Zwanger in je Uppie

10-07-2015 09:22 1532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het bespreken van je kinderwens en hoe deze te realiseren in Kind in je Uppie volgt hopelijk Zwanger in je Uppie.

Voor hen die willen verder praten over de zwangerschap en alles erom heen, welkom!

Aan tabellen doen wij niet, maar wat Uppie-info ivm hersenverweking wél:

Chica-1983, dochter geboren 15-01-2016

Wannabe79, uitgerekend 30-06-2016

Gavia, dochter februari 2014, zoon onderweg

Charade, uitgerekend 13-01-2016

Fiepie, zoon uit juli 2015

Frizz, zoon

Jiggles, uitgerekend 29-4-2016

Sunshine76, uitgerekend 09-09-2016

LKN, uitgerekend 18 april 2016

Spring, dochter geboren op 21-12-2015

Wil je ook in het lijstje? Kan! Dik gedrukt verzoek in topic graag.
Oh dan ga ik maar eens met de tram.

Wat heerlijk Fiep, zo'n moeder-kind band opbouwen nog voor de geboorte. Dat gaan wij straks vast ook krijgen.

Voor nu is de behoefte weer wat gezakt. Kijken of ik het nog een maandje vol hou.
Hi meiden! hier ook een buikaaier :-). Ik ben afgelopen week een weekje op stilteretraite geweest. Was al gepland voordat ik zwanger bleek en ben heerlijk uitgerust en bijgekomen. Wel twee kilo aangekomen, sta met mijn 22 weken +3 op 5 kilo nu en dat is volgens mij prima.

Ik voel ons meiske echt heel goed, ze reageert ook echt op dingen. Harde trommels vond ze niet fijn, harpmuziek dan weer wel! ik merk dat als ik haar " vertel" wat er gaat gebeuren die dag ze veel rustiger blijft dan als er onverwachte heftige dingen gebeuren zoals die trommels vorige week. Ze lijkt nu al op haar moeder, alles moet onder controle..

Ik geniet erg van het gebobbel in mijn buik. Ze is vaak wakker als ik lekker rustig lig of zit en dan hebben we echt contact. super bijzonder.

De naam blijft een ding. De paps en ik hebben al minstens vijf keer gedacht dat we eruit waren en dan later toch weer twijfel. Ik had al jaren een naam maar die staat zo hoog in de top 10 dat ik dat ook niet leuk vind en een alternatief vinden, dat ook nog een beetje aansluit bij de namen van haar broertjes en zusjes is best lastig. Maar goed. Vaders is op vakantie en deze mams in spe gaat de komende weken zich lekker druk maken met een verbouwing zodat alles in orde is voor de baby. Als alles lukt is het eind oktober allemaal klaar, zes weken voor de uitgerekende datum!! Ik krijg er steeds meer zin in!

liefs voor allemaal en take care!

xx
Namen is ook best moeilijk! Ineens begin ik die namentopics hier te begrijpen!
Haha, ik heb ooit ook iets gepost in zo'n namentopic en die staat nu standaard bovenaan. Ik hoop dat ze snel een nieuw topic kunnen openen
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Misschien met je het topic even volplempen Fiep.

Hoe gaat het met je kleintje?
Met de kleine gaat het heel goed. Hij drinkt goed aan de borst al zou ik het intussen wel fijn vinden als hij wat meer tijd tussen de voedingen door zou doen maar hij heeft het kennelijk nog nodig

Verder is hij de liefste baby die er ooit is geweest of zal zijn (sorry dames)

En ben ik gewoon vreselijk verliefd op hem
Natuurlijk is hij de liefste 😍

Wat fijn dat het zo goed gaat

Ik kan haast niet wachten tot januari ☺️
Wat een heerlijkheid Fiepie.

Ik kan wel wachten hoor tot januari, begin het zwanger zijn net zo leuk te vinden. Ik kwam vandaag thuis en de schilder had de babykamer ineens al gedaan! Heel mooi vind ik het!
Het zwanger zijn is ook heerlijk, ik geniet er ook heel erg van Ik zie er ook al echt zwanger uit :D

Heb je ook al meubels uitgezocht voor op het kamertje?
Wat fijn dat jullie zo lekker genieten van het zwanger zijn meiden! Hier echt even een paar baaldagen deze week :( Heb nu vakantie en heb zo weinig energie en ben zo moe dat ik er echt even niets aan vind. Slaap zo'n 10 uur per nacht en dan nog 's middag 1 of 2 uur maar helpt allemaal niets, nog steeds geen energie om wat te doen tussendoor. Daarbij begint m'n beginnende buikje me te irriteren en voel ik me dik en opgeblazen, blegh. Zit mezelf dus even behoorlijk in de weg merk ik. Wou eigenlijk van alles doen deze vakantie maar nergens zin in, wou rondneuzen voor leuke namen: geen zin in, wou kijken naar opvangmogelijkheden: geen zin in, wou shoppen voor leuke spulletjes: geen zin in. In plaats daarvan hang ik maar een beetje rond in huis de hele dag, maar dat vind ik eigenlijk ook niks aan.

Pffffff, sorry maar moest even klagen hoor, hopelijk gaat het snel wat beter want vind er nu even niets aan.
Hi Chica,

in die stand zit ik ook even hoor! blijkbaar toch wel erg moe is mijn conclusie en ik geef er maar aan toe. Als je je gaat zitten opwinden daarover kost dat ook weer energie, maar lekker is anders.

tegelijkertijd weet ik uit mijn burn-out periode ook nog wel dat juist in beweging komen van iets wat echt wel leuk ook weer energie geeft dus wat is wijsheid?

zet em op!
Ik breek even in.. Hihi..

Leuk om met jullie mee te lezen hoe het allemaal gaat.. En hoe jullie er mee omgaan!

Rondkijken kan ook online Chica, vind ik net zo leuk! Hopelijk krijg je snel wat meer energie!
If destiny speaks, I don't ask questions..
quote:char-ade schreef op 14 augustus 2015 @ 09:16:

Het zwanger zijn is ook heerlijk, ik geniet er ook heel erg van Ik zie er ook al echt zwanger uit :D

Heb je ook al meubels uitgezocht voor op het kamertje?

Ik heb al twee (!) bedjes: een co-sleeper en een ledikantje. Ga gewoon beiden neerzetten. Ik heb verder echt alles al in huis, behalve een commode en kledingkast. Oh ja en een lamp en een kleed wil ik. En een schommelstoel!

En jullie?
quote:Chica-1983 schreef op 14 augustus 2015 @ 13:59:

Wat fijn dat jullie zo lekker genieten van het zwanger zijn meiden! Hier echt even een paar baaldagen deze week :( Heb nu vakantie en heb zo weinig energie en ben zo moe dat ik er echt even niets aan vind. Slaap zo'n 10 uur per nacht en dan nog 's middag 1 of 2 uur maar helpt allemaal niets, nog steeds geen energie om wat te doen tussendoor. Daarbij begint m'n beginnende buikje me te irriteren en voel ik me dik en opgeblazen, blegh. Zit mezelf dus even behoorlijk in de weg merk ik. Wou eigenlijk van alles doen deze vakantie maar nergens zin in, wou rondneuzen voor leuke namen: geen zin in, wou kijken naar opvangmogelijkheden: geen zin in, wou shoppen voor leuke spulletjes: geen zin in. In plaats daarvan hang ik maar een beetje rond in huis de hele dag, maar dat vind ik eigenlijk ook niks aan.

Pffffff, sorry maar moest even klagen hoor, hopelijk gaat het snel wat beter want vind er nu even niets aan.Hee klagerd! Dat is wel herkenbaar hoor. Ik heb momenteel goeie energie, maar ik kon mezelf ook erg in de weg zitten met die vermoeidheid. Ik heb uiteindelijk maar de wijze raad opgevolgd van ex-zwangeren om me gewoon helemaal neer te leggen bij die vermoeidheid. Je doet er namelijk toch niks aan. Voel je je intussen misschien al wat beter?
Chica,

Jouw klacht klinkt heel bekend! Ik ben mijn hele zwangerschap ontzettend moe geweest. Had van te voren bedacht wat ik allemaal wel niet kon doen terwijl ik prachtig zwanger zou zijn maar dat is niet gelukt.

Op een gegeven moment heb ik maar geaccepteerd dat ik niet blakend en stralend zwanger zou zijn en aan mijn moeheid toegegeven.

Dat bracht behoorlijk wat rust met zich mee.

Dominant heeft helemaal gelijk! Je kan heel veel online doen. Ik heb voor het kamertje bv veel op pinterest gezeten om inspiratie op te doen. Veel

Spulletjes via marktplaats gekocht en ook veel gekregen toen mijn omgeving eenmaal wist dat ik zwanger was.

Nog een tip, accepteer de hulp uit je omgeving. Ik heb gemerkt dat veel mensen graag betrokken willen zijn dmv helpen klussen/ sjouwen/ schoonmaken/ koken. Probeer niet alles zelf te doen maar maak daar gebruik van!
Hebben jullie ook veel spullen gekregen? Ik krijg van alles (tweedehands) alsof het heel vanzelfsprekend is, maar ik heb toch de neiging dan weer een cadeautje voor diegene te kopen. Hoe lossen jullie dat op?
Dat had ik ook Frizz, ik heb mijn hele leven altijd mijn eigen zaakjes geregeld maar vanaf toen ik zwanger was willen mensen voor me zorgen.

Ze willen er echt niets voor terug hebben heb ik gemerkt, dat ze deel van dit alles mogen uitmaken is vaak beloning genoeg.

Ik heb sommige mensen wel beloond door ze mee te nemen voor een high tea of een lunch/ borreltje. Zo voelde ik me ook niet zo bezwaard
quote:spring1977 schreef op 14 augustus 2015 @ 17:29:

tegelijkertijd weet ik uit mijn burn-out periode ook nog wel dat juist in beweging komen van iets wat echt wel leuk ook weer energie geeft dus wat is wijsheid?

Dit is nou net een beetje waar ik ook tegenaan loop. Inderdaad op advies van mijn omgeving de afgelopen dagen echt toegegeven aan de vermoeidheid. Maar dan zit ik mezelf dus blijkbaar erg in de weg. Maar ik ben wel iemand van uitersten dus het is of gewoon door alsof er niets aan de hand is en echt kapot zijn eind van de dag, of dus toegeven aan de vermoeidheid en mezelf enorm in de weg zitten. Denk dat ik iets meer de balans moet zoeken ipv het ene of andere uiterste... Volgende week ook nog vakantie en heb nu voor iedere dag iets opgeschreven om te doen (b.v. bezoekje kapper) en dan mag ik de rest van de dag niets doen, misschien dat dit een iets betere balans is voor mij. En dat accepteren van hulp uit mijn omgeving vind ik echt heel moeilijk, misschien inderdaad toch ook maar eens over mn trots heen stappen en wel ingaan op de diverse aanbiedingen....

Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt hoor! En bedankt voor de tips meiden Voelt toch fijn om even met jullie te delen!

Ow en over krijgen van spullen, ik heb ook heel veel gekregen! Zoveel dozen dar ik ze nog niet eens allemaak heb uitgepakt of bekeken en er is nog veel meer onderweg wordt me telkens verteld haha. Erg leuk en lief! Maar vind toch ook wel leuk om zelf nog dingen te kopen hoor, dus dat wil ik zeker nog gaan doen!
hi chica,

lijkt me helemaal de goede weg dit! bejaardenstand aan noem ik het maar

Ik krijg ook ontzettend veel, weet bijna niet waar ik het weg moet zetten omdat er nog veel verbouwd moet worden. Ik heb de plannen allemaal wel klaar maar de bouwvakkers op elkaar afstemmen en regelen is nog best een klusje. wel heel leuk. als alles lukt is het op tijd (6 weken voor de uitgerekende datum) klaar

familiewieg en cosleeper zijn er dus dat is het voornaamste en bugaboo en maxicosi heb ik nieuw gekocht. vond ik gewoon heel erg leuk.
quote:thefiepie schreef op 14 augustus 2015 @ 18:53:

Dat had ik ook Frizz, ik heb mijn hele leven altijd mijn eigen zaakjes geregeld maar vanaf toen ik zwanger was willen mensen voor me zorgen.

Ze willen er echt niets voor terug hebben heb ik gemerkt, dat ze deel van dit alles mogen uitmaken is vaak beloning genoeg.

Ik heb sommige mensen wel beloond door ze mee te nemen voor een high tea of een lunch/ borreltje. Zo voelde ik me ook niet zo bezwaard

Tja maar hoe doe je dat dan met mensen die je niet kent of waar je niet mee wil lunchen?

Ik denk dat ik mijn maxi-cosi-gever anders maar een zak drop en een cadeaubon geef?
Chica ik denk dat je helemaal niet persé actief moet blijven, je kindje vraagt gewoon ontzettend veel energie van je nu. Prima als je iets wíl doen dagelijks omdat jij je daar fijner bij voelt, maar niks moet.

Ik ben al geboortekaartjes aan het uitzoeken! En vandaag ook aangemeld voor kraamzorg. Hebben jullie dat al gedaan?
Kraamzorg heb ik al geregeld ja

En ik wil de geboortekaartjes zelf gaan maken 😊 Een vriendin ontwerpt iets voor op de voorkant (geen idee nog wat ze in haar hoofd heeft). Dat ontwerp wil ik als stempel laten maken en dan koop ik blanco kaarten en dan stempel ik de voorkant en in de binnenkant komt san een mini-ontwerp van haar ontwerp en de tekst (nog geen idee wat). En dat print ik gewoon op een inlegvel, die ik vervolgens vastnaai aan het kaartje Haha ik moest het even kwijt want ik wil het met niemand delen :D Het kaartje blijft een verrassing voor iedereen!

Ik ga nog vanalles van vrienden krijgen en ik denk dat ik ze in november uitnodig om bij mij te komen eten en dan kunnen ze een biertje/wijntje drinken. Lekker makkelijk en dan heb ik dat in ene keer gehad ;)
Wat onwijs leuk Charade! Alleen, ga je zitten naaien in je kraambed?

Oh ja met vrienden is dat ook weer anders. Ik krijg spullen van niet-vrienden!
Eens hoor Frizz, dat ik denk dat dit voor mij een goede modus is hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat voor anderen ook zo is. Iedereen moet het lekker op haar eigen manier doen, waar zij zich goed bij voelt

Yes, kraamzorg hier ook al geregeld, moest voor de vorige controle bij de vk al. Vond dat zelf echt belachelijk vroeg haha.

Leuk charade dat je ze zelf gaat maken! Super creatief hoor!

Ik bedank de gevers van alle spullen ook met iets leuks samen doen (high tea ofzo). Maar neem alleen spullen aan van familie en vrienden waar ik dat ook mee wil doen. Spullen van niet vrienden en familie, daar bedank ik vriendelijk voor hoor.
Ik heb maar gewoon op basis van de website een kraambureau uitgekozen. Ik heb pas maandag weer controle in het ziekenhuis, na wéken, en nog geen enkel advies over wat dan ook gehad.

Ik ga nog even chillen voor ik weer op pad moet. Voordeel van weekend, lekker op de bank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven