Hoeveel kilo aangekomen?

08-08-2015 01:41 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Forummers,

Voordat ik zwanger werd, woog ik rond de 53 kilo (1,65 m). Ben nu ongeveer 26 weken zwanger en weeg al 63 kilo! Ben dus al zo'n 10 kilo aangekomen. Is dit veel?? Ik zag dat je normaal gesproken zo rond de 12 kilo bij komt tot aan de bevalling. Maar ik heb nog best wat weekjes te gaan!
Ik was 33 kilo aangekomen , oke, dat is ongeveer 15 jaar geleden, dat dan weer wel. Ik vind het niet veel hoor in jouw geval.
wij slapen nooit.
Vrouwen met een laag BMI komen over het algemeen meer kilo's aan dan vrouwen met een hoger BMI. Met jouw BMI is 16-18 kilo erbij gemiddeld.

Ik ben ook 1.65 lang en 53 kilo, exact dezelfde cijfers als jij. In mijn eerste zwangerschap ben ik 23 kilo aangekomen!!! Echt heel veel, maar ik deed echt niks geks. Ik at gewoon en bewoog ook voldoende. Gelukkig vlogen de kilo's er daarna ook weer af zonder extra moeite. Ik gaf wel lang borstvoeding. De laatste 5 kilo's bleven wat langer hangen, die had ik al geaccepteerd, maar zijn uiteindelijk ook vanzelf verdwenen. Ik kwam zelfs een kilo lager uit dan mijn startgewicht.

Ik ben nu weer zwanger, ook 26 weken, en er zit alweer 14 kilo bij. Ik heb geen idee waar het zit, maar de weegschaal liegt niet. Maar ik maak mij er niet druk om, ik ga ervan uit dat het straks wel weer verdwijnt. En zo niet, dan ren ik wel een extra rondje door de straat
Ik ben 39 weken zwanger. 1.64 en woog 79 kilo. Ik heb er nu 14 bij. Voor mijn bmi ook niet weinig, maar geen idee waar het zit. Ik ben totaal niet opgeblazen en hou ook niet heel veel vocht vast. Heb alleen een enorme buik met veel vruchtwater en een gemiddeld kind volgens de laatste echo van week 32.
Ik ben 22 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap. Was het daarna binnen negen maand met een minder actieve leefstijl dan ervoor allemaal weer kwijt.

Wat is normaal? Als je maar gewoon gezond leeft is het niet anders toch ?
Ik ben 17 kg aangekomen, vond het heel erg veel, maar het ging beetje vanzelf. Je houdt vocht vast, je houdt makkelijker vet vast, met name rond mn heupen in mijn geval.

Het goeie nieuws: baby is nu 3 maanden en ik ben de kilo's weer kwijt. Ook dat gaat vanzelf

(of door de combinatie borstvoeding geven en zelf geen tijd hebben om te eten)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
30'aangekomen, binnen 8 maanden alles weer er af.

Ik zou tekenen voor 10 kilo bij 26 weken 😁
30 kilo aangekomen de eerste x, zo'n 15 kilo de tweede. Helaas ben ik het zeker nog niet kwijt. Oudste is 3 en ik moet zeker nog 15 kilo.
Ik ben 1:64 en 65 kilo. Tijdens de zwangerschap was ik 9 kilo aangekomen en dat was er daarna ook snel weer af.
13 kilo aangekomen, 4 weken geleden bevallen er is er nu 9 kilo vanaf.

Ik zou me niet te druk maken over die 12-15 kilo die je overal leest, de meeste vrouwen die ik ken waren meer aangekomen en zijn het ook allemaal weer (grotendeels) kwijtgeraakt.
Ik ben van 59 naar 57 gegaan rond week 11 (griep) en uiteindelijk op t einde 74,9. Nee dat is geen 75 .

1 dag na de bevalling stons de teller op 65 en na mn verlof weer opt oude gewicht
1.73 en 59 kilo bij aanvang van 1e zwangerschap.. bijna 30 kilo aangekomen die er binnen 4 maanden weer af waren! (Zonder extra sporten of iets) wel borstvoeding gegeven.

2e kindje bijna 30 kilo aangekomen na 6 maanden terug op gewicht heb 3 kilo laten hangen stond me net iets beter geen bv gegeven.

Laat je niet leiden door de kilo's ik heb een groot deel van mn zwangerschap verziekt door die stomme weegschaal bij de verloskundige. En iedere keer weer gesprekken over gezonde voeding terwijl ik echt gezond at! Tijdens de 2e zwangerschap toen opnieuw de kilo's eraan vlogen en ze hadden gezien dat ik van de eerste snel terug op gewicht was kwamen ze met de verklaring dat het hormonaal moest zijn.. mn 2e zwangerschap was ik dus veel relaxer en de kilo's waren er ook zonder extra sporten of iets weer af. Wel gewoon gewerkt veel gewandeld en 2 kindjes grootgebracht is ook sport toch

ik zou dus zeggen geniet van je zwangerschap! Eet gezond en met mate en let niet teveel op de kilo's maar focus op het kindje in je buik de maanden zijn zo voorbij!

Ik plofte trouwens aan alle kanten uit elkaar was totaal niet mooi zwanger opgeblazen hoofd en voeten enorme kont en mn buik was ook niet zon schattig bolletje maar een toetervan he hallo hier kom ik ach het is goedgekomen......
Meer dan 25 kilo, alles er weer af.
18kg aangekomen en inmiddels 13 er af (baby is 4 mnd).

Maar ik was net voor het zwanger worden 10kg kwijt en op mijn laagste gewicht ooit, dus heel realistisch is het niet om dat weer na te streven.

Bij 26 weken zat ik op +9kg
Ik ben 167 (ongeveer), woog altijd 50 en tijdens mijn zwangerschap 59. Ons zoontje was al 4 kilo en de rest was er een week later al weer af. Enige vervelende vond ik dat hang buikje dat ik overhield, maar zoontje is inmiddels 9 weken en ook dat buikje is zo goed als weg. Succes met de komende/laatste weken!
Ik ben 1.73 en was 63 kg. 13,5 aangekomen, nu na 2,5 week nog 5,5 te gaan. Gewoon redelijk gezond eten meer kun je niet doen. Komt echt wel weer goed hoor!
X
anoniem_7760 wijzigde dit bericht op 11-07-2016 22:53
Reden: .
% gewijzigd
Ik ben zo'n 18kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Ik ben 2 weken geleden bevallen en zit nu nog maar 4kilo boven het gewicht van voor mijn zwangerschap. Het kan er na je bevalling dus erg snel weer af gaan!!

Maak je niet te druk. Gewoon genieten van een stukje ( of reep )chocola mag hoor. Zolang je je niet vol vreet met alles wat los en vast zit, zal het na je zwangerschap niet al te veel moeite kosten om die paar extra kilo's kwijt te raken.
Ik ben 10 kilo aangekomen, was binnen n maand of 4 weg...
23 kilo aangekomen. Dag na de geboorte er al 10 weer af. Na 3 maanden op oude gewicht. En nu -10. Komt goed! Het is warm ook hè. Ik had zeker 10 kilo vocht opgebouwd in de zomer.
Vorige zwangerschap +12 kg bij 26 weken, uiteindelijk + 19 aan t einde...daar waren na de bevalling 8 kg vanaf met veeeeeeel moeite na negen maanden terug op uitgangsgewicht.

Nu 22 weken +4,5 kg!

Hele andere zwangerschap! Misselijk in t begin en gewoon veel minder trek de hele dag. Daarbij probeer ik nu ook minder te snoepen omdat ik niet weer zoveel wil aankomen als vorige keer. Maar dat zit em echt in de extraatjes. Vorige keer had ik een actief beroep en nu zittend dus echt helemaal snappen doe ik het niet...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Ik ben lang en was erg slank voor de bevalling. Met 39 weken was ik 23 kilo aangekomen (daarna heb ik niet meer gewogen). Overigens was ik na een maand of 4 bijna 30 kilo afgevallen en moest ik er tegen eten om er weer een beetje normaal uit te zien.
Ik ben 1.78 meter, weeg 60 kg en kwam 9.5 kg aan. Na 2 weken was ik die kilo's weer kwijt.
Start 1.87 met 73 kilo. Ik heb 99.8 kilo gezien op de weegschaal en toen bevallen ;)

Ik hield heel veel vocht vast, ook pijnlijke handen en polsen ervan. Het was er vrij snel weer allemaal af.
17 kilo erbij en nog 3 weken te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven