Grijze haar!
maandag 3 augustus 2015 om 13:50
Iedereen heeft ze, ik krijg er steeds meer, maar nu heeft mijn kleuter er ook een. Opzich geen probleem, maar ik vind haar vergeleken met leeftijdsgenootjes vaak moe. Niet absurd genoeg om iets ernstigs te verdenken, maar wel opvallend. Verder heeft ze nergens last van. Helaas hou ik van googlen en las ik dat kinderen met grijs haar last kunnen hebben van bloedarmoede of een schildklierafwijking. Dat laatste heb ik zelf ook. Is het heel raar om hiermee naar de huisarts te gaan of is het aanstelleritus eerste klas?
maandag 3 augustus 2015 om 13:57
1 grijze haar is geen reden om naar de huisarts te gaan, maar onverklaarbaar moe wel. Al moet je dan natuurlijk wel bereid zijn om een paar maand serieus werk te maken van een extreem regelmatig eet- en slaappatroon, want dat zal het eerste advies zijn. Maar een keer bloed prikken om gekke dingen uit te sluiten kan geen kwaad.
Maar 1 grijze haar zou ik daarbij niet noemen, dat is echt heel normaal. (Overigens zijn zulke haren nooit grijs, maar wit, de combinatie met normale haren zorgt voor de grijze kleur). Als ze ze in opvallende hoeveelheden krijgt is het wat anders.
Maar 1 grijze haar zou ik daarbij niet noemen, dat is echt heel normaal. (Overigens zijn zulke haren nooit grijs, maar wit, de combinatie met normale haren zorgt voor de grijze kleur). Als ze ze in opvallende hoeveelheden krijgt is het wat anders.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
maandag 3 augustus 2015 om 14:31
Ik zou die grijze haar juist wel noemen en vergeet vooral ook niet je eigen schildklierafwijking te vermelden. Dan snapt de assistente tenminste waar je ongerustheid vandaan komt. Als je alleen maar vertelt over een beetje vermoeidheid, dan zal ze eerder denken dat zoveel kinderen een beetje moe zijn in de zomer.