Gezondheid alle pijlers

Grijze haar!

03-08-2015 13:50 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft ze, ik krijg er steeds meer, maar nu heeft mijn kleuter er ook een. Opzich geen probleem, maar ik vind haar vergeleken met leeftijdsgenootjes vaak moe. Niet absurd genoeg om iets ernstigs te verdenken, maar wel opvallend. Verder heeft ze nergens last van. Helaas hou ik van googlen en las ik dat kinderen met grijs haar last kunnen hebben van bloedarmoede of een schildklierafwijking. Dat laatste heb ik zelf ook. Is het heel raar om hiermee naar de huisarts te gaan of is het aanstelleritus eerste klas?
1 grijze haar is geen reden om naar de huisarts te gaan, maar onverklaarbaar moe wel. Al moet je dan natuurlijk wel bereid zijn om een paar maand serieus werk te maken van een extreem regelmatig eet- en slaappatroon, want dat zal het eerste advies zijn. Maar een keer bloed prikken om gekke dingen uit te sluiten kan geen kwaad.

Maar 1 grijze haar zou ik daarbij niet noemen, dat is echt heel normaal. (Overigens zijn zulke haren nooit grijs, maar wit, de combinatie met normale haren zorgt voor de grijze kleur). Als ze ze in opvallende hoeveelheden krijgt is het wat anders.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Bloedarmoede is simpel zat om te testen. Deed de huisarts bij mij trouwens standaard als ik er eens met mijn moeder was, omdat ik als kind witter was dan de melkboer.

Als je kind zo vaak moe is, zou ik daar wel even met de huisarts over willen babbelen.
Als jij je er niet gerust bij voelt, zou ik er mee naar de ha gaan. Ik kan me je bezorgdheid ook prima voorstellen.
Ik zou even bellen en de vraag aan de assistente voorleggen.
Wat Vroemmm zegt.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Ok, ik zal morgen even bellen. Grappig dat ik vooral de grijze haar als aanleiding zie icm met de vermoeidheid. Ik zal de grijze haar achterwege laten in het verhaal.
Ik zou die grijze haar juist wel noemen en vergeet vooral ook niet je eigen schildklierafwijking te vermelden. Dan snapt de assistente tenminste waar je ongerustheid vandaan komt. Als je alleen maar vertelt over een beetje vermoeidheid, dan zal ze eerder denken dat zoveel kinderen een beetje moe zijn in de zomer.
Niet dat je niet moet zeggen dat je haar vaak moe vindt, maar noem gewoon álle redenen waarom je je wat zorgen maakt. Dat is het duidelijkst.
Ja, duidelijk. Dat is ook eigenlijk de enige reden waarom ik me zorgen maak, die combinatie. Ik krijg zelf nog zo vaak te horen dat iedereen wel eens moe is, dat ik inmiddels weet dat dat niet het beste argument is.
Ik zou die grijze haar zeker vertellen. Stel dat het belangrijke informatie is? Een kleuter die vaak moe is, vind ik zeker iets om mee naar de dokter te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven