Napraattopic deel 34

08-08-2015 16:15 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Roland303 schreef op 08 augustus 2015 @ 18:11:

En op je vaders schoot zitten en dan de auto besturen. Zonder gordel natuurlijk. languit op de achterbank slapen op weg naar huis
quote:consuelabananahammok schreef op 08 augustus 2015 @ 18:15:

Oh zitten we weer op de trip down to memorylane ?

Ik doe niet mee hoor, ik ben nog jong en hip.

Ik ga niets zeggen over saromatoetjes. Boerenbond borden en kwatta'sWarme custardvla met hagelslag en slagroom bij oma..
quote:landylover schreef op 08 augustus 2015 @ 18:15:

Mijn opa had een hanomag bus en als we naar het strand gingen werd er een losse bank in gezet. Altijd ruzie met mijn zus wie er links mocht zitten want daar veerde het het beste als we over de spoorrails reden.

vrienden van mij hebben nog een hanomag bus, echt beschilderd als zo'n hippieding

gaat niet harder dan 80 km/u en dan moet je nog plankgas rijden
quote:Morrigan- schreef op 08 augustus 2015 @ 18:22:

[...]

languit op de achterbank slapen op weg naar huisMet een geruit dekentje over..
En op zaterdagochtend werden er bij mijn oma en mijn moeder en haar zus rollers ingedraaid en dan gingen ze om de beurt onder de droogkap.
Mijn gasten zijn er, ik ga even uit de lucht.
En voor iedereen die nu aan het eten is; eet smakelijk, met als toetje saroma pudding.

Nee, domo vla... in die makkullukuh pakkuh.
iedereen leest mee
Zie net een foto in mijn fotoboek ik was een kleuter en ik stond bij de tafel uit een bak advocaat te vreten..

Mijn moeder heeft ook nog onder de foto geschreven "heerlijke advocaat"
quote:yasmijn schreef op 08 augustus 2015 @ 18:26:

En op zaterdagochtend werden er bij mijn oma en mijn moeder en haar zus rollers ingedraaid en dan gingen ze om de beurt onder de droogkap.

van die schuimrubber dingen inderdaad

maar mijn moeder deed ook wel eens papillotten in mijn haar, dan had ik de volgende dag hele mooie pijpenkrullen
quote:Morrigan- schreef op 08 augustus 2015 @ 18:30:

[...]

van die schuimrubber dingen inderdaad

maar mijn moeder deed ook wel eens papillotten in mijn haar, dan had ik de volgende dag hele mooie pijpenkrullenHier gewoon van een oud laken wat in repen werd gescheurd.
Ik had pijpenkrullen van me eige .
Ze lullen hier over auto's dus ik kan rustig even op mijn telefoon kijken
Mijn oma maakte ook altijd bowl met feestdagen.
En van die ongesteldheidslapjes in de week in een emmer met water in de schuur...Later de witte was koken in een teil op het fornuis. Ieuw dat stonk.

Sweet memories...
quote:yasmijn schreef op 08 augustus 2015 @ 18:34:

[...]

Hier gewoon van een oud laken wat in repen werd gescheurd.dat heette papillotten
quote:cochise schreef op 08 augustus 2015 @ 18:39:

En van die ongesteldheidslapjes in de week in een emmer met water in de schuur...Later de witte was koken in een teil op het fornuis. Ieuw dat stonk.

Sweet memories... niet meegemaakt, maar als ik het zo hoor hoef ik daar niet rouwig om te zijn, bah

Sweet memories... O god ja!
En je ging in de teil. Van zink. Een bad had bijna niemand.
quote:Morrigan- schreef op 08 augustus 2015 @ 18:41:

[...]

niet meegemaakt, maar als ik het zo hoor hoef ik daar niet rouwig om te zijn, bahJa dat gezellige gedoe met advocaatjes en papilottes gaat ook wat ver wb gezelligheid.

Sweet memories... Oh, dat hadden mijn ouders al heel snel gezien. In 1972 stond er bij ons al een hypermoderne Miele voorlader . Maar mijn luiers zijn inderdaad nog uitgekookt in zo'n enorme ketel, op het gas, en dan met zo'n geel roerding erdoor. Ketel heeft daarna nog jaren dienst gedaan als plantenbak.
quote:yasmijn schreef op 08 augustus 2015 @ 18:42:

En je ging in de teil. Van zink. Een bad had bijna niemand.Wij hadden thuis een douche. Mijn oma ook, maar daar was het altijd steenkoud want geen centrale verwarming. Als wij bij oma logeerden gingen we dus altijd de teil in, in de huiskamer voor die ene kachel .
quote:Lady-Voldemort schreef op 08 augustus 2015 @ 18:42:

[...]

Oh, dat hadden mijn ouders al heel snel gezien. In 1972 stond er bij ons al een hypermoderne Miele voorlader . Maar mijn luiers zijn inderdaad nog uitgekookt in zo'n enorme ketel, op het gas, en dan met zo'n geel roerding erdoor. Ketel heeft daarna nog jaren dienst gedaan als plantenbak.Die kookwas kan ik me herinneren bij mijn oma maar mijn moeder had ook een wasmachine, bless her.
quote:Lady-Voldemort schreef op 08 augustus 2015 @ 18:44:

[...]

Wij hadden thuis een douche. Mijn oma ook, maar daar was het altijd steenkoud want geen centrale verwarming. Als wij bij oma logeerden gingen we dus altijd de teil in, in de huiskamer voor die ene kachel .Een kolenkachel. En we hadden een kolenkit achter het huis.
En dit was het lavet.

quote:yasmijn schreef op 08 augustus 2015 @ 18:45:

[...]

Een kolenkachel. En we hadden een kolenkit achter het huis.

Nee, een gaskachel. Met echte vlammetjes.

En we gingen kamperen in Frankrijk, met de auto. De rotzooi die niet meer op het imperiaal of achterin paste werd op de achterbank gestapeld, en dan wij er boven op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven