Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
quote:xXLiaraXx16 schreef op 10 augustus 2015 @ 21:17:

Hoi allemaal! Iemand nog wat suggesties voor mij? We zijn vast aan het bedenken hihi

Namen die ik leuk vind: Timo, Milan, Boaz, Mika.. maar vriendlief is nog niet overtuigd maar weet zelf ook (nog) niks..

Jullie ideetjes? :-)

Tycho

Otis

Vigo

Nilan

Nilo

Milo

Stian

Silvan
Van de voorgestelde lijstjes vind ik Timo, Stan, Jorg, Boris en Jasper leuk!
Hoppala, misschien ook nog:

Stef

Robin

Sam

Lex

Koen

Cas

Joost

Mart

Nathan

Jonas

Jurgen

Michel
Ja al veel beter, dank je wel Mendy! Koen kan helaas niet. Oostenrijkers kunnen geen oe uitspreken.
@hoppala, misschien nog Floris, Joris of Florian, Martin, Stefan,

Heb zelf ook een Duitse man, dus ken de uitspraak problematiek
Het hele forum en internet afgestruind, maar we hebben 'eindelijk' een kort lijstje.

Alleen lukt het niet een keuze te maken... En we hebben nog maar 10 weken!

Dit is ons lijstje:

Youp/Joep

Arnoud/Arnout

Noud/Nout

Florian

Aron

En dan willen we 2 namen geven. Wat vinden jullie een mooie naam en combinatie?
Noud en Aron vind de leukste namen. Florian leuk als tweede naam.

Dus:

Noud Florian

Aron Florian
Ik zou ook voor Aron Florian gaan
Aron of Aäron vind ik trouwens echt een prachtige naam. Zou die zo op mijn lijstje kunnen zetten maar ik vind hem te bijbels/religieus voor ons. Nu vind ik dat niet met iedere bijbelse naam per se een bezwaar maar bij Aäron toch wel een klein beetje.
Ik vind Aron ook heel mooi. Mannelijk stoer en mooie klank. Vind hem trouwens ook wel goed bij naam van jullie eerste passen NYC. Als de eerste nou Matteo was geweest was het idd te bijbels geweest. Maar de naam zo los maakt het voor mij niet direct bijbels. Vind ik bij bijvoorbeeld Noah ook niet.
Ik vind hem eigenlijk ook wel goed bij de naam van de oudste passen en ook bij de achternaam. Maar denk dat mijn vrouw hetzelfde argument zou hebben, toch te bijbels. Vond ze van Noah ook (maar volgens mij dan weer niet van Noa voor een meisje). Een achterneefje heet Levi en dat vind ik dan zelf eigenlijk ook vrij bijbels terwijl niemand verder die associatie heeft gehad en ook desbetreffende familie zichzelf niet als religieus beschouwt.
Supergaaf NYC, gefeliciteerd! Ik ben erg benieuwd welke naam jullie kiezen bij zoons naam.
Denk dat we het al weten Jomi de vraag is alleen: blijven we dit de komende ca 24 weken ook nog steeds de beste keuze vinden? Het helpt denk ik wel om je kindje na de 20 weken echo al bij naam te gaan noemen. Hebben we bij onze oudste ook gedaan. Alleen uitkijken dat je je niet verspreekt. Ook dat is bij de oudste bijna gebeurd.
Ik was hier een tijdje geleden omdat ik hugo mooi vindt, maar vriend niet en ik twijfelde over Isaac.

Inmiddels heeft vriend nog twee namen voorgesteld: Gabriel en Eduard.

Gabriel vind ik prachtig, maar ook wel erg bijbels en wat pretentieus.

Over Eduard ga ik even nadenken op zich een leuke naam, maar bekt niet heel lekker.

Wat vinden jullie van Eduard?
Zanahoria; ik ken maar 1 Eduard en dat is een jongen van een woonwagenkamp, die altijd in de problemen zit. Hij is de broer van Dylano en die twee zijn altijd samen, waardoor de namen ook 1 geheel zijn geworden voor mij en ik Eduard dus niet meer kan zien als 'normale' naam...maar goed, dat is dus puur gebaseerd op persoonlijke associatie.

Wat vinden jullie van:

Emanuel

William

Philip

Christiaan

Bastiaan

Jonathan

Leonard

Jurriaan

Mathias

Mathieu

Daniël
Leuk:

Philip

Jonathan

Jurriaan

Mathias

Mathieu

Daniël

Niet leuk:

Emanuel

William

Christiaan

Bastiaan

Leonard
Leuk

Philip

Christiaan

Matthieu

Daniël

De rest vind ik niet zo mooi.

En Eduard - ik ken een hele leuke Eduard, maar ik vind zijn naam echt niet mooi.
O haha de namen die ik noemde waren voor Zanahoria bedoeld, maarre jullie mogen ook best zeggen wat jullie ervan vinden.
Leukste namen van dat rijtje:

William

Philip

Christiaan

Jonathan

Mathias

Mathieu

Daniël
Oh grappig, ik vind Eduard en Dylano twee compleet verschillende namen. Kort door de bocht: Dylano Tokkie en Eduard kak.

Philip vind ik ook erg leuk! Zal het eens voorstellen. Jonathan ook erg leuk, maar helaas te sterke associatie mee. De rest van de namen een beetje mwah, of een negatieve associatie.
Niets kak aan Eduard. Vind het ook geen leuke naam. Vind Jonathan daarentegen wel heel leuk.
quote:Zanahoria schreef op 15 augustus 2015 @ 10:42:

Ik was hier een tijdje geleden omdat ik hugo mooi vindt, maar vriend niet en ik twijfelde over Isaac.

Inmiddels heeft vriend nog twee namen voorgesteld: Gabriel en Eduard.

Gabriel vind ik prachtig, maar ook wel erg bijbels en wat pretentieus.

Over Eduard ga ik even nadenken op zich een leuke naam, maar bekt niet heel lekker.

Wat vinden jullie van Eduard?Gabriël
quote:hoppala schreef op 12 augustus 2015 @ 09:33:

Van de voorgestelde lijstjes vind ik Timo, Stan, Jorg, Boris en Jasper leuk!Je vindt Lutz dan ook te Duits? Dat vind ik een hele toffe Duitse naam.
quote:NYC schreef op 11 augustus 2015 @ 22:14:

[...]

Wauw Gefeliciteerd!!!
Beetje late reactie maar: gefeliciteerd NYC! Wat leuk en wat spannend! Fijn dat jullie al wat ideeën hebben over de naam, scheelt een hoop stress!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven