Kat en zijn bak
donderdag 13 augustus 2015 om 10:31
Geen idee hoe ik dit topic moest noemen maar goed
Onze kat heeft de laatste tijd iets raars
Hij gaat niet meer zelf op zijn bak
Zijn bak is dan net schoon en/of nog niet vies
Maar (vooral savonds em sochtends ) begint hij dan onrustig te worden en te miauwen
Loopt dan de hele tijd rond te miauwen en naast het bed
Vaak kijk ik dan of zijn "hok" wel openstaat en of hij wel bij z'n bak kan en dat het niet vies is
Nouja als dat allemaal in orde is ga ik weer liggen maar blijft hij zo doen
Als ik hem dan uiteindelijk meeneem naar dat hok (oppak) en hem in zijn bak stop dan gaat hij gelijk uitgebreid zitten plassen of poepen alsof hij het niet meer kon ophouden
(Als hij niet moet springt hij er gelijk uit maar meestal moet hij dus)
Daarna is hij ook weer rustig en kan weer zo slapen (en ik dus ook)
Ik heb echt geen idee wat zijn probleem is dus, waarom zoekt hij zelf zijn bak niet op?
Is er iets met de bak? (Maar uiteindelijk gebruikt hij hem dus wel gewoon)
Moet het een nieuwe plek krijgen? Geen idee...
Maar het kan toch niet zo zijn dat ik mijn kat elke keer op zijn wc moet zetten als hij elke x aangeeft dat hij moet
Iemand ervaring ?
Onze kat heeft de laatste tijd iets raars
Hij gaat niet meer zelf op zijn bak
Zijn bak is dan net schoon en/of nog niet vies
Maar (vooral savonds em sochtends ) begint hij dan onrustig te worden en te miauwen
Loopt dan de hele tijd rond te miauwen en naast het bed
Vaak kijk ik dan of zijn "hok" wel openstaat en of hij wel bij z'n bak kan en dat het niet vies is
Nouja als dat allemaal in orde is ga ik weer liggen maar blijft hij zo doen
Als ik hem dan uiteindelijk meeneem naar dat hok (oppak) en hem in zijn bak stop dan gaat hij gelijk uitgebreid zitten plassen of poepen alsof hij het niet meer kon ophouden
(Als hij niet moet springt hij er gelijk uit maar meestal moet hij dus)
Daarna is hij ook weer rustig en kan weer zo slapen (en ik dus ook)
Ik heb echt geen idee wat zijn probleem is dus, waarom zoekt hij zelf zijn bak niet op?
Is er iets met de bak? (Maar uiteindelijk gebruikt hij hem dus wel gewoon)
Moet het een nieuwe plek krijgen? Geen idee...
Maar het kan toch niet zo zijn dat ik mijn kat elke keer op zijn wc moet zetten als hij elke x aangeeft dat hij moet
Iemand ervaring ?
donderdag 13 augustus 2015 om 10:38
donderdag 13 augustus 2015 om 10:47
donderdag 13 augustus 2015 om 10:48
donderdag 13 augustus 2015 om 12:44
Het schijnt dat katten het aanvoelen dat er verandering op komst is. Waarschijnlijk doet hij dit daarom. Idd kap eraf halen. Denk dat het dan verholpen is. Mocht dat niet werken kan je ook nog denken aan een feromonen-verstuiver?
Dat maakt de kat rustig en zorgt dat ie zich veilig voelt. Zou je ook kunnen helpen als het kindje er straks is. Heeft de kat minder snel de neiging om territorium te gaan afbakenen in huis!
Succes!
Dat maakt de kat rustig en zorgt dat ie zich veilig voelt. Zou je ook kunnen helpen als het kindje er straks is. Heeft de kat minder snel de neiging om territorium te gaan afbakenen in huis!
Succes!
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
donderdag 13 augustus 2015 om 13:01
quote:Hormonster1982 schreef op 13 augustus 2015 @ 12:44:
Het schijnt dat katten het aanvoelen dat er verandering op komst is. Waarschijnlijk doet hij dit daarom. Idd kap eraf halen. Denk dat het dan verholpen is. Mocht dat niet werken kan je ook nog denken aan een feromonen-verstuiver?
Succes!
Oh dat is misschien ook iets om aan te denken idd, dat hij de verandering aanvoelt . Moe zeggen dat hij erg aanhankelijk is afntoe bij mij, bij vriend een stuk minder
Dus misschien is dat het ook inderdaad
Als de deksel eraf niet helpt dan ga ik kijken voor zo'n verstuiver
Wil dat hij zich dalijk wel goed voelt als de kleine er is
Succes!
Oh dat is misschien ook iets om aan te denken idd, dat hij de verandering aanvoelt . Moe zeggen dat hij erg aanhankelijk is afntoe bij mij, bij vriend een stuk minder
Dus misschien is dat het ook inderdaad
Als de deksel eraf niet helpt dan ga ik kijken voor zo'n verstuiver
Wil dat hij zich dalijk wel goed voelt als de kleine er is
zaterdag 15 augustus 2015 om 10:24