijn. Lijkt er een beetje op en die randen zijn vaak wat ruwer.
Ook mijn eerste gedachte!
Ik had ooit ineens een plek op m'n wang, god mag weten hoe ik eraan kwam. Even zalfje van de HA smeren en het was weg.
Is trouwens een schimmelinfectie dus je kan ook even iets van miconazol bij de drogist halen en kijken of dat helpt.
Zou ook ringworm kunnen zijn. Lijkt er een beetje op en die randen zijn vaak wat ruwer.
Ook mijn eerste gedachte!
Ik had ooit ineens een plek op m'n wang, god mag weten hoe ik eraan kwam. Even zalfje van de HA smeren en het was weg.
Is trouwens een schimmelinfectie dus je kan ook even iets van miconazol bij de drogist halen en kijken of dat helpt.
maandag 3 augustus 2015 om 01:16
Mijn zoontje heeft nu toevallig ringworm en bij hem jeukt het erg. Het is inderdaad redelijk besmettelijk. Mijn HA adviseerde om te slapen met een pleister erop, omdat je anders jezelf kunt besmetten via het beddengoed. Verder is het inderdaad 2x per dag smeren met een zalfje tot het weg is en dan daarna nog even doorsmeren voor de zekerheid. Duurt zo'n 4 weken.
Ik ben overigens ook met zijn plekje bij de HA langsgegaan, al wist ik wel 99% zeker dat het ringworm was toch wilde ik het ook zeker weten.
Ik ben overigens ook met zijn plekje bij de HA langsgegaan, al wist ik wel 99% zeker dat het ringworm was toch wilde ik het ook zeker weten.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
dinsdag 4 augustus 2015 om 16:01