Gezondheid alle pijlers

Isoleerkamer

05-08-2015 07:28 58 berichten
Wat 'n lange tijd ben ik hier niet geweest. Shame on me!

Daar lig ik dan, vandaag gaat dag 3 in van m'n isolatie. Ik ben afgelopen maandag opgenomen in het ziekenhuis. Waar ik dacht dat het een buikgriep was, is het toch iets anders. Maar wat dan wel? Niemand lijkt het te weten. Arts denkt infectie aan de darmen. Ontlasting is op de kweek gezet.

Infuus maandag geprikt, want vochttekort. Gisterenmiddag is deze eruit gegaan, er ontstond een rode plek en een bobbel op de plek waar het infuus het lichaam inging.

Ik kan alles eten, alleen komt het er wel uit, deels verteerd, deels onverteerd. Overgeven doe ik dan weer niet. Voel me verder niet ziek. Maar toch lig ik hier

Om niet helemaal gek te worden, ik lig namelijk in een isoleerkamer, (Deuren die als sluizen werken, verpleegkundigen met blauwe jassen en handschoenen aan) ben ik dit maar gaan typen. Ik moet wat 🙈
Alle reacties Link kopieren
In Afrika geweest?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nee.

Waterdunne ontlasting. Dus mag, in verband met eventuele besmetting naar anderen, niet op een zaal liggen.
Sterkte en beterschap, ik hoop voor je dat het niet te lang hoeft te duren!
Beterschap! Hoop dat ze snel weten wat het is!
Dankjulliewel! Ik hoop het ook! Van mij mag het nu ook wel, ben alleen bang dat het nog even gaat duren.
Wat naar. Beterschap!!!!hopelijk hebben ze snel gevonden wat het is en kun je behandeld worden.
Ben jij mijn echtgenoot? O nee, dat kan niet, hij heeft niets bij zich waarmee een internetverbinding kan worden gemaakt, hij ligt ook geïsoleerd, infuus is er inmiddels uit, misschien vandaag uitslag van de tweede kweek.
verba volant, scripta manent.
Beterschap! Wat vreemd dat je je verder helemaal niet ziek voelt. Je zou toch denken dat je je met waterdunne diarree(en dat al een tijdje gok ik, ze nemen je niet zomaar op) behoorlijk belabberd moet voelen. Kweek duurt een week meen ik, doen ze verder nog wat behalve voorkomen dat je uitdroogt?
MarianneDavids:

Heb net m'n bandje gecheckt daar staat V op. Wil straks de rest nog wel even checken hoor 😝..
Had een vriend van mij een tijdje geleden ook aan de hand, bleek EHEC te zijn.
Arts komt zo langs, dus zal waarschijnlijk toch weer infuus worden. In ieder geval dat hoop ik. Verder heel veel drinken etc.

Merk wel dat het voor verpleegkundigen lastig is om langs te komen, maar zodra ik de bel indruk zijn ze er meteen.
Het lijkt wel of er iets heerst. Een kennis had het laatst ook (niet mee in aanraking geweest gelukkig) maar die was eigenwijs, heeft zich volgepropt met Immodium en ORS. Het is wel vervelend dat het soms zo lang duurt eer de uitslag van zo'n kweek er is, ik snap dat ze niet in één oogopslag kunnen zien of het om een virus of bacterie gaat maar een week is best lang.
Eerste deel is al terug hier. Die was negatief. Dus geen salmonella ofzo. Andere deel is afwachten.

Tot nog toe is het maagdarminfectie, maar ik ben bang voor meer. De ontlasting is groen. Daar wordt dan weer niet naar gekeken of het wordt genegeerd.

Nu ligt mijn spijsvertering ook weer net wat anders in elkaar, ik heb een gastric bypass.

Weet nog niet wanneer ik naar huis mag enzo. Alles blijft een beetje onduidelijk. Maar goed, hier ben ik onder constante controle
Tegen de tijd dat ze weten dat het een virus is, is dat al het lichaam uit.
Wat verschrikkelijk, beterschap! Hopelijk mag je snel weer naar huis!
quote:Peacy schreef op 05 augustus 2015 @ 08:50:

Tegen de tijd dat ze weten dat het een virus is, is dat al het lichaam uit.Man krijgt een flinke dosis AB dus dan vermoeden ze dat het om een bacterie gaat maar ze wisten het gisteren nog niet 100 % zeker.
Ik krijg geen AB of andere medicatie .

Lichaam moet dit zelf oplossen.. Nouja.. Maar goed ook, van AB krijg ik altijd een schimmelinfectie.
Hey Peacy, wat rot.

Sterkte daar!
Dus je krijgt alleen maar vocht? Heb je ook het gevoel dat je in de gevangenis zit?
He wat naar, sterkte!

Je mag wel bezoek krijgen? Moeten zij nog extra handelingen doen of zo, handen uitgebreid wassen bijv als ze weer naar huis gaan?
Niet zoenen, verpleging in geel plastic en blauwe handschoentjes?
Moet jij dat ook MD? Hoelang ligt je man daar al en heb je enig idee hoelang het nog gaat duren? Ook voor jou sterkte dan maar.
Amoebe? (Exotische) Vis gegeten in een restaurant?)
Bezoek mag, wel met (hier blauwe) jasjes, handschoenen en handen wassen bij binnenkomst en weggaan.

Ja, echt een gevangenis hier. Zeker als ze door de intercom praten.

Geen exotische dingen gegeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven