Gezondheid alle pijlers

hormonale hoofdpijn?

05-08-2015 10:25 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ook een week voor einde pilstrip al last van steken in de bovenkant van je hoofd?Slecht slapen?

Nog tips behalve paracetamol?
Ik heb (had? al een hele tijd geen last meer) 'hormonale' migraine (denk niet dat het de correcte term is). Ben jaren geleden overgestapt van pil naar mirena. Daar werd het wel minder door maar ging niet weg. Sinds het stoppen met de anticonceptie en mijn zwangerschap (na zwangerschap heel kort pil geslikt maar gestopt wegens bijwerkingen) heb ik er vrijwel geen last meer van. Ik hoop dan ook dat het wegblijft. Mede daarom, maar ook wegens andere bijwerkingen, heb ik mezelf voorgenomen niet meer aan de hormonale anticonceptie te gaan.
Ik gebruik geen anticonceptie, maar heb ik wel altijd twee dagen doffe hoofdpijn als ik ongesteld ben/word. Echt heel vervelend. Stomme hormonen!
Wat eten we vanavond?
Hoofdpijn heb ik bijna nooit, als ik het heb is het in de week voor ik ongesteld moet worden PMS.

Slecht slapen heb ik bijna elke maand een paar dagen in de PMS week.

Het slechte slapen heb ik los gelaten, niet er op fixeren dat je 8 uren MOET slapen, want dat lukt het juist niet. Ik ben er door de jaren heen achter gekomen dat ik prima kan functioneren als ik een poosje slecht slaap. Wel sta ik toch op vaste tijden op en ga ik op vaste tijden naar bed om het niet nog erger te maken.
Ik had heel vaak erge hoofdpijn toen ik de pil slikte. Op advies van de dokter ben ik gestopt met de pil om te kijken of het daardoor kwam, dat bleek zo te zijn. Nu heb ik nog maar zelden hoofdpijn en ik voel me ook beter in m'n vel. Bij mij hielpen zelden pijnstillers. Soms hielp het om een nurofen te nemen en een glas cola. Sterkte, hoofdpijn kan echt vreselijk zijn.
Pil doorslikken? Andere anticonceptie?
Ikzelf niet, maar iemand die ik ken heeft altijd knallende koppijn in haar stopweek. Dus het zal wel bij meer vrouwen voorkomen!
Ik had het toen ik aan de pil was ook, met de Mirena niet maar toen had ik zo'n laag libido dat ik het wel vaak voorwendde.

Nu geen anticonceptie meer, helaas nog meer hoofdpijn, altijd rond mijn eisprong en menstruatie. Wat zijn hormonen toch een fijn iets.
Ik heb ook migraine en slik de pil door.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik had juist veel minder hoofdpijn/migraine toen ik die pil nog gewoon slikte (deed nooit een stopweek) nu ben ik door omstandigheden overgestapt op een spiraal en blijf ik maar hoofdpijn houden. Hoop echt dat het snel wegtrekt.
Ja ik had dat ook,vreselijke stekende hoofdpijn. Stoppen met de pil bleek voor mij de enige oplossing.
Herkenbaar! Net als bij Bruschetta was het stoppen met de pil de oplossing. Nadat ik volledig ben gestopt met anticonceptie heb ik nergens meer last van. Ik denk dat hoofdpijn door hormonen een beetje wordt onderschat, dus ik wens je veel sterkte!
Ik had het altijd tijdens de stopweek van mijn pil, toen ik gestopt was met de pil had ik het tijdens mijn menstruatie en nu ik zwanger ben heb ik het ongeveer 4 maanden lang elke dag.

Vroeger nam ik diclofenac / voltaren en dat hielp vrij goed. Maar nu mag ik dat helaas niet meer nemen.
Ik heb al 33 jaar vaak last van migraine, en bij mij maakt het niet uit of ik de anticonceptiepil slik of niet, dus ben ik er al een poos geleden mee gestopt. Ik kan me werkelijk waar niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een week achtereen hoofdpijnvrij ben geweest, en ben hierdoor dan ook regelmatig depressief. Je leeft niet, maar wordt geleefd. Triptanen helpen ook niet voldoende, alleen de scherpe kantjes gaan eraf, maar helaas ook niet altijd.

Als mijn menstruatie in aantocht is, en rond de eisprong, krijg ik sowieso migraine, minimaal 3 dagen lang, soms 6 dagen.

Ik ga nu een neurostimulator uitproberen, een apparaatje dat de drielingszenuw zou stimuleren door elektrische micro-impulsen af te geven. Gisteravond heb ik het voor het eerst gebruikt.

Ik hoop zo dat dit mij zal helpen om van mijn migraine af te komen, of in ieder geval te verlichten.
Ik heb last van hormonale migraine en door te stoppen met de pil werd het veel erger (vermoedelijk sterk dalend oestrogeen level tijdens en voor menstruatie). Inmiddels slik ik de pil (microgynon 30) 4 strips door, zodat de frequentie van de migraine iig beperkt blijft tot 1x per 3 maanden. Verder hielp niets bij mij. Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven