Hoeveel kilo aangekomen?
zaterdag 8 augustus 2015 om 01:41
zaterdag 8 augustus 2015 om 09:22
Bij de eerste zwangerschap een kilo of drie en bij de tweede 2,5 kg.
Negen maanden doodziek geweest.
Na de bevalling dik tien kilo lichter en dat vond ik gewedig.
Helaas kwam ik toch weer redelijk snel op mijn oude gewicht van voor de zwangerschap.
Blijkbaar herstelt je lichaam zich vanzelf naar het gewicht dat je voor de bevalling had.
Negen maanden doodziek geweest.
Na de bevalling dik tien kilo lichter en dat vond ik gewedig.
Helaas kwam ik toch weer redelijk snel op mijn oude gewicht van voor de zwangerschap.
Blijkbaar herstelt je lichaam zich vanzelf naar het gewicht dat je voor de bevalling had.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zaterdag 8 augustus 2015 om 09:33
Ik woog 58 bij 1.72 en weeg nu 71... Moet nog 6,5 week. Het is ook afhankelijk van je startgewicht, lengte en BMI hoeveel je mag aankomen. Ik ben bv nu nog helemaal niet dik al VOEL ik me wel vetter en zit alles wel een beetje strak
. Ik ben nu wel aan het opletten dat ik in een vreetbui een boterham pak ipv een Magnum. Eerder lette ik daar niet op, maar ik schrok ook wel even van mijn laatste groeispurt. Hoop het onder de 73 kg te kunnen houden.
zaterdag 8 augustus 2015 om 09:35
1.68, 83 kilo op het moment dat ik zwanger raakte. 6,5 kilo erbij. Een week na de bevalling 14 kilo er af. Het ging zo hard in mijn eerste week na de bevalling dat ik elke dag een ijsje nam (zomer 2013). Door het spuiten van hormonen was ik +5 kilo aangekomen van te voren, dus was erg blij dat dit zo gebeurde
zaterdag 8 augustus 2015 om 09:51
zaterdag 8 augustus 2015 om 09:52
Ik werd zwanger en toen woog ik rond de 58 kilo. Bij 7 maanden stond ik op de weegschaal en woog 80 kilo. Ik was daar zo van geschrokken dat ik niet meer op de weegschaal ben gaan staan. Volgens mij word je ook gewogen bij de verloskundige maar ik kan het me niet herinneren (verdrongen . ik denk dat ik plus min 35 ben aangekomen. 4 weken na de bevalling woog ik 70. Ongelovelijk veel vruchtwater en vocht wat ik vast had gehouden. De rest is er met heel veel moeite af gegaan.
Maar ik vrat ook echt alles wat los en vast zat en ik kon op het einde van mijn zwangerschap door bekkeninstabiliteit niet meer lopen. En daar heb ik nog 2 jaar last van gehad. Als ik normaal had kunnen sporten was het er zo af geweest.
Maar ik vrat ook echt alles wat los en vast zat en ik kon op het einde van mijn zwangerschap door bekkeninstabiliteit niet meer lopen. En daar heb ik nog 2 jaar last van gehad. Als ik normaal had kunnen sporten was het er zo af geweest.
zaterdag 8 augustus 2015 om 10:22
Bij de eerste (13 jaar geleden) zo'n 8 kilo aangekomen.
Nu 29 weken zwanger en 7,5 kilo aangekomen. Begin van mijn zwangerschap woog ik 54,5 en ben 1.72
Soms vind ik het wel "jammer" dat ik niet echt een buik heb en dat iedereen dat blijkbaar ook tegen me moet vertellen maar aan de andere kant hoeft er straks ook niet zo veel af.
Nu 29 weken zwanger en 7,5 kilo aangekomen. Begin van mijn zwangerschap woog ik 54,5 en ben 1.72
Soms vind ik het wel "jammer" dat ik niet echt een buik heb en dat iedereen dat blijkbaar ook tegen me moet vertellen maar aan de andere kant hoeft er straks ook niet zo veel af.
zaterdag 8 augustus 2015 om 11:13
zaterdag 8 augustus 2015 om 11:22
Die weegschaal is best confronterend hè! Ik merk dat ik er best wat moeite mee heb om iedere keer die cijfers te zien, maar weet ook waarvoor ik het doe. Wil om die reden ook niet te streng zijn en er ook van genieten. Laat je niet leiden (en lijden) door de cijfers..het verschilt gewoon echt per zwangerschap en van persoon tot persoon...zoals je hier leest ook al grote verschillen!
Zelf ben ik net als jij 1.65m. Ik woog 57 bij start en nu 71 met nog 5 weken te gaan. Ik hoop dat ik niet al te veel meer aankom, maar weet van mijn vorige zwangerschap dat de laatste weken nog erg hard kunnen gaan! Het is niet anders...
Zelf ben ik net als jij 1.65m. Ik woog 57 bij start en nu 71 met nog 5 weken te gaan. Ik hoop dat ik niet al te veel meer aankom, maar weet van mijn vorige zwangerschap dat de laatste weken nog erg hard kunnen gaan! Het is niet anders...
zaterdag 8 augustus 2015 om 11:58
Ik kwam ongeveer 1 kilo per 3 weken aan (met dertig weken zat ik dus rond de 10) en daarna ging het fout (hellp) en kwamen er elke week 3-4 kilo vocht bij. En dat ben ik nooit meer helemaal kwijtgeraakt.
Aankomen is niet erg, dat hoort. En hoeveel je aankomt, is per vrouw toch wel verschillend. Maar net zoals je kind straks een keurige groeicurve volgt, moet jij dat nu ook doen. 10 kilo met 26 weken is echt niet uitzonderlijk.
Aankomen is niet erg, dat hoort. En hoeveel je aankomt, is per vrouw toch wel verschillend. Maar net zoals je kind straks een keurige groeicurve volgt, moet jij dat nu ook doen. 10 kilo met 26 weken is echt niet uitzonderlijk.