Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Finn is leuk. "Saimun' vind ik minder.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
We wonen wel in Scandinavie..dus dat zou dan Siieemon worden. Finn vind ik leuker, maar man denkt dat het toch te populair is in Nederland. Voor het geval we terugverhuizen...
Rozegeranium; ik vind Finn ook heel leuk. Simon ook prima, maar een beetje ouderwets. Ikvind het sowieso twee héél verschillende namen, Finn een moderne stoere naam, die een tijd erg populair is geweest (tot een jaar terug ofzo?)

En simon is tijdloos, klassiek en wat degelijker.

Sven, Timo, Timor, Stan en Stef liggen er een beetje tussenin, is dat misschien ook nog iets voor jullie?
Ik vind Simon leuk. Finn hoor je al zoveel.
quote:rozegeranium schreef op 23 augustus 2015 @ 11:37:

Hej!

Wij verwachten over ongeveer drie weken ons eerste kindje en we weten niet of het een jongetje of een meisje wordt. De meisjesnaam zijn we uit, denken we . Maar die jongensnaam...pfff

Nu hebben we de lijst ingekort tot:

Simon en Finn.

We wonen in het buitenland, dus de naam moet in meerdere talen goed te doen zijn...Wat vinden jullie?Ik vind het allebei leuke namen. Finn vind ik wat vlotter/sportiever klinken dan Simon. Hoewel ik Simon wel mooi vind, vind ik het ergens ook een zware naam.
Ik denk dat het lootjes trekken gaat worden....We hebben een vrij lange achternaam, denk dat Finn daar beter bij past.....

Sven, Timo, Timor, Stan en Stef.......ook leuk....maar alleen Sven zal hier goed uitgesproken worden.....Stan betekend zelfs stadje... Bedankt voor het meedenken!
Ohh, Timor is mooi! Van jouw namen vind ik Simon veel mooier dan Finn, rozegeranium.
Timor doet mij teveel denken aan tumor :(

Sven en Finn zijn de toppers!!
@rozegeranium, als het nog om die namen gaat, rank ik ze zo:

1. Finn

2. Stef

3. Sven

4. Simon

5. Stan

6. Timo

7. Timor
Kan ik iemand blij maken met 300 jongensnamen?

Dit zijn de 300 namen die ik de afgelopen 60 dagen heb geskipt uit mijn top 500:

Jefta, Joachim, Menno, Ingmar en Waldemar

Christian, Christiaan, Allard, Marten en Barend

Alex, Andreas, Elias, Elia en Lino

Justin, Bjorn, Mart, Noël en Nigel

Martijn, Bastijn, Leopold, Diederik en Roderick

IJsbrand, Gustav, Maximiliaan, Maximilian en Henry

Joes, Fer, Frederik, Bruno en Friso

Fedja, Mischa, Jesaja, Isaiah en Nathaniel

Leander, Leonard, Maurits, Jacob en William

Loet, Daaf, Fos, Skip en Bowie

Tristan, Faber, Igor, Jaïr en Tiago

Tuur, Gus, Bink, Ward en Rolf

Torre, Peer, Laut, Leif en Bor

Pelle, Leon, Otto, Ivo en Ernst

Boele, Bernd, Bendt, Art en Gust

Etienne, Dominic, Guillaume, Miguel en Jerome

Novan, Julan, Sixten, Aram en Alan

Dante, Per, Raaf, Vos en Pjotr

Jimmy, Jamie, Bobby, Bob en Ben

Brent, Bruce, Shane, Just en Tren

Andrew, Edward, Kieran, Kian en Ronin

Douwe, Beer, Abe, Rune en Cis

François, Alain, Lucien, Emile en Basile

Fedor, Cyrill, August, Auguste en Camiel

Lodewijk, Boudewijn, Romeijn, Rover en Storm

Marnix, Nicolaas, Markus, Roemer en Zeger

Sylvester, Donovan, Marlon, Darryl en Lennon

Lennart, Arnoud, Reinout, Sander en Jeroen

Fons, Maas, Moos, Roel en Raoul

Thor, Keije, Calle, Sjoerd en Frank

Guido, Jarno, Jorrit, Kobe en Kobus

Lode, Imme, Imre, Tiemen en Ferre

Midas, Nicolas, Samuel, Jurjen en Jesper

Ralph, Olaf, Berend, Xander en Jorg

Erik, Bastiaan, Sebastiaan, Fabian en Mathieu

Ferris, Ferran, Ferron, Timon en Rutger

Senne, Joppe, Loek, Rick en Matt

Mauk, Stach, Thorsten, Torben en Rufus

Jozua, Jeremiah, Gabriël, Simeon en Joseph

Jax, Finnley, Harvey, Riff en Rhys

Josh, Jeremy, Winston, Glenn en Iwan

Kenan, Evan, Roman, Armin en Jordan

Hero, Nero, Roan, Senna en Eloy

Roger, Didier, Duuk, Duco en Robbe

Tobin, Ilan, Ilay, Yorick en Ryan

Phoenix, Pharrell, Phyllon, Kyle en Kylian

River, Maxwell, Nio, Mack en Faris

Phil, Neill, Troy, Tyson en Joël

Caeden, Nikai, Kiefer, Maddox en Memphis

Ian, Ivan, Raven, Mikai en Dexter

Ace, Wes, Kane, Gio en Vince

Travis, Trevor, Timothy, Avery en Sean

Lionel, Alistair, Tyler, Pax en Figo

Rokus, Angus, Ramses, Salvador en Casimir

Amaury, Charles, Mason, Nelson en George

Lieven, Lennox, Christopher, Mink en Miles

Toby, Melvin, Marvin, Nolan en Logan

Gregory, Pierre, Calvin, Matthew en Parker

Cody, Casey, Charlie, Lenny en Billy

Noam, Splinter, Sky, Skyler en Cooper

Deze hebben mijn top 200 dus niet gehaald maar wie weet inspireren ze een ander wel
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 23-08-2015 21:30
Reden: letter
% gewijzigd
Grappig, ik ken een meisje dat Imre heet 😊
Toffe smaak NYC! Vooral Ingmar, Andreas, Leander, Igor, Ivo, Lennart, Frank en Armin. Grappig dat je zo'n brede smaak hebt. Klassiek, Amerikaanse klank, wat bijbels, stoer..
We blijven ook twijfelen of Joep leuk genoeg is...

Misschien hebben jullie suggesties wat een mooie naam is bij Lisa Sophie?
Brynx:

Teun

Niels

Niek

Ralf

Cas

Jasper

Daan

Bram

Tim

Gijs

Koen

Sjuul

Jorg

Victor

Jurre

Jelle

Mathijs

Thijmen

Nathan

Pepijn

Chris

Menno

Daniël

Guus

Kurt
Brynz: Leander

Lytein
NYC: van top 500 naar top 200? Ik hoop dat jouw vrouw goed in keuzes maken is :-)
We zijn er al uit welke naam het wordt Anders had ze vanaf vandaag met mij mee moeten gaan doen en dagelijks twee namen van de resterende 200 mogen gaan wegstrepen om hem tot een korter lijstje te reduceren.

Zij is erg opgelucht dat dat nu dus niet hoeft, maar noem mij gek: ik vind het wel leuk om jullie elke dag op de hoogte te houden welke namen ik afschrijf. Het enige waar ik jullie niet van op de hoogte stel is welke namen er dan nog wél genomineerd zijn.
quote:NYC schreef op 24 augustus 2015 @ 21:11:

We zijn er al uit welke naam het wordt Anders had ze vanaf vandaag met mij mee moeten gaan doen en dagelijks twee namen van de resterende 200 mogen gaan wegstrepen om hem tot een korter lijstje te reduceren.

Zij is erg opgelucht dat dat nu dus niet hoeft, maar noem mij gek: ik vind het wel leuk om jullie elke dag op de hoogte te houden welke namen ik afschrijf. Het enige waar ik jullie niet van op de hoogte stel is welke namen er dan nog wél genomineerd zijn.

Haha. Die opluchting kan ik me heel goed voorstellen :-).

Wel een leuke lijst, kwam paar namen tegen die destijds ook op mijn lijst hebben gestaan, maar het niet zijn geworden.

Ben nu ook benieuwd naar het andere deel van de lijst (zonder je ultra favorieten dan).

Achteraf vond ik zelf de naam kiezen echt het moeilijkste aan de hele zwangerschap. En dan had ik er niet eens zoveel in gedachten...En mijn ex had een compleet andere smaak. Dat maakte het ook niet makkelijker...Fijn dat jullie eruit zijn!
Wij hebben eigenlijk ook niet echt dezelfde smaak, maar dan wel weer 1 overlappende jongensnaam en 1 overlappende meisjesnaam die we allebei echt super vinden. Ik kan zelf dus ook net zo goed stoppen met mijn lijstje maar ik noem het maar mijn afwijkende tic.
quote:NYC schreef op 24 augustus 2015 @ 21:35:

Wij hebben eigenlijk ook niet echt dezelfde smaak, maar dan wel weer 1 overlappende jongensnaam en 1 overlappende meisjesnaam die we allebei echt super vinden. Ik kan zelf dus ook net zo goed stoppen met mijn lijstje maar ik noem het maar mijn afwijkende tic. Haha. Ach, iedereen heeft recht op minstens 1 tic :-)
Ik heb mijn top 200 met de top 200 meest gegeven namen in 2014 vergeleken.

En deze namen komen niet overeen:

Jayden, Vince, Jan, Teun, Ryan, Ties, Joep, Roan, Dani, Dean, Dylan, Willem, Mohamed, Mohammed, Mason, Samuel, Xavi, Joey, Johannes, Damian, Rayan, Hendrik, Daley, Cornelis, Joël, Kyan, Muhammed, Jace, Sep, Mike, Jake, Jelte, Jayson, Ravi, Twan, Lukas, Duuk, Loek, Amir, Brent, Imran, Lorenzo, Keano, Jamie, Daniel, Jacob, Gerrit, Jesper, Jay, Tijs, Luc, Emir, Kyano, Ali, Hamza, Youssef, Sil, Ibrahim, Jax, Justin, Yusuf, Bart, Leon, Kai, Kian, Ben, Kevin, Riley, Dylano, Colin, Thijn, Joas, Luka, Alex, Bradley, Dirk, Ian, Dion, Evan, Sami, Bryan, Elias, Sebastiaan, Kees, Ayoub en Lex.
En vandaag eruit gegooid: Dax, Roald, Yannick & Youri
Dan vind ik Simon leuker, Finn vind ik echt zo'n 'hippe' naam, en snap de 2 n's aan het eind niet. (je zo zal de naam van oorsprong wel geschreven worden,maar vind het net zoiets als Kimm met 2 m'en..
Bij Finn heb ik dat niet. Evenmin bij Scott of Sepp.

Maar bij Raff of Kimm dan wel weer.

Grappig hoe dat per persoon en per naam dus verschilt.
ha! leuk om de namen-count-down te volgen.

De naam die wij aan ons zoontje hebben gegeven staat niet in je top 500 (bijna onmogelijk!), óf die heb je er nog niet uitgegooid ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven