Gezondheid alle pijlers

Ik moet iets ondernemen.... Operatie of wat?

24-06-2014 20:44 324 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarschuwing vooraf; ik heb een pesthumeur, dus dat kleurt de toon van dit topic misschien ietwat

Maar goed, wat ik zeg, er moet IETS gebeuren.

Ik voel me al een tijdje futloos, vervelend, moe, soms wel oké en vol energie, dan weer compleet uitgeput.

Vandaag ben ik dus met vage klachten naar de dokter geweest en er kwam in elk geval uit dat mijn bloeddruk veel te hoog is. Wat ik raar vind, want dat is nooit zo geweest.

Maar goed, hij was nu idd veel te hoog en hoewel het waarschijnlijk mede te wijten is aan een hoop stress momenteel moet daar wel iets aan gedaan worden.

Ik heb pillen gekregen en moet donderdagmorgen nuchter terug komen om bloed te prikken om te kijken wat er verder mis is.

Nu komt het euvel; ik ben veel te dik.

En natuurlijk heeft dat met die bloeddruk te maken, het zal zelfs de hoofdreden zijn natuurlijk.

En ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb al duizend pogingen ondernomen om af te vallen en het lukt niet. Punt.

En natuurlijk ligt dat aan mezelf, maar ik zal dan wel niet sterk genoeg zijn ofzo.

Ik heb met de huisarts gepraat over onder andere de mogelijkheid om een gastric bypass te laten doen, of eventueel een maagband omdat dat natuurlijk minder ingrijpend is.

Ben daar een jaar of wat geleden al serieus over bezig geweest, maar toen toen nog eens op eigen kracht proberen af te vallen.

Ik viel een paar kilo af, ketste het plan voor de operatie af omdat ik er te schijterig voor ben en inmiddels zijn die kilo's er gewoon grotendeels weer aan.

Slap? Natuurlijk. ik had in elk geval die kilo's er af moeten houden en me een schop onder mijn hol moeten geven, maar dat is niet gebeurd.

En nu sta ik op een punt dat ik me gewoon echt niet goed voel, en dat er iets moet gebeuren.

Enerzijds ben ik nog steeds doodsbang voor een eventuele operatie, anderzijds weet ik dat er iets moet veranderen.

Ik ben 29 en ik wil niet voor mijn 40e dood zijn omdat mijn hart het begeven heeft.

En nu wil ik van jullie graag horen dat er of een toveroplossing is, of dat die operatie waar ik zo tegen op zie écht wel een goed idee is.

Ik heb altijd geroepen dat snijden in een gezond lichaam ook zo gek is, maar je komt uiteindelijk op een punt dat je lichaam helemaal niet zo gezond meer is. En wil je dat niet voor zijn?

Wat wil ik met dit topic? Niet zoveel. Even van me afschrijven en misschien een andere opinie, ofzo?

Zijn er hier mensen die een gastric bypass / maagverkleining ondergaan hebben? Zouden jullie het me aanraden of absoluut niet?

En wie geeft me gewoon even een knuffel voor mijn rothumeur?
668, the neighbour of the Beast
quote:daisydippy schreef op 11 augustus 2015 @ 22:40:

Nou calvijn volgens mij zit jij te vertellen dat jij juist geen grip hebt op je uiterlijk. Vlek op vlek?

Nee, en daarom ga ik dit traject in. Ik ga er dus iets aan doen 💡

Eten/voedsel is mijn 'vijand', ik houd dus niet van eten.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 augustus 2015 @ 22:49:

[...]

ook het traject waarbij wordt gekeken naar psychische en sociale factoren is heel belangrijk.

En met een operatie wordt dat traject dus ook vergoed.

Wat iemand eerder al in dit topic schreef, die psychologische hulp vergoed men ook alleen in combinatie met een ingreep omdat dan de slagingskans immens veel groter is.

Zonder die begeleiding zou ik het ook niet willen, omdat ik weet dat ik mijn levensstijl drastisch aan moet passen....
succes. het lijkt mij een heel zwaar en moeilijk traject.
Oh, nog van die lastige dingen.

Wij hebben een camper en douchen in zo'n klein hokje gaat ook lang niet zo lekker net maat 50.

Nooit op een klapstoel / vissersstoeltje durven zitten uit angst om er doorheen te zakken.

Een dag naar de sauna gaan en bang zijn dat het ligbed je gewicht niet houdt.

Een bordje tegen komen, maximaal gewicht 100 kg.

Het opstapje van de camper wat bij mij altijd door buigt als ik er op sta. Bij mijn man niet.

En zo kan ik zoveel voorbeelden noemen van dingen waarbij je overgewicht je beperkt...
Dankje Meds! Ik zie er ook heel erg tegen op, maar wie weet

Ik geloof niet dat ik ooit op jouw avatar ga lijken maar wie weet staat er over een jaar wel een herboren Marels
Waar zie je precies tegen op Marels?

De operatie of het omgooien van je leven mbt eten?
quote:daisydippy schreef op 11 augustus 2015 @ 22:39:

Empathie genoeg! Maar een ander geluid anders dan ja goed idee vooral doen is hier wel op zijn plaats. Zat nadelen. Just stop eating. En mensen die obese zijn en durven te beweren liever niet te eten? Hoe geloofwaardig ben je dan?

Als je het ergens niet mee eens bent kun je dat op een normale manier zeggen. Jij mag best een tegengeluid geven, maar wel op een normale manier. Blijkbaar is dat ontzettend moeilijk voor je. Ik zie in je profiel dat je 37 bent, maar je bent net een puber die denkt met een grote bek 'stoer' te doen en iemand die denkt er onder het mom van 'eerlijkheid' alles uit te kunnen gooien.

Je hebt werkelijk waar geen idee waar je over praat. Echt, ik zou van alles kunnen typen nu, maar voor jou riskeer ik geen ban.

Jij hebt nog heel veel te leren. Heel veel!
quote:Marels schreef op 11 augustus 2015 @ 23:01:

Dankje Meds! Ik zie er ook heel erg tegen op, maar wie weet

Ik geloof niet dat ik ooit op jouw avatar ga lijken maar wie weet staat er over een jaar wel een herboren Marels Ik hoop het voor je. Ook voor Calvijn.
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 augustus 2015 @ 23:25:

[...]

Ik hoop het voor je. Ook voor Calvijn.Dank je wel, vind ik erg lief van je
quote:Marels schreef op 11 augustus 2015 @ 22:39:

Er is onlangs een Engels onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat het op eigen kracht bereiken van een gezond gewicht voor mensen met morbide obesitas gewoon nagenoeg onmogelijk is.

Ik geloof dat minder dan 5 procent van de mensen met een bmi van boven de 40 dat maar lukt.

Vijf kilo afvallen op eigen kracht kun je blijkbaar wel op doorzettingsvermogen. 40 kilo niet.

Mensen die een operatie ondergaan doen dat niet voor de lol of omdat het makkelijker is dan lijnen. Die doen dat omdat een gastric bypass in Veel gevallen de enige echt blijvende oplossing is voor hun overgewicht.

Dat onderzoek is dan echt onzin. Kijk eens hoeveel mensen zijn afgvallen. 40, 50, 60, 100 kilo.......

Het is een smoes om je hier achter te verschuilen.
Nou nou minimouse ik zie dat ik een gevoelige snaar geraakt heb blijkbaar. Ik herken mijzelf niet in je beschuldigingen. Ik ben idd oud genoeg om jouw persoonlijke aanval niet serieus te nemen, al was het maar dat jij in je bericht op een aanvallende manier mij persoonlijk probeert te benaderen. Pot verwijt de ketel of kan ik beter zeggen minimouse maak je niet dik?
Voor de dames die de operatie nog ondergaan, dit zijn ook reacties die je kunt krijgen.

Als het zo is dat het stoppen met eten was, had ik er geen moeite mee gehad.

Was ik zo gestopt. Maar dat is op 4 dagen ook slecht.
quote:gedanst schreef op 11 augustus 2015 @ 23:49:

[...]

Dat onderzoek is dan echt onzin. Kijk eens hoeveel mensen zijn afgvallen. 40, 50, 60, 100 kilo.......

Het is een smoes om je hier achter te verschuilen.

Smoes?

Afvallen is vaak niet eens het probleem, maar het eraf houden wel
quote:Marels schreef op 11 augustus 2015 @ 23:00:

Oh, nog van die lastige dingen.

Wij hebben een camper en douchen in zo'n klein hokje gaat ook lang niet zo lekker net maat 50.

Nooit op een klapstoel / vissersstoeltje durven zitten uit angst om er doorheen te zakken.

Een dag naar de sauna gaan en bang zijn dat het ligbed je gewicht niet houdt.

Een bordje tegen komen, maximaal gewicht 100 kg.

Het opstapje van de camper wat bij mij altijd door buigt als ik er op sta. Bij mijn man niet.

Herkenbaar

En zo kan ik zoveel voorbeelden noemen van dingen waarbij je overgewicht je beperkt...
quote:gedanst schreef op 11 augustus 2015 @ 23:49:

[...]

Het is een smoes om je hier achter te verschuilen.en met rente het gewicht weer terug krijgen. voor veel mensen is het afvallen niet het probleem maar op gewicht blijven. ik zit in het tegenovergestelde schuitje, mensen die geen gewichtsproblemen hebben denken er vaak veel te makkelijk over. tegen mij word gezegd dat ik gewoon meer moet eten, heel simpel. en tegen jullie dat je gewoon minder moet eten waarschijnlijk. als het echt zo simpel was bestonden er geen problemen met gewicht. welke weg je ook kiest het is nooit "simpel" maar een zwaar moeizaam traject. respect voor de mensen die uiteindelijk voor een operatie kiezen, een beslissing die nooit licht genomen word. veel succes dames!!
Helemaal eens Yentl!

Ik ben net gebeld.

Ik ben te licht om in aanmerking te komen, maar omdat ik diabetes heb en daar medicijnen voor slik, mag het wel!!!!

Het traject gaat van start, ben zoooo blij 😆
Ieder z'n mening natuurlijk, prima. Ik weet zelf heel goed waarom ik hiervoor kies. Met alle voors en tegens goed afgewogen. En ik ben me er heel erg van bewust dat het naast een operatie vooral gaat om het aannemen van een andere levensstijl inclusief sporten.

Calvijn! Blij voor jou!

Superfijn dat je het traject in gaat. De eerste stappen zijn gezet.
quote:calvijn1 schreef op 12 augustus 2015 @ 09:27:

Ik ben net gebeld.

Ik ben te licht om in aanmerking te komen, maar omdat ik diabetes heb en daar medicijnen voor slik, mag het wel!!!!

Het traject gaat van start, ben zoooo blij 😆

Ik heb het mijn moeder verteld en zij reageerde ook anders dan ik verwacht had: ze staat er helemaal achter
das ook heel fijn Calvijn!

Steun kun je wel gebruiken.
Goed nieuws Calvijn!! Succes met je traject!!

Mijn ervaring was, toen ik het zei, dat mijn oudste oom (waar ik onwijs veel negativiteit van had verwacht) eigenlijk het positiefst van allemaal reageerde! Zo fijn.
wat fijn Calvijn!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:daisydippy schreef op 11 augustus 2015 @ 22:35:

Haha dat is wel een goeie rianne!

Back on topic: jammer dat er geen pilletjes bestaan voor wilskracht. Maar vermink jezelf gerust met een operatie terwijl je het zelf ook kan. En veel succes met het sparen van die duizenden euros om alles recht te laten trekken zodat je er evengoed als een patchwork kleedje bijloopt. ( ojavoor sparen heb je ook doorzettingsvermogen over)

Weetje? Zelfs áls je gelijk zou hebben, áls, motiveer je nog niemand met deze toon. Echt gewoon niemand.

En ja.. er zijn mensen die na een dergelijke operatie weer dik zijn geworden. Toch denk ik dat als je de resultaten van dieet/afvallen door gezond leven met dergelijk overgewicht legt naast resultaten van de operaties, dat die van de operaties op de lange duur beter zijn. Jammer maar helaas.

Succes verder dames. Ik blijf meelezen. Ken meerdere dames in de omgeving die allen heel blij zijn deze beslissing genomen te hebben. Ze hebben meer energie, voelen zich beter.. ze stralen gewoon. Alleen bewegen/sporten wil niet zo op gang komen, toch bewegen ze automatisch al meer, omdat hun lijf ze veel minder tegenhoudt.

Ikzelf ben voor de zoveelste keer begonnen met gezonder eten en meer bewegen. Viel ooit heel langzaam en gezond 20 kg af, bleef jaren op dat gewicht en zonder veel verschil in eten en bewegen zit het er weer bij. Enorm balen. Ik snap dus dat het met nog meer overgewicht op een gegeven moment een gestreden strijd is.
Later is nu
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 augustus 2015 @ 22:42:

[...]

niet alleen morbide obesitas. van de afvallers zit 95% binnen 5 jaar weer op het oude gewicht. Afvallen is veel meer dan een beetje "wilskracht"Oohh.. dan viel het bij mij dus nog wel mee.. ik bleef nog 5 jaar op m'n streefgewicht
Later is nu
quote:Marels schreef op 11 augustus 2015 @ 07:04:

[...]

Niet willen is nogal erg simplistisch gesteld ...

Als er veel andere opties waren, zou ik dan voor een operatie kiezen?Nee klopt! Ik wil je super veel succes wensen en calvijn1 ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven