vliegangst

02-08-2015 18:07 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een maand vliegen we naar Portugal.. toch maar de stap gezet terwijl ik enorme vliegangst heb. Heb al meerdere malen gevlogen..met medicatie ook wel eens geprobeerd. Kblijf het zo enorm eng vinden. Hebben jullie tips ? Zeker omdat k met mijn zoontje vlieg waar ik me groot voor moet houden.
quote:feder schreef op 03 augustus 2015 @ 09:06:

Er is een boek geschreven over vliegangst, zoiets als Allen Carr om van het roken af te komen. Weet de schrijver even niet.

Dat boek heeft mij erg geholpen toen ik een keer langer moest vliegen, waar ik best wel tegen op zag.

In het boek wordt beschreven hoe alles werkt in het vliegtuig, hoe het vliegtuig de lucht in komt, hoe het vliegtuig in de lucht blijft, wat turbulentie is en al die dingen. Bij wijze van spreken wordt in dat boek elk belletje en rinkeltje dat je hoort verklaart.

Dat scheelde enorm, ik had namelijk altijd het idee dat een vliegtuig ook gewoon loodrecht naar beneden kon vallen, tot op de grond. Maar dat kan dus niet, tenzij het bewust gedaan wordt. Bij turbulentie kan het vliegtuig wel een meter of een paar meter naar beneden zakken, wat je ook voelt, maar zo neerstorten is onmogelijk.

Zal vanavond de titel en schrijver even opzoeken als je wil. Titel was geloof ik "over vliegangst".Top dankje
quote:summer25 schreef op 03 augustus 2015 @ 11:58:

[...]

Ah fantastisch. Ik vlieg met ryan air

Niks mis mee.

Grappig dat je wel reageert op die ene dame die je angst aan probeert te jagen maar niet op mijn geruststellende post...
Ik heb ook vliegangst, maar toch vlieg ik ieder jaar één keer om op vakantie te gaan. Vaker doen helpt, omdat je weet wat er gaat komen. De geluiden zijn bijv. minder eng, omdat je ze herkent van de vorige keer.

Ik heb ook de mazzel gehad dat ik een keer in de cockpit mocht zitten, toen ik toevallig een vlucht had waar een bekende van mij de piloot was. Het was zo relaxed in de cockpit en je zag heel rustig de landingsbaan dichterbij komen bij de landing. Ook werd me veel uitgelegd. Daardoor was het veel minder eng.

Nu snap ik dat je waarschijnlijk niet in staat bent om regelmatig te vliegen en het is het ook erg lastig om in de cockpit te komen, dus daar heb je niet zoveel aan.

Misschien kun je het zoeken in ontspannings- en ademhalingstechnieken of het opzetten van een voor jou rustgevend muziekje. Kijk ook eens bewust om je heen naar de andere passagiers. Het overgrote gedeelte zal gewoon ontspannen zijn. Zoek afleiding, ga een film kijken, doe een spelletje. Vraag of degenen die met je reizen met je praten om je af te leiden. (En dan het over iets hebben dat jou erg interesseert.) Eventueel een kalmeringstablet vragen bij de huisarts.
www.fearlessflyer.easyjet.com

Ja, een cursus tegen vliegangst van een low cost.

Overigens met gratis lesmateriaal, vandaar de link!
quote:kadanz schreef op 03 augustus 2015 @ 12:03:

[...]

Niks mis mee.

Grappig dat je wel reageert op die ene dame die je angst aan probeert te jagen maar niet op mijn geruststellende post...Sorry. Vind de geruststellende posts heel fijn !
quote:summer25 schreef op 03 augustus 2015 @ 11:52:

[quote]Quinty schreef op 02 augustus 2015 @ 23:00:

[...]

Leven en dood? Hoe bedoel je? @-([/quote

Nou als je gaat bn je hoogstwaarschijnlijk dood

Vanwaar die zwart/witte gedachte? Tussen zwart en wit zitten heel veel tinten grijs....

Je doet net of er per week 6 vliegtuigen neerstorten met vakantiegangers. Kijk even in de kranten van de afgelopen dagen hoeveel mensen er in het verkeer zijn overleden....
quote:Quinty schreef op 03 augustus 2015 @ 13:44:

[...]

Vanwaar die zwart/witte gedachte? Tussen zwart en wit zitten heel veel tinten grijs....

Je doet net of er per week 6 vliegtuigen neerstorten met vakantiegangers. Kijk even in de kranten van de afgelopen dagen hoeveel mensen er in het verkeer zijn overleden....Hmm ja okay. Mja dat zijn dus die gedachtes
http://www.bol.com/nl/p/o ... -afkomt/1001004010953287/

Deze is het.

Overigens wat bij mij nog het meeste hielp, mijn eerste verre vlucht ging ik naar Ecuador voor een paar maanden om te reizen. Regelmatig in bussen gezeten die wedstrijdjes deden, in de bergen met een afgrond naast ons, over de meest erge hobbelweggetjes. Daarna viel het hobbelen in het vliegtuig me 100% mee.
@feder wuahahha dat valt dan weer mee. Ik ga het boek zeker lezen en hopen dat het helpt! Tnx
Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven