ik zie het helemaal niet meer zitten....

11-09-2008 12:50 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
lieve mensen

ik zie het gewoon niet meer zitten. zal ff kort mijn situ uitleggen: ben zwanger, zit ongeveer op de helft. zwangerschap was niet gepland, eigenlijk was het al uit met mijn ex maar door omstandigheden woonden we nog samen...

omdat ik allemaal klachten kreeg gedurende de zwangerschap kon ik niet werken. ik zit nu dus al maaaanden thuis maar dat is niet het ergste. ik wil gewoon zo graag weg bij mijn ex. financieel steunt hij me gelukkig wel al is het geen vetpot maar er is zoveel gebeurd ik voel me zo ongelukkig. als hij er niet is dan gaat het ietsje beter, maar het huis waar we nu in wonen is ook echt vreselijk, we hebben gigantische geluidsoverlast ik ben zo ongelukkig.

ik zou zo graag alleen gaan wonen en dan niet onder zijn dak bevallen enz. maar ik heb gewoon sowieso de kracht niet om er helemaal voor te gaan en aan de andere kant heb ik al zoveel geprobeerd. maar ze doen zo moeiljk met het krijgen van een uitkering enz. ook kan ik gewoon geen woonruimte vinden. het is echt zo balen. ik heb nu geen inkomen maar wel een goede studie gedaan dus moet makkelijk iets na de bevalling kunnen vinden

er is gewoon geen gemeente die me kan helpen aan een woning hoe zwanger ik ook ben en hoe ongelukkig ook....

ik trek het gewoon niet meer....ik weet dat als ik apart woon ik mijn eigenwaarde echt wel weer terug kan krijgen maar ik voel me nu zo gigantisch rot!

stam + t, birmanica.

Jij fietst

Jij huilt

Jij betekent

Jij computert

etc etc etc

(srry voor de offtopic)
quote:BIRMANICA schreef op 11 september 2008 @ 15:13:

Heb betekent??

Volgens mij is het sowieso ...het betekend want als je het in de verleden tijd zet zeg je toch niet het betekente???

Nee hoor, gewoon stam + t, verleden tijd komt hier niet eens bij kijken.

I.e. Het betekent veel voor mij.
Voor les in de Nederlandse taal is TO niet gekomen volgens mij?

TO, Nare situatie. Heb je eventueel familie/vrienden waar je op terug kunt vallen? Op zich een aparte situatie dat jullie nog samenwonen. Het lijkt me ook niet gezond. Wat dat betreft is het goed om zo snel mogelijk weg te gaan.

Waarom heb je eigenlijk geen recht op uitkering? Meld je zo snel mogelijk bij bijv het VBOK waar mensen je door kunnen verwijzen.

Verder zal je jezelf even moeten dwingen om zaken nuchter te bekijken. Wat zijn, zoals qwertu ook al opmerkte, mijn mogelijkheden en wat zijn mijn onmogelijkheden. Bij de zaken waar je echt niet onderuit kan, zal je jezelf beter kunnen neerleggen.

Maak een lijstje met punten waar je zelf niet uit komt en zoek hulp. Huisje, boompje, beestje zit er helaas niet in op zo een korte termijn, maar dat hoeft niet te betekenen dat het slecht hoeft te zijn. En na de bevalling (zwangerschapsverlof periode) kun je gaan werken en wat opbouwen voor jezelf.

Dat is allemaal praktisch. Verder een hele dikke knuffel voor jou en ik hoop zo voor je dat je mensen hebt waar je terecht kunt om eens flink uit te huilen

Heb betekent??

Volgens mij is het sowieso ...het betekend want als je het in de verleden tijd zet zeg je toch niet het betekente??? Damn, het is echt droevig gesteld met het onderwijs in Nederland.

Heb betekent??

Volgens mij is het sowieso ...het betekend want als je het in de verleden tijd zet zeg je toch niet het betekente???

mijn god, wat voor opleiding heb je dat je niet eens weet hoe je werkwoorden moet vervoegen?

als voltooid deelwoord is idd met 'n d: 'het heeft betekend' , maar het woord is betekenen, niet betekend/t, de ik-vorm is ook beteken (dus zonder d of t) dus als je schrijft 'het betekent' dan is dat dus gewoon met 'n t
quote:Parnell schreef op 11 september 2008 @ 15:31:

[...]

Damn, het is echt droevig gesteld met het onderwijs in Nederland.

Kennelijk

Het betekenT gewoon 'het kind' in het Spaans. Dat het ook (en dat heb ik haar laatst verteld, maar, goed dat ze die kennis dus meeneemt) een benaming voor een natuurverschijnsel is of voor het kerstkind (dat uiteindelijk ook gewoon een kind is natuurlijk) betekenT nog niet dat dat de twee exclusieve betekenissen zijn en het niet in algemene zin gewoon 'het kind' betekenT.

Maar goed, tralalala, TO heeft wel belangrijkere zaken aan haar hoofd dan het gezeur van een kind. Rebecca, ik denk dat Eowynn een hele goede tip geeft: ex een ander huis laten zoeken en zelf met je kind in het huis blijven wonen. En wat betreft de geluidsoverlast, daar hebben de buren straks als je baby huilt meer last van dan jij

Sterkte met alles!
anoniem_42951 wijzigde dit bericht op 11-09-2008 15:38
Reden: komma vergeten en de taalpolitie is hier heel actief ;-)
% gewijzigd
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Did is alemaaal leker belanrijk...

TO: ik hoop voor je dat je toch de kracht en de energie vindt om wel stappen te kunnen ondernemen en dat je idd hulp krijgt van instanties. Want soms lukt het niet alleen. Heb je al iets met de tips gedaan die je hebt gekregen? Heel veel sterkte!
Elninjoo is vast van vóór de embryoselectie.
Guttegut, sorry voor de fout hoor. Jeetje. Is aborteren wel met een t Elninjo?
het betekent = tegenwoordige tijd, net als hij loopt, terwijl het toch ook echt niet hij loopte is. dat kofschip en fokschaap mag je pas van stal trekken als we verleden tijd bezigen en dat doen we nu niet, maar dat effe eve even terzijde
-
Rebecca, heb je al op de site van het VBOK gekeken? Zij kunnen je absoluut helpen met de problemen waar je nu tegenaan loopt. Schroom niet en vraag ze om hulp!

Juist als je zwanger bent (en dus: stijf staat van de hormonen) kun je dingen somberder inzien dan ze zijn, kun je dingen moeilijker hebben dan normaal en kun je oplossingen die voor de hand liggen over het hoofd zien. Het VBOK is geoefend in hulpverlening voor vrouwen bij wie de zwangerschap ongewenst was, bij wie de relatie verbroken is en die zonder middelen zitten om op dit moment een zelfstandig bestaan op te bouwen. Zij weten de weg in hulpverlenersland, zij weten wat er wel en niet mogelijk is qua huisvestiging en uitkering, zij zijn kortom degenen bij wie je op dit moment het beste kunt aankloppen.

Zonder hormonen is deze situatie al moeilijk genoeg (en zonder discussies over taalfouten ook ), met hormonen groeit het je al snel boven het hoofd. Neem jezelf dat niet kwalijk. Het is niet gek dat je er doorheen zit nu. Laat ons je helpen proberen naar een oplossing te zoeken (en negeer voor het gemak de reacties die niet ter zake doen maar even).

Laat je even weten hoe het verder met je gaat?
Volgens mij begint de biologische klok van Elninjoo te tikken, vandaar dat ze zo vaak op de kinderpijler komt. En ondertussen maar zo hard mogelijk ontkennen. Jajaja....

Sorry nu even ontopic...

Gefeliciteerd met je zwangerschap, maarja geen ideale situatie en dan ook nog die rothormonen, waardoor je alles nog somberder ziet. Ik weet niet waarom het niet meer gaat tussen jou en je (ex)vriend, maar kunnen jullie niet samen afspreken even een staakt het vuren te houden? En ondertussen nu al kijken naar leuke banen (en solliciteren!) volgens mij zijn er banen zat op dit moment en zeker voor na als je bevallen bent. Misschien dat dat je eigenwaarde ook weer wat opkrikt als je weet dat je na het zwangerschapsverlof weer aan een nieuwe baan kunt beginnnen. Verder wil ik je veel sterkte wensen.
Waar gaat deze discussie nog om?? Volgens mij gaat het hier om Rebecca! Open een ander topic over Elninjo...

Maar Rebecca, probeer positief te blijven! Wat iemand al zei, als je blijft zitten in de ' ik kan niet' en ' niemand werkt mee' houding, hebben onze adviezen weinig zin...

Het is een moeilijke situatie waarin je zit, maar probeer er het beste van te maken! Ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is, maar het is alleen maar in het voordeel van jou, je ex en je baby. Volgens mij heb je trouwens recht op een urgentieverklaring, waardoor je bij de woningbouwvereniging van jouw stad veel meer kans maakt op een betaalbare huurwoning. Ga een keer langs de dokter en bespreek dit met hem, hij kan je verder helpen.

Maar je moet het zelf doen! Wij kunnen je daar niet bij helpen..

Ik wens jou en je baby veel kracht, geluk en gezondheid toe!

liefs Ellen
Urgentie krijg je alleen nog als je buiten je eigen schuld in een situatie komt die ernstige psychische of lichamelijke schade veroorzaakt. Dus hoezo heeft zij recht op urgentie?

Zij is zélf zwanger geworden, heeft zélf haar relatie verbroken, ze heeft een dak boven haar hoofd en dus geen recht op urgentie. Niet dat het niet erg is, maar zo redeneren gemeentes in dat geval.
Hoe een dokter je aan een woning kan helpen is mij een raadsel...
Een dokter kan je niet helpen aan een woning (zwangerschap is inderdaad geen reden meer voor urgentie), maar een huisarts kan je wel doorverwijzen naar de juiste hulpverleners om je verder te helpen. Het lijkt me zeer zinvol en zeer verstandig om de huisarts in te schakelen. Ook in het belang van het ongeboren kind: zo'n stresssituatie en er zo doorheen zitten zijn niet goed voor de zwangerschap. Er kunnen medische consequenties uit voortvloeien. Naar de huisarts gaan is een zeer goede stap om te zetten.

Ik denk dat je in de zoektocht naar een woning en naar inkomsten overigens meer hebt aan het VBOK.
quote:mcshabba schreef op 11 september 2008 @ 21:55:

Volgens mij begint de biologische klok van Elninjoo te tikken, vandaar dat ze zo vaak op de kinderpijler komt. En ondertussen maar zo hard mogelijk ontkennen. Jajaja....

Dit heb ik ook al meerdere malen gedacht.....
The time is now
Rebecca, reageer je hier ook nog even?
Denk dat 1 van je problemen is dat je geen energie hebt om je situatie te veranderen. Heb je misschien een vriendin of familielid die je kan helpen met achter dingen aangaan?

Veel dingen moet je zelf doen maar misschien helpt het als iemand met je aan tafel gaat zitten en een lijstje met je maakt en een paar dagen later met je bekijkt wat je ook echt voor elkaar hebt gekregen.
lieve meiden

ik had nietmeer gereageerd. zat zo in de put, dit weekend weer het hele weekend liggen huilen, heb echt het idee dat ik hier helemaal kapot ga, we wonen ook nog eens ver van een normale bewoonde wereld (wel klein winkelcentrum in de buurt maar half uur met de bus naar de stad en dat is ook geen pretje met allemaal hobbels en bochten) dus zit veel op internet om toch nog het gevoel te hebben dat ik wat tussen de mensen zit.

ik ga vandaag weer bellen voor een woning, de situatie wordt steeds erger, vooral in mijn hoofd natuurlijk, voel me totaal niet meer gerespecteerd en wat kan ikanders doen dan blijven proberen?

ik weet het gewoon niet meer maar moet positief blijven!
Hoi Rebecca, wat ben je vroeg op joh! Wat bedoel je dat je je niet meer gerespecteerd voelt, door je ex niet of door de omgeving/instanties niet?

Beantwoord eens wat van de vragen, heb je geen familie of vrienden bij wie je even een weekje kan bijkomen en op jezelf zijn?

Was je aan het werk toen je ziek werd?

En het gevoel helemaal niet tussen de mensen te zijn, zou je niet iets kunnen doen om nieuwe mensen te leren kennen? Ik weet dat het niet helemaal het moment is voor 'ik duik de kroeg in' maar misschien iets als zwangerschapsyoga ofzo? Om ook op een leuke manier met je zwangerschap bezig te zijn?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Hoi Rebecca,

Kun je anders niet tijdelijk weer bij je ouders wonen of anders een goede vriendin ofzo?

Als je niet onder het dak van je vriend wilt bevallen kun je misschien een poliklinische bevalling in het ziekenhuis doen?

Of anders een soort kraam/bevallingshotel?

Sterkte
nee kan bij niemand tereht. heb het contact met mijn oudes verbroken (moeder was erg dominant en verwijtend op een gegevn moment realiseerde ik dat het wereldje waarin ik dingen wel mocht doen erg klein was de verwijten bleven maar komen zelfs om dingen als iets kopen dan was ik al een egoist. mijn vader stond erbij en keek ernaar...en mijn zus had hetzelfde meegemaakt, maar die praatte nu om zelf in een beter blaadje te komen met haar mee dus kon ik het echt niet meer had zoveel voor de gedaan altijd)

vriendinnen heb ik wel maar wonen niet in de buurt. het is een eenzaam proces.........
quote:mcshabba schreef op 11 september 2008 @ 21:55:

Volgens mij begint de biologische klok van Elninjoo te tikken, vandaar dat ze zo vaak op de kinderpijler komt. En ondertussen maar zo hard mogelijk ontkennen. Jajaja....ik heb geen biologische klok gelukkig, wees daar maar blij om want ik zou het serieus alleen laten of wat aan doen als ik een volle dag met 'n jankblaag of etterpeuter zou worden opgescheept, laat staan 24/7

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven