werkhumor

03-08-2015 12:59 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft er vast wel eens van gehoord. Van die eigenlijk te flauwe humor op de werkvloer.

Nieuwe medewerkers sturen om een papiermagneet om het o zo belangrijke document dat achter de kast ligt er uit te hengelen.

Het plintentrappetje, de krentenschieter bij de bakker, etc etc.

Nu zijn die voorbeelden wel erg oud, maar ten leering ende vermaeck heb ik wel zin in wat grappige verhalen.

Wie heeft er van die flauwe humor, of goedgelovige collega`s zodat je nog eens een flauw geintje kan uithalen?

Ik trap af:

Bij mijn man kwam er een nieuwe jongen werken. Net afgestudeerd, erg naief en opgegroeid in een zeer gelovig dorp waar hij feitelijk niet veel buiten de dorpsgrenzen kwam. Die jongen konden ze letterlijk alles wijs maken.

Zo hebben ze hem bij aanname gevraagd of hij, wanneer hij een nietje uit een document haalde, deze wilde bewaren in een envelopje in zijn lade. In de zomervakantie zou er een uitzendkracht komen die alle nietjes recht zou maken en ze ze konden hergebruiken.

En ja hoor, de laatste dag voor hij op vakantie ging kwam hij braaf een envelop met verwijderde nietjes brengen voor de uitzendkracht.

Ook hebben ze hem laten mailen naar facilities met de vraag waarom de Irish Coffee in het koffieapparaat was vervangen door koffie verkeerd.

De jongen deed alles braaf en met veel enthousiasme. Mooi om te zien dat hij zich in de jaren wel heeft opgewerkt en uiteindelijk mijn man is gaan vervangen door middel van promotie, toen mijn man ook promotie maakte.

Wie volgt?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ze hebben bij mijn ex, die nooit zijn telefoonnummer kon onthouden en ook nooit zijn mobiel bij zich had trouwens, een keer de opdracht gegeven om een bepaald nummer te bellen. Wat de hele dag onbereikbaar was, ik was die dag ziek thuis en had wel zijn mobiel een paar keer horen overgaan maar geen zin om op te nemen. Komt hij thuis, met een briefje met een telefoonnummer dat hij toch echt die mensen te pakken moest zien te krijgen. Een blik op het briefje en ik vroeg hem of hij nou niet door had dat het zijn eigen nummer was. Geloofde hij niet, was vast toeval dat er zo vaak gebeld was die dag...

Tot hij met mijn mobiel het nummer ging bellen en zijn telefoon weer af ging.
Collega woonde naast een dierentuin. Hij was bij zijn vriendin gaan inwonen. Was eigenlijk niet blij met de locatie, stel je voor dat er iets ontsnapt. De baas begon op een ochtend een keer

" He Jan dat moet schrikken voor jullie zijn geweest. " jan vroeg dasrop wat er dan was. " wist je dat dan niet? Er is een goh hoe heet zo beest ookal weer ontsnapt. WBD hoe heet zo beest?"

Waarop ik braaf estaiocius antwoord. Collega in paniek. Uur later hebben we hem maar uit zijn lijden verlost.

We hadden verwacht dat hij het wel snapte als hij de naam googlede.

Est a iocius is latijn voor is een grapje.
Op mijn werk hebben we soms te maken met buitenlanders. Nieuwelingen kregen dan een telefoonnotitie dat ze de heer Fon Due Pan moesten bellen. 1 collega was goed met accenten en zijn nummer hadden ze dan gegeven. Heel gesprek gehad voor ze er achter kwam wie ze belde.

Helaas ook de flauwe grappen met inkt aan de telefoonhoorn, of de muis van de computer.
Een screenshot maken van het beeldscherm en dan die over het hele beeld uitspreiden, dan lijkt het net alsof de computer is vastgelopen.

Zelfde soort grapje kun je natuurlijk ook uithalen door iemands pc muis te connecten aan jouw pc.

Flauwe humor (vooral onder mannelijke collega's) heb ik veel meegemaakt op kantoor, zoals het meezingen op radio liedjes met eigen mama appelsap teksten (het nummer "Faded" wordt dan "Vervelend" etc). Iemand met plakband rollen helemaal vasttapen aan bureaustoel, iemand vastzetten in het toilet door de WC deur te barricaderen, ik heb het allemaal gezien!

Als we het over werkhumor hebben, deze ontiegelijk flauwe filmpjes vallen wel onder die categorie denk ik: http://www.koopjesloket.nl/koopjesloket-episodes
Wake up. Kick ass. Be kind. Repeat.
quote:Proffeltje schreef op 03 augustus 2015 @ 13:53:

In de horeca stuurden we de nieuweling altijd uit om Corona glazen Bij het restaurant waar ze als eerst heen werden gestuurd, werden ze doorverwezen naar café nr 2, vanuit daar naar café nr 3, etc.

Tot ze na een halfuur met een rood hoofd kwamen melden dat ze ze niet hebben kunnen vinden..

Flauw, maar zoooo simpel vermaak Ik had vroeger een bijbaantje als afwasser en die koks lieten de nieuwe leerlingkok alle restaurants in de buurt aflopen om een kistje golden retrievers. Ik zie hem nog opgewekt vertrekken met z'n lege kistje en terugkomen met een gezicht als een donderwolk. En een leeg kistje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven