Zwanger in je Uppie

10-07-2015 09:22 1532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het bespreken van je kinderwens en hoe deze te realiseren in Kind in je Uppie volgt hopelijk Zwanger in je Uppie.

Voor hen die willen verder praten over de zwangerschap en alles erom heen, welkom!

Aan tabellen doen wij niet, maar wat Uppie-info ivm hersenverweking wél:

Chica-1983, dochter geboren 15-01-2016

Wannabe79, uitgerekend 30-06-2016

Gavia, dochter februari 2014, zoon onderweg

Charade, uitgerekend 13-01-2016

Fiepie, zoon uit juli 2015

Frizz, zoon

Jiggles, uitgerekend 29-4-2016

Sunshine76, uitgerekend 09-09-2016

LKN, uitgerekend 18 april 2016

Spring, dochter geboren op 21-12-2015

Wil je ook in het lijstje? Kan! Dik gedrukt verzoek in topic graag.
Heb je nu wel een wat beter gevoel bij het ziekenhuis Frizz? Hopelijk alles morgen goed op je controle! Hoe ver ben je nu? Ik vind trouwens de controles bij de vk ook niets voorstellen hoor. Altijd wegen, bloeddruk meten en dan hartje luisteren ( wat overigens bij mij tot nu toe nog steeds niet gelukt is, dus dan even heel kort echo). En dat is het hoor, stelt dus ook niets voor qua advies en info.
Tja ik vind het nog moeilijk te beoordelen hoor, ik voelde me aan de telefoon in ieder geval heel erg serieus genomen door de gynaecoloog en vond het fijn dat ik meteen nog een echo kreeg. Ben wel benieuwd hoe het morgen gaat. Wil ook even bespreken dat ik toch soms wel moeilijk loop en pijn heb in mijn onderrug/bovenbillen. Checken of dat niet wijst op bekkenproblemen.

Ik had gister trouwens voor het eerst écht wat ze een harde buik noemen denk ik. Keihard aan alle kanten en een heel onaangenaam gevoel.

Chica bespreekt ver verloskundige niets over keuze kraamzorg, hoe je je voelt, waar je wil bevallen enz enz?
Hm, heel benieuwd dan hoe het morgen gaat. Hopelijk gaat het goed en voel je je wel fijn bij deze gyn. Het klinkt in ieder geval al een stuk beter dan eerst. Oei vervelend zo'n harde buik! Ging het wel snel weer over?

Ehm nou niet echt nee. Tijdens de intake moest ik aangeven waar ik wil bevallen, daar hebben we verder geen gesprek ofzo over gehad met voors en tegens enzo. Kraaamzorg kreeg ik een stapel folders over mee, kon op hun websites meer info opzoeken en moest dan volgende controle doorgeven welke ik had gekozen. Hoe ik me voel heeft ze nog nooit gevraagd eigenlijk.... Vorige controle zouden we het hebben over de info van de 20 weken echo. Dat kwam neer op een folder en de mededeling 'als er nog vragen zijn kun je altjjd bellen'. Begrijp me niet verkeerd, vind mn vk echt een lieverd maar info en advies geven bestaat bij haar vooral uit het geven van folders en websites met meer informatie. Kan trouwens wel alles vragen hoor, maar krijg altijd een beknopt antwoord en dan de tip waar ik meer info kan vinden op internet. Misschien veranderen de controle nog wel als ik wat meer op het einde loop en dat we dan echt meer zaken bespreken, maar voor nu is dat eigenlijk niet zo.
Ik denk dat het belangrijkste is of je je daar wel of niet fijn bij voelt.

Ik verwacht eigenlijk wel dat ik morgen kan bespreken hoe ik me voel.
Ik krijg ook nooit iets bijzonders te horen bij de verloskundige eigenlijk..

Ze vraagt hoe ik me voel en of ik nog vragen heb. En dan is het inderdaad bloeddruk meten, wegen en naar het hartje luisteren. Ik sta na 10 minuten weer buiten eigenlijk.. Ik krijg ook telkens folders mee over vanalles (eerst kraamzorg, later combinatietest, 20 weken echo..) Ik moet nog een folder krijgen over negatieve resus C want die had ze toen niet bij zich. Een beetje beschamend maar Google heeft me veel informatie gegeven

Ik maak me nog nergens druk om en heb nog steeds alleen maar last van vermoeidheid, dus ik klaag niet

Ik ben wel blij als ik de 20weken echo krijg en mijn uk weer even kan zien. Ik heb er heel veel behoefte aan om te weten dat alles goed gaat en om even te kijken
Maar dat is toch vrij normaal denk ik Charade? Dat verwacht ik wel, dat wordt gevraagd hoe je je voelt en of je nog vragen hebt.

Ik heb hetzelfde hoor betreft die 20 weken echo. Stiekem toch weer een beetje spannend, morgen controle. Wat als...?
Alles was prima. Was een afspraak met twee verpleegkundigen die ruim de tijd voor me hadden, vroegen hoe ik me voelde en veel info gaven. Ook al over het geboorteplan begonnen. Fijn! Hartje mooi horen kloppen (ik hoopte stiekem dat ik een echo moest net als jij Chica! ).
Fijn dat je bezoek zo goed is verlopen Frizz! Jammer alleen dat je geen echo hebt gehad maar de 20 weken echo komt ook steeds dichterbij toch? Wanneer is dat?

Qua kraamzorg zou ik als ik jou was eens om me heen vragen naar ervaringen. In mijn omgeving is er best een groot verschil in kwaliteit tussen de buro's. Zo krijg je bij de een 3 verschillende kraamverzorgenden over de vloer terwijl je bij de ander er een toegewezen krijgt die er de hele week is.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
In mijn omgeving heeft niemand een baby dus dat is een beetje lastig. Op de site staat dat ze er zorg voor dragen dat je je hele kraamperiode maar 1 kraamzorgster hebt. Dus ik ga ervan uit dat dat echt zo is en speel bij de intake de alleenstaande kaart nog wel even.

Over ruim 3 weken de 20 weken echo!

Wat een hoop geregel allemaal trouwens zeg!
Ik heb vanmiddag (in bed ) liggen googlen naar zwangerschapscursussen. Die worden dus niet vergoed door mijn zorgverzekering weet ik intussen. Helaas. Ik dacht dat er wel ergens iets te vinden zou moeten zijn speciaal voor alleenstaanden, maar nee. Ik zie één keer hypnobirthing voor alleenstaanden, maar op zo'n anderhalf uur rijden afstand. Balen zeg! Volgens het ziekenhuis moet ik wel een knoop doorhakken omdat alles zo rond de 20 weken begint.
Wat fijn dat je controle goed was Frizz! En fijn dat ze echt de tijd voor je namen! Haha, stiekem ben ik dan weer jaloers op jou dat je het hartje hebt gehoord en ik nog niet haha. Ik mag woensdag weer op controle dus ga er vanuit dat ik dan ook eindelijk het hartje mag horen.

Ik had vandaag mijn 20 weken echo en alles ziet er goed uit gelukkig! Toch weer een hele opluchting. En het is nu nog een keer bevestigd: het is een meisje
Mijn vk vraagt hoe het met me gaat maar doet niks met de info...

Folders aan het begin gekregen... Over de negatieve resus eigenlijk verder niks gehoord. Moest ik googlen idd!

Ik heb gekozen voor zwangerschaps haptonomie. Wel duur maar ik vind het het waard. Zo'n massale pufcursus is niks voor mij. Dit zullen 4 privé sessies zijn puur voor mij en m'n kindje!
Chica wat fijn dat de 20 weken echo goed was! Is toch altijd even spannend!
Ik wist niet dat je een meisje verwachtte Chica, past wel! Een Chica voor chica! Haha

Ik heb vanaf week 28 zwangerschapsyoga gedaan bij iemand die hier in de buurt hoog aangeschreven staat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er tijdens mijn bevalling heel veel aan heb gehad. Ook het contact met de andere meiden was en is superfijn
Haha inderdaad een Chica voor Chica Ben vooral blij dat alles goed is, was toch best wel een beetje zenuwachtig hoor!

Ik ga ook zwangerschapsyoga doen, begint eind oktober. Werd me ook aangeraden door ex zwangeren uit mijn omgeving, die hebben er veel aan gehad zeggen ze. En het contact met andere meiden lijkt me ook leuk. Ik twijfel nog om ook te gaan zwangerschapzwemmen, wil niet teveel doen naast al fulltime werken. Maar dat zwemmen lijkt me wel lekker relaxed eigenlijk...
Oh zwemmen is heerlijk! Ik heb geen zwangerschapszwemmen gedaan hoor maar mijn sportschool heeft een zwembad en daar heb ik sinds mijn verlof 2/3 x per week in gelegen.

Ik deed niet veel, alleen maar dobberen en ervan genieten dat ik even gewichtloos was. Dat is in die laatste weken zo fijn want dan wordt het fysiek echt zwaar.
quote:Chica-1983 schreef op 17 augustus 2015 @ 19:39:

Wat fijn dat je controle goed was Frizz! En fijn dat ze echt de tijd voor je namen! Haha, stiekem ben ik dan weer jaloers op jou dat je het hartje hebt gehoord en ik nog niet haha. Ik mag woensdag weer op controle dus ga er vanuit dat ik dan ook eindelijk het hartje mag horen.

Ik had vandaag mijn 20 weken echo en alles ziet er goed uit gelukkig! Toch weer een hele opluchting. En het is nu nog een keer bevestigd: het is een meisje

Wat fijn dat alles goed is! Luisteren ze tijdens je echo's dan niet naar het hartje eigenlijk? Dat deden ze bij mijn laatste echo wel.

Yoga is wel m'n tweede keuze, maar zou graag hypnobirthing doen. Al krijg ik daar wel het boek en de cd's van, die misschien kan ik zelf een beetje combineren. Zwemmen in de laatste weken lijkt mij ook heerlijk!
Yes alles is goed!!! Heel fijn chica! Ik begin langzaam al een beetje nerveus te worden terwijl ik pas volgende week woensdag aan de beurt ben ;)

Jullie zijn al goed bezig met de cursussen, ik heb me nog helemaal nergens in verdiept :| Oeps 😁

Ik ga vandaag eens mijn verzekering nakijken want ik geloof dat ik wat vergoed krijg, al heb ik geen idee wat.. Het liefst ga ik zwangerschapszwemmen, ik zwem toch al 1 keer in de week en met andere dames lijkt het me heel gezellig Het warmere water lijkt me ook niet verkeerd ;)
Charade dat komt omdat ze gister in het ziekenhuis dat aan mij vroegen. Ze liet zien dat ze een hele checklist met mij afnemen en één ervan is of ik een cursus ga doen. Volgende keer komen ze daarop terug, ze adviseren namelijk om het wel te doen. Iéts dan.
Ik ben met week 16 aan een yogacursus begonnen juist omdat ik echt behoefte had aan het "vrouwengetut". Verder ga ik vandaag naar een haptonoom, meer omdat ik telkens toch behoorlijk gestressd ben en last heb van alle hormonen dus ik hoop daar wat meer tools te krijgen om te kunnen onstpannen.

De kleine groeit gelukkig goed dus dat is fijn nu mama nog wat meer rust en dan is alles perfect. Vorige week had ik voor het eerst een minibeetje bloeding en sindsdien ben ik echt rustiger aan aan het doen. mijn lijf vraagt er ook om dus daar luisteren we maar naar he!
quote:Frizz schreef op 17 augustus 2015 @ 21:24:

[...]

Wat fijn dat alles goed is! Luisteren ze tijdens je echo's dan niet naar het hartje eigenlijk? Dat deden ze bij mijn laatste echo wel.

Ehm nee, hebben ze nog nooit gedaan bij een echo. Wist eigenlijk niet eens dat dat kan...

Ben er trouwens ook achter dat ik de kleine zo af en toe voel! Heel bijzonder gevoel, kan het ook niet precies beschrijven maar erg leuk!

Fijn dat het zo goed gaat Spring! En tja, dat rust blijft toch wel lastig he.... wel goed dat je merkt dat het je wel goed doet als je wat rustiger aan doet.
Ik weet nu niet meer hoé ze het deed, maar volgens mij had mijn echoscopiste gewoon geluid op dat echo-apparaat zitten en heeft ze dus eventjes de boxjes aangezet. Geen extra apparaat ofzo.

Wat leuk dat je je meisje voelt Chica! Nog even en ze reageert ook op je (althans, dat zeggen ze ).
M'n controle was helemaal goed en eindelijk het hartje gehoord Meteen even los gegaan met shoppen van positiekleding en de eerste babyspulletjes, zo leuk!
Heerlijk Chica! Ga maar lekker los met shoppen enz! Vond/ vind ik ook zo fijn
Wat heerlijk Chica!

Mij werd vandaag verteld dat ik een Koeka voetenzak moet voor in de maxi cosi. Die dingen zijn 75 euro!

Maar dat is dus nu even mijn projectje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven