Mode & Beauty alle pijlers

Goede loopschoenen!!

03-08-2015 00:32 50 berichten
Hello, ik heb een nieuw bijbaantje in de horeca en dan loop ik meer dan 10 km per dag (heb het bijgehouden ) en ik merk steeds na een werkdag dat ik enorme last heb van mijn voeten.. Zelfs na een nachtje slapen nog.

Ik loop nu op een soort oncharmante sportschoenen van de scapino maar dat is tijdelijk. Ik ben dus op zoek naar erg goede loopschoenen.. Het maakt me al niet eens meer uit hoe het eruitziet.. Ik dacht aan timbalands maar ben benieuwd naar andermans ervaring.

Groetjes Fleur
,
Alle reacties Link kopieren
Belangrijkste is een schoen die, als je hem aan hebt, dat het dan direct voelt als jouw schoen. Dus de pasvorm en hardheid van de zool, maar ook hoe strak de zijkanten op jouw voeten aanvoelt. Als je een dergelijke schoen aan hebt, merk je het direct. Zelf wel wat ervaring mee. Ik heb wel mindere kwaliteit schoenen gehad (voor gym op school). Toen ik echter op begeven moment op dure schoenen (vind ik dan) over ging, merkte ik een gigantisch verschil.

Het is per persoon heel verschillend. Ik zweer bij Van Bommel schoenen, terwijl mijn moeder Ecco's heeft als werkschoenen (schoonmaakster, ook veel kilometers dus). Veel succes met het vinden van jouw schoen!

Tip: ga naar een speciaalzaak. Een echte goede zeg maar, mag wel wat duurder zijn, maar heeft ook vaak een goed advies. Wel eentje waar ze meerdere merken verkopen natuurlijk.
Ecco's of zwarte Stan Smith sneakers van Adidas.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Werk/veiligheidsschoenen. Voor mijn ene baan heb ik die ook en loopt heerlijk.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Je kan ook naar een speciaalzaak gaan en je voeten laten meten met zo'n apparaat en goed advies vragen. Dan krijg je de juiste schoenen voor jouw voeten.
Hanwag
Er zijn zaken/webshops die kleding en schoeisel speciaal voor de horeca verkopen.
Ik loop momenteel ook veel op mijn werk en heb soms zo last van mijn voeten dat ik er niet van kan slapen.

Afgelopen vrijdag Nike runners gedragen en er 12 uur lang mee gewerkt en nergens geen last van.

Gister nog een paartje besteld.
Nike heerlijk om op te lopen/wandelen.
Misschien naar een outdoorzaak? Ik heb een paar wandelschoenen van Meindl, bij Bever gekocht, en die lopen fantastisch. Je kunt daar ook meerdere merken/ modellen proberen.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Nike's. Roshe runs. Licht en lopen heerlijk
Ik zou wel kijken naar een beetje een lichtgewicht schoen, bijvoorbeeld hardloopschoenen/Nikes ofzo, of All Stars.
All Stars zeker niet, daar zit nul voetbed in. Kiezen voor lichte wandelschoenen met goed voetbed, of een paar stevige sportschoenen die goed bij je voeten passen (speciaalzaak). Bij veel klachten zooltjes laten aanmeten.

Overigens... Het went. Echt waar. Ik werkte 9 u nonstop op sandalen met hakken.
Wat valentina zegt.

Deels goede schoenen, deels gewenning.
quote:Mieshka schreef op 03 augustus 2015 @ 07:07:

Ik zou wel kijken naar een beetje een lichtgewicht schoen, bijvoorbeeld hardloopschoenen/Nikes ofzo, of All Stars.Als er íets slecht is voor je voeten zijn het Allstars. Wat een slecht advies!
Ik zweer bij Ecco's. Kost wat, heb je ook wat.
Ik ga voor kwantiteit.
nike air max! Echt waar!
Timberlands zou ik niet doen. Fijne schoenen maar ik moest ze wel een tijd inlopen. Zou eerder gaan voor lekker zittende Nikes of andere sportschoenen.
quote:prik schreef op 03 augustus 2015 @ 07:39:

[...]

Als er íets slecht is voor je voeten zijn het Allstars. Wat een slecht advies!Ik heb daar weleens eens een echt serieuze bergwandeling van 2 dagen mee gemaakt.
Fijn dat je iedere schoen mag aantrekken die je wilt (ook sportschoenen). In het restaurant waar ik werkte mocht dat echt niet, altijd op nette zwarte schoenen met een hakje. Drama om de hele dag terras op te lopen.

Ik zou ook voor Ecco's kijken, die verkopen ze bij de Scapino.
quote:Mevrouw75 schreef op 03 augustus 2015 @ 08:19:

Ik heb daar weleens eens een echt serieuze bergwandeling van 2 dagen mee gemaakt.Dat kan, ik deed er vroeger ook alles op wat maar mogelijk was. Maar dat maakt nog niet dat ze goed zijn voor je voeten.
quote:prik schreef op 03 augustus 2015 @ 08:22:

[...]

Dat kan, ik deed er vroeger ook alles op wat maar mogelijk was. Maar dat maakt nog niet dat ze goed zijn voor je voeten.

Er zit zo weinig aan dat ze ook weinig kunnen verpesten volgens mij. Het enige is dat je ontzettende stinkvoeten krijgt.

Ik zou ze ook niet aanraden als je wat ondersteuning wil, trouwens, want dat bieden ze zeker niet.
Ik vindt zelf Hartjes en Verhulst fijn lopen. Voor wat betreft sportschonen de New Balance. Dan heb je nog de FitFlops, die hebben ook schoenen. Allemaal verkrijgbaar bij de betere schoenenzaak. Wandelschoenen van de outdoorsport lijken me te warm en te lomp.
Medicus, te koop bij Van Haren. Je moet wel net geluk hebben dat er een leuk modelletje tussenzit maar het zijn fijne schoenen en niet zo duur. Als geld geen rol speelt zijn Ecco's of een paar lichte loopschoenen van Meindl ook heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven