Hoeveel kilo aangekomen?

08-08-2015 01:41 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Forummers,

Voordat ik zwanger werd, woog ik rond de 53 kilo (1,65 m). Ben nu ongeveer 26 weken zwanger en weeg al 63 kilo! Ben dus al zo'n 10 kilo aangekomen. Is dit veel?? Ik zag dat je normaal gesproken zo rond de 12 kilo bij komt tot aan de bevalling. Maar ik heb nog best wat weekjes te gaan!
Bij de eerste zwangerschap een kilo of drie en bij de tweede 2,5 kg.

Negen maanden doodziek geweest.

Na de bevalling dik tien kilo lichter en dat vond ik gewedig.

Helaas kwam ik toch weer redelijk snel op mijn oude gewicht van voor de zwangerschap.

Blijkbaar herstelt je lichaam zich vanzelf naar het gewicht dat je voor de bevalling had.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
8 kilo erbij en nog 8 weken te gaan
Ik woog 58 bij 1.72 en weeg nu 71... Moet nog 6,5 week. Het is ook afhankelijk van je startgewicht, lengte en BMI hoeveel je mag aankomen. Ik ben bv nu nog helemaal niet dik al VOEL ik me wel vetter en zit alles wel een beetje strak 😁. Ik ben nu wel aan het opletten dat ik in een vreetbui een boterham pak ipv een Magnum. Eerder lette ik daar niet op, maar ik schrok ook wel even van mijn laatste groeispurt. Hoop het onder de 73 kg te kunnen houden.
1.68, 83 kilo op het moment dat ik zwanger raakte. 6,5 kilo erbij. Een week na de bevalling 14 kilo er af. Het ging zo hard in mijn eerste week na de bevalling dat ik elke dag een ijsje nam (zomer 2013). Door het spuiten van hormonen was ik +5 kilo aangekomen van te voren, dus was erg blij dat dit zo gebeurde
De eerste keer ben ik in totaal wel 25 kilo aangekomen

Nu met bijna 33 weken 13 kilo aangekomen.
Ik weeg trouwens normaal rond de 60 kilo bij 1,71
1.71 18 weken. Tot nu toe bijna 6 kilo aangekomen.

Twee zwangere vriendinnen, de een is net zo groot en nu met 23 weken 10 kilo aan gekomen.

De ander is 1.80 en 16 weken en slechts nog maar 1 kilo aan gekomen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
15 kg afgevallen en na de bevalling 20 kg aangekomen. 2 keer .
Ik werd zwanger en toen woog ik rond de 58 kilo. Bij 7 maanden stond ik op de weegschaal en woog 80 kilo. Ik was daar zo van geschrokken dat ik niet meer op de weegschaal ben gaan staan. Volgens mij word je ook gewogen bij de verloskundige maar ik kan het me niet herinneren (verdrongen . ik denk dat ik plus min 35 ben aangekomen. 4 weken na de bevalling woog ik 70. Ongelovelijk veel vruchtwater en vocht wat ik vast had gehouden. De rest is er met heel veel moeite af gegaan.

Maar ik vrat ook echt alles wat los en vast zat en ik kon op het einde van mijn zwangerschap door bekkeninstabiliteit niet meer lopen. En daar heb ik nog 2 jaar last van gehad. Als ik normaal had kunnen sporten was het er zo af geweest.
25 kilo! En nog steeds 10 teveel! :(
quote:haakje schreef op 08 augustus 2015 @ 09:52:

15 kg afgevallen en na de bevalling 20 kg aangekomen. 2 keer .Dat is oneerlijk zeg!
Nu 3 maanden zwanger en 10 kilo afgevallen. Ben al te zwaar dus dat vind ik niet zo probleem. Nu hopen dat er niet teveel bijkomt!
Bij de eerste (13 jaar geleden) zo'n 8 kilo aangekomen.

Nu 29 weken zwanger en 7,5 kilo aangekomen. Begin van mijn zwangerschap woog ik 54,5 en ben 1.72

Soms vind ik het wel "jammer" dat ik niet echt een buik heb en dat iedereen dat blijkbaar ook tegen me moet vertellen maar aan de andere kant hoeft er straks ook niet zo veel af.
Begon op 53 kg, eindigde op 70 en nu weeg ik 55. 17 in totaal dus aangekomen en al vond ik het veel, de Vk was er blij mee.

Iedereen is anders. Maak je er niet nu al druk om, pas na je zwangerschap kun je er echt wat aan gaan doen.
Ik ben tijdens mijn zwangerschap 6 kilo aangekomen. Van 61 naar 67 kilo. Een week na de bevalling woog ik 59 kilo.
Ik ben met 1.68 begonnen op 64 kilo en een week na de bevalling woog ik 57 kilo..
Start: 1.70 en 77 kg. Na 40 weken: 80 kg. In eerste instantie viel ik juist af, waar ik me wel zorgen over maakte. Ze at me echt op na de bevalling (baby 9 pond) woog ik 68 kg. Inmiddels weer iets meer. Baby blijft een veelvraatje en krijgt nog borstvoeding.
Hier 17 kilo erbij en nog 11 dagen te gaan.
Die weegschaal is best confronterend hè! Ik merk dat ik er best wat moeite mee heb om iedere keer die cijfers te zien, maar weet ook waarvoor ik het doe. Wil om die reden ook niet te streng zijn en er ook van genieten. Laat je niet leiden (en lijden) door de cijfers..het verschilt gewoon echt per zwangerschap en van persoon tot persoon...zoals je hier leest ook al grote verschillen!

Zelf ben ik net als jij 1.65m. Ik woog 57 bij start en nu 71 met nog 5 weken te gaan. Ik hoop dat ik niet al te veel meer aankom, maar weet van mijn vorige zwangerschap dat de laatste weken nog erg hard kunnen gaan! Het is niet anders...
Ik kwam ongeveer 1 kilo per 3 weken aan (met dertig weken zat ik dus rond de 10) en daarna ging het fout (hellp) en kwamen er elke week 3-4 kilo vocht bij. En dat ben ik nooit meer helemaal kwijtgeraakt.

Aankomen is niet erg, dat hoort. En hoeveel je aankomt, is per vrouw toch wel verschillend. Maar net zoals je kind straks een keurige groeicurve volgt, moet jij dat nu ook doen. 10 kilo met 26 weken is echt niet uitzonderlijk.
Bij de eerste 35 kilo aangekomen en bij de 2e 32 kilo aangekomen.

Ook bij mij gaan de kilo's er snel af, mijn jongste is nu 4 maanden en ik heb nog 5 kilo 'teveel'
Ik was 11 kilo aangekomen. 3 dagen na de bevalling thuis weer op de weegschaal gestaan, toen was ik al 8 kilo kwijt. 6 weken na m'n bevalling zat ik weer op m'n oude gewicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven