Twee keer per dag lang clusteren, hoe te doorbreken?

12-09-2008 13:49 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nu 2 maanden, ik geef borstvoeding. Ze komt 's nachts 1 keer, maar overdag is het elke dag weer hetzelfde. Ze clustert van 7 tot 11, slaapt dan 3 a 4 uur en clustert dan nog een keer van 15 tot 20. In totaal heb ik haar gisteren 11 keer gevoed en vandaag zit ik nu al op 7 keer...

Waarom clustert ze? Kan ik er iets aan doen om het te doorbreken? Ik heb namelijk nog een zoontje van bijan 2 en die zit nu de hele dag maar een beetje te wachten tot mama tijd voor hem heeft. Ook normaal mee-eten 's avonds is er voor mij al weken niet meer bij.

Wil haar graag bv geven maar dit houd ik niet lang meer vol. Ik hoop dat iemand een goede tip heeft...
Hier was de tip een draagdoek. Zowel dochter als zoon sliepen de eerste maanden in de draagdoek. En bedenken dat het écht écht écht overgaat.

Slapen in de woonkamer in de wandelwagen deed hier al wonderen.

Heeft ze echt honger of wil ze gewoon bij je zijn?
Pfieuwwwwwwwwwwwwwwwww wat zwaar

Ken het wel van Sarahmeisje, maar dan eendaags. Hier ook de peuter die er bij hing zolang ik aan het voeden was. Zó zielig.

Sorry verder geen tips dus, wel herkenning. Succes!!!
kan best gewoon zuigbehoefte zijn.

laat haar op je vinger sabbelen of geef een speen als je dat wilt.
Wat is clusteren?
Bedankt voor jullie snelle reacties. Draagdoek vindt ze niks helaas. Ze drinkt echt als ik haar bij me aanleg, 20 minuten ofzo. Ik heb heel veel melk, dus heb al zitten denken dat ze alleen voormelk binnen krijgt en dus snel weer honger heeft. Het is al zo'n 4 weken misschien wel langer zo, wordt er een beetje gek van:(
Lactatiekundige inschakelen En wel heel snel!
Clusteren is snel achter elkaar willen drinken. Bij mij zit er steeds tussen de 3 kwartiet tot 5 kwartier tussen het begin van elke voeding, die dan 20-30 minuten duurt.
Misschien kun je een lactatiekundige inschakelen die je wat tips geeft? En die meteen even meekijkt of het allemaal wel goedgaat? Dat scheelt een hoop onzekerheid en misschien pik je er nog wat van op. Want wat betreft die voormelk heb je misschien wel een punt.

Petrokia, clusteren is heel lang achter elkaar vaak willen drinken.
quote:eendtje schreef op 12 september 2008 @ 13:59:

Clusteren is snel achter elkaar willen drinken. Bij mij zit er steeds tussen de 3 kwartiet tot 5 kwartier tussen het begin van elke voeding, die dan 20-30 minuten duurt.

sorry moest hier heel erg om lachen.

FF ontopic, ik zou idd een lactatiekundige inschakelen.
Haha, kwartiet:) Ze je mijn hersens worden opgeslurpt;)
Hoi Eendtje,

Ik zou toch ook aan zuigbehoefte denken. Dat ze echt drinkt wil niet zeggen dat er geen zuigbehoefte is. Als ik mini aanleg bij zuigbehoefte drinkt ze ook echt, gewoon omdat de melk dan komt.

Dat je veel melk hebt lijkt me dan ook een beetje kip - ei, ze drinkt vaak bij je, dus maak jij automatisch meer melk. Gaat het aanleggen wel goed? Ik had zelf een probleem met aanleggen, waardoor Mini inderdaad veel meer voormelk binnen kreeg. Maar Mini had ook veel krampjes daardoor, heeft jouw dochter dat niet?

En als dit al 4 weken zo is, groeit ze dan ook niet naar verhouding erg snel? En wat bedoel je met dat ze de draagdoek niets vindt?

Ik vind het slaapje van 3 a 4 uur overdag ook best wel lang.

Wat ik zou proberen in jouw geval:

7 uur voeden

als ze dan weer honger aangeeft pink of speen

Kijken of ze niet toch wil slapen, evt met speen

half tien / tien uur weer voeden

Bij honger/zuigbehoefte weer speen aanbieden

Kijken of er niet een slaapje gedaan kan worden, zeker niet van 3 a 4 uur, maar 1,5 a 2 uur

Enz enz.

Zal niet meevallen, ben ik bang. Ik moest ook een cyclus doorbreken en heb toen een hele nacht met een krijsend kind rondgelopen. Het was een afschuwelijke nacht. Nu heb ik af en toe eens een onrustig uurtje, maar ik heb mijn dag weer een beetje zelf in de hand.

Sterkte
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ik was trouwens ook bij de lactatiekundige geweest, echt een enorme hulp en eye-opener.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Heb een lactatiekundige gesproken en veel meer dan bevestigen wat ik al dacht kon ze niet. wel fijn even bevestiging te hebben. ik denk zelf dat ik teveel melk heb, waardoor dochter steeds alleen maar voormelk binnenkrijgt bij de eerte voedingen 's ochetnds en dus snel weer honger heet (ze gaf aan dat ik een luxe probleem heb: te veel melk) ga nu door met blokvoeden en afwachten of het beter gaat. kon me niets zeggen over of dit bij 3 maanden over is, of volgende week of over 6 maanden pas. afwachten dus...
Ik lees, dit nu pas, en wilde ook aangeven dat blokvoeden een optie was. In blokken van 3 of 4 uur 1 borst gebruiken, waardoor je kindje ook de vettere melk binnen krijgt en je prductie wat geremt word.

Veel succes!!
Eendtje,

De vele melk kan komen door het vele aanleggen. Dan ga je alleen maar meer 'aanmaken'.

Wat ik hier zou doen is melk afkolven en in flesje geven, dan weet je zeker dat ze genoeg binnen heeft. Als ze dan toch onrustig blijft, inderdaad kijken of het zuigbehoefte is. Maar dan hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken over of ze wel genoeg binnenheeft.

Bij mijn beide kinderen merk/merkte ik dat heel veel drinken leidde tot enorme poepluiers, maar niet tot meer groeien, wat hier ergens werd gesuggereerd.
Dat afkolven is ook een idee, ga ik zo even proberen Maar hoeveel moet ik dan kolven? Als ik teveel kolf, stimuleer ik alleen maar weer, te weinig heeft ze nog honger. Wordt weer even proberen...
Als ik het goed begrijp geef je nu 1 borst per keer? Dan kun je de andere dus "leeg" kolven. Opbrengst is altijd minder dan wanneer je live voedt.
Ik zou niet zo snel gaan kolven omdat je dan de productie alleen maar méér stimuleert. Eén keer goed leegkolven kan wel helpen om de productie te minderen.

Dochter clusterde ook maar dan enkel 's avonds en als oudste al in bed lag. Hier werkte blokvoeden ook het beste: in een blok van drie uur steeds één borst aanbieden, ik paste ook borstcompressie toe om de vette melk naar voren te brengen. Op een gegeven moment was het, zomaar ineens, over en ging ze na de voeding van acht uur voor de nacht slapen. Zalig!
Nee, ga niet bijkolven met de andere borst, dan vergroot ik de productie alleen maar.

Clusteren is gisteren en vandaag doorgeslagen in de hele dag willen drinken, huilen (dochter en ik ook) en niet slapen. Arme dochter, arme ik... Wat we nou met haar aan moeten ik weet het niet meer.
eendtje ik herken het van dochter 2. Mijn dochter wilde op een duur ook alleen nog maar drinken en niet slapen.

Het bleek verborgen reflux te zijn. Dan komt de melk wel terug omhoog en dat is evengoed erg pijnlijk, maar ze spugen niet.

Omdat de voeding dus wel omhoog krijgt, wil je baby'tje steeds weer drinken, want melk verzoet en verzacht dus de pijn.

Dat kan het dus ook nog zijn. Zijn er nog andere dingen die je dochter doet, zoals overstrekken of niet goed weten hoe te liggen om te slapen?
Whatever, I do what I want
bij mij ging het trouwens de nachten ook beter, dan was ze zo uitgeput dat ze toch in slaap viel en kwam ze dus minder voor voedingen.
Whatever, I do what I want
Nou, overstrekken een beetje, liggen gaat wel goed. ZE verslikt zich wel vaak zomaar ineens, als ze gewoon ligt en niet drinkt ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven