Kat en zijn bak

13-08-2015 10:31 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe ik dit topic moest noemen maar goed

Onze kat heeft de laatste tijd iets raars

Hij gaat niet meer zelf op zijn bak

Zijn bak is dan net schoon en/of nog niet vies

Maar (vooral savonds em sochtends ) begint hij dan onrustig te worden en te miauwen

Loopt dan de hele tijd rond te miauwen en naast het bed

Vaak kijk ik dan of zijn "hok" wel openstaat en of hij wel bij z'n bak kan en dat het niet vies is

Nouja als dat allemaal in orde is ga ik weer liggen maar blijft hij zo doen

Als ik hem dan uiteindelijk meeneem naar dat hok (oppak) en hem in zijn bak stop dan gaat hij gelijk uitgebreid zitten plassen of poepen alsof hij het niet meer kon ophouden

(Als hij niet moet springt hij er gelijk uit maar meestal moet hij dus)

Daarna is hij ook weer rustig en kan weer zo slapen (en ik dus ook)

Ik heb echt geen idee wat zijn probleem is dus, waarom zoekt hij zelf zijn bak niet op?

Is er iets met de bak? (Maar uiteindelijk gebruikt hij hem dus wel gewoon)

Moet het een nieuwe plek krijgen? Geen idee...

Maar het kan toch niet zo zijn dat ik mijn kat elke keer op zijn wc moet zetten als hij elke x aangeeft dat hij moet

Iemand ervaring ?
Deksel eraf halen? Misschien is hij een keer ergens van geschrokken ofzo.
Misschien toch de bak is verschuiven? Misschien is er iets engs gebeurd en durft hij even niet.

Neem aan dat de kat niet mega oud of ongezond is.
Komt hij ook buiten? Ik heb er eentje die van zijn personeel wenst (miauwen tot je doet wat hij wil) dat hij snacht even naar buiten wordt gelaten om te poepen en vervolgens weer naar binnen om op bed verder te slapen. 😁
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hoe oud is de kat?

Het kan een teken van beginnende dementie zijn,
Hm die tips gaan we uitvoerempn , bedsnkt!

Hij is nog hartstikke jong (net 2jr)

En hij komt idd buiten' maar Als ik dan maar opsta Dan rent hij wel de Kant van zijn bak op (tuin is de andere Kant haha)

Dus dan weet (denk) ik wat hij van mij wilt haha
Naar de kattenfluisteraar? Misschien heeft hij iets te vertellen (bak op andere plaats, andere vulling, ander model, schoner, andere schoonmaakmiddelen, minder schoon, overkapping, geen overkapping of zo).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heb je ander grit als voorheen? Als de bak niet midden in de woonkamer staat zou ik inderdaad ook eens beginnen met de kap eraf halen. Kunnen er geen andere katten bij het hok waar de bak staat?
Ik lees dat hij 2 jaar oud is dus dan zal het geen dementie zijn. Dan denk ik dat hij er niet meer op durft (iets gebeurd).

Ik zou de bovenkant van de bak eraf halen en kijken of hij dan wel durft.
Dankjulliewel dames! Ga kijken of het werkt met de kap eraf

Hij is de enige die op de bak gaat
Misschien is 'ie een keer geschrokken of heeft 'ie klem gezeten ofzo. De bak een keer goed schoonmaken met chloor helpt misschien ook, zijn katten dol op!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Ohja ook een goede, mag vrien lekker doen (ik ben zwanger)

Maar vraag mij dan wel af waarom hij wel zijn behoefte doe als ik hem erin doe , dan lijkt hij niet bang
Het schijnt dat katten het aanvoelen dat er verandering op komst is. Waarschijnlijk doet hij dit daarom. Idd kap eraf halen. Denk dat het dan verholpen is. Mocht dat niet werken kan je ook nog denken aan een feromonen-verstuiver?

Dat maakt de kat rustig en zorgt dat ie zich veilig voelt. Zou je ook kunnen helpen als het kindje er straks is. Heeft de kat minder snel de neiging om territorium te gaan afbakenen in huis!

Succes!
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
quote:Hormonster1982 schreef op 13 augustus 2015 @ 12:44:

Het schijnt dat katten het aanvoelen dat er verandering op komst is. Waarschijnlijk doet hij dit daarom. Idd kap eraf halen. Denk dat het dan verholpen is. Mocht dat niet werken kan je ook nog denken aan een feromonen-verstuiver?

Dat maakt de kat rustig en zorgt dat ie zich veilig voelt. Zou je ook kunnen helpen als het kindje er straks is. Heeft de kat minder snel de neiging om territorium te gaan afbakenen in huis!

Succes!

Oh dat is misschien ook iets om aan te denken idd, dat hij de verandering aanvoelt . Moe zeggen dat hij erg aanhankelijk is afntoe bij mij, bij vriend een stuk minder

Dus misschien is dat het ook inderdaad

Als de deksel eraf niet helpt dan ga ik kijken voor zo'n verstuiver

Wil dat hij zich dalijk wel goed voelt als de kleine er is
Update : kap eraf werkt niet, vriend gaat vandaag met chloor aan de slag

Vanochtend was het zelfs zo dat vriend de kat erop deed en de kat eraf sprong en toen ik het 5 min daarna deed ging hij gelijk ging plassen en poepen

Maar goed kijken wat nu gaat werken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven