Jongensnamen topic
zondag 23 augustus 2015 om 11:56
Rozegeranium; ik vind Finn ook heel leuk. Simon ook prima, maar een beetje ouderwets. Ikvind het sowieso twee héél verschillende namen, Finn een moderne stoere naam, die een tijd erg populair is geweest (tot een jaar terug ofzo?)
En simon is tijdloos, klassiek en wat degelijker.
Sven, Timo, Timor, Stan en Stef liggen er een beetje tussenin, is dat misschien ook nog iets voor jullie?
En simon is tijdloos, klassiek en wat degelijker.
Sven, Timo, Timor, Stan en Stef liggen er een beetje tussenin, is dat misschien ook nog iets voor jullie?
zondag 23 augustus 2015 om 13:31
quote:rozegeranium schreef op 23 augustus 2015 @ 11:37:
Hej!
Wij verwachten over ongeveer drie weken ons eerste kindje en we weten niet of het een jongetje of een meisje wordt. De meisjesnaam zijn we uit, denken we . Maar die jongensnaam...pfff
Nu hebben we de lijst ingekort tot:
Simon en Finn.
We wonen in het buitenland, dus de naam moet in meerdere talen goed te doen zijn...Wat vinden jullie?Ik vind het allebei leuke namen. Finn vind ik wat vlotter/sportiever klinken dan Simon. Hoewel ik Simon wel mooi vind, vind ik het ergens ook een zware naam.
Hej!
Wij verwachten over ongeveer drie weken ons eerste kindje en we weten niet of het een jongetje of een meisje wordt. De meisjesnaam zijn we uit, denken we . Maar die jongensnaam...pfff
Nu hebben we de lijst ingekort tot:
Simon en Finn.
We wonen in het buitenland, dus de naam moet in meerdere talen goed te doen zijn...Wat vinden jullie?Ik vind het allebei leuke namen. Finn vind ik wat vlotter/sportiever klinken dan Simon. Hoewel ik Simon wel mooi vind, vind ik het ergens ook een zware naam.
zondag 23 augustus 2015 om 17:13
zondag 23 augustus 2015 om 21:29
Kan ik iemand blij maken met 300 jongensnamen?
Dit zijn de 300 namen die ik de afgelopen 60 dagen heb geskipt uit mijn top 500:
Jefta, Joachim, Menno, Ingmar en Waldemar
Christian, Christiaan, Allard, Marten en Barend
Alex, Andreas, Elias, Elia en Lino
Justin, Bjorn, Mart, Noël en Nigel
Martijn, Bastijn, Leopold, Diederik en Roderick
IJsbrand, Gustav, Maximiliaan, Maximilian en Henry
Joes, Fer, Frederik, Bruno en Friso
Fedja, Mischa, Jesaja, Isaiah en Nathaniel
Leander, Leonard, Maurits, Jacob en William
Loet, Daaf, Fos, Skip en Bowie
Tristan, Faber, Igor, Jaïr en Tiago
Tuur, Gus, Bink, Ward en Rolf
Torre, Peer, Laut, Leif en Bor
Pelle, Leon, Otto, Ivo en Ernst
Boele, Bernd, Bendt, Art en Gust
Etienne, Dominic, Guillaume, Miguel en Jerome
Novan, Julan, Sixten, Aram en Alan
Dante, Per, Raaf, Vos en Pjotr
Jimmy, Jamie, Bobby, Bob en Ben
Brent, Bruce, Shane, Just en Tren
Andrew, Edward, Kieran, Kian en Ronin
Douwe, Beer, Abe, Rune en Cis
François, Alain, Lucien, Emile en Basile
Fedor, Cyrill, August, Auguste en Camiel
Lodewijk, Boudewijn, Romeijn, Rover en Storm
Marnix, Nicolaas, Markus, Roemer en Zeger
Sylvester, Donovan, Marlon, Darryl en Lennon
Lennart, Arnoud, Reinout, Sander en Jeroen
Fons, Maas, Moos, Roel en Raoul
Thor, Keije, Calle, Sjoerd en Frank
Guido, Jarno, Jorrit, Kobe en Kobus
Lode, Imme, Imre, Tiemen en Ferre
Midas, Nicolas, Samuel, Jurjen en Jesper
Ralph, Olaf, Berend, Xander en Jorg
Erik, Bastiaan, Sebastiaan, Fabian en Mathieu
Ferris, Ferran, Ferron, Timon en Rutger
Senne, Joppe, Loek, Rick en Matt
Mauk, Stach, Thorsten, Torben en Rufus
Jozua, Jeremiah, Gabriël, Simeon en Joseph
Jax, Finnley, Harvey, Riff en Rhys
Josh, Jeremy, Winston, Glenn en Iwan
Kenan, Evan, Roman, Armin en Jordan
Hero, Nero, Roan, Senna en Eloy
Roger, Didier, Duuk, Duco en Robbe
Tobin, Ilan, Ilay, Yorick en Ryan
Phoenix, Pharrell, Phyllon, Kyle en Kylian
River, Maxwell, Nio, Mack en Faris
Phil, Neill, Troy, Tyson en Joël
Caeden, Nikai, Kiefer, Maddox en Memphis
Ian, Ivan, Raven, Mikai en Dexter
Ace, Wes, Kane, Gio en Vince
Travis, Trevor, Timothy, Avery en Sean
Lionel, Alistair, Tyler, Pax en Figo
Rokus, Angus, Ramses, Salvador en Casimir
Amaury, Charles, Mason, Nelson en George
Lieven, Lennox, Christopher, Mink en Miles
Toby, Melvin, Marvin, Nolan en Logan
Gregory, Pierre, Calvin, Matthew en Parker
Cody, Casey, Charlie, Lenny en Billy
Noam, Splinter, Sky, Skyler en Cooper
Deze hebben mijn top 200 dus niet gehaald maar wie weet inspireren ze een ander wel
Dit zijn de 300 namen die ik de afgelopen 60 dagen heb geskipt uit mijn top 500:
Jefta, Joachim, Menno, Ingmar en Waldemar
Christian, Christiaan, Allard, Marten en Barend
Alex, Andreas, Elias, Elia en Lino
Justin, Bjorn, Mart, Noël en Nigel
Martijn, Bastijn, Leopold, Diederik en Roderick
IJsbrand, Gustav, Maximiliaan, Maximilian en Henry
Joes, Fer, Frederik, Bruno en Friso
Fedja, Mischa, Jesaja, Isaiah en Nathaniel
Leander, Leonard, Maurits, Jacob en William
Loet, Daaf, Fos, Skip en Bowie
Tristan, Faber, Igor, Jaïr en Tiago
Tuur, Gus, Bink, Ward en Rolf
Torre, Peer, Laut, Leif en Bor
Pelle, Leon, Otto, Ivo en Ernst
Boele, Bernd, Bendt, Art en Gust
Etienne, Dominic, Guillaume, Miguel en Jerome
Novan, Julan, Sixten, Aram en Alan
Dante, Per, Raaf, Vos en Pjotr
Jimmy, Jamie, Bobby, Bob en Ben
Brent, Bruce, Shane, Just en Tren
Andrew, Edward, Kieran, Kian en Ronin
Douwe, Beer, Abe, Rune en Cis
François, Alain, Lucien, Emile en Basile
Fedor, Cyrill, August, Auguste en Camiel
Lodewijk, Boudewijn, Romeijn, Rover en Storm
Marnix, Nicolaas, Markus, Roemer en Zeger
Sylvester, Donovan, Marlon, Darryl en Lennon
Lennart, Arnoud, Reinout, Sander en Jeroen
Fons, Maas, Moos, Roel en Raoul
Thor, Keije, Calle, Sjoerd en Frank
Guido, Jarno, Jorrit, Kobe en Kobus
Lode, Imme, Imre, Tiemen en Ferre
Midas, Nicolas, Samuel, Jurjen en Jesper
Ralph, Olaf, Berend, Xander en Jorg
Erik, Bastiaan, Sebastiaan, Fabian en Mathieu
Ferris, Ferran, Ferron, Timon en Rutger
Senne, Joppe, Loek, Rick en Matt
Mauk, Stach, Thorsten, Torben en Rufus
Jozua, Jeremiah, Gabriël, Simeon en Joseph
Jax, Finnley, Harvey, Riff en Rhys
Josh, Jeremy, Winston, Glenn en Iwan
Kenan, Evan, Roman, Armin en Jordan
Hero, Nero, Roan, Senna en Eloy
Roger, Didier, Duuk, Duco en Robbe
Tobin, Ilan, Ilay, Yorick en Ryan
Phoenix, Pharrell, Phyllon, Kyle en Kylian
River, Maxwell, Nio, Mack en Faris
Phil, Neill, Troy, Tyson en Joël
Caeden, Nikai, Kiefer, Maddox en Memphis
Ian, Ivan, Raven, Mikai en Dexter
Ace, Wes, Kane, Gio en Vince
Travis, Trevor, Timothy, Avery en Sean
Lionel, Alistair, Tyler, Pax en Figo
Rokus, Angus, Ramses, Salvador en Casimir
Amaury, Charles, Mason, Nelson en George
Lieven, Lennox, Christopher, Mink en Miles
Toby, Melvin, Marvin, Nolan en Logan
Gregory, Pierre, Calvin, Matthew en Parker
Cody, Casey, Charlie, Lenny en Billy
Noam, Splinter, Sky, Skyler en Cooper
Deze hebben mijn top 200 dus niet gehaald maar wie weet inspireren ze een ander wel
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 23-08-2015 21:30
Reden: letter
Reden: letter
% gewijzigd
maandag 24 augustus 2015 om 21:11
We zijn er al uit welke naam het wordt Anders had ze vanaf vandaag met mij mee moeten gaan doen en dagelijks twee namen van de resterende 200 mogen gaan wegstrepen om hem tot een korter lijstje te reduceren.
Zij is erg opgelucht dat dat nu dus niet hoeft, maar noem mij gek: ik vind het wel leuk om jullie elke dag op de hoogte te houden welke namen ik afschrijf. Het enige waar ik jullie niet van op de hoogte stel is welke namen er dan nog wél genomineerd zijn.
Zij is erg opgelucht dat dat nu dus niet hoeft, maar noem mij gek: ik vind het wel leuk om jullie elke dag op de hoogte te houden welke namen ik afschrijf. Het enige waar ik jullie niet van op de hoogte stel is welke namen er dan nog wél genomineerd zijn.
maandag 24 augustus 2015 om 21:27
quote:NYC schreef op 24 augustus 2015 @ 21:11:
We zijn er al uit welke naam het wordt Anders had ze vanaf vandaag met mij mee moeten gaan doen en dagelijks twee namen van de resterende 200 mogen gaan wegstrepen om hem tot een korter lijstje te reduceren.
Haha. Die opluchting kan ik me heel goed voorstellen
.
Wel een leuke lijst, kwam paar namen tegen die destijds ook op mijn lijst hebben gestaan, maar het niet zijn geworden.
Ben nu ook benieuwd naar het andere deel van de lijst (zonder je ultra favorieten dan).
Achteraf vond ik zelf de naam kiezen echt het moeilijkste aan de hele zwangerschap. En dan had ik er niet eens zoveel in gedachten...En mijn ex had een compleet andere smaak. Dat maakte het ook niet makkelijker...Fijn dat jullie eruit zijn!
Haha. Die opluchting kan ik me heel goed voorstellen
Wel een leuke lijst, kwam paar namen tegen die destijds ook op mijn lijst hebben gestaan, maar het niet zijn geworden.
Ben nu ook benieuwd naar het andere deel van de lijst (zonder je ultra favorieten dan).
Achteraf vond ik zelf de naam kiezen echt het moeilijkste aan de hele zwangerschap. En dan had ik er niet eens zoveel in gedachten...En mijn ex had een compleet andere smaak. Dat maakte het ook niet makkelijker...Fijn dat jullie eruit zijn!
maandag 24 augustus 2015 om 22:00
quote:NYC schreef op 24 augustus 2015 @ 21:35:
Wij hebben eigenlijk ook niet echt dezelfde smaak, maar dan wel weer 1 overlappende jongensnaam en 1 overlappende meisjesnaam die we allebei echt super vinden. Ik kan zelf dus ook net zo goed stoppen met mijn lijstje maar ik noem het maar mijn afwijkende tic. Haha. Ach, iedereen heeft recht op minstens 1 tic
Wij hebben eigenlijk ook niet echt dezelfde smaak, maar dan wel weer 1 overlappende jongensnaam en 1 overlappende meisjesnaam die we allebei echt super vinden. Ik kan zelf dus ook net zo goed stoppen met mijn lijstje maar ik noem het maar mijn afwijkende tic. Haha. Ach, iedereen heeft recht op minstens 1 tic
dinsdag 25 augustus 2015 om 13:19
Ik heb mijn top 200 met de top 200 meest gegeven namen in 2014 vergeleken.
En deze namen komen niet overeen:
Jayden, Vince, Jan, Teun, Ryan, Ties, Joep, Roan, Dani, Dean, Dylan, Willem, Mohamed, Mohammed, Mason, Samuel, Xavi, Joey, Johannes, Damian, Rayan, Hendrik, Daley, Cornelis, Joël, Kyan, Muhammed, Jace, Sep, Mike, Jake, Jelte, Jayson, Ravi, Twan, Lukas, Duuk, Loek, Amir, Brent, Imran, Lorenzo, Keano, Jamie, Daniel, Jacob, Gerrit, Jesper, Jay, Tijs, Luc, Emir, Kyano, Ali, Hamza, Youssef, Sil, Ibrahim, Jax, Justin, Yusuf, Bart, Leon, Kai, Kian, Ben, Kevin, Riley, Dylano, Colin, Thijn, Joas, Luka, Alex, Bradley, Dirk, Ian, Dion, Evan, Sami, Bryan, Elias, Sebastiaan, Kees, Ayoub en Lex.
En deze namen komen niet overeen:
Jayden, Vince, Jan, Teun, Ryan, Ties, Joep, Roan, Dani, Dean, Dylan, Willem, Mohamed, Mohammed, Mason, Samuel, Xavi, Joey, Johannes, Damian, Rayan, Hendrik, Daley, Cornelis, Joël, Kyan, Muhammed, Jace, Sep, Mike, Jake, Jelte, Jayson, Ravi, Twan, Lukas, Duuk, Loek, Amir, Brent, Imran, Lorenzo, Keano, Jamie, Daniel, Jacob, Gerrit, Jesper, Jay, Tijs, Luc, Emir, Kyano, Ali, Hamza, Youssef, Sil, Ibrahim, Jax, Justin, Yusuf, Bart, Leon, Kai, Kian, Ben, Kevin, Riley, Dylano, Colin, Thijn, Joas, Luka, Alex, Bradley, Dirk, Ian, Dion, Evan, Sami, Bryan, Elias, Sebastiaan, Kees, Ayoub en Lex.